Minőségbiztosítási ismeretek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A MINŐSÉG MEGTERVEZÉSE
Advertisements

PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
Polónyi István Minőségmenedzsment 1..
Stratégia és minőségügy KERESSÜK MEG A MINŐSÉG 3 LEGJOBB SZINONÍMÁJÁT!
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
Minőségmenedzsment alapelvek
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Dr. Kollár Gábor vezető auditor Det Norske Veritas Magyarország
Minőségbiztosítás. A minőségügy A minőségügy alapjai A minőséget meghatározó tényezők A minőségrendszer Minőségrendszer felépítése Tanúsítás.
Alapfogalmak.
Minőségmenedzsment 4. előadás
Minőségmenedzsment.
Minőségmenedzsment 5. előadás
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
Minőségmenedzsment 2. előadás
12. hét: A TQM és a Minőségdíj Modellek (EFQM)
MinőségIrányítási Rendszer (MIR) elektronikus dokumentációjához
Minőségirányítás a felsőoktatásban
1. Bevezetés 1.1. Alapfogalmak
Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, október 5.
MINŐSÉGMENEDZSMENT Értékteremtő folyamatok menedzsmentje - IX. előadás
BEVEZETÉS Szellőné Fábián Mária.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
Péczeli Katalin előadása
A KÖZPONT MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA. Szabvány Ismétlődő műszaki, gazdasági és más feladatok optimális megoldásának MINTÁJA.
Minőségmenedzsment és a biztonság
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK A kurzus szerepe és célja A minőségbiztosítás általános alapelveire történő folyamatos hivatkozással áttekinti a szoftverminőség.
Szoftverminőség biztosítása A minőségirányítási kézikönyv
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009
Ellenőrzés, visszacsatolás
A LOGISZTIKAI RENDSZEREK MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA
A Mezőgazdaságtudományi Kar minőségbiztosítási rendszere
Minőségdíjak.
Temelésmenedzsment Production Management VI. előadás Minőségbiztosítás.
Környezetközpontú irányítása rendszerek MSZ14001.
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
HEFOP hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő minőségirányítási rendszer II. rész A diákhoz itt kellene beszúrni a tanári magyarázatokat.
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Minőség menedzsment 6.előadás
BEVEZETÉS Szellőné Fábián Mária. A minőség fogalma, értelmezése 1. Az értelmező kéziszótár szerint a minőség filozófiai értelemben a dolgok lényegét je-
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK (ISO, TQM, HACCP)
A MINŐSÉG ÉRTELMEZÉSÉNEK ÉS MEGVALÓSÍTÁSÁNAK FEJLŐDÉSE
ÜZLETI STRATÉGIÁTÓL A MINŐSÉGTERVEZÉSIG
Készítette: Szirmai István
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Minőségbiztosítási ismeretek
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
2003. A környezeti helyzetfelméréstől a környezetirányítási rendszer auditálásáig Dr. Szegh Imre.
Megbízhatóság és biztonság tervezése
Készítette: Májer Dávid
ISO 9000:2000 A minőségügy rendszerének új
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Az értékkombinációk keresésének fontossága válság idején Tarjániné Illés Tünde CMC, CVS, PVM, TVM, vezetési tanácsadó, minősített értékelemző szakértő,
Minőségirányítás és Akkreditáció Bőhm Zoltán Budapest,
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Minőségbiztosítás.
Minőségbiztosítás.
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

Minőségbiztosítási ismeretek

Minőségbiztosítási ismeretek Fontosabb alapfogalmak a minőségbiztosítási ismeretek témakörben 1. A minőség köznyelvi és szakmai fogalma Köznyelvi értelemben: az igény vagy a cél kielégítésének mértéke. Napjainkban szokásos „megfelelőség” értelemben is használni. Szakmai értelemben: Az egység (termék, szolgáltatás) azon jellemzőinek összessége, amelyek befolyásolják képességét, hogy meghatározott és elvárt igényeket elégítsen ki. Érdekesség Tovább

Minőségbiztosítási ismeretek A minőség fogalmának a története (Érdekesség) I. Fogalma folyamatosan változott. Négy fázis: 1. Ártatlanság kora: A profit fontosabb, mint a vevő kívánsága. Csak teljesítmény mutatókat ismernek. A termelési folyamatban sok a selejt. A dolgozó a hibás. A terméket rásózzák a vevőre (Ez van, ezt kell szeretni.) 2. Az eszmélés időszaka: A vezetés felismeri, hogy a minőség pénzbe kerül. Minőség-biztosítási politika kezdete Keresik a vevők véleményét, kezdeményezik megelégedettségük mérését. Tervező-gyártó teamek megalakulása. Érdekesség Vissza

Minőségbiztosítási ismeretek A minőség fogalmának a története (Érdekesség) II. 3. Elkötelezettség kora: Felismerik, hogy a minőség gazdasági szükségszerűség, erőforrások kellenek. Minőségbiztosítási rendszert megvalósítják és ellenőrzik. A minőségért külön vezetők a felelősek. A vevők véleményét kutatják, elemzik. Munkások bevonása, nyereségmegosztás, továbbképzés és ellenőrzése. A munkaerő vándorlás már veszteségnek számít. 4. Világszínvonala elérése: A minőségi szemlélet mindenek felett. Célra orientált gyárak és szervezetek. Minden munkatárs felelős a minőségért. Folyamatos tökéletesítés. A menedzser tanácsadó és nem főnök. Vissza Tovább

