2012 március i:Omnibus Európában Fókuszban Magyarország Prezentáció az Ipsos Zrt. ügyfeleinek.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az internetezők véleménye a magyarországi vállalatok ügyfélkezeléséről. Az Infoteka Kft. – a Sugar CRM partnerje - magyarországi képviseletének megbízásából.
Advertisements

Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
A munkahelyi egészségfejlesztés lehetőségei, nemzetközi tapasztalatok
Bizalom, társadalmi tőke, intézményi kötődés
A korrupció észlelése, elfogadása és gyakorlata Keller Tamás – Sik Endre Tárki Európai Társadalmi Jelentés, 2009.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Általános médiaajáNlat
Thermos Új típusú kedvezmények az üdülésben.
PIC number – szükséges bármilyen Erasmus + pályázathoz PKE:
Kutatási gyorsjelentés Omnibuszos kutatás meghatározott szakpolitikai témában – Egészségügy január.
Ösztönöktől vezérelve Megújuló csatornánkon lankadatlanul űzzük tovább a prédát szárazon és vízen egyaránt. Stábunk a vadászat és horgászat neves képviselőivel.
A GYÓGYSZERHAMISÍTÁS ÉS KOMMUNIKÁCIÓS VETÜLETEI
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
TeleBus bemutató.
Privát banki szolgáltatások és befektetések a Citibanktól.
Alkossuk meg együtt a jövőt! Üzleti játék innovatív, sikerorientált hallgatók részére.
A SHARE kutatás kínálta elemzési lehetőségek Gál Róbert & Vargha Lili Szirák, 2011.
Elemi adatoktól a súlyozott adatbázisig TÁMOP DIPLOMÁS PÁLYAKÖVETŐ RENDSZER Előadók: Dr. Kabai Imre és Krisztián Viktor (ZSKF TKK) EDUCATIO NONPROFIT.
Aki tudja, csinálja, aki nem tudja, tanítja, aki tanítani sem tudja…
Az e-banking távlatai 1117 Budapest, Pázmány sétány 1/a / 6827
A magyar fogyasztói szegmensek egészségvásárlása
Tanulmány a bizalomról Nyolc európai országban és az USA-ban október-november.
A magyar háztartások fizetési szokásai
MI 2003/ Alakfelismerés - még egy megközelítés: még kevesebbet tudunk. Csak a mintánk adott, de címkék nélkül. Csoportosítás (klaszterezés, clustering).
Márton Sándor: A Campus-lét online-survey válaszadóinak szocio-kulturális jellemzői „CAMPUS-LÉT” A DEBRECENI EGYETEMEN: CSOPORTOK ÉS CSOPORTKULTÚRÁK Műhelykonferencia.
Statisztika Érettségi feladatok
® ACN - Áttekintés március 21. MAGYARORSZÁG.
Hasonlóságelemzés COCO használatával a MY-X elemzőben
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
A megfizethető hálózat HelpforYou! Ismersz jó üzleti lehetőséget? Sokba kerül az indulás? Magas az aktivitási elvárás? Tartasz a hálózatoktól? Nehezen.
EU II..
Jelkép-ország Jakab Sándor Kálmán
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet A LEADER PROGRAM MINT HELYI PARTNERSÉG KÉRDÉSEI MAGYARORSZÁGON.
IDŐMÉRLEG Grábics Ágnes
Felsőoktatási munkatársak képzési célú mobilitása - STT 2014/2015.
GLOBAL CORRUPTION BAROMETER 2009 Globális Korrupciós Barométer Közvéleménykutatás az emberek korrupcióval kapcsolatos tapasztalatairól június 3.
SZPONZORÁLT KÉRDŐÍV TÁMOGATÓI AJÁNLAT február 17.
Gazdaság KKV felmérés szponzorációs ajánlat augusztus 2.
Munkaerő mobilitás Magyarországon
GLOBAL CORRUPTION BAROMETER 2010 Globális Korrupciós Barométer Közvéleménykutatás az emberek korrupcióval kapcsolatos tapasztalatairól December 9.
ÜZLETI TERVEZÉS levelező hallgatóknak ÖSSZEFOGLALÁS.
2007 július 24.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 június ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 augusztus 27.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 július ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2006 december 18.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2006 november ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 november 28.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 október ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
Szabados Tímea és Wéber Andrea (EBH) október 26. Intézményekbe vetett bizalom és jogtudatosság a mai magyar társadalomban (Kutatási eredményeink.
1914.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
100% kifizetés termék* értékesítésekkel a “100 Er ő s Hét” promóción keresztül 100% kifizetés termék* értékesítésekkel a “100 Er ő s Hét” promóción.
ÚJ ÜZLETI LEHETŐSÉG.
Általános lakossági ismeretek a szén-monoxid elleni védekezés vonatkozásában Honeywell Szabályozástechnikai Kft november 11.
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
Tudatos a fogyasztó? Kozák Ákos március 28..
Confidential & Proprietary Copyright © 2010 The Nielsen Company Hirdetési formák lakossági elfogadottsága Piackutatási eredmények Január.
Világot fenyegető vírus Semmi sem biztos; csak a halál.
Regionális gazdaságtan
Európa regionális földrajza
Róbert Péter Egyetemi tanár Széchenyi Egyetem, Győr
© 2012 Ipsos. All rights reserved. Contains Ipsos' Confidential and Proprietary information and may not be disclosed or reproduced without the prior written.
Tankötelezettségi korhatárok nemzetközi összehasonlításban
A csemegekukorica termesztésének üzemgazdasági elemzése egy integrátor példáján keresztül VIVIEN KEREKES Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
1 Egészség, biztosítás... Hidvégi Áron közvélemény- és piackutatási igazgató.
Áttekintés a mozgóképes tartalomfogyasztás átalakulásáról Magyarországon és a CEE régióban.
Fedezzük fel az európai lehetőségeket!. Információra van szükségem.. Merre induljak??
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
ÉTLAP Hétfő Kedd Szerda Csütörtök Péntek Reggeli: Joghurt Banán kakaó
2009–2010. évi iskolai naptár Ezt a sablont kinyomtatva falinaptárként használhatja, vagy bármely hónap diáját saját bemutatójába másolhatja. Ha meg szeretné.
Előadás másolata:

