A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr. Kovács Miklós
2 A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Tömeges, nyitott online kurzusok (MOOC) Miért tömeges? Miért nyitott?
3Dr. Kovács Miklós A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május E-learning és MOOC: közös és eltérő jellemzők JellemzőE-learningMOOC X X A közös jellemzőkben is vannak különbségek. Online módon elérhető keretrendszer A hallgatói munka tutori támogatása A hallgatók egymás közti online kommunikációja Önálló tanuláshoz készült tananyagok Online vizsgák Hivatalosan elismert végzettség
4Dr. Kovács Miklós A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Különbségek a keretrendszerekben Miért fejlesztett a Coursera és az edX saját keretrendszert? A gyakran használt funkciók könnyen elérhetők Letisztult, látványos felület.
5Dr. Kovács Miklós A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Miért fejlesztett a Coursera és az edX saját keretrendszert? A kurzus struktúrája jól áttekinthető Nem kell gördíteni a képernyőtartalmat Különbségek a keretrendszerekben
6Dr. Kovács Miklós A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Miért fejlesztett a Coursera és az edX saját keretrendszert? Fontos szempont a keretrendszer könnyű használhatósága, a tananyagok struktúrájának jó áttekinthetősége. Különbségek a keretrendszerekben
7Dr. Kovács Miklós A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Online tutori segítség Az edX-en és a Coursera-n jól működik a fórum, a hallgatók egymásnak segítenek. Saját tapasztalat: a hallgatók először egymástól kérnek segítséget. Az oktató szerepe a fórumon.
8Dr. Kovács Miklós A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Különbségek a tananyagokban JellemzőE-learningMOOC Tananyagtartalomszöveg, képvideó Követelményekpontosan tisztázottak hiányoznak, vagy túl általánosak Tanulás-módszertani tanácsok megjelennek a tananyagban hiányoznak Önellenőrzésa leckék végéna hetek végén
9Dr. Kovács Miklós A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Jó gyakorlatok a nyitott online kurzusokban • Figyelemfelkeltő videó, vagy szöveg a tárgy leírásában • Részletes magyarázat a tananyaghoz • Kérdések a tananyagban • Hallgatótársak értékelése (peer assessment)
Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Munkaerő-piaci igényeken alapuló szaknyelvi képzés, és a Széchenyi István Egyetem idegen nyelvi oktatásának komplex fejlesztése. TÁMOP D-12/1/KONV