Minőségbiztosítási ismeretek 2. A minőségirányítás és a minőségbiztosítás fogalma Minőségirányítás: a vállalati felső vezetés által szervezett és tervezett, erőforrásokkal támogatott, a vevők megelégedettségét célzó minőségirányítási rendszer stratégiai kialakítása és működtetése. Minőségbiztosítás: A minőségbiztosítás alatt általában a minőség irányítási rendszeren belül alkalmazott tervezett és módszeres tevékenységet értik, amelynek célja a bizalomkeltés mind a vezetőségben, mind pedig a vevőkben a minőségkövetelmények teljesítését illetően. Tovább

Minőségbiztosítási ismeretek 3. A minőségirányítás és a minőségbiztosítás fogalmai, rendszerelemei I. Termék: tevékenységek és folyamatok eredménye. Szolgáltatás: A szállító és a vevő közötti érintkezési területen végzett tevékenységek és a szállító belső tevékenysége által nyújtott eredmény, amely a vevők igényeinek kielégítését szolgálja. Minőségi követelmények: Az egység megvalósítható és ellenőrizhető jellemzőire vonatkozó igények kifejezése vagy megjelenítése mennyiségileg meghatározott követelmények összességével. Társadalmi követelmények: Olyan követelmények. amelyeket törvények, jogszabályok írnak elő és egyéb megfontolásokból adódnak. Tovább

Minőségbiztosítási ismeretek 3. A minőségirányítás és a minőségbiztosítás fogalmai, rendszerelemei II. Vevő: Akinek a szállító a terméket valamilyen fizetés ellenében rendelkezésre bocsátja. Megkülönböztetünk belső és külső vevőt. Külső vevő: a végső vásárló, aki megveszi a terméket. Az alvállalkozó. A szállító. Belső vevő: Egy vállalaton belül a részegység szerelő üzem az alkatrészgyártónak a belső vevője, azaz a folyamaton belül minden egyes részfolyamat az előző részfolyamat vevője. Megbízhatóság: A használhatóság és az azt befolyásoló tényezők, így hibamentesség, karbantarthatóság, és a karbantartási igény leírására használt gyűjtőfogalom. Hiba: A tervezett követelmény nem teljesülése, ideértve a biztonsággal kapcsolatos követelményeket is. Minősített: Az egység, ha igazolást nyert; hogy képes az előírt követelmények kielégítésére. Tovább

Minőségbiztosítási ismeretek 4. A minőségügyi rendszerre vonatkozó fogalmak I. Minőségpolitika: A szervezetnek a minőségre vonatkozóan a felső vezetés által hivatalosan kinyilvánított általános szándékai és irányvonala. Minőségirányítás: Az általános irányítási feladatköröknek minden olyan tevékenysége, amely meghatározza a minőségpolitikát, a minősége vonatkozó célkitűzéseket és feladatköröket, valamint a minőségügyi rendszeren belül megvalósítja azokat olyan eszközökkel, mint a minőségügyi tervezés, a minőségszabályozás, a minőségbiztosítás és a minőségfejlesztés. Minőségügyi tervezés: Olyan tevékenységek; amelyek meghatározzák a célkitűzéseket és a minőségi követelményeket, valamint a minőségügyi rendszer elemeinek alkalmazási követelményeit. Tovább

Minőségbiztosítási ismeretek 4. A minőségügyi rendszerre vonatkozó fogalmak II. Minőségszabályozás: Operatív módszerek és tevékenységek, amelyek a minőségi követelmények teljesítését szolgálják. Minőségbiztosítás: A minőségügyi rendszerben alkalmazott és szükség esetén igazolt minden tervezett és módszeres tevékenység, amely megfelelő bizalmat hivatott kelteni arra, hogy az egység teljesíti a minőségi követel­ményeket. Minőségügyi rendszer: A minőségirányítás megvalósításához szükséges szervezeti felépítés, eljárások, folyamatok és erőforrások. Teljes körű minőségirányítás: A szervezet olyan irányítási koncepciója, amelynek középpontjában a minőség áll, és amely összes tagjának részvételén alapszik és azt célozza, hogy a vevő megelégedettsége révén hosszú távon sikert érjen el és hasznára legyen a szervezet minden tagjának és a társadalomnak. Tovább

Minőségbiztosítási ismeretek MSZ = MAGYAR SZABVÁNY A minőség mindazon a használhatóság, esztétikum, megbízhatóság, élettartam stb. körébe tartozó tulajdonságok összessége, amelyek a terméket v. szolgáltatást a támasztott követelmények, szükségletek, igények kielégítésére alkalmassá teszik. ISO Görög „isos” szóból származik, ami egyenlőt, egyformát jelent. Tovább

Minőségbiztosítási ismeretek Benchmarking A vállaltvezetésnek az a szemlélete és módszere, amelyek során az adott szakmában, ágazatban, ill. adott feladat, probléma megoldásában sikeresnek számító cég által kifejlesztett problémamegoldást igyekeznek átvenni, alkalmazni. TQM A TQM (Total Quality Management = teljes körű minőségirányítás), olyan vezetési módszer, filozófia és vállalati gyakorlat, amely a szervezet céljainak érdekében a leghatékonyabb módon használja fel a szervezet rendelkezésére álló emberi és anyagi erőforrásokat. Vége

Készítette: Cserti Ildikó Köszönöm a figyelmet! Készítette: Cserti Ildikó