2012 március i:Omnibus Európában Fókuszban Magyarország Prezentáció az Ipsos Zrt. ügyfeleinek

 i:Omnibus: az Ipsos nemzetközi online omnibusza  Minta és módszertan  Kérdéstípusok  Eredmények átadása  Árazás és ütemezés  Ajánlatkérés Tartalom 2

i:Omnibus: az Ipsos nemzetközi online omnibusza

 Az Ipsos Interactive Services (IIS) i:Omnibus szolgáltatása az omnibusz módszertan előnyeit kombinálja az online felmérések gyorsaságával.  Lehetővé teszi a multimédiás megoldások alkalmazását (videó, audió, képek hozzáadása).  1000 fős országos reprezentatív minta lekérdezésével folyik hetente (néhány országban hetente kétszer – Magyarországon még nem elérhető a heti kétszeri szolgáltatás).  Hozzáférést ad sokrétű szocio-demográfiai adatokhoz.  A mintát az Ipsos saját online paneléből biztosítja. 4  A kutatásba bevont országok:  Belgium, Franciaország, Németország, Olaszország, Hollandia, S védország, Spanyolország és Egyesült Királyság.  Magyarország, Lengyelország, Oroszország, Törökország.  Kanada, USA.

Minta és módszertan

Minta és hullámok – Európai országok 6 GyakoriságMintaSúlyozási szempontokKvóták Belgium Hetente kétszer évesek Kor, nem, régió, aktív státusz, főbevásárló + nyelv Kor (5 kategória), nem és régió Franciaország Kor, nem, régió, aktív státusz, főbevásárló + társadalmi státusz Németország Kor, nem, régió, aktív státusz, főbevásárló + piacméret Olaszország Kor, nem, régió, aktív státusz, főbevásárló Hollandia Kor, nem, régió, aktív státusz, főbevásárló Spanyolország Kor, nem, régió, aktív státusz, főbevásárló Egyesült Királyság Kor, nem, régió, aktív státusz, főbevásárló + társadalmi státusz Svédország Hetente egyszer Kor, nem, régió, aktív státusz, főbevásárló Magyarország Lengyelország, Oroszország, Törökország évesek Kor, nem, régió, aktív státusz, főbevásárló Kor (3 kategória) nem és régió

GyakoriságMintaSúlyozási szempontokKvóták Kanada Hetente kétszer évesek Kor, nem, régió, aktív státusz, főbevásárló + jövedelem Kor (5 kategória), nem és régió USA Minta és hullámok – Észak-Amerika 7

Kérdéstípusok

9 Kérdés típusaSzámolás (kérdezési egységek, KE) Zárt kérdés (egy válaszos) / Egyszerű eldöntendő kérdés 1 KE Zárt kérdés (több válaszos)Minden 10 válaszlehetőség 1 KE Táblázatos kérdés / attribútum-lista / skála (soronként vagy oszloponként egy válasszal) Minden 5 állítás 1 KE Táblázatos kérdés / attribútum-lista / skála (soronként vagy oszloponként több válasszal) Minden 25 bejelölhető elem 1 KE Táblázatos kérdés / attribútum-lista / skála (legördülő válaszlehetőségekkel) Minden 15 legördülő elem 1 KE Numerikus1 KE Félig nyitott kérdés (Egyéb, éspedig)1 KE Nyitott kérdés1,5 KE

