Készítette: Horváth Zsolt Éliás Krisztián

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
Teszt Eladási hely.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
Az internet veszélyei KÉSZÍTETTE: Román Róbert
A direkt marketing fogalma
„e-NIVÓ – együttműködõ NõI VállalkozÓk hálózata a valóságban és virtuálisan” 1 Emlékszel rá? 1. Hogyan megy a regisztráció? 2. Mire való a regisztráció?
CRM (Customer Relationship Management)
Reklámeszközök, reklámhordozók
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
MARKETING.
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
Új trendek a marketing stratégiai szemléletében Marketing Menedzsment előadás Omegaglen, DMS Molnár Attila december 18.
Új szolgáltatások bevezetése, térítéses szolgáltatások
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
A piac Szakiskola.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Reklám.
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Értékesítési csatornák
Marketingkommunikáció
MARKETINGKUTATÁS III. Előadás: A megkérdezésről bővebben.
A kommunikációs mix elemei
Kommunikációs politika
OTTHON A MUNKÁBAN OTTHON A MUNKÁBAN OTTHON.
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
E-beszerzés Bravo csoport.
III. A logisztika jövője
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
A marketingkommunikáció
DIRECT MAIL személyre szóló reklámlevél.
Titokzatos vásárlók.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Fogyasztóvédelmi Felügyelősége Tipikus fogyasztói panaszok a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tükrében április 3.
A reklám alapjai és formái 11. szeminárium
A marketingkommunikáció
8. Az eladásösztönzés.
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
Célzott partnergyűjtés (lead generation) IDG Magyarországi Médiaszolgáltató Kft Budapest, Madách Imre út Tel: (1) Médiaajánlat Új,
1 Marketing II. – VI. feladat E-kommunikáció Budapest, március 18. Készítette: Börcsök Sándor a K-ExxOn megbízásából K-Exx-On.
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
11. DIREKT MARKETING Direkt marketing
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI
Szegmentáció & pozicionálás.
A z o n l i n e m a r k e t i n g l e h e t ő s é g e i SZAKDOLGOZAT.
AZ ÉRTÉKESÍTÉSI RENDSZER ELEMEI. A marketingcsatornák önálló szervezetek olyan csoportjai, amelyek abban a folyamatban vesznek részt, amelynek eredményeképpen.
E-Learning, E-Kereskedelem, és E-Gazdaság fejlődései
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
Hol a pénz?. A Biyovis jövedelmező vállalkozás?!
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
Integrált kommunikációról Mezriczky László. Hitelválság.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Balogh Virág Főtitkár Magyar Reklámszövetség A kuponozás jogi buktatói.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
Direkt marketing Marketing II. – 9. előadás
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
Hatékony kereskedés és marketing az interneten
Előadás másolata:

Készítette: Horváth Zsolt Éliás Krisztián Direkt marketing Készítette: Horváth Zsolt Éliás Krisztián

Definíció a marketingnek egy interaktív módszere, amely egy vagy több reklámmédiát használva a potenciális vevőkből kedvező hatást, azonnali válaszreakciót kíván kiváltani Cél: megrendelésre, érdeklődésre, üzlet, bemutatóterem felkeresésére késztessen

Elektronikus direktmarketing A DM formái Közvetlen marketing Direkt postázás Elektronikus direktmarketing Telefonmarketing

Leginkább használt eszközei: DM- levélreklám Postai megrendelés Különböző reklámeszközök: ( nyereményszelvények, díjmentesen hívható számok, tévébemutatók, internetközlemények) A DM csatorna: Gyártó vagy viszonteladó Fogyasztó vagy felhasználó Média

DM jellemzői termék helyett a vásárlóra összpontosít személyre szóló közvetlenül is értékesíthet vevő adatainak megszerzése (adatbázisok!) optimális időzítés piacszegmentáció előzi meg előre meghatározott célcsoport visszajelzés, válasz módszere előre beépített

Korlátok vevő elutasító magatartása adatbázis hiánya infrastruktúra fejletlensége képzett személyzet hiánya Médiamix elemeinek kiválasztása (!)

