2012 március i:Omnibus Európában Fókuszban Magyarország Prezentáció az Ipsos Zrt. ügyfeleinek
i:Omnibus: az Ipsos nemzetközi online omnibusza Minta és módszertan Kérdéstípusok Eredmények átadása Árazás és ütemezés Ajánlatkérés Tartalom 2
i:Omnibus: az Ipsos nemzetközi online omnibusza
Az Ipsos Interactive Services (IIS) i:Omnibus szolgáltatása az omnibusz módszertan előnyeit kombinálja az online felmérések gyorsaságával. Lehetővé teszi a multimédiás megoldások alkalmazását (videó, audió, képek hozzáadása). 1000 fős országos reprezentatív minta lekérdezésével folyik hetente (néhány országban hetente kétszer – Magyarországon még nem elérhető a heti kétszeri szolgáltatás). Hozzáférést ad sokrétű szocio-demográfiai adatokhoz. A mintát az Ipsos saját online paneléből biztosítja. 4 A kutatásba bevont országok: Belgium, Franciaország, Németország, Olaszország, Hollandia, S védország, Spanyolország és Egyesült Királyság. Magyarország, Lengyelország, Oroszország, Törökország. Kanada, USA.
Minta és módszertan
Minta és hullámok – Európai országok 6 GyakoriságMintaSúlyozási szempontokKvóták Belgium Hetente kétszer évesek Kor, nem, régió, aktív státusz, főbevásárló + nyelv Kor (5 kategória), nem és régió Franciaország Kor, nem, régió, aktív státusz, főbevásárló + társadalmi státusz Németország Kor, nem, régió, aktív státusz, főbevásárló + piacméret Olaszország Kor, nem, régió, aktív státusz, főbevásárló Hollandia Kor, nem, régió, aktív státusz, főbevásárló Spanyolország Kor, nem, régió, aktív státusz, főbevásárló Egyesült Királyság Kor, nem, régió, aktív státusz, főbevásárló + társadalmi státusz Svédország Hetente egyszer Kor, nem, régió, aktív státusz, főbevásárló Magyarország Lengyelország, Oroszország, Törökország évesek Kor, nem, régió, aktív státusz, főbevásárló Kor (3 kategória) nem és régió
GyakoriságMintaSúlyozási szempontokKvóták Kanada Hetente kétszer évesek Kor, nem, régió, aktív státusz, főbevásárló + jövedelem Kor (5 kategória), nem és régió USA Minta és hullámok – Észak-Amerika 7
Kérdéstípusok
9 Kérdés típusaSzámolás (kérdezési egységek, KE) Zárt kérdés (egy válaszos) / Egyszerű eldöntendő kérdés 1 KE Zárt kérdés (több válaszos)Minden 10 válaszlehetőség 1 KE Táblázatos kérdés / attribútum-lista / skála (soronként vagy oszloponként egy válasszal) Minden 5 állítás 1 KE Táblázatos kérdés / attribútum-lista / skála (soronként vagy oszloponként több válasszal) Minden 25 bejelölhető elem 1 KE Táblázatos kérdés / attribútum-lista / skála (legördülő válaszlehetőségekkel) Minden 15 legördülő elem 1 KE Numerikus1 KE Félig nyitott kérdés (Egyéb, éspedig)1 KE Nyitott kérdés1,5 KE
Kérdéstípusok – Példák (1) 10 Kérdés típusaPéldák Összetett zárt kérdés (egy válaszos) Az elmúlt három hónapban milyen mosószert használt a LEGGYAKRABBAN Ön vagy bárki az Önök háztartásában? (Kérjük, csak egy választ jelöljön be!) 1, Mosópor / 2, Folyékony mosószer / 3, Tabletta / 4, Folyékony kapszula / 5, Zselé Összetett zárt kérdés (több válaszos) Dolgozik-e Ön, közvetlen családtagja vagy közeli ismerőse, barátja bármelyik alábbi területen? (Több választ is megjelölhet!) 