GIGARING Mozgásban a város….

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
38. Útügyi Napok, Hajdúszoboszló
Advertisements

VILLAMOSPÁLYA-FELÚJÍTÁS A NAGYKÖRÚTON AUGUSZTUS 1-19-IG
Az M4-es metró elindulásával kapcsolatos felszíni tömegközlekedési változások.
2010. január 12-ére meghirdetett sztrájk alatt tervezett forgalomlebonyolítás.
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
NOSZTALGIA BUDAPESTIEKNEK
A gyaloglás Az élhető város és a fenntartható közlekedés legfontosabb eszköze.
1. Hol lehet a 61-es jelzésű villamos vonalán hátsó áramszedő használatával üzemszerűen közlekedni? a) Nincs lehetőség hátsó áramszedő üzemszerű használatára.
TIN week – Budapest, October/ Házi feladat, Győri esettanulmány: Győr,Kodály Zoltán u – Ifjúság körút csomópontja Készítette: Sümegi Péter & Szabó.
NOSZTALGIA BUDAPESTIEKNEK
A Budapest-Kelenföld (bez. ) – Tárnok (bez
A kerékpáros közlekedés fejlesztése Budapesten hallgató: Gajárszki Áron belső konzulens: dr. Koren Csaba külső konzulens: Szele András Széchenyi István.
Integrált Ütemes Menetrend a Budaörsi kistérségben
A forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer fejlesztése
Közlekedés – Mozgásban a tudományok, november 10.
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
A városi tömegközlekedés III.
Városi tömegközlekedés
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Utazási igények becslése a közösségi közlekedésben
Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére
1. Milyen módon szabályozzuk a kivonulást az Ispotály utcai egyvágányú pályaszakaszon? 1. Milyen módon szabályozzuk a kivonulást az Ispotály utcai egyvágányú.
1. Milyen kialakítású a 19-es jelzésű villamos Batthyány tér végállomása? a) Fejvégállomás, két csonka vágány, kettős vágánykapcsolattal. b) Fejvégállomás,
1.Milyen jelzésű villamosokkal jár közösen az 59-es jelzésű villamos? a)18-as, 56-os és 61-es jelzésű villamossal. b)18-as és 61-es jelzésű villamossal.
FUTÁR projekt – célok és eszközök
Folyamatban lévő-és tervezett fejlesztések
Az elővárosi vasút rendszeréhez illeszkedő közúti közösségi közlekedési ráhordó hálózat kialakítása a Budaörsi kistérségben és a Zsámbéki-medencében KTI.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Intelligens közúti kereszteződés
Miskolc belváros rekonstrukció Káli Sándor polgármester.
Kerékpárutak építésének engedélyezése
Útépítési munkálatok és új forgalmi rend (a Kőrösi út, Kisfaludy, Bacsó B., Vasút, Csontos J. utcákban)
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
Unger Tamás, alpolgármester A 3. változatban teljes felújítás keretében átépülésre kerülnének a meglévő utak, és a járdák. A jelenlegi burkolt.
BKV ZRt. – Fődiszpécseri és Zavarelhárító Szolgálat
Cegléd Prezentáció.
Helyi közösségi közlekedés szervezése és tapasztalatai Debrecenben
TIN week – Budapest, October/ Házi feladat, 5. esettanulmány: Dunacenter csomópontja Assignment, case study 5: Dunacenter intersection Közúti Biztonsági.
Fenntartható városi mobilitás-tervezés (SUMP) szeminárium
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
PÉCS VÁROS AUTÓBUSZOS KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSÉNEK MEGÚJÍTÁSA Tüke Busz Zrt november 6.
Pályaismeret 1-es viszonylat. 1.) Az 1-es vonalon hol találunk közúti fedezőjelzővel ellátott útkereszteződést? A Salétrom utcai kivonuláskor. Az Aquaticum.
„TRAMTRAIN” INTEGRÁLT VILLAMOS- ÉS NAGYVASÚTI RENDSZER BEVEZETÉSE HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN ÉS SZEGED VISZONYLATÁBAN ÉS VILLAMOS FEJLESZTÉS HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN.
Pályaismeret 2-es viszonylat. 1.) Az 2-es viszonylaton hol találunk közúti fedezőjelzővel ellátott útkereszteződést? A Salétrom utcai kivonuláskor. A.
SZEKSZÁRD Észak-déli KERÉKPÁRos útvonal vizsgálata
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
EGER Nosztalgia bemutató es évek fotóival és azok kommentálásával.
Déli városrész gazdaságfejlesztése
Gyalogos és kerékpáros közlekedés
VILLAMOSPÁLYA-FELÚJÍTÁS A NAGYKÖRÚTON AUGUSZTUS 1-19-IG
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
MISKOLCZ régi képeken kattints a folytatáshoz.
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Körforgalmú csomópontok fejlődése, kialakításuk
Különböző csomópont-típusok
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Menetrendek.
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Előadás másolata:

GIGARING Mozgásban a város…

Torlódásveszélyes útszakaszok Wesselényi utca Sumen utca Egyetem sugárút Bethlen utca Rakovszky út Kossuth utca Széchenyi utca Kishegyesi út Böszörményi út Külsővásártér Nyugati utca Faraktár utca Vágóhíd utca

„Egy irányú út, ahová megyek” Előnyök: felgyorsul a forgalom csomópontok áteresztőképessége nő Hátrányok: összességében a forgalom nem csökken, csak a torlódás-veszélyes helyek átrendeződnek fölös körök miatt többletforgalom keletkezik utak áteresztő-képessége csak parkolóhelyek megszüntetésével növelhető legfeljebb 4 évre nyújt megoldást

„Egy irányú út, ahová megyek” A Széchenyi utca elején a Kistemplomnál, és a Külsővásártéren jelenleg meglévő gócpontok szinte változatlanul megmaradnának A Wesselényi utcáról az Erzsébet utca irányába folyó forgalom egy része a Szent Anna utca – Miklós utca szakaszra terelődne át Ez mind az egyéni mind, a közösségi közlekedést hátrányosan érinti

„Egy irányú út, ahová megyek”

Ha valamit elveszünk, pótolni kell mással! Helypazarló közlekedés Gépjárműforgalom Átmenő forgalom visszaszorítása Sebességkorlátozás Parkolás szabályozása Egyirányúsítás Parkolás P+R rendszerek telepítése az elővárosokban Fizető kapuk kiépítése: „Dugódíj” Helytakarékos közlekedés Közösségi közlekedés Közösségi közlekedés előnyben részesítése (autóbuszsáv) Kapacitás növelése, jobb menetrend Kedvező tarifa Átszállás elősegítése (pl.: közös autóbusz-villamos megálló) Kerékpáros közlekedés Belvárosi kerékpárút-hálózat kiépítése Kerékpártárolók telepítése Kerékpárkölcsönző! Cél: A helytakarékos közlekedési módok, a kerékpáros és a közösségi közlekedés előnyben részesítése a gépjárműforgalom fokozatos visszaszorításával.

Közösségi közlekedési folyosó hiányának következményei át kellene helyezni a troli felsővezetékét, vagy dízel üzemben kellene közlekedniük ahol egyébként is nagy a környezeti terhelés a felsővezetékről való le és rácsatlakozás időveszteséggel járna elektromos vontatás előnye megszűnne megnőne a rágyaloglási távolság a járatok menetideje megnőne ugyanazon szolgáltatáshoz nagyobb kapacitás kellene utasok számának csökkenése felgyorsulna Ezért szükséges mindkét irányban biztosítani a közösségi közlekedést. A KRESZ erre lehetőséget nyújt az ellenirányú autóbuszsávok kiépítésének lehetőségével.

Ellenirányú autóbuszsávok Azonos irányú autóbuszsáv A GIGARING Előnyök: Ellenirányú autóbuszsávok - Irányonként 2-2 forgalmi sáv biztosított, valamit 3-3 osztályozó sáv csomópontonként - Széchenyi utca - Kossuth utca - Szent Anna utca - Nem igényli a közösségi közlekedés jelentős átszervezést buszzsilip - Autóbuszsávok alkalmazásával felgyorsul a közösségi közlekedés buszzsilip buszzsilip - Piac utca - Széchenyi utca - Kossuth utca Azonos irányú autóbuszsáv

