AZ INTERNET ADTA LEHETŐSÉGEK AZ ALKOTÓKÖZÖSSÉGEK KAPCSOLATÉPÍTÉSÉNEK TÜKRÉBEN Dóri Éva MMIKL képzőművészeti szakreferens 2009. október 1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Digitális világ A digitális reklám
Advertisements

•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
DPR és webfejlesztés Aknai Péter Tartalommenedzser, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
Az Internet Fiesta a könyvtárakban 2002 dr. Bakonyi Péter Országos Könyvtári Kuratórium elnöke.
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
Családbarát szálláshelyek Puczkó László Szakmai igazgató.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
A GPSGames.hu bemutatkozik GPSGames.hu – Játék műhóddal! GPSGames.hu GPSGames.hu – Játék műhóddal! GPSGames.hu.
A Helyi LEADER Akciócsoportok szerepe a vidék turizmusában
Marketing lehetőségek a falusi turizmusban
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
SZIE Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola
BMBY.expert a mi szaktudásunk. Az Ön vezetése A vezető ingatlanközvetítők a BmBy.expert ©-et választják Önökben megvan a Vezető? Több kontrollal és átlátással.
„CSOPORT VEZET CSOPORTOT”
DPR kommunikáció alapelvei
Online Halász Katalin, Coca-Cola Magyarország, BrandFestival Digital április 29.
Emeltszintű Etanácsadó Otthoni internetes ügyintézés Készítette: Horányiné Horváth Viktória Csilla.
Mitől sikeres egy intézményi szakkönyvtár? Dr. Palotai Mária - ESKI Országos Egészségpolitikai Szakkönyvtár június 18. „Vállalati könyvtárak tegnap.
Szép őszi napot kívánok!. MÉRFÖLDKŐ NAP NOVEMBER 4. Helyszín: Villa Pelikán télikertje (9700 Szombathely, Deák F. u. 3.)
Új Magyarország Vidékfejlesztési Program tájékoztatási és nyilvánossági feladatok 2009 ÚMVP Monitoring Bizottság június 29. Budapest.
Készítette: Madaras László János ÜK/N/III.
E-learning és a multimédia
„ MEGYÉN INNEN… MEGYÉN TÚL…” A szakfelügyelet és a megyei intézmények együttműködése tapasztalatainak összegzése. KÖZMŰVELŐDÉSI FELADATELLÁTÁS ORSZÁGOS.
„A MEGYEI KÖZMŰVELŐDÉSI FELADATELLÁTÁS A JÖVŐBEN!” PÉCS Április 1.
Europe Direct Tájékoztató Központ Budapest ELTE Rektori Hivatal Pályázati és Innovációs Központ ELTE Innovációs nap 2013.
Helyszínek száma Részvevők megyénként.
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
Virtuális jelenlét a Facebook-on avagy adalékok az egészségügy számára Egészségtelen emberek egészséges profilja a Facebook-on.
Hatékony OTC kommunikáció az interneten
Dr. Surján György és munkatársai IMEA TEA március 30. IMEA TEA Az Internetes Magyar Egészségügyi Adattár egyéves fejlődése.
Közösségi oldalak használata
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
A fogyasztóvédelmi társadalmi szervezetek működésének tapasztalatai Dr. Eitmann Norbert, elnök Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület június.
2009. október 19. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 7. előadás.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Helyzetelemzés tapasztalatai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
Europe Direct Hálózat Magyarország Vedd ki a részed! március 18. Vizsnyiczai Márta Békés Megyei EIP.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
Bánkeszi Katalin A számítógép és az Internet hatása az olvasáskultúrára (konferencia) Változó olvasói igények – változó könyvtáros világ.
A TAMOP projektek az világhálón. Miről lesz szó ? A kommunikációs terv és arculat A meglévő honlapok vizsgálata domain használat arculat tartalom.
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
Weblapkészítési tudnivalók Pék Ágnes © Hogyan lehet weboldalt létrehozni? Lehet kész sablonokat használni Lehet önállóan előállítani.
Weblapkészítési tudnivalók Pék Ágnes © Hogyan lehet weboldalt létrehozni? Lehet kész sablonokat használni Lehet önállóan előállítani.
A helyi média, mint hatékony reklám felület – Fehérvár Médiacentrum
A Múzeumok és Látogatók Alapítvány felnőttképzési és konferencia programjai Országos Múzeumandragógia Konferencia május Széphalom.
EasyWay ITS Hungary workshop tervezett programja Házigazdai üdvözlés – Kovács Ákos MK vezérigazgató EasyWay áttekintés – dr. Lindenbach Ágnes ITS Hungary.
INNOINFO, A VÁLLALKOZÓI KÖZÖSSÉGI PORTÁL. Miben segíthet az Innoinfo projekt?  kkv-k marketing tevékenységének beindításában  márka/cég ismertségének.
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
1 EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A projekt eredményeinek bevezetéséért felelős csoport bemutatkozása.
Marketing és jó példák a falusi turizmusban
TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban 1 TAGSZERVEZÉS – TAGLÉTSZÁM CSÖKKENÉS HATÁSAI.
Magyar Elektronikus Taneszköz Adatbázis és Etalontár Február 1.
Magyar Elektronikus Taneszköz Adatbázis és Etalontár január 19. EDUCATIO 2008.
Workshop VI. - Bevált gyakorlatok a mediációban - A Közép Európai Mediációs Intézet bemutatása.
A web site minősítése Források: Bokor Péter szakdolgozata (2002) és a benne megadott hivatkozások: Dotkom Internet Consulting: Üzleti weboldalak elemzése,
Média portfólió BFTK marketing divízió feladata Budapest minőségi turizmusának célspecifikus és mérhető marketing eszközökkel történő támogatása.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
EGY PÁLYÁZAT HÁZIGAZDÁJA KÖSZÖNTŐ ÉS ÉRTÉKELŐ. Szakmai területek: Képzések,pályázatokÉrtékmegőrzés Közösségsegítő Ifjúsági közművelődés Civil szervezetek.
Dr. Földy Ferenc Európa-jogi szakjogász III. EURES állásbörze október 11. EUvonal EU Tájékoztató Szolgálat.
K&H gyógyvarázs mesedoktorok a weben. egyszer volt, hol nem volt… 10 év 492 millió forint 134 kórház 136 mentőállomás.
CSMKIK Ipari Tagozat évi stratégiája Január.
2014 május 6., Miskolc. A Cseh Magyar Üzleti klub legfőbb céljának tekinti a kétoldalú üzleti kapcsolatok fejlesztését, és a cseh illetve magyar vállalkozások.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
A kommunikációs műhely munkájának bemutatása
INFORMATIKA december 3. E1 előadó 2. alkalom
Integrált ügyfél-kommunikáció a weben
Meghívó Szegedi Nemzetiségi Napok május 22 – 27.
EU Tájékoztató Szolgálat
Előadás másolata:

