A mérési rendszer fejlesztése, az érettségi rendszer átvilágítása TÁMOP 3.1.8. Pongrácz László Oktatási Hivatal
Országos kompetenciamérés A mérési rendszer fejlesztése, az érettségi rendszer átvilágítása Pongrácz László Oktatási Hivatal Országos kompetenciamérés Magyar Termék Nagydíj
Az országos mérési rendszer továbbfejlesztése Másodelemzések - Kutassanak a kutatók! Az iskolai osztályzatok és a felmért teljesítmények közötti kapcsolatok elemzése. Nem érkezett pályázat!
Az országos mérési rendszer továbbfejlesztése Másodelemzések - Kutassanak a kutatók! Az osztálylétszám hatása a tanulói teljesítményekre. ? Nem érkezett pályázat! Képességpont Osztálylétszám
Az országos mérési rendszer továbbfejlesztése Másodelemzések - Kutassanak a kutatók! A „felülemelkedő” tanulók jellemzése. ? Nem érkezett pályázat! Képességpont CSH index
Az országos mérési rendszer továbbfejlesztése Másodelemzések - Kutassanak a kutatók! A természettudományt integráltan vagy külön tantárgyak keretében történő tanításának vizsgálata (PISA-TIMSS). ? Természettudomány Nem érkezett pályázat!
Az országos mérési rendszer továbbfejlesztése Másodelemzések - Kutassanak a kutatók! Az iskolák közötti különbségek mértékének mélyebb vizsgálata - az iskolák közötti és iskolán belüli különbségekből eredő varianciarész mélyebb kutatása. Hogyan hat az iskola/osztály tanulóinak heterogén/homogén összetétele a tanulók eredményességére? Motiváció és teljesítmény. Várjuk az eredményeket!
Az országos mérési rendszer továbbfejlesztése Az 5 órás elemzési módszertani képzés kifejlesztése megtörtént – 60 képző szakértő rendelkezésre áll – a képzések szervezése minden iskolából 1-1 fő számára már a végső fázisban van. A matematika és a szövegértés tartalmi kereteinek továbbfejlesztése megtörtént. Készül: SNI adaptáció, szociális kompetenciák, nemzetiségi nyelvi mérés A természettudomány mérési terület tartalmi keretének kidolgozása megtörtént – feladatfejlesztés – próbamérés.
A mérés-feldolgozás technológiájának továbbfejlesztése
A feldolgozás technológiájának továbbfejlesztése Feleletválasztós Biztos felismerés – 95 % Egyezés a referencia értékekkel – 99,7% Automatikus jelfelismerés Adatbázis Nyílt végű Egy kis betekintés… Kódolókkal, de elektronikus úton, távmunkában, erős minőségbiztosítással
A feldolgozás technológiájának továbbfejlesztése
A feldolgozás technológiájának továbbfejlesztése Kódolás feladatonként Próbakódolás - begyakorlás Kettős kódolás – hibakeresés Központi folyamatkövetés Éberségi teszt
Az érettségi vizsgarendszer vizsgálata
magyar nyelv és irodalom 1.rész 0,873 0,846 2. rész 0,722 0,94* Az 5 „legnagyobb” érettségi vizsgatárgy 2012. tavaszi vizsgadolgozatainak (mindkét szint) mérésmetodikai vizsgálata RELIABILITÁSOK emelt szint középszint magyar nyelv és irodalom 1.rész 0,873 0,846 2. rész 0,722 0,94* matematika 1. rész 0,862 matematika teljes feladatsor 0,726 0,87 történelem 0,924 0,859 angol olvasott szöveg értése 0,891 0,93 nyelvhelyesség 0,827 0,895 hallott szöveg értése 0,894 0,824 teljes feladatsor 0,958* német olvasott szöveg értése 0,86 0,82 0,88 0,77 0,8 0,68
TÁMOP 3.1.8 Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban …és megyünk előre! www.oktatas.hu