Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A KÖZPONTI AJTÓZÁRÁS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI
Advertisements

ÚTÁTJÁRÓS BALESET Rákoshegy és Maglód, AS október 18
AZ SZÁMÚ VONAT JELZŐMEGHALADÁSA BALATONMÁRIAFÜRDŐ ÁLLOMÁSON
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Hogyan járulhat hozzá a Rendőrség a közúti közlekedésbiztonság további javításához? Budapest, november 30.
Közlekedési balesetek okairól, statisztikai adatokkal, tanulságokkal
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
ÜTKÖZÉS HÁRTÓKÚTON - egy esemény ismétlődése BGOK-KBSZ BIZTONSÁGI KONFERENCIA Budapest, október 25. Chikán Gábor balesetvizsgáló.
AZ ELMÚLT IDŐSZAK TAPASZTALATAI - a KBSZ szemszögéből
BALATONAKARATTYA – BALATONKENESE ÁLLOMÁSOK KÖZÖTT – AZ AS380 JELŰ FÉNYSOROMPÓNÁL – AZ 1972 SZÁMÚ VONAT ÜTKÖZÉSE SZEMÉLYGÉPKOCSIVAL KBSZ SZAKMAI NAPOK -
„Közös ügyünk a biztonságos vasúti átjáró” konferencia
BALESETI STATISZTIKA - a vasútbiztonsági irányelv változása KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, március 31. Gincsai János főosztályvezető.
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
MÁV Zrt. Biztonsági Igazgatóság Vasútbiztonsági Osztály
A GYSEV vasútbiztonsági projektötletei a KÖZOP-ban
Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása
A KBSZ VASÚTI FŐOSZTÁLY 2008.ÉVI ESEMÉNYEINEK STATISZTIKAI ELEMZÉSE KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, Mihály András balesetvizsgáló.
KBSZ HAJÓZÁSI FŐOSZTÁLY 2006 év eseményei beszámoló és értékelés /Azért dolgozunk, hogy ne legyen több munkánk/ KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Agárd, 2007.
A KBSZ ÉVI BESZÁMOLÓJA A KORMÁNY FELÉ KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, október 25. Mészáros László főigazgató.
2007. ÉV I. FÉLÉV TAPASZTALATAI Vasúti közlekedés KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, október 25. Gincsai János főosztályvezető.
2007. ÉV ÖSSZEFOGLALÁSA KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Siófok, április 10. Gincsai János főosztályvezető.
Közlekedésbiztonsági ellenőrzések tapasztalatai Hunyadi István Közép-magyarországi Regionális Igazgatóság Közlekedési Alágazatok Főosztály Főosztályvezető-helyettes.
A év áttekintése KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚTI KÖZLEKEDÉS Agárd, április 11. Gincsai János főosztályvezető.
bekövetkezett baleset ismertetése
Biztonsági tájékoztató
1 KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, március 30. dr. Gincsai János főosztályvezető A évi tevékenység összefoglalása.
A MÁV Zrt. helyzete és szerepe a vasúti közlekedés biztonságában
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
Az oktatási segédanyagokhoz szükséges ismeretanyag összeállítását a megyei rendőr-főkapitányság bűnmegelőzési osztálya gerontológiai szakemberek bevonásával.
Kormányszóvivői tájékoztató A vasút reformja. Kormányszóvivői tájékoztató 1.VASÚTI TÖRVÉNY –A Kormány augusztusban elfogadta a vasúti stratégiát (Baross-program).
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
Az országos közúthálózat legfontosabb biztonsági kérdései Dr. Lányi Péter Közlekedési Infrastruktúra Főosztály október 20.
Dr. Kontrát Károly Belügyminisztérium parlamenti államtitkár
Az emberi tényező a közlekedésbiztonságban előadó: dr. Sárdi Erika, elnök.
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
„Közös ügyünk a biztonságos vasúti átjáró” Konferencia Bükfürdő, június KTE Vas Megyei Területi és Soproni Városi Szervezet KTE Közlekedésbiztonsági.
MÁV-TRAKCIÓ Zrt. szerepe a vasúti piacon Budapest, május 3. Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
Problémák az interoperábilis közlekedésre alkalmas vontatójárműveknél Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
VASÚTBIZTONSÁG NAPJAINKBAN - a KBSZ szemszögéből
BGOK Konferencia Egy jogszabály születése –A „képzési rendelet” Rácz Gábor dr. Osztályvezető Vasútszabályozási Osztály.
A fáradtság szerepe a közúti közlekedési balesetekben – az M70 példája
1 Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája, valamint.
Óberling József r. ezredes
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
A közúti közlekedésbiztonság alakulása Magyarországon;
A NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Dr. Kerekes István.
TÉRSÉGI KÖZLEKEDÉS, A VIDÉK ÉLHETŐSÉGE KONFERENCIA
Útépítési munkálatok és új forgalmi rend (a Kőrösi út, Kisfaludy, Bacsó B., Vasút, Csontos J. utcákban)
Mágnes vasút Maglev.
2009 Tudatos vezető - Közlekedésbiztonság Pausz Ferenc GRSP Magyarország Szemben az árral? Budapest, március 19.
TÓCÓVÖLGY – BALMAZÚJVÁROS AS 41 VASÚTI BALESET KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Siófok, április 10. Karosi Róbert balesetvizsgáló.
Személysérüléses közúti közlekedési balesetek alakulása Magyarországon
Veszélyes áruk vízi szállítása
40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet BIZTONSÁGI JELENTÉS & ÉVES BESZÁMOLÓ.
Közúti balesetek augusztus havi alakulásának előzetes adatai Személysérüléses közúti balesetek száma:1 570 baleset (1 549 baleset) Közúti halálos.
Közúti balesetek I-VII. havi évi alakulásának előzetes adatai Személysérüléses közúti balesetek száma:8 945 baleset (8 722 baleset) Közúti halálos.
Vonatveszélyeztetés Sopron állomáson Dávid Béla üzembiztonsági szakért ő vasúti balesetvizsgáló GYSEV Zrt. KBSZ nap –
Közúti balesetek I-X. havi alakulásának előzetes adatai
(Zárójelben a I-V. havi megfelelő adatok)
(Zárójelben a I-VI. havi megfelelő adatok)
(Zárójelben a év megfelelő adatai)
A vasúti járművek karbantartását, javítását és időszakos vizsgálatát végző műhelyeket érintően tervezett jogszabályi változások dr. Erb Szilvia főosztályvezető.
Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,4%
(Zárójelben a januári megfelelő adatok)
Előadás másolata:

Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály Biztonsági Igazgatóság KBSZ Szakmai Nap Tájékoztató a MÁV Zrt. és a MÁV Csoporthoz tartozó vasúti társaságok 2009. évi üzembiztonsági helyzetéről Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály

2009.május 8. Nyírmada (jegyvizsgáló meghalt)

2009. augusztus 13. Dunaföldvár, súlyos sérült

2009. október 17. Ebes és Debrecen között

2009.április 14. Székesfehérvár

Adatok Az évben a MÁV hálózatán 1.085.043 személyszállító és 137.510 tehervonat közlekedett, naponta átlagosan 3.350 vonat. Ezekből mindössze 20 vonatot ért kisebb súlyú baleset, és 37-et veszélyeztetés. Az érintett vonatok fele volt személyszállító.

Balesetek területi megoszlása

Összes üzembiztonsági esemény

Összes üzembiztonsági esemény

Közlekedő vonati balesetek és veszélyeztetések hosszú távú alakulása

KÖZLEKEDŐ VONATOK BALESETE fajlagos mutató

KÖZLEKEDŐ VONATOK BALESETE fajlagos mutató

KÖZLEKEDŐ VONATTOKKAL TÖRTÉNT BALESETEK

Közlekedő vonatok balesetei

Közlekedő vonatok baleseteinek okai 2009. év

Közlekedő vonatok veszélyeztetései

Tolatási, gurítási balesetek okai

Vasúti és közúti járművek ütközései útátjáróban

Az összes baleset személyi következményei

Baleseti károk

Tűzesetek és járműtüzek

Tűzkár alakulása

Veszélyes áru biztonság

Köszönöm a figyelmet!

Az útátjárók biztonsági problémái a MÁV ZRt. által kezelt vonalakon Földházi György osztályvezető MÁV ZRt.

Miért kell ezzel a kérdéssel foglalkozni? Sok útátjáró – nagy veszélyforrás! Utasok, dolgozóink védelme. Csökkenteni kell a balesetek számát! Nagy a zavartatás (közúton és vasúton is) Költségek! EU program

Miért veszélyesebb az útátjáró a közúti csomópontnál? Vasúti közlekedés jellemzői: Kötött pálya, nagy tömegek és sebességek Kis súrlódási tényező miatt hosszú fékút A vasúti közlekedésnek elsőbbsége van, ami a közútnak hátrányt jelent Várakozási idő hosszú, sebességkorlátozás megállási, előzési tilalom Emberi tényező Nem ismerik az előírt magatartás szabályt, a különleges veszélyeket, a sorompó működését

Siófok, 2003: működő fénysorompó, 33 halott, 7 sérült

Útátjárók száma, biztosítás módja

Biztosítottság változása 1999-től 2009-ig

Vasúti és közúti járművek ütközései útátjáróban (1)

Vasúti és közúti járművek ütközései útátjáróban (2)

Útátjáróban történt járműelütések következményei

Útátjáróban történt járműelütések személyi következményei

100 útátjáróra eső balesetek száma és a biztosítási mód

Idegenek által okozott dologi károk

Vonat-busz balesetek (1.) Dátum Hely Biztosítás   1973 Kecskemét - 37 19 1975 Hajdúsámson 12 14 1978 Füzesgyarmat Fény 6 1979 Lökösháza 11 31 1980 Siófok 13 1981 Mohora 17 52 1982 Szárazrét Sötét 7 1992 Hort-Csány Agárd 16 3 1993 Pörböly 22 1995 Nyúl 1996 Kutas Nyitott 15 1997 Balatonmária-fürdő 5 2003 33

Javaslatok az útátjárók biztonságának javítására Átjárók számának csökkentése „Veszélyességi sorrend” továbbfejlesztése Csapórúd-kiegészítés ütemének növelése Korszerű optikák számának növelése Korszerű pályaburkolati elemek alkalmazásának kiterjesztése Forgalmi rend módosítás vagy átépítés vasúttal párhuzamos út és átjáró körzetében Jogszabályi szigorítás Fejlesztési és üzemeltetési költségek megosztása Közlekedésbiztonsági oktatatás, képzés Hatósági ellenőrzés Pontos, gyors tájékoztatás a médiákon keresztül

Köszönöm a figyelmüket!