Nyilvánosság, internet és új kommunikációs lehetőségek Pintér Róbert BME-UNESCO ITTK Szociális Szakmai Szövetség konferenciája: Társadalom, politika, média.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az információs társadalom helyzete Magyarországon
Advertisements

A könyvtár és az Internet mindenkié A világ a könyvtárban, a könyvtár a világban.
FELHASZNÁLÓI TARTALMAK A HELYI NYILVÁNOSSÁGBAN 2012, Gödöllő.
IKT = információs és kommunikációs technológia
Digitális világ 4. foglalkozás Mobilfónia 1. Eszközök, lehetőségek.
TÁMOP Mozgáskorlátozottak interaktív honlapja.
A Sajtóinfo online kommunikációs szolgáltatásáról Batki Zsolt kommunikációs tanácsadó (ELTE BTK Kommunikáció Tanszék, Sajtóinfo szolgálat),,Marketing,
HÁLÓZATOK.
A helyi lapok szerepe az önkormányzati kommunikációban
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.
IT-mentor és a képzés gyakorlati kérdései
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
Az online reklám A/B tesztjei, streaming media értékei és hatásai, hagyományos vs komplex online reklámok összehasonlítása (banner, szponzoráció, audió,
Web2 és a blogok. Mi az a web2? 1.Filozófia (tartalom) szabadság nyitottság közösség 2.Eszköz(készlet) egyszerűség integráció kompatibilitás mobilitás.
Az Internet adta lehetőségek
Mit csinálsz a szobádban
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
FigyelőNET Mozgásban az üzlet február 6.. Kik vagyunk? A finn SanomaWSOY vásárolta meg a VNU magazin-portfolióját. Az új médiavállalat … • Európa.
Kommunikáció a médiában figyelés és kiértékelés Előadó: IDS Communications Kft április.
Információs Társadalom- és Trendkutató Központ 1111 Budapest, Műegyetem Stoczek u St ép 108. • Telefon: • Telefax: •
 Információs társadalom – a fogalom és ami mögötte van  Másvilág – fiatalok az információs társadalomban  Útikalauz stopposoknak – ifjúsági munka virtuális.
Információs Társadalom- és Trendkutató Központ 1111 Budapest, Műegyetem Stoczek u St ép 108. • Telefon: • Telefax: •
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
AME ma és holnap. A teljes független iskolai kör nevében Legitim- ha lehet - egyetlen ernyőszervezet Tagtoborzás személyesen, megyénként kistérségenként.
A közszolgálati tartalom Konferencia a közmédiáról, Budapest június 16.
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
E-learning és a multimédia
A POLITIKAI MARKETING HATÁSA A DEMOKRÁCIA MINŐSÉGÉRE
Europe Direct Tájékoztató Központ Budapest ELTE Rektori Hivatal Pályázati és Innovációs Központ ELTE Innovációs nap 2013.
Távoli online adatbázisok használata és FTP
Internet alapjai. Szakmák Multimédia szerkesztő Content-szerkesztő Content-Manager Webriporter Infobróker Online-szerkesztő Online-újságíró.
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
A multimédia olyan tartalom, amely többféle csatornát is használ a felhasználók tájékoztatására vagy szórakoztatására. MULTI (latin) = többszörös MÉDIA.
4. A nyilvánosság – a civil társadalom éltető kerete. Civilség és közhasznúság.
Közösségi portálok használata
Új megközelítés - Anyaklubok Magyarországon Jónás Jánosné Szarvasi Fiatalok a Holnapért Egyesület április 3.
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
DPR kommunikáció Alternatív marketing eszközök Deliné dr. Győrmárton Rita alumni irodavezető, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
Az iWiW platform Szabó Márton Origo Zrt.. Az iWiW számokban 4,3 millió regisztrált felhasználó Napi 1,2 millió egyedi felhasználó Az összes regisztrált.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Szűcs Norbert A SIP oktatási tapasztalatai Magyarországon.
Domain Name System – DNS keresése az interneten.
A multimédia és a közösségi hálózatok a hatékony nyelvtanulásban Debreceni Egyetem Informatika Tudományok Doktori Iskola PhD Konferencia, Hollókő, 2013.
2008. március 27. Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT-mentor projekt.
Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT-mentor projekt Motiváció felkeltése és fenntartása internethasználattal.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Information Society Research Institute 1111 Budapest, Műegyetem Stoczek u. 3. St ép 108. Telefon: Telefax: Web:
Bánkeszi Katalin A számítógép és az Internet hatása az olvasáskultúrára (konferencia) Változó olvasói igények – változó könyvtáros világ.
Hangalapú, közösségépítő virtuális valóság a gyakorlatban Faragó Péter WebLords.
IWiW – második hullám Simó György T-Online Magyarország Zrt, vezérigazgató.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
Az információs társadalom oktatása az iskolákban Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ (ITTK)
Kommunikációt segítő programok a hálózaton
Az információs társadalom. Az elmélettől a politikai gyakorlatig
A nemzeti eljárásrend szabályozása -uniós kitekintés
Információs Társadalom- és Trendkutató Központ 1111 Budapest, Műegyetem Stoczek u St ép 108. Telefon: Telefax: Web:
A sajtókommunikáció lehetőségei, főbb eszközök
TÖOSZ Polgármesternői Tagozat Vitaindító – 2007-re tervezett tevékenységek.
Az elektronikus szolgáltatások előnyei és veszélyei
Élet az Interneten.
Tudományos kommunikáció az interneten május 8. Simon Tamás [origo] Tudomány rovat.
Nagy Regina Az információkat tartalmazó interaktív eszközökre, mint félkész termékekre kell tekintenünk, amiből a felhasználó saját.
Előadássorozat a Független Pedagógiai Intézetben fupi.hu Az internet: miért, hogyan? 2 / 10. Csada Péter Csada Bt. cspc.hu.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Internethasználat  Minden jog fenntartva. Az internet kialakulása Az internet az egész világot behálózó számítógép-hálózat. Az internetet kezdetben.
AZ INTERNET SZOLGÁLTATÁSAI Készítette: Horváth Tünde.
Tehetséggondozás mozgóképkultúra és médiaismeret
Politika a hipermédiában – web kettes techno-forradalmak
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Előadás másolata:

Nyilvánosság, internet és új kommunikációs lehetőségek Pintér Róbert BME-UNESCO ITTK Szociális Szakmai Szövetség konferenciája: Társadalom, politika, média Grand Hotel Hungaria, Budapest, június 24.

A nyilvánosság fogalmáról röviden (Habermas): • klasszikus, görög nyilvánosság: az agóra • reprezentatív nyilvánosság: udvari ünnepségek • polgári nyilvánosság: az okoskodó kevesek • refeudalizált nyilvánosság: a kiüresedett vita • ? Bevezetés: a nyilvánosság

Az internet fogalma: • számítógépek hálózatba kötött rendszere • hipercool media (McLuhan), aktív részvétel igénye • egy-egy, egy-sok, sok-egy irányú kommunikáció • egyidejű vagy késleltetett kommunikáció • multimédia (szöveg, kép és mozgókép, hang) és hipertext (non-linearitás, kölcsönös utalások rendszere) • kommunikáció: , fórum, chat, blog, üzenőfal (BBS) – szórakozás/kikapcsolódás: online játék, videó és zene, képek, cikkek Bevezetés: az internet

Internet és nyilvánosság – hozhat-e az internet megújulást? • hozsannázók (közvetlen demokrácia) és károgók (totális ellenőrzés) • szórakozás/szórakoztatás vs. kritikai közbeszéd • a mainstream media térnyerése, a nagy oldalak gyűjtik be a kattintásokat és kapják a figyelmet • Pippa Norris: újratermelődési vs. megújuló bevonódási hipotézis. A fiatalok szocializációjának terepe az internet. • mi lesz az újsággal és a televízióval? Megújulás

Internet és demokratikus megújulás (Stephen Coleman) Jelenlegi állapot Elérendő célTechnológiai eszköz Elért eredmény, hatás TávolságtartásKözelségOnline fogadóóra, videokonferencia Együttes jelenlét LeválasztódásKölcsönösségVirtuális közösségek, e- mail listák Hálózat KizárólagosságKoherenciaOnline konzultációDialógus Zárkózottság, közönyösség, kampánypolitika Empátia, érdeklődés Blog, multimédiás „reality” TV Önkifejezés, nyilvánosságra hozás

A netizen egy napja: 911 •Jelen-idejű, nagy információigényű események közvetítése: előnyben a TV •Emocionális, személyes kapcsolatfelvétel: előnyben a telefon és az •Eseményeknek való utánajárás és azok megvitatása: előnyben az internet •Az internet lehet a média hosszútávú emlékezete

Megújító tematizáló hatást fejt ki az internet. Közvetlenül hozzáférhető kép-, hang- és szöveges anyagok. A csak az interneten megjelenő közlemények esetenként beszivároghatnak a fősodrú médiába és ott kanalizálhatják a közbeszédet („botrány”-logika). Egy megelőző korszakban, a tömegmédia csatornáin keresztül azok ellenőrzött mivolta miatt esetleg nem juthattak el a közönséghez. Példák: Csisztu-videó, akasztós beszéd, Friderikusz mobiltelefonja, Alternatív médiából a mainstream-be

Nem egyedi eset (ld. Pamela Anderson, Severina Vuckovic). Házi pornó felvételek, amelyek terjesztése illegális és sérti az azon szereplők jogait. Felveti az internet szabályozásának és szabályozhatóságának kérdéseit. Megbolonduló keresők (keresési toplisták élén a ‘csisztu’ kifejezés) Az internet sötét, alantas oldala: kéz-a-kézben a tabloid sajtóval (pl. címlapon Csisztu színt vallott = megvásárolt lapban: melyik Csisztu Zsuzsa kedvenc színe) Példa 1: Csisztu-videók

Saját füllel meghallgatható, hozzáférhető hangfelvételek. A (választó)polgár képes lehet önálló mérlegelésre. Nem kell csupán az újságírói közvetítésre hagyatkozni. Ez a felvétel „mindig” elérhető az interneten. Kattintásnyi távolságra a dokumentált eseményektől. De óvatosan kezelni: a dokumentálás is szubjektív nézőpontokat takarhat, nyilvánosságra hozatala sértheti mások jogait, megtéveszthet, szándékosan manipulálhat. Alacsony küszöb a nyilvánosságba való bekerüléshez (mindenki lehet újságíró vagy legalább informátor). Példa 2: akasztós beszéd és Friderikusz mobiltelefonja

Szülész-nőgyógyász orvosok adatbázisa. Magán-kezdeményezésre létrehozott, fórum-szerű. Miután az oldalt a média felfedezte – hónapokkal az indulása után – eljárás indult a működtető ellen, hogy adatbázist épít, és az orvosok személyes adatait (pl. mobiltelefonszám) azok megkérdezése nélkül tette közzé. Ebben az esetben sem az internet kérdése, hanem az apropó, ezúttal a hálapénz évtizedes problémája került a viták középpontjába. Hol húzódik a nyilvános határa az interneten? Példa 3:

A világháló átalakítja a nyilvánosság jellegét – még ha az alapszerkezetét nem is változtatja meg. Hat a modern politikai rendszer egészére (nem csak a demokráciákban), hiszen annak egyik központi intézménye maga a nyilvánosság. Hat a politikai részvételre, aktivitásra, a viták jellegére és módjára. Ez a potenciális hatás azonban kisebb, más jellegű, mint ahogy a „hőskorszakban” feltételezték. Az új generációk életében már most is meghatározó fóruma a politikai aktivitásnak. Befejezés

Köszönöm a figyelmüket! Pintér Róbert BME-UNESCO ITTK 1111 Budapest, Műegyetem rkp. 9