Hogy keressünk pénzt azzal, amit ingyen adunk?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A/B tesztelés mobilon App!mobile 2013 Körmendy Domonkos.
Advertisements

melyek a legsikeresebbek, miért működnek és mi várható a jövőben?
Más Valaki Problémája? Mire jó egy MVP?.
© 2010 IBM Corporation IBM Enterprise Content Management Az intelligens karakterfelismerés üzleti lehetőségei A dokumentum feldolgozás 5 lépcsője Előadó:
okostelefon alkalmazások a turizmusban
ERM QUEST PROGRAMJA – GYORS ENERGIA MEGTAKARÍTÁSI LEHETŐSÉGEK TECHNIKA ÉS EMBERI TÉNYEZŐKÖN KERESZTÜL Cross-Boda Borbála ERM, vezető tanácsadó március.
SZOFTVER MINT SZOLGÁLTATÁS: ÜZLETI HATÉKONYSÁG A FELHŐBEN Nagy Levente Üzletágvezető Microsoft Office.
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Digitális világ A digitális reklám
Iroda a felhőben.
B A C Termék felhasználói kör Termék értékesítési Manager (PRO1 PRO2) WowWe partnerprogram Az iWowWe nyújtotta három féle üzleti lehetőség!
Videókonferencia rendszerek használata Moodle 2.x környezetben
Statisztikák. Foursquare • 2014 Januári adatok forrás: foursquare.com/about • Több mint 45 millió felhasználó • Több mint 5 milliárd check-in • Több mint.
Web2 a mobilon: mégis, kinek az érdeke? Méhes Krisztián Neo-Play Entertainment Kft.
MÉDIAAJÁNLAT: MAMMUTMAIL.COM MAMMUTSHARE.COM.
Szinkronizált multiplatform élmények
NIVEA For Men Mobil internet kampány Gábos Anna, NIVEA FOR MEN – a NIVEA férfias oldala…
Közösségi hálózatok alkalmazása internet marketingben
A gamifikáció konzervatív megközelítésben
Tanárok és diákok a Facebookon
Üdvözlés Megoldások az ügyfelek elvárásai szerint Üdvözöljük Önöket az Adamnet Kft partnernapja alkalmából! A mai napon a Mitel Networks Ltd IP PBX megoldásait.
Médiagazdaságtan A televíziózás piaca.
Competitive NanoMedicines for the Global Market ITDH, 2009, Január 21. A projektgenerálás módszertana a klaszterekben Name:Lisziewicz Zsolt, PhD Position:Chief.
Gamification az oktatásban játszva tanulni és tanítani.
mLearning megoldások Moodle környezetben
Játék és reklám TNS Hoffmann.
Az OTT audiovizuális terjesztés gyakorlata Schneider Henrik Április 22.
© Leading Innovation – RSEU KFT. Minden jog fenntartva! Szellemi Vagyon Menedzsement Keresnyei János, ügyvezető Riglersystem Európa Kft. Pécs.
NGN”Tizenötpercesek 1. Wiener József dr Page1 /7 NGN kérdések- „Tizenötpercesek” az NGN-ről 1. Téma: Mi az NGN? HI vezetői,
Jávácska és Hangyácska INFO ÉRA 2004 Békéscsaba Bátfai Mária Erika, Debreceni Egyetem, Egyetemi és Nemzeti Könyvtár Bátfai Norbert,
Challenge játékok (Ízelítő)‏ Harmath Zsolt & Menczel Dániel.
Web site design (formatervezés) Forrás: Bokor Péter szakdolgozata (2002) és a benne megadott hivatkozások. 1.
SharePoint Designer és Expression Web
Az információs ipar teljesítménye Európai Unió, Magyarország, Amerikai Egyesült Államok.
MMORPG ONLINE SZEREPJÁTÉK JELENTŐSÉGE AZ EMBERI KAPCSOLATOK TÜKRÉBEN
Korok játéka vagy játékok kora
Az iWiW platform Szabó Márton Origo Zrt.. Az iWiW számokban 4,3 millió regisztrált felhasználó Napi 1,2 millió egyedi felhasználó Az összes regisztrált.
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
Copyright © 2012, SAS Institute Inc. All rights reserved. STATISZTIKA ÉS VIZUALIZÁCIÓ - ÚJ LEHETŐSÉGEK A STATISZTIKAI ADATOK MEGJELENÍTÉSÉRE ÉS FELTÁRÁSÁRA.
A Unix operációs rendszer Előadást tarja: Lázár András.
Response Kft.. ARCHITECT Academy Foundations A Felhasználói élményről…A Ribbon történeteSzünetA Felhasználói élményről 2SzünetWPF és Silverlight Platform.
Prószéky Gábor MorphoLogic DAT-2006, november 21. Prószéky Gábor MorphoLogic
A Neumann Kht. a kreatív iparágak szolgálatában Mátrai Julianna Pályázati szakértő Neumann János Digitális Könyvtár és Multimédia Központ Kht november.
A szerzői jog 2. Takács Béla Felhasznált irodalom Bednay Dezső: Gazdasági és üzleti jog LSI Oktatóközpont Budapest 2002.
Távmunka a kárrendezésben a Generali-Providencia Biztosító Rt.-nél III. Országos Távmunka Konferencia Kiss Attiláné.
mLearning - A Moodle használata mobil eszközökön
IMK – Mobil marketing február Mobilreklám: a tenyérbemászó médium? Szabados Andrea Marketing vezető Voxline Kft.
A JÁTÉKTERVEZÉS PSZICHOLÓGIÁJA
Bevezetés a PRADO keretrendszerbe Kardos Gergely.
Játszani tudni kell - A gamification szabályai az interneten
ICR technológia és alkalmazási területei DoqSys Business Solutions
Az információs társadalom. Az elmélettől a politikai gyakorlatig
Challenge játékok Harmath Zsolt & Menczel Dániel.
Fontos információk.
IT-DEV-CON – Játékfejlesztés a Windows Phone 7 erejével Pellek Krisztián ELTE.
RIPPLN – AZ ÁTLÁTHATÓ KÖZÖSSÉG. Ripple = fodrozódás Ezt a szót használja az angol arra az esetre is, amikor egy vízbe ejtett tárgy, vagy vízcsepp maga.
„A hét műtárgya” Facebook alkalmazás Kuttner Ádám.
OBJEKTÍV cégvezetés Vs. Vakon repülés.
1 KULCS AZ ESÉLYEGYENLŐSÉGHEZ: DIGITÁLIS KÖZMŰVESEDÉS Kajati László Cégvezető TectumIT.
Natív hirdetések Balatoni Emese.
Az Interaktív multimédia Az információs társadalom három fő területének metszete Távközlés, (híradástechnika) Informatika, (számítástechnika) Tartalom-ipar.
1 LGN Travel Card vwww.lgn-travel-card.com. 2 A cég alapítója és tulajdonosa James Ward.
© Enigro All Rights Reserved. THE ONLINE FOR GLOBAL BUSINESS NETWORK.
Irány a felhő Előnyök, tapasztalatok Sárdy Tibor
MÉDIAAJÁNLAT: MAMMUTMAIL.COM MAMMUTSHARE.COM.
Vége a vakon navigálásnak!
Információtechnológiák és tudásbázis az Agrof-MM Leonardo+ projektben M=Mountain; M=Mediterranean
Cégnév Üzleti terv.
Az API Design és Management evolúciója
Előadás másolata:

Hogy keressünk pénzt azzal, amit ingyen adunk? Freemium játékok: Hogy keressünk pénzt azzal, amit ingyen adunk? Borsics József Game Designer Gameloft Hungary Function 2013

Bemutatkozás

Korábbi projektek

A Gameloftról - 1999 óta a mobil platform vezető játékfejlesztő cége - 2012 óta Magyarországon - világszerte mintegy 5000 alkalmazott - több, mint 1000000 letöltés naponta

Néhány F2P Gameloft játék

Mi az a Free to play (F2P)? Ingyenesen letölthető, játszható, bizonyos tartalmak pénzért elérhetőek. Alapjaiban változtatta meg a videojáték ipart - Lehetőség kisebb fejlesztőknek is - Óriási közönség - 'A jó játékok forradalma'

Milyen a jó játék? - Hozzáférhetőség (Accessibility) - Jó irányítás (Control) - Megfelelő nehézség (Learning Curve) - Pozitív Visszajelzés & Jutalmazás (Feedback) - Áttekinthető User Interface (UI) - Egységes audiovizuális stílus (Style)

Hogy működik a F2P? Fizikai vs. Digitális – digitális másolat előállítási költsége gyakorlatilag zéró Nem anyagi dolgokért, hanem érzelmekért fizetünk.

5%-os szabály Átlagosan a játékosok 5%-a költ pénzt a freemium játékokban

A fizető játékosok - Whale....................10% - Dolphin..................40% - Minnow..................50%

Mi hoz pénzt? - IAP (In App Purchase) / mikrotranzakció - Ezen kívül: - reklám (banner, interstitial, video) - offer wall - termékelhelyezés - kísérő termékek (merchandise)

Freemium Design

Core Loop

Monetizáció

A játékosok motivációi Richard Bartle

Mit adjunk el? - CCCC - Content = Tartalom - Convenience = Kényelmi szolgáltatás - Competitive advantage = Versenyelőny - Customization = Testreszabás

Content/DLC - Tartalom - új pályák - új kasztok - új küldetések

Convenience - Kényelmi szolgáltatás - várakozás átugrása - grind kiváltása - power leveling

Competitive advantage - Verseny-előny - előny a játékkal vagy játékostársakkal szemben - egyensúly fenntartása - 'pay-to-win' kerülendő

Customization - Testreszabás - önkifejezés - premium tárgyak: státusszimbólumok Az egyik legnagyobb bevételi forrás

Virtuális valuták Korlátozott erőforrás - Hard currency – IAP, a játékban ritka - Soft currency – grind, a játékban gyakori

Analitika - 'Örök béta' - KPI – Key Performance Indicator - Revenue – bevétel - Aktív felhasználók (DAU, MAU) - Retention - Conversion

Felhasznált irodalom http://www.gamasutra.com/blogs/James Marsden/20130629/195334/Designin g_An_Awesome_Videogame.php

Köszönöm a figyelmet! Elérhetőség: jozsef.borsics@gameloft.com Gameloft LIVE: yojika

Nyitott pozíciók Project manager Lead programmer C++ programmer Flash developer Freemium game designer Level designer Game economy designer Art director Lead artist 2D artist 3D artist jobs.hungary@gameloft.com