NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget is tanulni kell Vida Andrea Gödöllő, 2011 június 24 Vida Andrea Gödöllő, 2011 június 24
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése A felmérés
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése A felmérés Reprezentatív felmérés három részre tagolva Ld. box.netbox.net 1. Mobilhasználati szokások143 fő 2. Internethasználat117 fő 3. Oktatás korszerűsítéséről javaslatok105 fő
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Kik? Kik? 63% 35% 20% 10% 69% i hallgató [29] Életkor megoszlása: 17-63
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése E-learning, M-learning
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Mit? M-learningE-learning Mobiltelefon: eszköz a tanuláshoz Nyitrai Erika 2007 Számítógép, Internet Mobil kommunikációs technológiákat felhasználó tanulás A XXI. SZÁZAD KOMMUNIKÁCIÓJA, MTA – WESTEL, 2002 Digitális együttműködés Mobil eszközön hozzáférhető, tanuláshoz kapcsolódó tartalom, tevékenység Vágvölgyi – Papp – Cserhátiné 2011 Saját tempó, egyénre szabott menet Mobil eszközök +/ Mobilitás Pintér Róbert 2011 Tanítás +/ Tanulás Információáradat ≠ tanulás!
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Mit? Konnektivizmus
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Mit? • Kiscsoportos tanulás • Azonnali visszajelzés lehetősége FÓRUMOK tanár diák diák diák tanár tanár
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése 1. Mobilhasználat
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Mivel? • 1. Mobiltelefon használata (Mily meglepő… ;)
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Mivel?
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Tanuláshoz • Navigáció, iránytű, térkép, geocaching • Óra, stopper, visszaszámláló, naptár • Dokumentumkezelés • Projektmenedzsment, jegyzet • Játék • Szótárak • Feltöltés • Fájlkezelés (dropbox) Mobilkörkép 2011
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Tanuláshoz használja-e?
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Mobil eszközök
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Eszközök Mobileszközök fajtái
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése „Beszerezném”„Fölösleges” e-book-olvasó okostelefonplaystation táblagép: megoszlanak a véleményekpda „sokakat szétszórttá, rendszertelenné tesz az ezernyi”
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése 2. Internethasználat
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Internetes alkalmazások Internethasználatra szánt idő Hétközben:1-30 óra Hétvégén:1-20 óra
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Internetes eszközök a tanuláshoz
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése 3. Oktatás korszerűsítésére tett javaslatok
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Hogyan képzeled el a középiskolai / felsőfokú / felnőttoktatást 10 év múlva?
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése • semmi változás – összeomlás – tanácstalanság • elektronikus eszközhasználat + távoktatás • kütyük kontra ember • környezetvédelem
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Felsőoktatás 1 (informatika oktató könyvtáros) • Tanulmányi rendszerek + keretrendszerek összekötése • Integrált könyvtári rendszer transzparens szolgáltatásai • Szabványokon alapuló intézményi honlapok • Videóra vett egyetemi órák
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Felsőoktatás 2-3 (egyetemi hallgatók) Digitális alapú oktatásTeljes körű laptop-használat • Tanárok folyamatos elérhetősége • Elektronikus vizsgák • Kommunikáció a tanárokkal • feladatmegoldás, -beküldés A tárgyi tudás fontossága lecsökken E-könyv-olvasó elérhetőség • Interneten lekereshető minden adat • Összefüggések, kreatív gondolkodás! Nyelvtanulás egyszerűsödik • kicsi kortól angoltanulás
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Következtetések
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Határtalanul? • idő • tér • interperszonális kapcsolatok • érzékszervek • tananyag multimédia praktikum
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése + Gondolatébresztőnek: Új Pedagógiai Szemle 2010 Kerekasztal
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Nyitólap Így legyen.
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget is tanulni kell Vida Andrea Gödöllő, 2011 június 24 Vida Andrea Gödöllő, 2011 június 24