1 A tanácsadás projekt jellegének hatása a tanácsadó-ügyfél kapcsolatokra Dr. Nádor Éva Ph.D Főiskolai tanár BGF KKK.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Advertisements

Termelési folyamatok folytonossága
TŐKEPIACI ÜGYLETEK.
Humán rendszerek, közszféra
Mennyire projekt érett a mai magyar társadalom? 1022 Budapest, Bimbó út 3. Telefon/fax:
Több szerződés, lojális ügyfél Erdős Mihály elnök-vezérigazgató.
Nyerjünk együtt! TAMOP /
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Business Process Outsourcing © Arthur Andersen 2001 Szolgáltató központok a harmadik évezredben Várnai Éva partner Andersen, Vezetési tanácsadás.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
Munkaterv Miért szükséges, mik az előnyei?
„ÚTRAVALÓK” Molnár Mónika DUF. •Tuning Tervezési Formanyomtatvány –Modulprogram –Fejlesztendő kompetenciák –Tanulási eredmények –Oktatási-tanulási tevékenységek.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Szakmai monitorozás.
Projektkezdeményezés és pályázatírás
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
NCA - Önkéntes projektek tervezése és megvalósítása
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Diplomás pályakövetési program, komplex hallgatói szolgáltatásfejlesztés az ELTE-n ELTE TÁMOP /2/KMR projekt március 9. TÁMOP /2/KMR
Kérdések a Regionális Szolgáltató és Kutatóközpont létesítése kapcsán Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje:
Projekt tervezése-, elemzése Ellenőrző kérdések
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
Projektértékelő kutatások alprojekt, reintegrációs adatbázis „TEtt - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 15. Siófok.
A TUDÁS TÁRSADALMA A TUDÁSTŐKE TÉRNYERÉSE PARADIGMAVÁLTÁS: –A nemzetgazdaságok szerkezeti átalakulása: az ipar és a mezőgazdaság részarányának csökkenése,
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Az ÚMVP intézményrendszere
Biztosítók irányítási rendszere
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
AVIR – intézményi adatmodell K+F+I szekció február 2.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
FEJLESZTÉSI FELADATOK FINANSZÍROZÁSA Gazdaságfejlesztési pályázatok a tervezéstől a megvalósításig - több száz nyertes pályázat tapasztalatai alapján -
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Szilvási Mihály TM Magyarország Kft.
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Székely István fejlesztési tanácsadó
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
Jövőkutatás - Tóth Attiláné dr. Jövőkutatás Tóth Attiláné dr.
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Leonardo da Vinci projektek. Leonardo da Vinci program célkit ű zései a szakmai készségek és a szakmai tudás fejlesztése a szakmai alapképzésben résztvevők.
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
Miért is kell minősíteni a szoftverfejlesztő cégeket? Kinek jó ez? Az IVSZ Szoftverfejlesztési Tanúsítvány elindításának hátteréről Balatonfüred.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Építési projectek monitoringja a szakmai szakértő szemével
Önértékelés - életpálya - változó kompetenciák
SLA (Service Level Aggrement) alapon történő szolgáltatás fejlesztés a Gazdasági Főigazgatóságon
Eötvös Loránd Tudományegyetem
Outplacement, azaz „gondoskodó elbocsátás”
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
2008. március 12. KÖZÚTI VAGYONGAZDÁLKODÁS Dr. Gáspár László kutató professzor Út- és Hídügyi Tagozat.
R.F.Q. Request For Quotation. 2 Válasz a feltett kérdésre: A tantárgy fő célkitűzése, hogy adjon egy közös nyelvet, amely segítségével a közgazdászok.
Biztonsági szabályozás szerepe a biztonsági rendszeren belül
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Emberi erőforrás tudatos fejlesztése
A magyarországi pályatanácsadók kompetenciajegyzékének összeállítása és harmonizálása az európai standardokkal Kutatási beszámoló Előadó: Fejér Noémi 2009.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Szolgáltatásmarketing előadás
EDI alapú számlázás - magyarországi bevezetési lehetőségek
Miért jönnek Magyarországra más országokból a tanulni vágyók?
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
Pályatanácsadói-kompetenciaprofil
Típusos kockázatértékelési algoritmusok a szervezetek működési sajátosságainak figyelembe vételével Tarján Gábor.
Szenzor Gazdaságmérnöki Kft.
Munka és álláskeresési tanácsadás minőségi szempontjai
Kompetencia kézikönyv A szakmai és személyes bemeneti kompetenciák mérésére vonatkozó módszertani ajánlások munkaadók számára.
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Előadás másolata:

1 A tanácsadás projekt jellegének hatása a tanácsadó-ügyfél kapcsolatokra Dr. Nádor Éva Ph.D Főiskolai tanár BGF KKK

2 TARTALOM I. Tanácsadási projekt II. Projekt kockázatok III. Kutatás módszertana IV. Főbb megállapítások

3 I. Tanácsadási projekt Szolgáltatásmarketing sajátosságok + Projekt definíció: ● időben behatárolt, ● egyedi, ● komplex Csoporttevékenység, célfeladat

4 II. Projekt kockázatok  Folyamat jelleg  Elhúzódó folyamat, projekt mozzanatok,  Rendszerjelleg,  „Kényszerpálya”,  Magas interaktivitás,  Kompetens vevő

5 II. Projekt kockázatok Kétoldalú kockázat Eredménykockázat – ügyfél elégedettség (teljesítés igazolás?) Mit vásárol a vevő? KOMPETENCIÁK

6 III. Kutatás/főbb kérdések  Hogyan jelenik meg a kétoldalú kockázat a projektekben? (Aktorok)  Hogyan tudják az aktorok csökkenteni a partner észlelt kockázatát? (kompetenciák, kommunikáció, információk)

7 III. Kutatás/hipotézisek  H1 Jelentős különbségek vannak az elvárt kompetenciákban a projekt fizikai tartalma, az üzleti szektor és a kapcsolat múltja szerint.  H2 A feltételezett kompetenciák csökkentik az aktorok észlelt kockázatát.  H3 A hatékony kommunikáció csökkenti az aktorok észlelt kockázatát.

8 III. Kutatás/módszerek 1.fázis: Kvalitatív kutatás mini fókusz csoport interjúk 2.fázis: Kvantitativ kutatás 129 mélyinterjú hard & soft projektek  A partnerről feltételezett kompetenciák. (spontán)  Kritikus mozzanatok a projekt előkészítésben  A partner kompetenciáinak értékelése kártyákkal 3.fázis: Elméleti modell 4.fázis: Kvantitatív kutatás

9 IV. Főbb megállapítások - Elvárások (hard, soft) ElvárásokEladóVevőMindkét partner bizalomX motiváltságX elkötelezettségX fizetőképességX pontos feladat- meghatározás X információkX szakértelemX tapasztalatX

10 IV. Főbb megállapítások – Információs források/hard EladókVevők CéginformációkX Banki információkX Szakmai berkekből információk X ReferenciákX Szakmai ajánlásokX Saját tapasztalatokX Internet forrásokXX Múltbeli kapcsolatok X AnyavállalatX

11 IV. Főbb megállapítások – Információs források/soft EladókVevők CégadatokXX AjánlatokX Tőzsdei információkX Kapcsolati hálóXX Partner információkXX ReferenciákX Internet forrásokXX Szakmai fórumokX AnyavállalatX

12 IV. Főbb megállapítások – Kritikus mozzanatok  Hard projektek: előkészítés fázisában: hozzáállás, szakértelem, szerződési körülmények Ügylet során: engedélyezési, pénzügyi jellegű  Soft projektek Szerződés - Ügylet (HR)

13 IV. Főbb megállapítások – Kompetenciák  Kapacitás kompetencia  Megbízhatóság  Kommunikációs kompetencia  Kapcsolati kompetencia  Delegációs kompetencia

14 IV. Összegzés- Tanácsadó-ügyfél kapcsolatok ● ügyfélorientált folyamatmenedzsment sztenderd folyamatok, projekt monitoring, részjelentések ● kompetenciák/képességek referenciák, minősítések, HR, a kapcsolat múltja ● hatékony kommunikáció információcsere, személyes kapcsolatok, informális találkozók

15 Köszönöm figyelmüket ! ☺ ☺ ☺ ☺ ☺ ☺ ☺