Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! TÁMOP-3.1.3-11/2-2012-0015 azonosító számú projekt Az Öveges laboratórium működése Szilágyi Tibor laborvezető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

„Legyél te is természettudós”
A BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Balesetvédelem és laborrend
Társadalmi Megújulás Operatív Program A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban TÁMOP /2 –
Pályaválasztás 2014/15.
Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
Bláthy Ottó Villamosipari Szakközépiskola
Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! TÁMOP / azonosító számú projekt Szakmai munka az Öveges laboratóriumban Szilágyi Tibor laborvezető.
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) /1-2. „Iskolai tehetséggondozás” című pályázatról Kecskemét, augusztusPapp Attila.
Bemutató konferencia Békéscsaba, március 03. Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! TÁMOP / Zátonyiné Fazekas Erzsébet intézményvezető,
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
Tehetségpont létrehozása
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
„Legyél te is természettudós!” TÁMOP
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Beiskolázási tájékoztató december
dr. Földy Ferenc Operatív Program Kft február 23.
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
„Legyél te is természettudós!” TÁMOP
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
FELVÉTELI 2008 Berzsenyi Dániel Gimnázium ISKOLÁNKRÓL …  2008-ban ünnepeljük iskolánk alapításának 150. évfordulóját  ‘Minőségi nevelési-oktatási.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Felvételi tudnivalók Pályaválasztás a es tanévben.
Szakkör címe Tantárgy, évfolyam Tanár neve Tanulmányi intézmény neve Település neve.
Szakmai disszeminációs műhelykonferencia Békéscsaba, február 10. Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! projekt bemutatása TÁMOP /
Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! TÁMOP / azonosító számú projekt Bevezetés a kémia „rejtelmeibe” Lennert József szaktanár Szakmai.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
BABITS MIHÁLY GIMNÁZIUM
Határtalanul II. MédiaMánia határon innen és túl BGA-12-HA /13 Varró István Szakiskola, Szakközépiskola, Általános Iskola és Kollégium Karcag.
V ARJÚ L AJOS R EGIONÁLIS T ERMÉSZETTUDOMÁNYI E MLÉKVERSENY Bevált Jó Gyakorlat.
Szakmai munkánk a pályázatban
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
Határtalanul Együtt egymásért a zene és a tánc világában HA /14 Premier Művészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
Általános iskola első osztály
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
A Magyar Nyelv Napja kezdőkép Tarczal-Márta Edit
SzeReTeD …ahol a tudományt megszereted!
Készítette: Kocsis Erzsébet
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
TÁMOP / Kötelező nyilvánosság, nyílt nap – Érd, szeptember 25. Vörösmarty Mihály Gimnázium– 2030 Érd, Széchenyi tér 1. Pályázat.
SZEPSI MAGYAR TANNYELVŰ ALAPISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Szaktanári Segédlet Tananyagfejlesztés A TÁMOP /2 projekt keretein belül.
FASORI LABORGYAKORLATOK
2013/14.. A megvalósítás éve számokban  11 partnerintézmény  összesen 330 óra  iskolánként 3x10 óra  kísérletek 4 természettudományos tárgyból  40.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
SZAKMAI FÓRUM 2012.OKTÓBER 17. HEVES EÖTVÖS JÓZSEF REFORMÁTUS KÖZÉPISKOLA, SZAKISKOLA ÉS KOLLÉGIUM.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ a 2017/2018-as tanévre szeptember 14. Balázs Lászlóné igazgatóhelyettes.
Záró konferencia Pályázati cél Az iskolás korú gyermekek, tanulók természettudományos érdeklődésének felkeltése, ismereteik mélyítése.
Felvételi tájékoztató
Regionális konferencia
A felvételi eljárás elemei
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Programjaink matematikából a ös tanévben
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Gimnáziumi statisztika
Előadás másolata:

Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! TÁMOP / azonosító számú projekt Az Öveges laboratórium működése Szilágyi Tibor laborvezető Szakmai disszeminációs műhelykonferencia Békéscsaba, február 10.

A műszaki átadást követően egy hónapban határoztuk meg a foglalkozások előkészítésére szánt időt. Az elvégzett tevékenységek:  A folyamatosan érkező laboreszközök átvétele, rendszerezése.  A foglalkozások beosztásának elkészítése.  Az I. kísérleti csomagok (kémia, biológia, fizika) és feladatlapok összeállítása tantárgyanként.  A kísérletekhez szükséges eszközök, anyagok előkészítése. A foglalkozások indításának előkészítése

 A laboratóriumban használatos dokumentumok kidolgozása:  Tűz- és munkabiztonsági utasítás.  Tűz- és munkabiztonsági oktatás.  Jegyzőkönyv tűz- és munkabiztonsági oktatásról.  Laborrend.  Foglakozási naplók (délelőtti foglalkozások, tehetségműhelyek, emelt szintű képzések, laborbemutatók). A foglalkozások indításának előkészítése

 A labor szaktanárainak oktatása az IKT eszközök (interaktív tábla, ActivInspire szoftver, szavazórendszer) használatára.  Tájékoztató megtartása a partnerintézmények igazgatóinak.  Továbbképzés lebonyolítása a partnerintézmények szaktanárainak három csoportban (labor, kísérleti csomagok bemutatása).  Labort népszerűsítő foglalkozások megtervezése („aulás” előadás, laborbemutató iskolánk diákjainak).  Délutáni tehetséggondozó foglalkozások megtervezése (szórólap). (szórólap) A foglalkozások indításának előkészítése