AZ INTERNET ADTA LEHETŐSÉGEK AZ ALKOTÓKÖZÖSSÉGEK KAPCSOLATÉPÍTÉSÉNEK TÜKRÉBEN Dóri Éva MMIKL képzőművészeti szakreferens október 1.

 Általános felvetésünk a XXI. század első évtizedében a rohamosan fejlődő internet hozzáférésekhez kapcsolódó marketing / kommunikációs hatás érvényesülése a közösségi művelődés területén.  CÉLOK:  elsődleges: ismeretadás, tájékoztatás  másodlagos: saját tevékenység rendszerezése, archiválás

 Az alkotóművészeti szakterületeken kiemelt fontossággal bír a vizuális megjelenés lehetősége.  a hazai alkotóközösségek töredéke (kb. 25%) rendelkezik internetes megjelenéssel.  Az MMIKL ben összesen 70 alkotóközösséget regisztrált, (7 országos hatókörűt), amelyből 20-nak van on-line elérhetősége.

 A honlapok sok esetben csak az alapinformációkat tartalmazzák, az egyesület vagy csoport fő célkitűzéseit, elérhetőségeit, ritkábban az aktuális programokat.  HIÁNYOS a tagság és annak munkásságát bemutató anyag.  A közösségek tisztán az összefogás erejét kihasználva látnak el érdekképviseletet?

 az online tájékoztatásban fellelhetők a helyi közművelődési intézmények is. (alacsony számban)  Azoknál a települési / önszerveződő közösségeknél, ahol nincs mód (személy vagy anyagi feltételek hiányában) önálló online oldalt működtetni, nagyobb szerepvállalása lehet a művelődési intézményeknek (minimális információs háttérrel).

 A meglévő honlapok tekintetében az állandóan frissülő információs bázis jelent kiemelt problémát. Oka:  személyi feltételek hiánya, nincs webmester vagy olyan hozzáértő, aki egyszerűen és gyorsan feltöltheti illetve módosíthatja a tartalmakat. >  Anyagi feltételek hiánya.

 Az ingyenesen használható web-tárhely további, különösen az arculati elemekre vonatkozó kérdéseket vetheti fel: - a weboldal vizuális megjelenése (arculat) összhatásában (valóban pozitív benyomást nyújt a látogató számára?); - az ott megjelenő reprodukciók minősége (műtárgyfotózás tekintetében); - a feltöltött anyagok informatív és dokumentációs értéke;

 Az adattartalom alkotóközösségek esetében a csoport számára aktuális eseményeket és dokumentációkat feltételezhet, azonban sokszor ezek nem elérhetőek, nincsenek naprakész információk.  OKIT 

 Hírlevelet nagyon kevesek használnak. A hírlevél jelentősége nem feltétlenül a rendszerességben, mint inkább az aktuális történések nyomon követésében keresendő. Az alkotóközösségek életében a kiállítások és az alkotótelepek közös szervezése a fő tevékenységi cél. Szegedi Szépmíves Céh 

 A korszerű technikai lehetőségek alkalmazásában inkább az alkotók egyéni munkásságának bemutatására való törekvés jellemző.  Eszközei: - egyéni honlapok - blogokon - ingyenes web albumok használatával való kommunikáció.  Ez esetekben az eseményekhez köthető vagy havi frissítés (új munkák, közösségi tevékenységek bemutatása stb.) utáni on-line hírküldés jellemző. Egyéni alkotói weboldal:  és fotóalbum:  # #

 Egy alkotó picasaweb albuma az Esszencia megnyitóról:  508XXAMATORARTIUMOrszagosEsszenciaTar latVajdahunyadVara?feat= # 508XXAMATORARTIUMOrszagosEsszenciaTar latVajdahunyadVara?feat= #

 A YOU TUBE szerepe a tájékoztatásban: Szigetszentmiklósi Alkotói Kör – alkotótábori bemutató:  MR4Owo MR4Owo

 AZ MMIKL Művészeti Programok Főosztálya a XX. AMATOR ARTIUM azaz a Művészet szerelmesei programjának nyomán 2009-ben elkészítette az amart.hu honlapot.  A weboldalon megyei bontásban kívántunk bemutatni a programunkban részt vevő alkotókat és alkotóközösségeket. 

KÖSZÖNÖM FIGYELMÜKET! Elérhetőségem: