Internet és tanulás – a 21. század kihívása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

HIPOTÉZIS A képzésben és oktatásban megjelent alábbi három fogalom paradigmaváltást okozott:  Flexible Learning  Distance Education  Open Learning Thomas.
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget.
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A tanárképzés gyakorlatorientált kiegészítése Turcsányiné dr. Szabó Márta egyetemi docens ELTE, TTK, Informatika Szakmódszertani.
Oktatási anyagok cseréje, internetes oktatás "Kutatás-fejlesztés a kárpát-medencei kisebbségi és nyugati magyar tudományos műhelyekben" Pongor Sándor.
2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
E-learning és a multimédia
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Hunya Márta módszertani szakértő
Az IKT kompetenciaterület specialitásai
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
e-Learning a tanárképzésben
"Képekben mondom el" - kreatív portál nem csak gyerekeknek
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
Az E-TANÁR portál.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Az IKT-metria mérőeszköz
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Konstruktív pedagógia és számítógéppel segített tanulás
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
IKT az oktatásban március 18. Körmendy Zsolt
Kompetensek lettünk? június 27..
LKG és a KIT, LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Pedagógia – pszichológia
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Felzárkóztatás, tehetséggondozás
OK! Tanársegéd Online Könyvek
A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Készítette: Szalayné Tahy Zsuzsa – Szalay Sándor 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Számítógéppel segített módszerek a természettudományok.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
Szakmódszertani fejlesztés
Dávid Mária Online nemzetközi kurzusok a korszerű tanárképzésért Social Network in Teacher Education - Közösségi hálózatok a tanárképzésben Szakmódszertanos.
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
Szivák Judit Intézeti értekezlet jún Oktatási asszisztens szakirány.
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
A programozás tanulási-tanítási folyamata
A digitális kompetencia fejlesztése
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Előadás másolata:

Internet és tanulás – a 21. század kihívása ELTE, TeaM labor Internet és tanulás – a 21. század kihívása Turcsányiné dr. Szabó Márta egyetemi docens turcsanyine@ludens.elte.hu labor ELTE, TTK, Informatika Szakmódszertani Csoport Informatikai Szakmódszertani Csoport

ÁTTEKINTÉS A közoktatás tehetetlensége Kik vagyunk TeaM-ünk alkalmazott pedagógiai modellje Hozományunk Hogyan tovább?

A közoktatás tehetetlensége

Tanulás

IKT Telekommunikáció Számítástechnika Tartalomfejlesztés Online anyagok Hálózatok Interaktív anyagok Számítástechnika Tartalomfejlesztés Offline anyagok

Tanulás + IKT Telekommunikáció Hálózatok Online anyagok Interaktív Számítástechnika Tartalomfejlesztés Online anyagok Offline Hálózatok Interaktív + IKT

IKT tanulás ? ELTE, TeaM labor Telekommunikáció Számítástechnika Tartalomfejlesztés ? Informatikai Szakmódszertani Csoport

Számítógép szerepe a tanulásban Bloom Tanulás tudás Megértés analízis szintézis alkalmazás értékelés Thomas&Boysen + számítógép tapasztalatszerzés informálás megerősítés integrálás alkalmazás Sadera&Hargrave + tanári prekoncepció konstruktivista behaviorista

A tanárképzés tehetetlensége Informatika Képzés 5 év (túl hosszú) – a tananyag elavul Képzettek nem lesznek tanárok Tanároknak nincs idejük és tehetségük kontextus orientált aktivitások kitalálására Nem jó az oktatási CD piac Nincs elektronikus kiadó Magyarországon Irodalom és egyéb főleg humán tantárgy Nem látnak kiutat a szépirodalomhoz visszavezető útra Infosztráda és az irodalom oktatás még nem találta meg egymást Kevés az idő az anyaghoz képest, komplex órák nem férnek bele a tanmenetbe

kreatív, konstruktív, kollaboratív TEAching with Multimedia Turcsányiné Szabó Márta, docens Abonyi-Tóth Andor, tanársegéd, doktorandusz Pluhár ZsuZsa, doktorandusz TANÍTÁS szakdolgozó + kutató hallgatók több száz órákra járó hallgatók kreatív, konstruktív, kollaboratív játékos TANULÁS Oktatási szoftverek és könyvek megjelentetése Nemzetközi projektekben való részvétel Aktív munka a tudományos életben Nemzetközi konferenciák szakmai szervezése Internetes oktatóanyagok fejlesztése Teleházak mentorálása a tanulásért www.team-labor.ini.hu

ELTE Informatikatanár szak B blokk: Média Kiadványszerkesztés Multimédia oktatóanyagok tervezése Távoktatás I, II C blokk: Iskolai alkalmazás Oktatóprogramok értékelése IKT az alapoktatásban Szerzői rendszerek Oktató mikrovilágok tervezése Speci HTML kezdőknek Flash LEGO-LOGO Telementorálás

Telementorálási háttér ELTE Informatikatanár szakos hallgatók ELTE egyéb tanár szakos hallgatók ISZE informatika tanárok  minden tanár  minden gyerek (otthon, iskolában, teleházban)

„Activity theory” Tanulás eszköze Tanulás alanya Tanulás tárgya

Cél háttér módszertan Tanulás eszköze Tanulás alanya Tanulás tárgya

Fejlesztés modellje Kommunikáció Személyiség Tudás Kifejezés technikája Gondolati kapcsolatok Kreativitás Személyiség Tudás Elsajátított tudás

Konstruktív tanulás Vizsgál Felfedez Kommunikál Tervez Alkalmaz Hallom és elfelejtem. Látom és emlékszem. Csinálom és megértem. Kínai közmondás „Learning by doing” Vizsgál Felfedez Tervez Alkalmaz Kommunikál

Kollaboratív tanulás „Zone of proximal development” (Vygotsky) Stabil tudás 1 Stabil tudás 2 Stabil tudás 3

e-Tanulás modellje tanár- képző mentor tanulók tan- mentor helyi hazai nemzetközi tanár- képző mentor tanulók tan- mentor helyi segítő

A tanárképzés modellje Közvetlenül a tanulót és a gyakorló tanárt célzzuk meg Egyetemi évek alatt a tanárszakos kutasson+fejlesszen Kutatás+fejlesztés az egyetem alaptevékenységének része Mentorként kiegészítő tevékenységet folytathat

Info tanárok: IT kompetenciák TeaM hozomány IFIP 2004 Nyelvtanulás MINERVA Okt.pr.értékelés Telementorálás KreaKom Vers klub Kihívás Imagine tantárgyi kompetenciák HÁLogo Info tanárok: IT kompetenciák ISKOLA SULINET SW: Comenius Logo+Office alk.+média szerkesztők HW: 386 P III, szkenner, digi kamera, ... stb