AZ INTERNET ADTA LEHETŐSÉGEK AZ ALKOTÓKÖZÖSSÉGEK KAPCSOLATÉPÍTÉSÉNEK TÜKRÉBEN Dóri Éva MMIKL képzőművészeti szakreferens október 1.
Általános felvetésünk a XXI. század első évtizedében a rohamosan fejlődő internet hozzáférésekhez kapcsolódó marketing / kommunikációs hatás érvényesülése a közösségi művelődés területén. CÉLOK: elsődleges: ismeretadás, tájékoztatás másodlagos: saját tevékenység rendszerezése, archiválás
Az alkotóművészeti szakterületeken kiemelt fontossággal bír a vizuális megjelenés lehetősége. a hazai alkotóközösségek töredéke (kb. 25%) rendelkezik internetes megjelenéssel. Az MMIKL ben összesen 70 alkotóközösséget regisztrált, (7 országos hatókörűt), amelyből 20-nak van on-line elérhetősége.
A honlapok sok esetben csak az alapinformációkat tartalmazzák, az egyesület vagy csoport fő célkitűzéseit, elérhetőségeit, ritkábban az aktuális programokat. HIÁNYOS a tagság és annak munkásságát bemutató anyag. A közösségek tisztán az összefogás erejét kihasználva látnak el érdekképviseletet?
az online tájékoztatásban fellelhetők a helyi közművelődési intézmények is. (alacsony számban) Azoknál a települési / önszerveződő közösségeknél, ahol nincs mód (személy vagy anyagi feltételek hiányában) önálló online oldalt működtetni, nagyobb szerepvállalása lehet a művelődési intézményeknek (minimális információs háttérrel).
A meglévő honlapok tekintetében az állandóan frissülő információs bázis jelent kiemelt problémát. Oka: személyi feltételek hiánya, nincs webmester vagy olyan hozzáértő, aki egyszerűen és gyorsan feltöltheti illetve módosíthatja a tartalmakat. > Anyagi feltételek hiánya.
Az ingyenesen használható web-tárhely további, különösen az arculati elemekre vonatkozó kérdéseket vetheti fel: - a weboldal vizuális megjelenése (arculat) összhatásában (valóban pozitív benyomást nyújt a látogató számára?); - az ott megjelenő reprodukciók minősége (műtárgyfotózás tekintetében); - a feltöltött anyagok informatív és dokumentációs értéke;
Az adattartalom alkotóközösségek esetében a csoport számára aktuális eseményeket és dokumentációkat feltételezhet, azonban sokszor ezek nem elérhetőek, nincsenek naprakész információk. OKIT
Hírlevelet nagyon kevesek használnak. A hírlevél jelentősége nem feltétlenül a rendszerességben, mint inkább az aktuális történések nyomon követésében keresendő. Az alkotóközösségek életében a kiállítások és az alkotótelepek közös szervezése a fő tevékenységi cél. Szegedi Szépmíves Céh
A korszerű technikai lehetőségek alkalmazásában inkább az alkotók egyéni munkásságának bemutatására való törekvés jellemző. Eszközei: - egyéni honlapok - blogokon - ingyenes web albumok használatával való kommunikáció. Ez esetekben az eseményekhez köthető vagy havi frissítés (új munkák, közösségi tevékenységek bemutatása stb.) utáni on-line hírküldés jellemző. Egyéni alkotói weboldal: és fotóalbum: # #
Egy alkotó picasaweb albuma az Esszencia megnyitóról: 508XXAMATORARTIUMOrszagosEsszenciaTar latVajdahunyadVara?feat= # 508XXAMATORARTIUMOrszagosEsszenciaTar latVajdahunyadVara?feat= #
A YOU TUBE szerepe a tájékoztatásban: Szigetszentmiklósi Alkotói Kör – alkotótábori bemutató: MR4Owo MR4Owo
AZ MMIKL Művészeti Programok Főosztálya a XX. AMATOR ARTIUM azaz a Művészet szerelmesei programjának nyomán 2009-ben elkészítette az amart.hu honlapot. A weboldalon megyei bontásban kívántunk bemutatni a programunkban részt vevő alkotókat és alkotóközösségeket.
KÖSZÖNÖM FIGYELMÜKET! Elérhetőségem: