Debrecen - iskolaváros

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AZ EPICT TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS HATÁSVIZSGÁLATA IKT-METRIA FELVÉTELEK ALAPJÁN Az IKT-metria mérőeszköz.
Advertisements

Társadalmi Megújulás Operatív Program A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban TÁMOP /2 –
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
Science Center of DEBRECEN
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Rigó Róbert: „Természettudományos ismeretek integrált és komplex közvetítésének és elsajátításának új formái”
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia pillére: Az alkalmazkodóképesség növelése Soós Roland Igazgató ÉRÁK.
Kovács István Vilmos Fejlesztéspolitikáért felelős elnökhelyettes
Képzési lehetőségek a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala szervezésében
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola I. alprogram: Társadalmi.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A REGIONÁLIS INNOVÁCIÓ IRÁNYÍTÁSI RENDSZERÉNEK HÁLÓZATI MEGKÖZELÍTÉSE korreferátum ME RFK ülés Kecskeméti Főiskola, Gépipari és Automatizálási Műszaki.
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola X. alprogram: É-Mo.-i élettudományi.
Az Egyetem, mint az innováció motorja ELTE Innovációs Nap Az Egyetem, mint az innováció motorja Fábián István, rektor Debrecen, február 26.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Karrier- és alumni szolgáltatások továbbfejlesztése a Debreceni Egyetemen Alprojekt-vezető: Pilishegyi Péter DE hallgatói.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
ELNÖKI BESZÁMOLÓ A ÉVI KÖZGYŰLÉSEN Rechnitzer János MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Széchenyi István Egyetem, Győr
Gondolatok az EVH Tájékoztatási Központjának második éves munkaprogramjához, kiemelten kezelve a Leader-t Haris Martinos, EVH Tájékoztatási Központ csapatvezetője.
Az IKT-metria mérőeszköz
OFA Hálózat évi tevékenységei
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Programról.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
ÚJ TUDÁS- MŰVELTSÉG MINDENKINEK Gyula, június 23.
HEFOP központi program „Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása” 2005 – 2008.
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
A Jövő Internet kutatás hazai támogatási lehetőségei Fonyó Attila Nemzeti Erőforrás Minisztérium Tudománypolitikai Főosztály.
Iskolák határok nélküli együttműködése.
Sapientia-EMTE informatikai rendszerének kialakítása és fejlesztése Dr. Dávid László Dr. Györfi Jenő Budapest, November 11.
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Innováció ösztönző együttműködések kiépítése Dél-kelet-európai térség országaiban SET GIFT.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
A felnőttképzés szerepe a vidék egyetemének stratégiájában
Az Egyetem oktatási-kutatási szervezete
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Sikeres ipar-egyetemi együttműködés Pannon Egyetem - KÜRT Zrt. Dr Remzső Tibor pályázati igazgató egyetemi docens Microsoft Innovációs Nap november.
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
Líceum a természettudományért TIOP A projekt célja Eszterházy hagyaték: a tudás elérhetőségéhez korszerű feltételek A természettudományos oktatás.
Ajka város Belváros 1. akcióterület rehabilitációja KDOP /2f Pályázati összefoglaló KÖZÉP-DUNÁNTÚLI REGIONÁLIS OPERATÍV PROGRAM.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
Bemutatkozik az EKF Természettudományi Kara Pénzesné Dr. Kónya Erika dékán.
Ausztriai Magyar Pedagógusok Egyesülete Verein für Ungarische Pädagogen und Pädagoginnen in Österreich Kaposvár 2016.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A magyarországi K+F politika
PhD online közösségi oldal Dr
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
Előadás másolata:

Debrecen - iskolaváros Debrecen jelentősége – 500 éves oktatási múlt A projekt célja: a műszaki- és természettudományos képzés népszerűsítése – ezek élményszerű, vonzó bemutatása – diplomások számának növelése – a társadalmi tudásszint szélesítése Célcsoportok: általános- és középiskola – tanárok, diákok egyetemi oktatók, kutatók, hallgatók a gazdasági élet szereplői és a társadalom széles spektruma

