Hogy keressünk pénzt azzal, amit ingyen adunk? Freemium játékok: Hogy keressünk pénzt azzal, amit ingyen adunk? Borsics József Game Designer Gameloft Hungary Function 2013
Bemutatkozás
Korábbi projektek
A Gameloftról - 1999 óta a mobil platform vezető játékfejlesztő cége - 2012 óta Magyarországon - világszerte mintegy 5000 alkalmazott - több, mint 1000000 letöltés naponta
Néhány F2P Gameloft játék
Mi az a Free to play (F2P)? Ingyenesen letölthető, játszható, bizonyos tartalmak pénzért elérhetőek. Alapjaiban változtatta meg a videojáték ipart - Lehetőség kisebb fejlesztőknek is - Óriási közönség - 'A jó játékok forradalma'
Milyen a jó játék? - Hozzáférhetőség (Accessibility) - Jó irányítás (Control) - Megfelelő nehézség (Learning Curve) - Pozitív Visszajelzés & Jutalmazás (Feedback) - Áttekinthető User Interface (UI) - Egységes audiovizuális stílus (Style)
Hogy működik a F2P? Fizikai vs. Digitális – digitális másolat előállítási költsége gyakorlatilag zéró Nem anyagi dolgokért, hanem érzelmekért fizetünk.
5%-os szabály Átlagosan a játékosok 5%-a költ pénzt a freemium játékokban
A fizető játékosok - Whale....................10% - Dolphin..................40% - Minnow..................50%
Mi hoz pénzt? - IAP (In App Purchase) / mikrotranzakció - Ezen kívül: - reklám (banner, interstitial, video) - offer wall - termékelhelyezés - kísérő termékek (merchandise)
Freemium Design
Core Loop
Monetizáció
A játékosok motivációi Richard Bartle
Mit adjunk el? - CCCC - Content = Tartalom - Convenience = Kényelmi szolgáltatás - Competitive advantage = Versenyelőny - Customization = Testreszabás
Content/DLC - Tartalom - új pályák - új kasztok - új küldetések
Convenience - Kényelmi szolgáltatás - várakozás átugrása - grind kiváltása - power leveling
Competitive advantage - Verseny-előny - előny a játékkal vagy játékostársakkal szemben - egyensúly fenntartása - 'pay-to-win' kerülendő
Customization - Testreszabás - önkifejezés - premium tárgyak: státusszimbólumok Az egyik legnagyobb bevételi forrás
Virtuális valuták Korlátozott erőforrás - Hard currency – IAP, a játékban ritka - Soft currency – grind, a játékban gyakori
Analitika - 'Örök béta' - KPI – Key Performance Indicator - Revenue – bevétel - Aktív felhasználók (DAU, MAU) - Retention - Conversion
Felhasznált irodalom http://www.gamasutra.com/blogs/James Marsden/20130629/195334/Designin g_An_Awesome_Videogame.php
Köszönöm a figyelmet! Elérhetőség: jozsef.borsics@gameloft.com Gameloft LIVE: yojika
Nyitott pozíciók Project manager Lead programmer C++ programmer Flash developer Freemium game designer Level designer Game economy designer Art director Lead artist 2D artist 3D artist jobs.hungary@gameloft.com