Ne akarjon a tanító az emberből más embert faragni, hanem tanítsa meg a maga megismerésére, a maga tehetségeivel (...), s akkor áldott és gyönyörűséggel.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Önsegítő Angol Nyelvi Tanulókör
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
A komplex tehetségfejlesztési program moduljainak tartalma
Szeretem a könyvtáram!.
„ A múltat megtalálni –mondják – nem lehet. Mit szólnál, ha megmutatnám azt a helyet…”
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.
Európai fiatalok- hasonlóságok és különbségek. Pedagógiai módszerek:  tanórán kívüli foglalkozások  előadások, beszámolók, kérdőívek  nyelvi előkészítés.
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Angol nyelvi kompetencia
2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
„Let’s speak!” angol nyelvi diákkör Jónás Lászlóné.
1 Az „ÁROP A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése pályázat” háttere „Helyi igényekre épülő szervezetfejlesztés a Zalakarosi Polgármesteri Hivatalban”
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Főző Attila László főszerkesztő-helyettes Számítógéppel segített kollaboratív tanulás.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
MELLÉRENDELŐ ÖSSZETETT MONDATOK
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
NAT 2007 kompetenciák.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Magyar Könyvtárosok Egyesülete 42. Vándorgyűlése ajánlásai.
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Idegen nyelvek tanulása
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
és segíteni az embereket, akik hozzá akarnak férni ezekhez.
Kompetencia alapú idegen nyelvi
ELEMÉR
Társadalomtudomány szak
MIÉRT JÓ „KŐRÖSISNEK” LENNI?
„HELYI.ÉRTÉK” A mezőkövesdi Ifjúsági Információs Pont szolgáltatásainak fejlesztése TÁMOP-5.2.5/08/1/B.
Kompetensek lettünk? június 27..
GYŐR A TÖRTÉNELEMBEN – A TÖRTÉNELEM GYŐRBEN Kísérleti tanterv a Xántus János Múzeum és a Kazinczy Ferenc Gimnázium együttműködésével az 5. évfolyam számára.
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Mottó „A tanítvány nem pohár, amelyet meg kell tölteni, hanem fáklya, melyet lángra kell lobbantani.” (I. Tamm)
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Skype motívációs szerepe
TURIZMUS, KIÁLLÍTÁSOK Egyházi könyvtárak a 21. század elején EKE konferencia Budapest, OSZK március 25.
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Kertvárosi Általános Iskolája
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Graciela Sbertoli / Vox A kisebb települések önkormányzatainak támogatása az életen át tartó tanulás szemléletének népszerűsítésében MANORKA – zárókonferencia.
Sakk-logikaoktatás a gyakorlatban A logikus gondolkodástól a kritikai gondolkodásig.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
MIÉRT AZ AVASI FRANCIA NYEK?
DARUS a gyermekekért.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
folytatott bibliográfia elemzéséről
A KönyvTÁRva-nyitva jó gyakorlat
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Idegen nyelvek tanítása az alternatív iskolákban
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Előadás másolata:

Ne akarjon a tanító az emberből más embert faragni, hanem tanítsa meg a maga megismerésére, a maga tehetségeivel (...), s akkor áldott és gyönyörűséggel teljes lesz a munkája. Cholnoky Viktor

Néhány alapelv  Tevékenységcentrikusság  Kutató szemlélet  Partnerség  Kommunikáció - központúság

ÉvfolyamKötelező modulKötelezően választható modul 5.Nyelvi kommunikáció 6.Idegen nyelv IKTKönyvtári ismeretek 7.Állampolgári ismeretek/ Magyarok vagyunk, Európában élünk Nyelvi kommunikáció 8.Középiskolába készülök Idegen nyelv

Idegen nyelv IKT •Az internet használatára épülő órák •A digitális kommunikáció szerepe

• Ismerkedés nyelvtanulást segítő portálokkal • Saját tanulási célok és módszerek • Iskolán kívüli tanulás • Motiváció

Könyvtári ismeretek  A könyvtárban való tájékozódás  Ismerkedés a korosztálynak való kiadványokkal, az újságírás alapjaival, kézikönyvek használatával.  Az olvasás fontosságának megértetése; olvasóvá nevelés

Gabi Adam: Az Echo-tó titka  Író:  Író: Gabi Adam  Cím:  Cím: Az Echo-tó titka  Korhatár:  Korhatár: 8-19 éveseknek

Információk a könyvről  Fülszöveg+tartalom:  Hűha! Mi lehet a palackban? Talán üzenet? Esetleg elrejtett kincshez vezető térkép?  Bármi legyen is az, ott lebeg az Echo-tó közepén, és lehet, hogy titokzatos események – köztük például az utóbbi időben gombamód elszaporodott betörések – megoldásának kulcsát rejtegeti. Lehet ennek valami köze Lillian barátnőjének súlyos lovas balesetéhez?  Egy dolog bizonyos: az Echo-tó titka ez alkalommal is az izgalmas kalandok ösvényére vezeti Rickit, imádott lovát, Diablót és barátaikat.

Saját információk:  Ez a könyv néhány kamaszról szól, akik lovasiskolába járnak, és egy napon kirándulni mentek az Echo-tóhoz. Már messziről látták a gyerekek, hogy valami nincs rendben a tónál. Így a barátok megpróbálják kideríteni a titkot, ám egyszer csak egy palacküzenetet találnak a tó közepén, és lovaik segítségével kiderítik, mi van a palackban, ám a barátok egyre jobban távolodnak egymástól a „titok” miatt.

Állampolgári ismeretek  Előkészíti a közéletben való tudatos részvételt.  Segíti az eligazodást a jelen bonyolult közéletében

Tapasztalatokon alapuló, aktív tanulás: Önkormányzati ülés

Magyarok vagyunk, Európában élünk  A hagyományos értékek  Európával való lépéstartás  Népek és kultúrák keveredése  Helyi kultúra, helyi szokások

Középiskolába készülök  Pályaorientáció  Önismeret  Tudatosan vegyenek részt a továbbtanulási eljárásban, határozzák meg saját céljaikat

És mit mondanak a tanulók? Idegen nyelv: „Az volt a legjobb, hogy számítógépet is használtunk. Sok oldalt megjegyeztem, amivel otthon is tudok gyakorolni” „Sokkal több szót tanultunk meg, mint órán” „Sok újat megtudtam a könyvekről, így már jobban tudok tájékozódni a könyvtárban” Középiskolába készülök: „Segített még jobban megismerni magam, megismertünk még több iskolát”

Eredményeink Meseíró országos 1. hely (1 fő) Szavalóverseny országos 2. (1 fő) Szó-Játék megyei1. hely (3 fő) Arany János vetélkedő területi 1. hely (4 fő) Angol nyelvi verseny területi hely (3 fő)

KKöszönöm a figyelmet!