Alapadatok Óvoda 59 db 6.732 fő Általános iskola 43 db 16.058 fő Gimnázium 18 db 7.484 fő Szakközépiskola 33 db 9.691 fő Összesen 153 db 39.965 fő Beiskolázás – megyei és regionális szintű Kollégiumi hálózata a 2. legjelentősebb Debreceni Egyetem 15 kar – 34 ezer diák 1500 oktató, kutató

Tudományos Élménypark projektelemei: Tudomány palotája (1.) Kísérleti állatház (2.) Pálma- és Lepkeház (3.) Napfizikai Obszervatórium (4.) Kiegészítő elemek: parkoló kialakítása és kertépítés

Tudományok Palotája - látványterv

Élmények, látványok TUDOMÁNYOS ÉLMÉNYPARK Tudományok Palotája (3 szint, 2800 m2), - kreatív foglalkoztatók – interaktív tér - hidrobiológia, kémia, számítógép terem, internet, 250 férőhelyes előadóterem, gyermekfoglalkoztató, szociális helyiségek - orvosbiológia, növénytan, internet, fizika,robotika szociális helyiségek - szakköri és szemináriumi termek, üzemeltetés Kísérleti állatház Pálmaház és lepkeház Napfizikai Obszervatórium Tanösvény, kertépítés, parkoló kiépítése

Tudományok Palotája - belső

Tudományok Palotája FELADATOK: Természettudományos folyamatok, jelenségek élményszerű bemutatása Jelenlegi attitűdök megváltoztatása, az oktatás kísérletes, gyakorlati oldalának erősítésével A régió tudományos és innovációs eredményeinek közérthető bemutatása - felnőttképzés Tehetséggondozás – új formák kidolgozása Tanárok, tanárjelöltek gyakorlat-orientált képzésének segítése Kutatási, innovációs eredmények bemutatása

Célok és módszerek ÉLMÉNY – KÉPZÉS – SZÓRAKOZÁS Életszerű közeledés a tudományhoz Élményszerű, közérthető, interaktív Komplex szolgáltatás - családbarát Oktatás – gyakorlati képzés helyszíne Pedagógusok továbbképzése egyetemi háttérrel – disszeminációs aktivitás Partner gazdasági szereplők bevonása, munkaerő piaci helyzet javulása Esélyegyenlőség

Kísérleti állat-, Pálma- és lepkeház Kísérleti álltaház – „jövő műhelye” gyakorlati bemutatótér, látványlabor funkcióval Az állatkísérletek története Különböző laboratóriumi állatok – lehetséges alkalmazásuk - betegségmodellezésnél Pálma- és lepkeház – a környezeti és egészségnevelési programok tere A növényvilág csodái, növénygondozás, szaporítás – botanikai tanösvény

Napfizikai Obszervatórium FELADATOK: Felsőoktatási képzési- és tudományos disszeminációs aktivitásnak helyet adó térként funkcionál Rendszeres éjszakai távcsöves bemutatás Csillagászati és űrfizikai oktatás Civil szerveződések fogadása – ismeretterjesztő előadások tartása

Módszerek a célok elérésére Kulturális alapú városfejlesztés DE társadalmi- és közönség kapcsolatainak bővítése Továbbtanulók orientációja Természettudományos végzettségű hallgatók számának növelése Helyi, regionális munkaerő-piaci kereslet-kínálat egyensúlyának megteremtése Társadalmi tudásszint szélesítése, érdeklődés – jelenségek, folyamatok, műszaki megoldások látványossága, gyors gyakorlati alkalmazása – jó módszerekkel közérthetővé válnak

AGÓRA PÓLUS - DEBRECEN Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Dr. Oroszné Apáti Erika vezető főtanácsos, pályázati referens Debrecen MJV Polgármesteri Hivatal 4024 Debrecen, Piac u. 20. 52/511-554 oroszne.erika@ph.debrecen.hu Kecskemét, 2008. november 21. www.debrecen.hu