 A beosztást a labor alkalmazottai készítették el.  Az online adminisztrációs rendszerbe a kész beosztás kerül bevitelre.  Az első félévben a partneriskolák 8. osztályosai, a második félévben a 7. osztályosai kerültek beosztásra.  Az osztályok szállításának megrendelése, ütemezése a laborvezető feladata.  A környező települések iskoláit a közlekedési viszonyokra tekintettel osztottuk be.  A távoli iskolák osztályai egy napon két, míg a többi osztály egy foglalkozásra került beosztásra. Az iskolák, osztályok beosztása

 Egy napon két idősáv van a foglalkozások számára.  A foglalkozások között legalább egy óra szabadidő van a laboránsoknak az előkészítésre.  A kémia foglalkozások osztálykeretek között, a fizika és biológia foglalkozások általában csoportbontásban valósulnak meg.  Kémia foglalkozásokon általában két szaktanár és két laboráns van jelen.  A fizika és biológia foglalkozásokon egy szaktanár és egy laboráns.  A foglalkozásokon a fénykép, és videó felvételek készítése a laboránsok feladata. Délelőtti foglalkozások

 A csoportokat a váróteremben fogadjuk.  Minden diák kap egy mappát, amiben a feladatlapokat gyűjti, és a mappát az utolsó foglalkozáson megkapja.  A váróteremben röviden tájékoztatjuk a tanulókat a program céljáról, a foglalkozások menetéről.  A foglalkozásokon a hangsúly a tanulói kísérleteken van.  A kétórás foglalkozásokat szünet nélkül, a háromórásokat egy szünettel tarjuk.  A foglalkozás végén a tanulók értékelik, hogy hogyan érezték magukat a laborban (smiley lap).(smiley lap) Délelőtti foglalkozások

A délelőtti foglalkozások száma: Délelőtti foglalkozások Pályázati előírás ig megtartott Tanév végéig megtartandó Külsős partnerek (90%)392 (+30%) Saját tanulók4022 (55%)48 (+20%)

 Tehetséggondozás:  Tehetséggondozó műhelyek 7-8. osztályos tanulóknak.  Szakkörök saját gimnáziumi tanulóinknak.  Emeltszintű érettségire felkészítő a 12. évfolyamnak.  Laborbemutató foglalkozások saját osztályainknak:  A program bemutatása.  A személyzet bemutatása.  Diabemutató az építkezésről.  Néhány egyszerű kísérlet bemutatása.  Aulás előadás a partnerintézmények 6. osztályos tanulóinak:  A program bemutatása.  Néhány egyszerű kísérlet bemutatása.  A labor megtekintése. További foglalkozások

 TERMOSZ konferencia Budapest, SZERETED labor szakmai konferencia Szeged.  Két iskolai nyílt nap.  Tájékoztatók a partnerintézmények vezetőinek.  Továbbképzés a partnerintézmények pedagógusainak.  Konferenciák szervezése (műhelykonferencia, laborbemutató konferencia, szakmai konferencia).  Fogadjuk a szakmai tapasztalatcserére bejelentkező laborokat.  Havi három kísérlet feltöltése a projekt honlapra.Disszemináció

 A projekt dokumentálása:  A foglalkozásokról napló vezetése, fénykép és videó felvétel készítése.  Online felületen a foglalkozások rögzítése.  A megbeszélésekről, képzésekről, konferenciákról írásos dokumentumok, fotók készítése.  Média megjelenések.  A még nem teljesült projektcélok folyamatos beépítése, megvalósítása.  A program honlapján az információkat megjelenítése.honlapján Egyéb aktivitások

Tapasztalataink szerint a hozzánk látogató fiatalok jól érezik magukat a laborban. Célunknak tekintjük, hogy felkeltsük bennük az érdeklődést, és jó néhányukban megerősítsük az elhivatottságot a természettudományok iránt, így – ha talán csekély mértékben is - hozzájárulva ezen tudományterület fejlődéséhez. Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Szakmai disszeminációs műhelykonferencia Békéscsaba, február 10.

Laborfoglalkozás: Petőfi Általános Iskola 7.b kémia Komjáthy Nóra, Lennert József Kísérő tanár aláírása ……………………………………………….. visszavissza Békéscsabai Belvárosi Általános Iskola és Gimnázium Öveges laboratórium 97,5% 2,1%0,4%

KÉM-csövesek precíz munkavégzés jó elemzőképesség lényeglátás BIOSZoSOKK természetszeretet problémaérzékenység rendszerszemlélet Kíváncsiak klubja kreatívitás csoportjátékos problémaérzékenys ég Φ-zika jó tér- és formalátás rugalmas gondolkodás számolási képesség Ha jó a megfigyelő- képességed, kíváncsi vagy, szeretsz gondolkodni, és fejlődni akarsz, válassz! Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! Ha akarsz egy modern laborban érdekes kísérleteket végezni… Ha otthonosabban akarsz mozogni a természet világában… Ha szeretnél jó csapathoz tartozni… … és gyere a Belvár tehetségműhelyeibe!!! vissza