NAT kiegészítő területeinek oktatása – az Új NAT kihívásai az új területeken Nemzeti Közszolgálati és Tankönyv Kiadó Zrt. Szentkirályi-Szász Krisztina.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
Advertisements

Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Szervezetfejlesztési Program
"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja
„Ezt egy életen át kell játszani”
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A szaktanácsadás támogató szerepe
XXI. századi közoktatás a TÁMOP projekt bemutatása
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Pénziskola Az Unghváry László Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskolában.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A magyar köznevelési fenntartórendszer legfőbb kihívásai
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A NAT jövője az informatikán innen és túl Reményi Zoltán.
Megváltozott feladatok a középiskolai kollégiumi nevelésben Egy svédországi tanulmányút tapasztalatai fényében.
NAT 2007 kompetenciák.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
A nevelési-oktatási program előzményei
Pedagógus szerepek a XXI. században
A kerettantervek fejlesztése
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Mérés-értékelés alprojekt Liptákné Czakó Ildikó 2009.december 14.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Digitális középiskola Digitális középiskola Iskolahálózat kialakítása.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
Pedagógus-továbbképzések hasznosulása
A szaktanácsadó segítő szerepe
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április.
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
PARADIGMAVÁLTÁS A KÖZOKTATÁSBAN ÁDÁM PÉTER NEMZETI PEDAGÓGUS KAR SZEPTEMBER 21.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Előadás másolata:

NAT kiegészítő területeinek oktatása – az Új NAT kihívásai az új területeken Nemzeti Közszolgálati és Tankönyv Kiadó Zrt. Szentkirályi-Szász Krisztina vezérigazgató augusztus 23. „Nem az számít, hány könyved van, hanem az, hogy milyen jók a könyvek.” SENECA

A Kiadó missziója, célja A Nemzeti Közszolgálati és Tankönyv Kiadó missziója, hogy olyan professzionális állami tulajdonú NEMZETI kiadó jöjjön létre, amely biztosítja a közszolgálat, a közszolgálati felsőoktatás és a közoktatás számára a hazai és nemzetközi színtéren is versenyképes minőségű szakkönyvek, tankönyvek, jegyzetek, folyóiratok, továbbképzési tananyagok és a lakosság számára hiteles forrásból származó közszolgálati információk, jogszabály kommentárok papír és a XXI. század technológiáit alkalmazó elektronikus formátumban való megjelenését és terjesztését. A Nemzeti Közszolgálati és Tankönyv Kiadó célja elsősorban •a NAT megújításával az új tartós tankönyvek kialakítása és felmenő rendszerben azok biztosítása, az új NAT-nak megfelelő új műveltségi területekre vonatkozó nyomtatott és elektronikus tananyagok fejlesztése •a Nemzeti Közszolgálati Egyetem, a Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal és a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium könyv-, jegyzet- és folyóirat kiadási igényeinek biztosítása. •a minisztériumok stratégiailag fontos területei számára szükséges szakkönyvek kiadása. A kiadó újonnan jött létre novemberében

A Kiadó divíziói

Az új kihívások – új NAT területek  Megváltozott gazdasági-társadalmi környezet  Megváltozott tanulói populáció – digitális bennszülöttek  Megváltozott intézményi környezet – hálózatos működés  Megváltozott tanulási környezet – megváltozott taneszközök  Átalakuló közoktatási rendszer – minőségi oktatás  Új NAT – határozott célkijelölés, új területek

Célcsoport osztály, 4 régió, 13 intézmény Az igényelt új digitális tananyagok: •Társadalomismeret; •Állampolgár vagyok; •Pénzügyi és gazdasági kultúra; •A munkavállalói szerep; •Változások a mindennapi életben; •A média kifejezőeszközei; •A média társadalmi szerepe, használata; •Család, háztartás; •Pályaorientáció, közösségi szerepek. Kutatási eredmények

SNI tananyag-fejlesztési igények • egészséges életmód; • munkába állás folyamata; • énkép kialakítása ; • prevenciós tananyagok; •pénz fogalma; •kommunikáció; •közügyek; •magyar identitás; •szociális és állampolgári kompetenciák területe

Miért jó a digitális tananyag?

Fő tevékenységek •Összesen 13 akkreditált digitális programcsomag • 9 NAT kompatibilis digitális tananyagtartalom 9 – 12 évfolyam számára, amely moduláris rendszerben építkezik és így alkalmazható a gimnáziumokban, szakiskolákban, szakközépiskolákban •1. Társadalomismeret •2. Állampolgár vagyok •3. Pénzügyi és gazdasági kultúra •4. A munkavállalói szerep •5. Változások a mindennapi életben •6. A média kifejezőeszközei •7. A média társadalmi szerepe, használata •8. Család, háztartás •9. Pályaorientáció, közösségi szerepek

Fő tevékenységek • 4 NAT kompatibilis digitális tananyagtartalom 9 – 12 évfolyam számára, amely moduláris rendszerben építkezik és a sajátos nevelési igényű tanulók speciális és integrált oktatásában alkalmazható –1. Informatika - számítógép gyakorlati alkalmazhatóságát a munkavégzéskor és a hétköznapi életben –2. Társadalmi környezet –3. Önismeret és társas kultúra fejlesztése –4. Gazdasági és pénzügyi nevelés •Tanári, tanulói segédletek • Szakértők és gyakorló pedagógusok bevonása a fejlesztési és kipróbálási folyamatba –Tananyagok fejlesztése –25 fő fejlesztő pedagógus bevonásával –Tananyagok kipróbálása - 15 fő pedagógus bevonásával – Lektorálás 13 fő pedagógus bevonásával •Tanári továbbképzések

Fő tevékenységek • 10 tananyag fejlesztési klub, referenciaintézményi működés - segíti a pilot program megvalósítását és a belső, horizontális tanulás kialakítását, lebonyolítását, a tudásközpontként történő működést •Mérés-értékelési rendszer •Minőségbiztosítási rendszer

Tananyagfejlesztés módszere Tananyagtartalom: –Moduláris – önállóan is alkalmazhatóak, választhatóak: önálló és csoportos munkához is, iskolatípushoz, illetve tevékenységtípushoz, illeszkedik közműveltségi tartalomhoz és tantárgyhoz is –Támogatja a tehetséggondozást és a hátránykompenzációt is –Hosszabb, összetettebb animációt vagy videó, vagy egy komplexebb, nagyobb lélegzetvételű, szövegből, képekből, hangelemekből, animációkból és videókból álló önálló tananyagegység –A modulok, a közműveltségi területekhez kapcsolódóan mind a lineáris, mind a probléma centrikus építkezést megvalósítják, a deduktív módszer hangsúlyozásával

Tananyagfejlesztés módszere •Gyakorlatorientált •Kompetencia és attitűdfejlesztésre koncentrál •NAT nevelési célokat maradéktalanul támogatja: horizontálisan – nemzeti öntudatra nevelés, önálló tanulás, önismeret, felelősségvállalás, •Konkrétan: médiatudatosság, állampolgári- demokráciára nevelés, családi életre nevelés, gazdasági, pénzügyi ismeretek, pályaorientáció

Ütemezés •Tananyagfejlesztés decemberig •Digitalizálás, fejlesztés áprilisig •Tanártovábbképzések 2014 május- június •Az új tananyagok szeptemberétől hozzáférhetőek lesznek ingyenesen minden intézmény számára

Elérhetőségek Facebook Honlap E–mail Iroda Budapest, Váci út 19. Szentkirályi-Szász Krisztina vezérigazgató

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!