Szeretettel köszöntjük a sajtó és tagvállalataink képviselőit a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete 2010. első félévét záró Tájékoztatóján 2010. július.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Regionális politika
Advertisements

A gazdaságos közlekedésért... Budapest, FORENSIS Autóklub.
ÚMFT Gazdaságfejlesztési programok sajtóbeszélgetés július 9., Budapest Burány Sándor, államtitkár Kocsis Magdolna, IH vezető GfP sajtóbeszélgetés.
A magyar vállalkozások üzleti helyzete területi metszetben és a válságra adott reakciók Czibik Ágnes (GVI) MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató.
A mai témák: • a évi új gépjármű forgalomba helyezési adatok elemzése • a évi piaci kilátások • MGE 2010-ben elért érdekképviseleti eredményei.
Kötelezettségek 10. feladat kidolgozása
Jelentés a fizetési mérleg alakulásáról
Környezetvédelmi ipar és hulladékgazdálkodás Magyarországon
EURÓPAI VESZÉLYESÁRU BIZTONSÁGI TANÁCSADÓK SZAKMAI TALÁLKOZÓJA BONN / GGVD – NÉMETORSZÁG (2) BIZTONSÁGI TANÁCSADÓK NEMZETKÖZI SZAKMAI EGYESÜLETE – BTE.
1 E – utakon az EU Glattfelder Béla. Dekarbonizáció 80% Forrás: Európai Bizottság.
Változások a Számvitelben
Kombinált Mikrohitel Program. Kombinált mikrohitel - közvetítői pályázat • Együttesen igényelhető vissza nem térítendő támogatás és kedvezményes mikrohitel,
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
Dr. Csermely Tibor GÉPJÁRMŰBIZTOSÍTÁSI HELYZETKÉP
DILEMMÁK, PROBLÉMÁK, SIKEREK… …az elmúlt évek tapasztalatai alapján.
VÁLSÁGÁLLÓ PORTFÓLIÓMENEDZSMENT KILÁTÁS A ‘B’ ÉPÜLETBŐL május 11. Sellyey Tamás, Indotek Group.
1 „ Gazdasági kihívások 2009-ben ” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Dunagáz szakmai napok, Dobogókő Április 15.
Gazdasági várakozások, a kis- és közepes vállalkozások helyzete Makó Ágnes – Tóth István János MKIK GVI Korrekt Partner Védjegy második ünnepélyes díjátadása.
Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete GÉMOSZ KONFERENCIA május 21.
Együttműködés a bérleti konstrukciók gyors és rugalmas kiszolgálásában.
A hulladéktörvény hatása a pályázati forrásokból megvalósult hulladékgazdálkodási projektekre április Köztisztasági Egyesülés.
2 A biztosítási piac 2013 első félévében 5,15%-ot nőtt (436 milliárdos díjbevétel)..
A PIACI MŰKÖDÉS TAPASZTALATAI A MAGYAR GÁZIPARBAN
Construma április 14. Dr. Maráczi Zsolt Otthonteremtési Program Javaslat Társaság a Lakásépítésért Egyesület 1/16.
Tízezren innen és túl A magyar tőzsde és a világ pénzügyi piacai 2003 őszén Jaksity György elnök Budapesti Értéktőzsde Rt.
LÍZING „lease” „bérlet” Atipikus szerződési forma (mix: bérlet és adásvétel JELLEMZŐI: Meghatározott futamidő Szereplők: lízingbeadó –megvásárolja a lízing.
A tételek eljuttatása az iskolákba
ADÓ Farkas Gábor Szenior Menedzser február 28. Adózás 2006.
4000 körüli vállalkozás, - ennek 80%-a mikro-vállalkozás (10 főnél kevesebb foglalkoztatott), - 15%-a kisvállalkozás (10-49 fő foglalkoztatott) 100 ezer.
Borbély-Pecze Tibor Bors Szakmai tanácsadó ÁFSZ-FSZH A jelenlegi magyar munkaerő- piaci helyzet Borbély-Pecze Tibor Bors, Ph.D. Szakmai tanácsadó ÁFSZ-FSZH.
NOVÁK TAMÁS Nemzetközi Gazdaságtan
A külföldi működő tőke szerepe a magyar gazdaságban avagy Mit adtak nekünk a Rómaiak? Havas István Amerikai Kereskedelmi Kamara, elnök Közgazdász Vándorgyűlés.
Kis és középvállalkozások helyzete és kilátásai Békéscsaba, május 16. Varga Gyula vezető-főtanácsos Nemzetgazdasági Minisztérium.
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
A klímaváltozás és a legfontosabb hazai feladatok A klímaváltozás és a legfontosabb hazai feladatok Szabó Imre miniszter Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
Anyagok 3. feladat 168. oldal.
SZJA feladatok Gazdasági közjog. Szja 1. 1.Munkabér: Ft/hó jutalom: Ft, étkezési utalvány: 3.000Ft/hó 2. FB tag: Ft/hó 3. megbízási.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
Kis- és középvállalkozások adózási, gazdálkodási környezetének 2006-os, illetőleg középtávú változásai Dr. Katona Tamás politikai államtitkár Pénzügyminisztérium.
Mihalek Miklós Felügyelet vezető május 26., Galyatető
Az aktuális autófinanszírozási piaci folyamatok elemzése Mészáros György alelnök Magyar Lízingszövetség.
1 GÉMOSZ Konferencia DR. GYŐZŐ GÁBOR a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke május 17.
JEREMIE Programok módosulásai
Vasútszabályozási Osztály
Alternatív finanszírozási lehetőség a határ menti térségek megsegítésére Békéscsaba, május 20.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
7. Házi feladat megoldása
1 Konjunktúrajelentés 2009  Az üzleti helyzet és várakozások  A befektői környezet A DUIHK 15. konjunktúrafelmérése Dirk Wölfer április 21.
A gazdasági válság mint lehetőség Winkler Gyula Európai Parlamenti képviselő RMDSZ, ENP Nagyvárad, szeptember 24.
2010 : KIHÍVÁSOK ÉVE A PÉNZÜGYI SZEKTORBAN Kisbenedek Péter, MABISZ október 5.
2010 a konszolidáció éve volt a budapesti újlakások piacon.
Szabó Márton Kopint –Tárki Zrt. ELÁRASZTJA A MAGYAR PIACOT AZ IMPORT ÉLELMISZER ?
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika
Ágazati GDP előrejelző modell Foglalkoztatási és makro előrejelzés Vincze János Szirák, november 10.
1 E – utakon az EU Glattfelder Béla. Dekarbonizáció 80% Forrás: Európai Bizottság.
Lesz-e növekedés az „elrugaszkodás éve (2012)” után? március 26. Dr. Molnár László Vezérigazgató GKI Gazdaságkutató Zrt. „2012 igazi rejtélye nem.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Az NHP második szakaszának eredményei és kilátásai
Az elektromos autó, jövő a jelenben
Válság Kényszer és lehetőség. A magyar gazdaság örökölt hátrányai.
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Mérlegen a koordináló szervezetek Hartay Mihály ÖKO-Pack Kft.
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete és az Autós Nagykoalíció február 17. Alapító tagja.
Erdélyi önkéntes tűzoltómozgalom. Tűzvédelem kezdete Erdélyben.
Az új pénzügyi szabályozás hatásai az autófinanszírozás területén Lévai Gábor - főtitkár Magyar Lízingszövetség Gépjármű finanszírozás változásai Konferencia.
Előadás másolata:

Szeretettel köszöntjük a sajtó és tagvállalataink képviselőit a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete első félévét záró Tájékoztatóján július 6.

A mai program: a első félévi értékesítési eredményekről és ezek hátteréről a évi kilátásokról MGE tevékenységében meghatározó eredményekről, prioritásokról és célokról 2010-ben Kérdések - válaszok

A környezet Nemzetközi válság lecsengése és utórezgései Finanszírozási háttér Létbiztonság és kötelezettség vállalás Új finanszírozási formák keresése Flotta és vállalati értékesítés

A nagyhaszonjármű piac Gyöngyössy István MGE elnökségi tag

A magyar teherautó piac (>=3,5t) havi változása május

•Éves szinten csökkenő trend •Éven belüli emelkedés •TGK-piac 2010: db •TGK-piac 2011: db •Értékesítési és javítási kapacitás db- os piacra méretezve •Új jármű piac fellendülését hátráltatja a nagyszámú „friss” használt. •Használtnak árleszorító hatása van, noha a garancia-feltételek nem mindig egyértelműek. A magyar teherautó piac (>=3,5t) havi változása május

Új vs. használt teherautó Új Frissen indított garancia Nincs garanciális és javítási probléma a felépítmények esetében Összevonható kedvezmények Világos javítási és karbantartási szerződések Használt Bizonytalan üzemeltetési múlt 0 kilométeres használtaknál gyakran lejárt garancia Garanciális és javítási problémák a felépítményeknél Bizonytalan érvényességű javítási és karbantartási szerződések Várhatóan magasabb üzemeltetési költségek

A teherautó piac és a GDP változása között •Számításaink szerint a fuvarigény db/év piacméretet indokol •2001 és 2010 között mintegy „többletjármű” került a rendszerbe •Új értékesítések akkor lehetnek átlagos szintűek, ha ez a többletkapacitás eltűnik •Visszafogott „újraindulásra” számítunk •Stabilizálódás 2012 folyamán, 2002-es szinten

Piac-élénkítés lehetősége: alternatív technológiák – támogatható projektek Hybrid technológiák: Városi áruterítő üzemben 25-30% üzemanyag megtakarítás Elektromos meghajtás: Lokális emisszió 0; léteznek újrahasznosítható, nem szennyező akkumulátor technológiák km hatótáv városi áruterítési üzemmódban CNG: Alacsonyabb üzemeltetési költség; lényegesen alacsonyabb károsanyag kibocsátás; km hatótáv; tömegközlekedési valamint kommunális felhasználásra Biogáz: CNG-hez hasonló paraméterek; megújuló energiaforrás; szennyvíz telepek, szemétlerakók, állattenyésztő telepek másodlagos terméke lehet Hidrogén: Zéró kibocsátás; nehézkes tárolás; megújuló energiaforrásokkal előállítható, korlátlan energiaforrás. Hidro-metán: A széndioxid kibocsátás csökkentése a hidrogén tárolási nehézségeinek kiküszöbölése mellett

Köszönöm a figyelmet

A motorkerékpár piac Szloboda Tamás MGE elnökségi tag

2010. július 07. A motorpiac helyzete

Motor piaci trend Előrejelzésünk szerint a teljes kétkerekű piac 5800 db lesz ben! A következő évtől 8-10% javulást remélünk a mostani szabályzókkal ! •Motorállomány 137 ezer regisztrált és ezer nem regisztrált kétkerekű, amelyből kb 40% (reg.) ill. 95% kétütemű • Kb 700 ezer az „A” kat. jogosítvánnyal rendelkező személy, sajnos a többség már kevésbé aktív

Source: BM Regisztráció A mindennapi használatra szánt motorok iránti igény növekszik Motorozási szokások változása 34%26%

Source: BM Regisztráció, EU Motorozási szokások az EU-ban Az EU-ban a robogózás sokkal elterjedtebb. Főbb okai: • Mozgékonyság, gyorsaság • Kis helyigény (parkolás) • Alacsony üzemeltetési költségek • Alacsonyabb károsanyag kibocsájtás • Nagyobb védelem az időjárás ellen • Állami „támogatás”: „B” kat jogosítvánnyal lehet 125cc- ig vezetni

Bár a törvény előírja, de a hatályba lépés felfüggesztése miatt nincs SMK kat regisztrálva, ezeknek motoroknak a 95% nem felel meg az SMK kat feltételeinek. „50 cc” kategória anomáliái itthon A motorok műszaki színvonala katasztrófális (nincs kontrol) és környezetszennyező (kétütemű) Ezek a járművek többnyire - 30 évnél idősebb Simsonok, Babetták -Japán és Olasz használt, ami „szemét” importként került az országba -Kontrol nélkül árusított, tisztázatlan műszaki szinvonalú „ócó” távolkeleti termékek A regisztrálás hiánya miatt : -Tulajdoni viszonyok tisztázatlanok - Nincs kötve kötelező, és nem köthető Casco - Nem finanszírozhatóak - Ki lehet bújni az ÁFA és vám fizetése alól (kontrol hiánya) A szabályozás adta kiskapuk miatt a regisztráció nélküli motorok használata népszerűbb, de Szükséges a szabályzók újragondolása Közlekedés biztonsági szempontok : - A 40 km/h sebesség maximum a veszélyessé teszi a közlekedést az autók között - Az ennél gyorsabb járművek kilógnak a kategóriából ( A1 jogosítvány szükséges elvileg) - A 8-10’-os kerekek fokozottan érzékenyek az úthibákra

 A kormány mielőbb helyezze hatályba a felfüggesztett 50cc regisztrációról hozott törvényt!  Szerezzen érvényt az 50cc EU és hazai szabályozásnak! Az ezt meghaladó járművek kerüljenek a MC125 ill. SC125 kategóriába!  Ezzel egy időben tegye lehetővé a motorok használatát 125cc- ig „B” kategóriás jogosítvánnyal! (hasonlóan az olasz, francia, spanyol, bizonyos feltételekkel a német rendelkezésekhez)  A balesetek megelőzésének érdekében meg kellene fontolni a ma már szép számmal működő, bevált, erre a célra specializálódott vezetéstechnikai és továbbképző centrumok igénybevételét vagy kötelezővé tételét (az OBB ajánlásával) Javaslatunk