1, Hirdetés / 2, Újságírás / 3, Biztosítás / 4, Marketing / 5, Piackutatás 6, Hajápolással kapcsolatos termékek gyártása vagy árusítása / 7, Egyik sem Táblázatos kérdés / attribútum-lista / skála (soronként vagy oszloponként egy válasz) Milyen mértékben ért egyet vagy nem ért egyet az alábbi állításokkal ezzel a reklámmal kapcsolatban egy ötfokú skálán, ahol az 5 azt jelenti, hogy „teljes mértékben egyetért”, az 1 pedig azt, hogy „egyáltalán nem ért egyet”? (Kérjük, soronként egy választ jelöljön be!) 1 – egyáltalán nem ért egyet / 2 / 3 / 4 / 5 – teljes mértékben egyetért A reklám valami újat mondott a számomra A reklám zavarbaejtő volt A reklám bosszantó volt Táblázatos kérdés / attribútum-lista / skála (soronként vagy oszloponként több válasz) Az alábbi lista állításokat tartalmaz, amelyek illenek vagy nem illenek különböző kávémárkákra. Kérjük, jelölje minden egyes állításnál, hogy mely márkára illik! (Kérjük, soronként legalább egy választ jelöljön meg!) Márka 1 / Márka 2 / Márka 3 / Márka 4 / Egyik márkára sem illik Magas minőséget képviselő márka Olyan márka, amely örömteli pillanatokat juttat az eszembe A legjobb kávé számomra Innovatív márka
Kérdéstípusok – Példák (2) 11 Kérdés típusaPéldák Táblázatos kérdés / attribútum-lista / skála (legördülő válaszlehetőségekkel) Milyen mértékben ért egyet vagy nem ért egyet az alábbi állításokkal ezekkel a reklámokkal kapcsolatban egy ötfokú skálán, ahol az 5 azt jelenti, hogy „teljes mértékben egyetért”, az 1 pedig azt, hogy „egyáltalán nem ért egyet”? (Kérjük, cellánként egy választ jelöljön be!) Reklám 1 / Reklám 2 / Reklám 3 / Reklám 4 / Reklám 5 A reklám valami újat mondott a számomra Legördülő / Legördülő / Legördülő / Legördülő / Legördülő A reklám zavarbaejtő volt Legördülő / Legördülő / Legördülő / Legördülő / Legördülő A reklám bosszantó volt Legördülő / Legördülő / Legördülő / Legördülő / Legördülő Numerikus Mennyit fizetett ezért az italért? Kérjük, írja ide a válaszát! 1, ______ forintot 2, Semennyit, ingyen kaptam 3, Nem tudom Félig nyitott kérdés (Egyéb, éspedig) Kérjük, továbbra is gondoljon erre a forró italra! Az alábbiak közül melyik írja le legjobban, hogy mikor fogyasztotta? Kérjük, csak egyetlen választ jelöljön meg! 1, Mindig ezt iszom, mielőtt dolgozni kezdek / 2, Reggelihez / 3, Ebédhez 4, Rögtön ebéd után / 5, Vacsorához / 6, Rögtön vacsora után / 7, Tízóraihoz / uzsonnához / 8, A délelőtti szünetben / 9, A délutáni szünetben 10, Egyéb, éspedig: ______________ Nyitott kérdés A termék leírása alapján, amit az imént látott, el tudná mondani, hogy mi tetszett benne? Kérjük, írja ide válaszát! _________________________________________________________________
Eredmények átadása
13 Sztenderd formátum minden ország számára: ASCII file (súlyokkal), datamap, lista file (súlyozott és súlyozatlan) Országonként egy adatfile Külön kérhető formátum: SPSS adatfile Országonként egy adatfile A súlyokat tartalmazza Cimkék a Confirmit-ből (kérdőívplatform) Eredmények formátuma
Árazás és ütemezés
15 Országcsoportokon alapuló árazás Az ár az adatfelvétel helyétől (ország) függ: T1, ha az adatfelvétel helye: Franciaország, Egyesült Királyság, Németország T2, ha az adatfelvétel helye: Olaszország, Spanyolország, Svédország, Belgium, Hollandia T3, ha az adatfelvétel helye: Magyarország, Lengyelország, Oroszország, Törökország
Árazás* 16 Adatfelvétel helye:T1 országokT2 országokT3 országok Minimum díj Ft az első 4 KE-ért Ft az első 4 KE-ért Ft az első 4 KE-ért 5. KE (kérdezési egység) Ft Ft Ft 6-10 KE Ft / KE Ft / KE Ft / KE KE Ft / KE Ft / KE Ft / KE KE Ft / KE Ft / KE Ft / KE 21 vagy több KE Ft / KE Ft / KE Ft / KE Kedvezmény minden további hullámra / országra 10% kedvezmény minden további hullámra / országra, ha nincs eltérés a hullámok / országok között (a minimum díjra nem vonatkozik) SPSS adatfile (ha ASCII is kell) - első ország - minden további ország Ft Ft Egyéb:Képenként: Ft, filmenként: Ft *adatfile átadása elemzés nélkül
17 Az ütemezés egy országos felmérésre vonatkozik Több országos adatfelvétel esetén előzetesen egyeztetni kell az ütemezést! HULLÁM Pénteki indulás (pl. Magyarországon) Hét közbeni indulás (azokban az országokban, ahol heti két hullám is elérhető – Magyarországra nem vonatkozik) Az ügyfél értesíti az Ipsost a kutatni kívánt ország(ok)ról és a KE számáról Hétfőn 17h-ig Szerdán 17h-ig Kérdőív átadása (képek is, ha vannak a kérdőívben) Kedd délig (ha fordításra is szükség van, akkor hétfőn délig) Csütörtök délig (ha fordításra is szükség van, akkor szerdán délig) Kérdőív tesztlink elküldése ügyfélnek Csütörtök délig Kedden 11h-ig Ügyfél jóvahagyja a programozott kérdőívet Péntek délig Kedden 15h-ig Kutatás indítása (output formátumának jóváhagyása) Pénteken munkaidő végéig Kedden munkaidő végéig Adatfelvétel zárásaKedd Péntek Adatok átadása az ügyfélnekSzerdán munkaidő végéig Hétfőn délig Ütemezés* *kelet-európai időzóna szerint
Ajánlatkérés
Az Ipsos magyarországi i:Omnibus csapata Külön csapat koordinálja Magyarországon az i:Omnibus hullámokkal kapcsolatos munkát: Völgyi Zsuzsanna Pintér Róbert Koordinálják az ajánlatkérést Azonos témák ütközése esetén meghatározzák a témák ütemezését A kutatókkal közösen koordinálják a hullámot (előkészítés és anyagok átadása) 19
i:Omnibus - Ajánlatkérés Kérjük, hogy ajánlatkérés esetén a következő információkat adja meg: A kérdezési egységek száma A vizsgálatba bevont ország(ok) neve Várható időpont, amikor az Ipsos megkapja az anyagokat Kódolási igény Eredmények formátuma (ASCII vagy SPSS adatfile) Szükség van-e elemzésre Az ajánlatkérést Völgyi Zsuzsanna kezeli Pintér Róberttel közösen. 20
i:Omnibus – Az ajánlatkérés folyamata 21 Ugyanabban az országban, ugyanazon hullámban és azonos témában konkurens márkáktól érkező megkeresések esetén az Ipsos az első (időben korábbi) megrendelést fogadja el Az Ipsos sztenderd hetekkel számol (pl. a 24. hét június 11- én hétfőn kezdődik és 17-én vasárnapig tart) Ha az egy hullámra vonatkozó maximum kérdezési egységek számát elértük (lásd a lenti táblázatot), akkor ügyfeleink kérdőívét átütemezzük azon következő hullámra, amely megfelel számukra Megkötések hullámonként Kérdezési egységek (KE-k) maximális száma45 Videók maximális száma5 Rádióklipek maximális száma15 Képek maximális száma50 Nincs lehetőség Ipsos modulok beágyaázására (pl. Emotiscape, polcteszt stb.) -
Köszönjük!