Bródi Gábor TEVA OTC üzletág igazgató Hatékony marketing mix az OTC piacon - Mely szempontok kerülnek előtérbe 2012-ben? - Bródi Gábor TEVA OTC üzletág igazgató
OTC üzleti modell – A szokásos gyanúsítottak Patika Fogyasztó Gyártó
Miként hat a mostani „válság” a főszereplőkre? A korábbi válságok elsősorban a fogyasztókra hatottak (vásárlóerő-csökkenés) A mostani váláság minden szereplőre jelentős negatív hatást fejt ki: a patika-univerzumot érinti elsősorban, szoros második a fogyasztó, de a harmadik helyezett média is szenved a mostani piaci viszonyoktól. Az újszerű helyzetre újszerű megoldást kell adnunk. Nézzük végig a szereplőket egyenként!
Fogyasztók Érdemes printben és TV-ben árkommunikációt folytatni (és nem csak akciós újságban) Vegyük figyelembe, hogy a fogyasztó egyre inkább az ex-pocket kiadást nézi (ellentétben az FMCG-vel, ahol a per unit költés került előtérbe) A „komplex” megoldások (költség)hatékonyságot sugallnak EP kártya még jobban előtérbe kerül Találjuk meg azokat, akik továbbra is fizetőképesek
Média Keményebben kell tárgyalni!!! Freebie-ket kilátásba kell helyezni (időjárás szponzoráció, termékmegjelenítés stb.) Médiajelenlétet 2-3 médiumra korlátozni (nincs erőforrás 360 fokos médiatámogatásra) Érdemes „olcsó” építkezésbe kezdeni, amely csak hosszútávon térül meg (pl. social media)
Patikák Szegmentáció jelentősége felértékelődik Láncokkal külön kell foglalkozni (átmeneti állapot van, de nem viselkedhetünk ennek megfelelően) Készletezési trendeket le kell reagálni Kedvezményeket részben át kell engedni a fogyasztónak
+1 Új szereplőket kell bevonni Új csatornák (mass market, online) Védőnő Kórház
Köszönöm a figyelmet gabor.brodi@teva.hu