Teleházakban telementorálás •Cél korosztály 10-14 év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
HIPOTÉZIS A képzésben és oktatásban megjelent alábbi három fogalom paradigmaváltást okozott:  Flexible Learning  Distance Education  Open Learning Thomas.
Üdvözöljük a Super-Nature világában!
"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
IT-mentor és a képzés gyakorlati kérdései
Ne akarjon a tanító az emberből más embert faragni, hanem tanítsa meg a maga megismerésére, a maga tehetségeivel (...), s akkor áldott és gyönyörűséggel.
Internet és tanulás – a 21. század kihívása
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
IKT az oktatásban február 25. Körmendy Zsolt
Tanfolyami oktatásunk sajátosságai Készítette : Pohner Lászlóné október 10.
A tanárképzés gyakorlatorientált kiegészítése Turcsányiné dr. Szabó Márta egyetemi docens ELTE, TTK, Informatika Szakmódszertani.
Elsősegély-oktatás az iskolákban, vagy a klubokban
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
WordLearner.com -- Learn or Teach Words in Almost Any Language WordLearner.com online és offline nyelvoktatás mobiltelefonon és interneten Benedek Balázs.
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Paradigmaváltás az oktatásban
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
INFOTÁRS A Társadalomtudományi és Informatikai Kar közös projektje.
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
Hunya Márta módszertani szakértő
Kommunikáció az egyetemen Kommunikációs tréning Palkovits Nóra.
e-Learning a tanárképzésben
A számítógép jelentősége a hétköznapokban
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
E-learning Kovácspál Eszter.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
IT mentor Digitális írástudás.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
Informatika a gyógyszertárban
A pályaválasztási szakemberek kompetenciái
Cselekedni most és mindenkiért Kormányszóvivői tájékoztató Információs társadalom a javuló esélyekért Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium 2002.
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
Konstruktív pedagógia és számítógéppel segített tanulás
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Digitális kompetencia-fejlesztés TÁMOP /3
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Töltsd ki és küldd el! Küldd el! A Bemutatkozó tartalma A jelentkező neve =Kiss Katalin címe=1234 Budapest, Kiskati u. 12. telefonszáma=
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
Skype motívációs szerepe
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
1 Egy HEFOP projekt tapasztalatai Farkas András február 26. Digitális tanulási környezet alkalmazása az informatikai kompetenciák.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
Készítette: Szalayné Tahy Zsuzsa – Szalay Sándor 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Számítógéppel segített módszerek a természettudományok.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
Az új köznevelési rendszer jellemzői és várható eredményei
TIOK IKT – tesztelés 1. osztály Pap Ágnes. A csoport bemutatása 6-7 éves korosztályon teszteltem a tananyagot. /12 fő,előképzettség nélkül,tagozat nincs,de.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába Egyházközség neve: Hittanoktatást végzi:
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
Szivák Judit Intézeti értekezlet jún Oktatási asszisztens szakirány.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
A digitális kompetencia fejlesztése
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Előadás másolata:

Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni tanulás Kollaboratív projekt alapú csoportos tanulás Interdiszciplináris képességfejlesztés

Lokális követelmények •Legalább 6 multimédia számítógép, szkenner, színes printer, digitális kamera, digitális rajztábla, CD író… •Windows, Office, Internet Explorer, FrontPage, Flash, Cool Edit, Corel Print Office, és Comenius Logo •Internet és hozzáférés •A két tananyaghoz való hozzáférés •Számítógépes foglalkozási idő és saját tárterület •A segítők alapvető számítógépes ismerete •Bevezető foglalkozások gzerekeknek: számítógép, e- mail használat

•a gyerekek megismerése és közösségépítő játékok gyakorlása; •a teleházak minél többször történő meglátogatása; •a lokális helyzet alapos megismerése, motiválási lehetőségek keresése; •jó kapcsolat kiépítése a gyerekekkel és a helyi segítőkkel; • -ek megválaszolása 24 órán belül; •a gyerekek egyéni gardírozása személyi fejlesztésük érdekében; •a beadott munkára mindig pozitívan reagálni; •Egyszer egy héten “fogadó óra” biztosítása, amikor telefon illetve on-line köleben van; •Folyamatos értékelés biztosítása minden gyerek számára. Mentori követelmények

segítők mentorok kutatók HÁLogo tananyag HÁLogo tananyag KreaKom tananyag KreaKom tananyag helyi értékek helyi értékek Interakciók

Próba Mentorok Galéria Kutatók Tananyag Problémák Egyéni szoba minden teleháznak Egyéni szoba minden gyereknek eRoom Osztott munkaterület Adminisztráció

•Empirikus vizsgálatok 20-30% fejlődést mutattak ki!!! •Sikerek az IKT képességek elsajátításában. •Magabiztosság az -ezésben és Kihívás játékban való részvételben. •Nem csupán a számítógépes játékok lehetnek élvezetesek. •Mozgássérült gyerek távoktatással folytatja tanulmányait. •Sok gyerek folytatja informatikai vonalon tanulmányait. •A mentorok a gyerekek szükségleteiről sokat tanúltak és motivációs lehetőségeikről. •A folytatás szükségessége. Eredmények “Nemcsak a mi szemünk lett kinyitva, hanem a világ szeme is mifelénk!” [egyik teleház]