linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?1 Miért nem megy gyorsabban? (… I just don’t dig on swine, that’s all) Kovács Zoltán kirowski
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?2 „Földcsuszamlás” │ Elszabadult vonat a média és a technológia │ Alapjaiban változtak meg dolgok az elmúlt 3-4 évben ● Adattárolás költsége lezuhant ● Sávszélesség sokszorosára nőtt ● Szélessáv betört az otthonokba ● Fogyasztók hihetetlen eszközöket kaptak, hogy –keressenek –szervezzenek –letöltsenek –megosszanak –feltöltsenek ● Tömegmédia darabjaira hull és szegmensekre esik, fogyasztóik száma mégis csökken ● Oriási változás média fogyasztási szokásokban – reklámköltés nem követi
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?3 Néhány adat │ A 20 legnagyobb globális média márka nem létezett 10 évvel ezelőtt │ A hagyománys reklámok hatékonysága 1/10-ére esett vissza │ Google reklámbevétele fele az amerikai online piacnak (nagyobb, mint a 3 legnagyobb hálozati csatorna bevétele) │ 3 top portál oldalletöltése Kínában nagyobb, mint egész Európa összes oldalletöltése │ YouTube kétszeres reach-el működik, mint az MTV Amerikában
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?4 Digitális média Átlagos heti médiafogyasztás Print Internet Analogue TV Digital TV Analogue radio Digital radio Cinema Outdoor Wireless Games │ 80%- az összes mediának 2020-ra │ 66% 2010-re │ 50% 2007-re Source: Carat
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?5 A MŰSOR SUGÁRZÁS HALOTT
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?6 Media is fragmenting A MÉDIA MILLIÓ DARABRA ESIK SZÉT
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?7 ONLINE REKLÁM OVERLOAD
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?8 VÁLASZTÁS LEHETŐSÉGE
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?9 on demand tartalom keresés vezérelt Tetszés szerint összeállított KONTROL FLIP
… és.. minden médiatípus kereshető lesz
Megszakítás (reklám finanszírozott) tömegmédia
helyett TÖMEGESEN SZEMÉLYRESZABOTT MÉDIA TÖMEGMÉDIA
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?13 Diversity of offerings verseny sokfajta bevétel sokszínű kínálat Média tulajdonosok
linked by isobar FOGYASZTÓ, MINT RENDEZŐ
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?15 Saját publikációk Én-újság
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?16 a “long tail” niche-esedés nem az oldalletöltés fontos szűrők hatalma (később agent) korlátlan polchely Megváltozik az értékesítés
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?17 Reklámköltés nem követi a fogyasztókat Source: “Surveying the Digital Future”, Jeffrey Cole, 28 countries, 2005 Hours per week during leisure time (global average) 30% 5% 0.4% 37% 9% 13% TVRadioNewspapersMagazinesCinemaOnline Under 18 Aged Aged and over % adspend