A mérési rendszer fejlesztése, az érettségi rendszer átvilágítása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
Az országos mérések megújult rendszere
Értékelés a közoktatásban
95.jubileumi tanév Év végi mutatók Sikeres pályázatok  Pedagógus képzések (TÁMOP /A )  Tiop-6 új interaktív tábla  Színe-java.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Országos kompetenciamérés A mérési rendszer fejlesztése, az érettségi rendszer átvilágítása Pongrácz LászlóOktatási Hivatal Magyar Termék Nagydíj.
Tanulmányi eredmények Bornemisza Péter Gimnázium
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Kompetencia- mérés Somogyi József Általános Iskola
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
TÓPARTI GIMNÁZIUM ÉS MŰVÉSZETI SZAKKÖZÉPISKOLA A évi ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS eredményei A felmérés időpontja: május 29.
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
TÁMOP / A kétszintű érettségi vizsgarendszer követelményeivel kapcsolatos tanári tapasztalatok felmérése április Pongrácz.
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
2008. évi Országos kompetenciamérés 6. osztály / Matematika
A kerettantervek fejlesztése
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Középpontban a fejlődés
Újabb kalandba kezdünk …
. Magyar Termék Nagydíjjal ismerték el az Országos kompetenciamérést, mint szolgáltatást.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Kétszintű érettségi.
BABITS MIHÁLY GIMNÁZIUM
Kis és nagy iskolák HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ
Korreferátum Herczeg Bálint: Az iskolák közötti különbségek mértékének mélyebb vizsgálata Horn Dániel Tudományos munkatárs Hétfa műhely, Budapest, 2014.
Kérdések 1. Miért kell olyan sokat várni az eredményekre a mérés után?
BEVEZETŐ.
6., 8. és 10. évfolyamos országos kompetenciamérés
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Az országos mérések megújult rendszere
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
A prezentációban – ahol rendelkezésre álltak - kis betűvel vagy külön utalással a évi, a évi, a évi és a évi május-júniusi vizsgaidőszak.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
OKM 2014 iskolai elemzés Készítette: Fülöp Anna.
A 2014/15-ös tanév mérései Nemzetközi szint: PISA mérés (15 éves tanulók.) Országos mérések: A köznevelési törvény, a 20/2012 (VIII.31.)EMMI rendelet,
1. 2 A gimnázium tanulmányi átlageredménye 4,27. A legjobb eredményű osztály átlaga: 4,41 A legalacsonyabb átlag: 3,6. Nyolc osztály teljesített a négyes.
Sakk-logikaoktatás a gyakorlatban A logikus gondolkodástól a kritikai gondolkodásig.
Érettségi eredmények május
A szövegértés változásai a PISA 15 éve alatt
ÉRETTSÉGI MÁJUS-JÚNIUS
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2015)
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Szakiskolai fejlesztési program
Érettségi eredmények 2017.
Általános iskola eredménye, értékelése
A évi kompetenciamérés eredményeinek elemzése 2016
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Kétszintű érettségi 2018 május
Országos Kompetencia Mérés 2011
ÉRETTSÉGI MÁJUS-JÚNIUS
Középfokú oktatási intézmények
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2013
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Előadás másolata:

A mérési rendszer fejlesztése, az érettségi rendszer átvilágítása TÁMOP 3.1.8. Pongrácz László Oktatási Hivatal

Országos kompetenciamérés A mérési rendszer fejlesztése, az érettségi rendszer átvilágítása Pongrácz László Oktatási Hivatal Országos kompetenciamérés Magyar Termék Nagydíj

Az országos mérési rendszer továbbfejlesztése Másodelemzések - Kutassanak a kutatók! Az iskolai osztályzatok és a felmért teljesítmények közötti kapcsolatok elemzése. Nem érkezett pályázat!

Az országos mérési rendszer továbbfejlesztése Másodelemzések - Kutassanak a kutatók! Az osztálylétszám hatása a tanulói teljesítményekre. ? Nem érkezett pályázat! Képességpont Osztálylétszám

Az országos mérési rendszer továbbfejlesztése Másodelemzések - Kutassanak a kutatók! A „felülemelkedő” tanulók jellemzése. ? Nem érkezett pályázat! Képességpont CSH index

Az országos mérési rendszer továbbfejlesztése Másodelemzések - Kutassanak a kutatók! A természettudományt integráltan vagy külön tantárgyak keretében történő tanításának vizsgálata (PISA-TIMSS). ? Természettudomány Nem érkezett pályázat!

Az országos mérési rendszer továbbfejlesztése Másodelemzések - Kutassanak a kutatók! Az iskolák közötti különbségek mértékének mélyebb vizsgálata - az iskolák közötti és iskolán belüli különbségekből eredő varianciarész mélyebb kutatása. Hogyan hat az iskola/osztály tanulóinak heterogén/homogén összetétele a tanulók eredményességére? Motiváció és teljesítmény. Várjuk az eredményeket!

Az országos mérési rendszer továbbfejlesztése Az 5 órás elemzési módszertani képzés kifejlesztése megtörtént – 60 képző szakértő rendelkezésre áll – a képzések szervezése minden iskolából 1-1 fő számára már a végső fázisban van. A matematika és a szövegértés tartalmi kereteinek továbbfejlesztése megtörtént. Készül: SNI adaptáció, szociális kompetenciák, nemzetiségi nyelvi mérés A természettudomány mérési terület tartalmi keretének kidolgozása megtörtént – feladatfejlesztés – próbamérés.

A mérés-feldolgozás technológiájának továbbfejlesztése

A feldolgozás technológiájának továbbfejlesztése Feleletválasztós Biztos felismerés – 95 % Egyezés a referencia értékekkel – 99,7% Automatikus jelfelismerés Adatbázis Nyílt végű Egy kis betekintés… Kódolókkal, de elektronikus úton, távmunkában, erős minőségbiztosítással

A feldolgozás technológiájának továbbfejlesztése

A feldolgozás technológiájának továbbfejlesztése Kódolás feladatonként Próbakódolás - begyakorlás Kettős kódolás – hibakeresés Központi folyamatkövetés Éberségi teszt

Az érettségi vizsgarendszer vizsgálata

magyar nyelv és irodalom 1.rész 0,873 0,846 2. rész 0,722 0,94* Az 5 „legnagyobb” érettségi vizsgatárgy 2012. tavaszi vizsgadolgozatainak (mindkét szint) mérésmetodikai vizsgálata  RELIABILITÁSOK emelt szint középszint magyar nyelv és irodalom 1.rész 0,873 0,846 2. rész 0,722 0,94*   matematika 1. rész 0,862 matematika teljes feladatsor 0,726 0,87 történelem 0,924 0,859 angol olvasott szöveg értése 0,891 0,93 nyelvhelyesség 0,827 0,895 hallott szöveg értése 0,894 0,824 teljes feladatsor 0,958* német olvasott szöveg értése 0,86 0,82 0,88 0,77 0,8 0,68

TÁMOP 3.1.8 Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban …és megyünk előre! www.oktatas.hu