Kérdéstípusok – Példák (1) 10 Kérdés típusaPéldák Összetett zárt kérdés (egy válaszos) Az elmúlt három hónapban milyen mosószert használt a LEGGYAKRABBAN Ön vagy bárki az Önök háztartásában? (Kérjük, csak egy választ jelöljön be!) 1, Mosópor / 2, Folyékony mosószer / 3, Tabletta / 4, Folyékony kapszula / 5, Zselé Összetett zárt kérdés (több válaszos) Dolgozik-e Ön, közvetlen családtagja vagy közeli ismerőse, barátja bármelyik alábbi területen? (Több választ is megjelölhet!) 1, Hirdetés / 2, Újságírás / 3, Biztosítás / 4, Marketing / 5, Piackutatás 6, Hajápolással kapcsolatos termékek gyártása vagy árusítása / 7, Egyik sem Táblázatos kérdés / attribútum-lista / skála (soronként vagy oszloponként egy válasz) Milyen mértékben ért egyet vagy nem ért egyet az alábbi állításokkal ezzel a reklámmal kapcsolatban egy ötfokú skálán, ahol az 5 azt jelenti, hogy „teljes mértékben egyetért”, az 1 pedig azt, hogy „egyáltalán nem ért egyet”? (Kérjük, soronként egy választ jelöljön be!) 1 – egyáltalán nem ért egyet / 2 / 3 / 4 / 5 – teljes mértékben egyetért A reklám valami újat mondott a számomra A reklám zavarbaejtő volt A reklám bosszantó volt Táblázatos kérdés / attribútum-lista / skála (soronként vagy oszloponként több válasz) Az alábbi lista állításokat tartalmaz, amelyek illenek vagy nem illenek különböző kávémárkákra. Kérjük, jelölje minden egyes állításnál, hogy mely márkára illik! (Kérjük, soronként legalább egy választ jelöljön meg!) Márka 1 / Márka 2 / Márka 3 / Márka 4 / Egyik márkára sem illik Magas minőséget képviselő márka Olyan márka, amely örömteli pillanatokat juttat az eszembe A legjobb kávé számomra Innovatív márka

Kérdéstípusok – Példák (2) 11 Kérdés típusaPéldák Táblázatos kérdés / attribútum-lista / skála (legördülő válaszlehetőségekkel) Milyen mértékben ért egyet vagy nem ért egyet az alábbi állításokkal ezekkel a reklámokkal kapcsolatban egy ötfokú skálán, ahol az 5 azt jelenti, hogy „teljes mértékben egyetért”, az 1 pedig azt, hogy „egyáltalán nem ért egyet”? (Kérjük, cellánként egy választ jelöljön be!) Reklám 1 / Reklám 2 / Reklám 3 / Reklám 4 / Reklám 5 A reklám valami újat mondott a számomra Legördülő / Legördülő / Legördülő / Legördülő / Legördülő A reklám zavarbaejtő volt Legördülő / Legördülő / Legördülő / Legördülő / Legördülő A reklám bosszantó volt Legördülő / Legördülő / Legördülő / Legördülő / Legördülő Numerikus Mennyit fizetett ezért az italért? Kérjük, írja ide a válaszát! 1, ______ forintot 2, Semennyit, ingyen kaptam 3, Nem tudom Félig nyitott kérdés (Egyéb, éspedig) Kérjük, továbbra is gondoljon erre a forró italra! Az alábbiak közül melyik írja le legjobban, hogy mikor fogyasztotta? Kérjük, csak egyetlen választ jelöljön meg! 1, Mindig ezt iszom, mielőtt dolgozni kezdek / 2, Reggelihez / 3, Ebédhez 4, Rögtön ebéd után / 5, Vacsorához / 6, Rögtön vacsora után / 7, Tízóraihoz / uzsonnához / 8, A délelőtti szünetben / 9, A délutáni szünetben 10, Egyéb, éspedig: ______________ Nyitott kérdés A termék leírása alapján, amit az imént látott, el tudná mondani, hogy mi tetszett benne? Kérjük, írja ide válaszát! _________________________________________________________________

Eredmények átadása

13  Sztenderd formátum minden ország számára:  ASCII file (súlyokkal), datamap, lista file (súlyozott és súlyozatlan)  Országonként egy adatfile  Külön kérhető formátum:  SPSS adatfile  Országonként egy adatfile  A súlyokat tartalmazza  Cimkék a Confirmit-ből (kérdőívplatform) Eredmények formátuma

Árazás és ütemezés

15 Országcsoportokon alapuló árazás  Az ár az adatfelvétel helyétől (ország) függ:  T1, ha az adatfelvétel helye: Franciaország, Egyesült Királyság, Németország  T2, ha az adatfelvétel helye: Olaszország, Spanyolország, Svédország, Belgium, Hollandia  T3, ha az adatfelvétel helye: Magyarország, Lengyelország, Oroszország, Törökország

Árazás* 16 Adatfelvétel helye:T1 országokT2 országokT3 országok Minimum díj Ft az első 4 KE-ért Ft az első 4 KE-ért Ft az első 4 KE-ért 5. KE (kérdezési egység) Ft Ft Ft 6-10 KE Ft / KE Ft / KE Ft / KE KE Ft / KE Ft / KE Ft / KE KE Ft / KE Ft / KE Ft / KE 21 vagy több KE Ft / KE Ft / KE Ft / KE Kedvezmény minden további hullámra / országra 10% kedvezmény minden további hullámra / országra, ha nincs eltérés a hullámok / országok között (a minimum díjra nem vonatkozik) SPSS adatfile (ha ASCII is kell) - első ország - minden további ország Ft Ft Egyéb:Képenként: Ft, filmenként: Ft *adatfile átadása elemzés nélkül

17  Az ütemezés egy országos felmérésre vonatkozik  Több országos adatfelvétel esetén előzetesen egyeztetni kell az ütemezést! HULLÁM Pénteki indulás (pl. Magyarországon) Hét közbeni indulás (azokban az országokban, ahol heti két hullám is elérhető – Magyarországra nem vonatkozik) Az ügyfél értesíti az Ipsost a kutatni kívánt ország(ok)ról és a KE számáról Hétfőn 17h-ig Szerdán 17h-ig Kérdőív átadása (képek is, ha vannak a kérdőívben) Kedd délig (ha fordításra is szükség van, akkor hétfőn délig) Csütörtök délig (ha fordításra is szükség van, akkor szerdán délig) Kérdőív tesztlink elküldése ügyfélnek Csütörtök délig Kedden 11h-ig Ügyfél jóvahagyja a programozott kérdőívet Péntek délig Kedden 15h-ig Kutatás indítása (output formátumának jóváhagyása) Pénteken munkaidő végéig Kedden munkaidő végéig Adatfelvétel zárásaKedd Péntek Adatok átadása az ügyfélnekSzerdán munkaidő végéig Hétfőn délig Ütemezés* *kelet-európai időzóna szerint

Ajánlatkérés

Az Ipsos magyarországi i:Omnibus csapata  Külön csapat koordinálja Magyarországon az i:Omnibus hullámokkal kapcsolatos munkát: Völgyi Zsuzsanna Pintér Róbert  Koordinálják az ajánlatkérést  Azonos témák ütközése esetén meghatározzák a témák ütemezését  A kutatókkal közösen koordinálják a hullámot (előkészítés és anyagok átadása) 19

i:Omnibus - Ajánlatkérés  Kérjük, hogy ajánlatkérés esetén a következő információkat adja meg:  A kérdezési egységek száma  A vizsgálatba bevont ország(ok) neve  Várható időpont, amikor az Ipsos megkapja az anyagokat  Kódolási igény  Eredmények formátuma (ASCII vagy SPSS adatfile)  Szükség van-e elemzésre  Az ajánlatkérést Völgyi Zsuzsanna kezeli Pintér Róberttel közösen. 20

i:Omnibus – Az ajánlatkérés folyamata 21 Ugyanabban az országban, ugyanazon hullámban és azonos témában konkurens márkáktól érkező megkeresések esetén az Ipsos az első (időben korábbi) megrendelést fogadja el Az Ipsos sztenderd hetekkel számol (pl. a 24. hét június 11- én hétfőn kezdődik és 17-én vasárnapig tart) Ha az egy hullámra vonatkozó maximum kérdezési egységek számát elértük (lásd a lenti táblázatot), akkor ügyfeleink kérdőívét átütemezzük azon következő hullámra, amely megfelel számukra Megkötések hullámonként Kérdezési egységek (KE-k) maximális száma45 Videók maximális száma5 Rádióklipek maximális száma15 Képek maximális száma50 Nincs lehetőség Ipsos modulok beágyaázására (pl. Emotiscape, polcteszt stb.) -

Köszönjük!