Korszerű eszközök a szakképzés, felnőttképzés hatékonyságáért

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Advertisements

Tutori tevékenység a gyakorlatban
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Gyülekeznek a felhők a felsőoktatás egén - avagy a cloud learning szárnyalása a kibertérben SERES – MISKOLCZI - FÓRIKA - LENGYEL.
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Interaktív táblák Bevezetés.
E-learning alapú távoktatásos képzés
Virtuális oktatási környezet kialakítása
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget.
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
Tanyanyagtárházak lépjünk túl egy LMS korlátain Networkshop 2010 Debrecen, április Vágvölgyi Csaba
Digitális tananyagfejlesztés módszertana
WEB 2 eszközök, közösségi portálok az oktatásban
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VII. alprogram: Közös tananyagfejlesztések.
Az e-tanulás. •Az e-tanulás csírái már a múlt század 40-es éveiben megjelentek. –Amikor Budapesten gyakoriak voltak a légiriadók, „feltalálták” a rádió-iskolát,
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
Miskolczi Ildikó
E-LEARNING ÁLTAL TÁMOGATOTT KÖNYVTÁRI MUNKAFOLYAMATOK
VI. Interaktív Tábla Konferencia
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 4. konferencia.
A portál zártkörű, online, virtuális intranet hálózata A Google segítségével, a drseres.com domain keretein belül létrehoztunk egy online virtuális intranet.
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
mLearning megoldások Moodle környezetben
Dr. Élő Gábor július 9. MKE HKSZ 15. Országos Konferenciája
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
Fekete Zsombor ÉMRTK Távháló Workshop 2001 szeptember 21.
E-learning és a multimédia
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
Hagyományos szemléltető eszközök
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
E-learning alapú távoktatásos képzés
TT Kovács Sándorné.
Digitális világ – interaktív táblán
2009. április 24.XVI.Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál Kereslet és kínálat e-book témában Moldován István OSZK.
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
A multimédia és a közösségi hálózatok a hatékony nyelvtanulásban Debreceni Egyetem Informatika Tudományok Doktori Iskola PhD Konferencia, Hollókő, 2013.
E-learning Kovácspál Eszter.
Az e-tanítás. Felépült az e-tanulás épülete – az Internet. Épülnek a tantermek – a tanulásszervező rendszerekkel felszerelt helyi Intranet hálózatok.
Az E-TANÁR portál © Dr. SERES TechConsult 2008.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
mLearning - A Moodle használata mobil eszközökön
o Minden elektronikus formában érhető el o A munkafolyamatok egy része automatizálható, így a szolgáltatások gyorsabbak és hatékonyabbak lehetnek o A.
WEB 2.0. Amiről szó lesz… Web átalakulóban, a WEB 2.0 –Újszerű weboldalak… –Első a tartalom! –A felhasználók hatalomátvétele?! –A Web mint platform –
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
A tolnasport.hu honlap adminisztrációja Készítette a Tolna Megyei Sportszövetségek Szövetsége a Nemzeti Civil Alapprogram NCA-DP-10-D pályázata keretében.
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Kurzus adatlap Transzparens, a legfontosabb információkat tartalmazó saját kurzus adatlap Minden kurzusnak külön adatlapja van Minden oktató a saját admin.
A tanulási környezet változásának hatásai a tananyagfejlesztés módszereire Dr. Ludik Péter.
Forgó Sándor H: Az e-tananyag fejlesztés a kompetencia-alapú pedagógusképzés fókuszában Korszerű oktatási módszerek és IT technológiák.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Alkalmazott nyelvészet I.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
e-Portfólió bemutatása hallgatók számára
E-larning és M-learning nemzetközi viszonylatban és Szerbiában (egy saját fejlesztésű oktatási keretrendszer bemutatása) Előadók: Kőrösi Gábor és Esztelecki.
Vizuális programozás Előadó: Csapó Gábor.
Digitális írástudás fejlesztése korhatár nélkül, okoseszközökön június 25.
Virtuális tanulási környezet kialakítása és projektmódszerek alkalmazása Erasmus+ KA1 mobilitás program Disszemináció Százhalombatta, november 24.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
A hagyományos és a hagyományos médiumoktól különböző, informatikai eszközöket alkalmazó lehetőségek, azok felhasználása. Czékmány Ilona.
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
ELearning az oktatásban készítette: Melega Kálmán iskola: honlap: eLearning:bubo.pataky.hu.
FELHŐ ALAPÚ INFORMATIKAI RENDSZEREK VS. LEXIKÁLIS ISMERETEK Networkshop 2016 Konferencia Debrecen Antal Péter, Eszterházy Károly Főiskola,
A JaDoX, mint repozitórium szoftver a közgyűjteményi informatikában JaDoX 3 Monguz Portál24 Monguz Kft. Mazula Zoltán.
Nemzeti Köznevelési Portál
Mi mit miért? Mottó: nem értünk hozzá!
Előadás másolata:

Korszerű eszközök a szakképzés, felnőttképzés hatékonyságáért Hegedűs Gábor hegedusg@nmkh.gov.hu

Miről is lesz szó Pár szó az oktatástechnológia eszközökről múlt – jelen – jövő tengelyen Az elektronikus tanulás előnyei-hátrányai Korszerű oktatási eszközök a J.L. Seagull Szakképző Iskolában

Az oktatás helyszínei Hagyományos tanterem Számítógéppel felszerelt tanterem Tanulás webes környezetben

Korszerű tanterem 1998-ig Tárgyi eszközök Hagyományos tábla Eredeti szemléltető tárgyak Makettek, modellek, drótvázak Hagyományos tábla Transzparensek Papírtáblák Írásvetítő Diavetítő Auditív Magnetofon Lemezjátszó Magnó CD lemez Audiovizuális Televízió Videó DVD

Fali dekoráció: ABC 

Korszerű tanterem 1999-2010 Számítógép/laptop Kivetítő Hangfal Interaktív tábla Dokumentum kamera

Felhő (Cloud) Weblapok, adatbázisok Korszerű tanterem 2011- Felhő (Cloud) Weblapok, adatbázisok

Szereplők Tanuló Tanár Szülő Instruktor

Számítógépes oktatási anyagok fejlődése 1992- Internet megjelenése az oktatásban 1995 – Multimédiás cd,dvd –k megjelenése 2003 – E-learning keretrendszerek megjelenése Közösségi oldalak Videó és zenemegosztók Az internet segítségével az információ könnyebben elérhetővé vált Megkezdődött a segédanyagok digitalizálása, ami eddig nyomtatott, audió vagy videó formátumban volt, azt számítógépen jelenítették meg és tárolták el. A multidmédiás cd,dvd –k tananyagokat tartalmaztak mindenféle médiaelemmel (szöveg, audió, videó formában), egyéni haládási tempó adott volt, Módszertanilag még a hagyományos alapot követte. Egy ideig inkább kiegészítő eszközként használták, később már a meglévő eszközök helyett lépett be! Az anyagok egyre inkább áthelyeződtek az internetre (youtube és társai) 2003-ban jelentek meg az első e-learning rendszerek, amelyek az interneten keresztül tették elérhetővé a tananyagot és módszertani segítséget is nyújtottak a felhasználónak. A visszajelzések, ellenőrzések is beépültek a tanulási folyamatba! Az internet alapú oktatás jóval hamarabb megjelent az iskolán kívül, az iskolák most kezdenek el ezen irányba fejlődni! Az internet tiltása…. 2010 es évektől az interneten megjelentek az komplett oktatási szolgáltatást nyújtó cégek anyagai: Webes oktatás fajtái (webes adatbázis, program, tetszőleges eszközről, bármikor, bárhol) Saját komplett oktatási szolgáltatás Oktatási keretrendszer használatával - Moodle - Ilias - I tunes U Közösségi tanulás (facebook) A tananyagok az interneten érhetőek el (Videó, audió, kép és szöveges formában) Az egyén tanulását instruktorok segíti, akik személyes (skype, teamviewer) segítségével mentorálják a tanulót Távoktatás A tanulók a tananyag feldolgozását saját tempójukban tehetik meg, tesztekkel, ellenőrzésekkel zárja a leckéket, az állást elmentheti

Elektronikus tanulás kritériumai 2013-ban A tananyag bármikor, bárhonnan elérhető legyen önállóan is feldolgozható A tanár feladata, hogy úgy állítsa össze a tananyagot, hogy önálló tanulásra alkalmas legyen Nagyon fontos arról is gondoskodni, hogy személyesen, személyre szabottan segítsük a tanuló egyéni haladási tempóját Minél több oldalról mutassa be a témát, használja ki a számítógép multimédiás lehetőségeit. Fontos, hogy legyen önellenőrzési lehetőség A tananyag bármikor, bárhonnan sokféle eszközről elérhető legyen: Számítógép, laptop Táblagép Telefon TV és egyéb eszközök

Előnyei A tanuló bármikor, bárhol a lehető legtöbb eszközről elérheti a tananyagot A kényszernek érzett tanulás helyébe, a szabadon választott önképzés léphet Az üzemeltetés, fenntartás olcsó

Hátrányai Megfelelő technológiai háttér az oktatási intézmény részéről Megfelelő technológiai háttér a felhasználó részéről A tanulási környezet kialakítása, tesztelése és fejlesztése sok költséggel jár, bár olcsóbb mint a hagyományos órák óradíját kifizetni Kialakításához új, modern szemléletű pedagógusokra van szükség.