Elterjedésének okai Társadalmi okok Üzleti okok társadalmi tagozódás média elszaporodása vevői igények differenciálódása Üzleti okok állandóan növekvő verseny érdekeltség a fogyasztó megtartásában, hűségében kényelmesebb beszerési formák számítógépes feldolgozás költségének folyamatos csökkenése Elektronikus kereskedelem Technikai fejlődés (telefon, számítógép)

Módszere: AIMRITE Audience: célcsoport Impact: hatás Message: üzenet Response: válasz Internal management: belső menedzselés The End result: végeredmény

Adatbázis Adatok Adatbázis Személyes vevői adatok külső adatok kampány adatok kapcsolat/tevékenységadatok Adatbázis vásárolt saját bérelt

A DM eszköztára direkt postázás (Direct Mail) katalógus telefon telefax tévéshow, tévéshop Internet E-mail home shopping szórólapok

Direkt postázás (Direct Mail) Akkor alkalmazható, ha a reklám, üzenet túlságosan összetett vagy részletes specifikus, kiválasztott célpiac bizalmas kommunikáció kívánatos közvetítői kereskedelem bekapcsolása kockázatos vagy költséges a vevők regionális szórtsága

Direkt postázás (Direct Mail) Reklámeszközei levelezőlap levél formájú hirdetés áruminta katalógus reklámajándékok reakcióhordozók pl.:válaszboríték küldemény tokja

Direkt postázás (Direct Mail) Előnyei szelektivitás személyesség rugalmasság individualitás eredmények gyors mérhetősége Csomagból áll (boríték, levél, prospektus, megrendelőlap) Hátrányai drága címlisták gyorsan elavulnak konfliktus lehet a címzettekkel a levél elkészítése kreativitást kíván

Társ-i – gazd-i tényezők 2) Katalógus A katalógusok piaci sikerében szerepet játszó tényezők: Társ-i – gazd-i tényezők Külső tényezők Versenytényezők Egyre több nő jelenik meg a munkapiacon Üzemanyagár emelkedése Kényelmetlen üzleti nyitva tartás A népesség elöregedése Díjmentesen hívható számok A boltok nem kielégítő szolg-ai A szabad rendelkezésű jövedelemhányad emelkedése Hitelkártyák használatának növekedése Parkolási nehézségek novekedése

2) Katalógus Típusai bolti - nem bolti fogyaszói - üzleti Pl.:

3) Telemarketing a telefon felhasználását jelenti a javak és szolgáltatások értékesítésére, információk szerzésére és eljuttatására a meglévő potenciális vevőkhöz részesedése évről évre növekszik

3) A telemarketing fajtái Passzív v. beérkező hívások feladata a vevők szolgálata zöld számok nem olcsó Aktív v. kimenő hívások értékesítési indítékú előnye a gyorsasága ”utógondozásra” és az ügyletek előkészítésére is alkalmas törvény szabályozza!

4) Telefax az írásos kapcsolat helyettesítőjévé vált gyors egyre jobb minőségű (színes képek)

5) Tévéshow, tévéshop Előnye Hátránya a kínált árut a néző szeme előtt, használat közben mutatják be pontosan tudja a vevő, hogy mit kap pénz visszafizetési garancia azonnali választ idéz elő („ha most azonnal hív…”) Hátránya nem nagyon elfogadott előítéletek a magyar lakosságban

TV-Shop érdeklődési kör szépségápolás egészség ház körül konyha sport akció

TV-Shop Magyarországon

6) Internet, e-mail Hazai térhódítása (2000-ben 1mó hozzáférő) Virtuális áruházak Internetes reklámok Internetes újságolvasók Előnye: Interaktivitás Egyszerű, gyors és olcsó visszajelzés E-mail korlátja: címek hiánya E-kereskedelem terjedésének korlátja: -hitelkártya használat aránya, internettelítettség alacsony