Megszűnő parkolóhelyek Széchenyi utca mindkét oldalán (120 db) Szent Anna utca északi oldalán a Batthyány utca és Klaipeda utca között (40 db) Szent Anna utca déli oldalán a Klaipeda utca és a Baross utca között (50 db) Összesen: 210 db

Ami változik Ami nem változik a Piac utcán autóbuszok a villamos megállóiban állnak meg és csúcsidőben az érintett szakaszon a teljes pályaszakaszt igénybe vehetnék új megállók létesülnének a belvárosban a Szent Anna utca közösségi közlekedést kapna a dél-keleti városrész Nagyállomáshoz kötöttsége folyamatosan megszüntethető az autóbusz-állomás zsúfoltsága csökkenthető Ami nem változik a jelenlegi közösségi közlekedési hálózat kis módosításokkal megmaradhat, sőt bővíthető nem szükséges a trolibuszok felsővezetékét áthelyezni vagy dízel üzemmódban közlekedtetni

Példák Egyirányú utca kétirányú kerékpáros és közösségi közlekedéssel Spanyolország, Sevilla Fotó: Báló Endre

Példák Közös villamos-autóbusz megálló, Szeged, Centrum áruház megálló Fotó: Csüllög Imre

Széchenyi utca – Nyugati utca - Külsővásártér csomópont  Segner tér Belváros   István út Mechwart András Szakiskola AUTÓBUSZ-ÁLLOMÁS

Széchenyi utca – Mácsay utca csomópont Belváros  Autóbusz-állomás Arany János utca 

Ítélőtábla és a Hal köz mélygarázs üzletház Megyei Bíróság megállóhely Ítélőtábla megállóhely  Autóbusz-állomás Kistemplom  Ítélőtábla

Révész tér - Kistemplom  Hal köz - Ítélőtábla Kistemplom Kistemplom megállóhely Nagyállomás 

Széchenyi utca – Kossuth utca – Piac utca csomópont  Hal köz - Ítélőtábla villamos megálló Városháza Városháza Csokonai Színház  Kistemplom Nagyállomás 

Sas utca – Kossuth utca csomópont Sóhajok hídja Csokonai Színház Burgundia utca   Széchenyi utca

Kossuth utca megállóhely Földhivatal Rendőrség Burgundia utca   Széchenyi utca

Kossuth utca – Burgundia utca – Klaipeda utca csomópont Rákóczi út  Faraktár utca   Széchenyi utca E-on székház Sumen utca

Kossuth utca – Burgundia utca – Klaipeda utca csomópont Svetits Római Katolikus Gimnázium Vágóhíd utca   Miklós utca Homorrerti felüljáró

Kossuth utca – Burgundia utca – Klaipeda utca csomópont Vágóhíd utca   Miklós utca Szent Anna templom

Kossuth utca – Burgundia utca – Klaipeda utca csomópont Vágóhíd utca   Miklós utca Vármegyeháza

Miklós utca – Szent Anna utca – Piac utca csomópont Kossuth tér  Apolló Mozi  Erzsébet utca Vágóhíd utca   Nagyállomás Vármegyeháza

Miklós utca – Erzsébet utca - Külsővásártér csomópont  Segner tér Piac utca  Mentő- állomás  Hajdúszoboszló Nagyállomás 

Közösségi közlekedés bővítése 29 Doberdó utca – Ozmán utca 27 Vincellér utca -Klaipeda utca 4A troli Segner tér -Dobozi ltp. 4 troli Segner tér - Egyetem 37 Segner tér - Haláp

Költségek Útépítés, bontás, burkolat javítás 28 000 000,- Ft Forgalomirányítás átalakítása 58 000 000,- Ft Közösségi közlekedés átalakítása 500 000,- Ft Tervezés 1 500 000,- Ft Összesen: 86 000 000,- Ft

Bevezetés előtt... … és után előzetes tájékoztatás, marketingkampány szakaszos kiépítés nyár közepére időzítés … és után a közlekedők folyamatos tájékoztatása a parkolási lehetőségekről a közúti közlekedés szabályok betartásának fokozott ellenőrzése autóbuszsávok jogosulatlan igénybevétele (térfigyelő kamerák) parkolási és megállási szabályok betartatása

Köszönöm a figyelmet! A kör bezárult...