SWOT analízis *Az európai digitális menetrend A tanuló bármikor, bárhol a lehető legtöbb eszközről elérheti a tananyagot A kényszernek érzett tanulás helyébe, a szabadon választott önképzés léphet Az üzemeltetés, fenntartás olcsó Megfelelő technológiai háttér az oktatási intézmény részéről Megfelelő technológiai háttér a felhasználó részéről A tanulási környezet kialakítása, tesztelése és fejlesztése sok költséggel jár, bár olcsóbb mint a hagyományos órák óradíját kifizetni Kialakításához új, modern szemléletű pedagógusokra van szükség. Korszerű, előremutató egyéni oktatási forma A mai rohanó világban az embereknek, nincs elég idejük hosszú, kötött tanfolyamokra, ezért többen választhatják Kis tananyagegységek elkészítésével, mindenki azt tanulhatja amire szüksége van. Nem szakszerű tananyagok fejlesztésével nem érjük el a célunkat Az informatika fejlődésével ezen tananyagainkat is folyamatosan fejleszteni kell Ez egy induló piac Magyarországon, fontos a versenyképes ár és a jó minőség Az internetbe vetett bizalom megalapozása és az online biztonság megteremtése1 *Az európai digitális menetrend

Közösségi tanulás E-learning 2.0 Felhasználókat tudásfejlesztő közösségként értelmezi A mai modern közösségi oldalak működése, miszerint a tartalmat maguk a felhasználók osztják meg, kommentelik stb.. . hatással van a tanulási folyamatra is „Az e-learning olyan, számítógépes hálózaton elérhető nyitott – tér- és időkorlátoktól független – képzési forma, amely a tanítási-tanulási folyamat megszervezésével hatékony, optimális ismeretátadási, tanulási módszerek birtokában a tananyagot és a tanulói forrásokat, a tutor-tanuló kommunikációt, valamint a számítógépes interaktív oktatószoftvert egységes keretrendszerbe foglalja, a tanuló számára hozzáférhetővé teszi.” Forgó Sándor

Közösségi oktatás Facebook az oktatásban Facebook csoportban történő tanulás nagyon sok lehetőséget kínál az önállóan tanulni vágyóknak Az instruktor kiadja a feladatot, a feldolgozandó tananyagot, megadja hozzá a segítségét  fájlok csatolásával A tanulók feldolgozzák az anyagot, kérdéseiket, észrevételeiket, véleményüket komment formájában megosztják. Ezekből a kommentekből is sokat lehet tanulni, az instruktor válaszait is figyelembe veszik a tanulók

LCMS rendszerek Learning Content Management SystemTanulást segítő tartalomkezelő rendszerek Programozási tudás nélkül, felhasználói szintű ismeretekkel könnyedén kialakítható oktatási felület Legelterjedtebb képviselője a Moodle

Moodle - Seagull Moodle Webes felületről elérhető Bejelentkezés után személyre szabott kurzusok jelennek meg A kurzusok leckékre bonthatóak, ezeken belül jeleníthetjük meg a tananyagelemeinket, amelyek a következők lehetnek: Leckék: szöveges leírás, képekkel, videókkal, webes elemekkel Weboldalak: más weboldalak hivatkozása Letölthető dokumentumok (ppt, pdf, doc stb…) Online videók: Youtube Tesztek: Többféle tesztkérdésből választhatunk, Kérdéstár Fórum Csevegés Hivatkozástár Stb… http://www.obchars.site90.net/moodle/

Seagull Moodle

Saját fejlesztésű oktató rendszerek

Online meeting Openmeeting

Webkonferencia/Online meeting A webkonferencia termet úgy kell elképzelni, mint egy hagyományos irodát vagy tantermet, rendelkezik egy polccal ahol a dokumentumokat tárolhatjuk, amelyeket a virtuális táblán megtekinthetünk, bemutathatunk és szerkeszthetünk. A szobában lévők audio/video csatornán kommunikálhatnak. Legnagyobb előnye, hogy mindig nyitva van! Akár 500 fő befogadóképesség a teremben Audio és Video átvitel több egyidejű audio/video kapcsolattal Weblapok, feltöltött prezentációk, dokumentumok bemutatása Interaktív kétirányú rajztábla Képernyőkép megosztása a résztvevőkkel Többféle szabályozás a látogatók belépésére pl:jelszó, weboldal

