Vezetéstudományi Intézet Szervezeti magatartás tanszék 1093 Budapest, Fővám tér 8.; 1828 Budapest, Pf. 489. Tel.: (1)482-5377, (1)482-5263; fax: (1)482-5118.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A konfliktusok és kezelésük
Advertisements

Vezetéstudományi Intézet Vezetés és szervezés tanszék 1093 Budapest, Fővám tér 8.; 1828 Budapest, Pf Tel.: (1) , (1) ; fax: (1)
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
Szervezetfejlesztési Program
Csoport munka.
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
Közösségek és célcsoportok konstruálása dr. Szöllősi Gábor, szociálpolitikus, PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék.
Külföldi módszerek? Mi az amit figyelembe kell vennünk: Hagyományaink, Céljaink. Cégünk összetétele, nagysága.
VI. ETR Konferencia november 26.
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
A Motivációs interjú alkalmazásának lehetőségei
A tanulók társas helyzete az iskolában
Konstruktív konfliktuskezelés
A csoportok Vezetési Ismeretek Előadások III. Mi a csoport? A csoport olyan egyének közössége, – akiknek közösen kialakított normarendszerük van – akik.
A CSOPORTOK Dr. Dinnyés János professor emeritus Vezetéstudományi tanszék.
KONFLIKTUSPSZICHOLÓGIA
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
SZEMÉLYISÉGFEJLESZTŐ MÓDSZEREK
Vezetés – Vezetési Stílusok
A szervezeti problémák kezelése
Egyéni döntések a szervezetben
Együtt egymásért és magunkért
A fejlesztő értékelés.
Konfliktus Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás Menedzsment.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Az iskolai csoportok sajátosságai
A CSOPORTOK Dr. Dinnyés János professor emeritus Vezetéstudományi tanszék.
Tanuló szervezet.
Vezetői módszereink azonosítása a tanult modellek alapján Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány
Az Euro One Számítástechnikai Rt. Egy távmunka-projekt bevezetésének tapasztalatai Vass Gábor gazdasági igazgató Euro One Számítástechnikai Rt December.
Kommunikáció a szervezetben
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Mi készteti az embereket cselekvésre? Hogyan fokozható ez a késztetés?
Struktúrált gyakorlatok I. Yalom Alkalmazásuk célja: a csoport céljától és a csoportfolyamatoktól függ Funkcióik:  kezdeti társas rituálék időszakának.
A CSOPORTMUKA VÁZLATOS FOLYAMATA ÁLTALÁNOS CSOPORTTERVEZÉSI MODELL A MUNKA FÁZISAI FŐBB VEZETŐI FELADATOK ELŐKÉSZITŐ FÁZIS 1.Általános, előzetes célt kitűzni.
Útmutatások a szerepjátékok alkalmazásához  Magyarázd el a szerepjáték alkalmazásának folyamatát  Magyarázatodban ne használd a „eljátszani” szót Mond.
A csoportfejlődés modelljei
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Miért érdemes az eMagyarország hálózathoz tartozni? Az eMagyarország hálózat működése kézzelfogható eredményekkel járul hozzá a társadalom és a gazdaság.
CSALÁDI NAPKÖZIT MŰKÖDTETŐK RÉSZÉRE SZERVEZETT TANFOLYAM ( Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Foglalkoztatáspolitika az Európai Unióban
A családi támogatás hálója megtart, fenntart, benn tart vagy behálóz? Dr. Purebl György SE Magatartástudományi Intézet.
Élménypedagógia tanároknak
Az alapvető művelődési igények meghatározói
A vezetésről.
SZERVEZETI MAGATARTÁS V.
Speciális gyermekvédelem
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
1 A VITORLÁZÓ PILÓTÁK KOLLEKTÍV HIBAFELDOLGOZÁSÁNAK POZITÍV REPÜLÉSBIZTONSÁGI HATÁSAI KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest / dr. Nacsa Zsuzsanna.
A FOGYASZTÓI PIAC ÉS A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS ELEMZÉSE
Vezetői hatékonyság, vezetési stílus
Corvinus Nemzetközi Befektetési Rt. Határon átnyúló tőkeprogramok kis- és középvállalkozások számára Márk Péter Igazgató.
Szociálpszichológia 3. Illés Anikó. Benyomáskeltés Eddig a benyomások alakulásáról Most: Reklám Becsapás Befolyásolás Stratégia Színház...
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Az üzletek operatív működtetése
ISZLAMISTA INDÍTTATÁSÚ RADIKALIZÁLÓDÁS EURÓPÁBAN
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
MOTIVÁCIÓ FOGALMAK Személyiség tulajdonság-e?
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
ÉRTÉK, ESZMÉNY, NORMA A NEVELÉSBEN
Minőségmenedzsment alapjai szeptember 12.
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
A diszfunkcionálisan működő család
Előadás másolata:

Vezetéstudományi Intézet Szervezeti magatartás tanszék 1093 Budapest, Fővám tér 8.; 1828 Budapest, Pf Tel.: (1) , (1) ; fax: (1) Internet: Csoportdinamika

A csoportok megismerésének céljai ■ Leírás (MI?) – Felismerjük és leírjuk a rendszeresen ismétlődő és előre jelezhető eseményeket. ■ Magyarázat (MIÉRT?) – Az ismétlődő események „megcimkézésén” túl feltárjuk azok okát. ■ Befolyásolás – A kívánatos magatartásokat ösztönző illetve a nem kívánatos magatartásokat elimináló helyzeteket teremtünk.

Miért érdemes az egyénnek csoportokhoz csatlakozni? ■ Biztonság ■ Státusz ■ Önbecsülés ■ Valahova tartozás (affiliáció) ■ Támogatás, elfogadottság ■ Hiedelmek megerősítése ■ Hatalom ■ Célok megvalósítása ■ SZÓRAKOZÁS, ÉLVEZET

A csoporthoz csatlakozás "költségei" az egyén számára ■ Feszültség ■ Személyes "befektetés” ■ Elutasítás ■ Ellentétek ■ Ellenkezés ■ Kognitív disszonancia

A csoportfejlődés fázisai KialakulásVitákNormaképzésTeljesítésSzétválás

Kialakulás (Forming) ■ Bizonytalanság CÉLOK, STRUKTÚRÁK, SZEREPEK, „Mi-érzés” Megfelelő idő és tér biztosítása egymás teszteléséhez – lehetőleg feladaton kívül Határok definiálása – tiszta szerződés a csoporttal Biztonság, jó hangulat megteremtése „Optimális” szorongás

Viták (Storming) ■ - Konfliktusok ELLENÁLLÁS: HATALOM, LEADERSHIP, „Hierarchia” Visszacsatolások komolyan vétele Felszínre hozni az azonosságokat és a különbségeket Legitimizálás: az eltérő vélemények jogosultságának elismerése Érvényesíteni az érzésekhez való jogot Személyre irányuló agresszió csökkentése, pozitív érzések megerősítése

Normaképzés (Norming) ■ Azonosulás, Összetartozás, „Kultúra” Modellt nyújtani Tesztelni az egyetértést Saját értékrend explicitté tétele Normafelfedező attitűd jutalmazása - normaképzés facilitálása Destruktív tagok kezelése – megoldás kezelése KÖZÖS CÉLOK, TISZTELET megalapozása

Teljesítés (Performing) ■ Fókusz: Feladat Hagyni boldogulni Pozitív visszajelzés Biztonságos határok fenntartása Érzések kimondása BÁTORÍTÁS AZ ÖRÖMTELI, PRODUKTÍV EGYÜTT DOLGOZÁSRA

Realitás-elv

Szétválás (Adjourning) ■ Összegzés, Értékelés, Kapcsolati Transzfer Előre bejelenteni és időt szánni Engedni, hogy mindenki a maga módján búcsúzzon Elfogadni a visszajelzést Segíteni a csoportnak elfogadni a veszteséget, megtapasztalni a bánatot