E-Portfólió Bizonyos szempontok alapján, meghatározott céllal összeválogatott „dokumentumok” összessége. Digitálisan tárolódik, archiválható, publikálható (Web) Akár multimédia tartalmak is megjeleníthetők benne. Vágvölgyi Csaba bemutatója alapján http://eportfolio.ektf.hu/view/view.php?id=18993

E-Portfólió

Közösségi oktatás Facebook az oktatásban Facebook csoportban történő tanulás nagyon sok lehetőséget kínál az önállóan tanulni vágyóknak Az instruktor kiadja a feladatot, a feldolgozandó tananyagot, megadja hozzá a segítségét  fájlok csatolásával A tanulók feldolgozzák az anyagot, kérdéseiket, észrevételeiket, véleményüket komment formájában megosztják. Ezekből a kommentekből is sokat lehet tanulni, az instruktor válaszait is figyelembe veszik a tanulók https://www.facebook.com/groups/545668202120756/

Teamviewer Távoli vezérlés: Egyszerűen vezérelhet távoli gépet Teljes körű vezérlés Audio átviteli lehetőség Fájldoboz: Fájlok könnyű átvitele Online megbeszélések Képernyő/prezentáció megosztás Ingyenes (nem üzleti célra) http://www.teamviewer.com/hu Demo Egy másik gép irányításának átvétele Audió Online korrepetálás

Prezi.com Webes felületű prezentáció készítő Magyar fejlesztésű “Ideas matter” – középpontban az ötletek, középpontban a gondolatok. Ez a Prezi mottója. Aki nem ismerné ezt a prezentációs szoftvert: a Prezi erőssége, hogy a végtelen vászon technológia és a zoom-olás segítségével képes valódi rész-egész kapcsolatok megmutatására. A gondolataidat összefüggéseiben ábrázolhatod, segítve ezzel a megértést a közönséged számára. A Power Point-hoz képest egy egészen új gondolkodásmódot kíván. Szakít a linearitással, szakít a diáról-diára típusú csőgondolkodással. A Prezi szabadságot ad, olyannyira, hogy az induláshoz semmit nem is szükséges letöltened a gépedre, elég ha felmész a prezi.com-ra, regisztrálsz és kezdheted a szerkesztést. És még egy fontos gondolat. A Prezi magyar találmány, Magyarországon fejlesztik, emellett világszerte ismert és elismert, 2013 márciusában már több, mint 20 millió regisztrált felhasználója van. A nemzetközi sikerek ellenére itthon akar-e maradni a cég? A válasz igen, hiszen ezzel is bizonyítja, hogy igenis lehet Magyarországon jó dolgokat csinálni és sikereket elérni! Külön oktatás!!! Webes felületű prezentáció készítő Magyar fejlesztésű Új szemlélet Könnyű kezelés

Prezi.com Partnerek

Slideshare Regisztráció (Facebook) után feltölthetjük powerpoint vagy pdf diáinkat Majd kapunk egy kódot, amely segítségével megoszthatjuk, vagy akár weboldalunkba is illeszthetjük. Jól használható LCMS rendszereknél, pl Moodle Ingyenes Fel kell tölteni ide ezt a diát ha kész!

Ebook/Ebook olvasó 6’’-10’’ (15-25 cm) képátmérőjű Könnyű (200 g) Wifi, Usb csatlakozás Saját memória (min 2Gb~1000 könyv) Ára alacsony 15-50.000 Ft Konverterek segítségével szinte bármilyen formátum olvasható rajta (pdf, doc, docx, epub,txt, rtf) Speciális funkciók: képnézegető, zene-és videólejátszó, böngésző, kiemelés, könyvjelző funkció stb… http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=k6ECqJLRbCs

Táblagépek az oktatásban

Ibooks

Google Maps

Nyelvoktatás

Documents

Irodalom Hungaroton klasszikusok: Magyar irodalom 1.0

Történelem

Hivatkozások Weboldal Elérhetőség Seagull Moodle www.tudastranszfer.hu/moodle Nyelvipercek www.nyelvipercek.hu E-Portfolio www.tudastranszfer.hu/portfolio Teamviewer http://www.teamviewer.com/hu Prezi www.prezi.com Slideshare www.slideshare.net

Hegedűs Gábor hegedusg@nmkh.gov.hu 06-20-4425890 Köszönöm a figyelmet Hegedűs Gábor hegedusg@nmkh.gov.hu 06-20-4425890