 Az 50cc anomáliái megszűnnek  Az összes kétkerekű ellenőrizhetővé válik  Csökken a környezetszennyező kétütemű motorok száma, és többen használnak kis fogyasztású motorokat autó helyett  Mivel többen használnak motort a mindennapi közlekedésben, gyorsulna a közlekedés (kevesebb autó az utakon)  Regisztrációs adó, Áfa, Vám bevételek növekednek a nagyobb regisztrált állomány miatt  A motorok eladása megduplázódik, ezzel munkahelyeket mentünk meg Előnyök

•Népszerűbbé és elérhetőbbé tenni a kétkerekűeket a mindennapok használóinak! •Folytatni a gazdaság fehérítésért folyó munkát! •Megszüntetni a legális piac résztvevőinek hátrányát! Stratégiai céljaink

Köszönöm a figyelmet

A személygépjármű és kishaszonjármű piac Erdélyi Péter MGE ügyvezető elnök

Személygépkocsi forgalombahelyezés (db) I. félév H ó nap V á ltoz á sV á ltoz á s % Január ,2% Február ,9% Március ,1% Április ,5% Május ,6% Június ,9% I f é l é v ,9% forrás: Datahouse

Személygépkocsi havi forgalombahelyezés (db)

Személygépkocsi forgalombahelyezés I.félév (db)

H ó nap V á ltoz á s % Janu á r ,9% Febru á r ,2% M á rcius ,4% Á prilis ,3% M á jus ,5% J ú nius ,7% 2010.I.félév ,3% forrás: Datahouse 2010 I. félévi forgalomba helyezések kishaszon gépjármű

I. félévi forgalomba helyezések kishaszon gépjármű forrás: Datahouse

I. félévi forgalomba helyezések kishaszon gépjármű

I. félévi forgalomba helyezések szgk+ kishaszon H ó nap V á ltoz á sV á ltoz á s % Január ,9% Február ,1% Március ,6% Április ,0% Május ,4% Június ,5% Összesen ,1% forrás: Datahouse

I. félévi forgalomba helyezések szgk+ kishaszon forrás: Datahouse

•A finanszírozás 2008-hoz képest több, mint 80%-ot csökkent, retail vevőben ez évi 50% körüli esést okoz, ami havi ezer új autó értékesítés kiesését jelenti •A flotta finanszírozás visszaesése az idei első negyedévben 60%, ez mintegy havi 1 – 2 ezer új autó értékesítés kiesését jelenti •Míg korábban a kihelyezések 2/3-a új autók finanszírozásából származott, megfordult az arány, 2/3 a használt autókból származik A finanszírozási piac

SREP 20%-96 hónap Gépjármű visszlízing illetékmentes Lízing illeték 50%-os korlát eltörlése HPT: közvetítők definíciója; SREP: közvetítői díj max.12% Fogyasztói hitel – lezárási díj 0%; SREP közvetítői díj max. 6%; Felelős hitelezés: LTV maximum hitelre , lízingre ; Felelős hitelezés: futamidő max 7 év Felelős hitelezés: LTV maximum hitelre , lízingre Közvetítői díjrendelet: speratív jutalék min. 70% Felelős hitelezés: hitelezhetőségi limit Euro max 80%, egyéb deviza 60% Kapcsolt hitelszerződés; 14 napos elállás; THM lízingre is Egyszerűsített zálogjog bejegyzés gépjárművekre Lízing a PTK-ban Jogszabályi környezet változásai

2010 június és első félév Június 2010/2009Első félév 2010/2009 Személyautók % % Kishaszon járművek 775-9% % Személyautók és kishaszon jmű % % Motorkerékpárok332-30% % Nagyhaszon járművek 73+16% %

2010 Új előrejelzés az év végére Korábbi Új Személygépjármű Kishaszon jármű Motorkerékpár Robogó Nagyhaszon jármű

MGE eredményei A gazdaság fehérítésért folyó erőfeszítésekben • külföldi rendszámok ellenőrzésének megkezdése • GFB törvénnyel kapcsolatos szakmai egyeztetések a jogalkotóval, a MABISZ-al és a biztosítókkal • vagyonadó eltörlésével kapcsolatosan szakmai együttműködés az Autós Nagykoalícióval • újrahasznosítási jogszabály elhalasztása, módosítása területén egyeztetett lépések az Autós Nagykoalícióval Belső és külső kommunikáció, szoros média kapcsolat • gyakoribb kommunikáció • napi szintű média kapcsolatok, kezdeményezés • naprakész belső és külső kommunikáció • fejlődő együttműködés a tagvállalatokkal, szakmai klubok • pályázati lehetőségek kihasználása

MGE Stratégiai céljai Folytatni a gazdaság fehérítésért folyó munkát • regisztrációs adó és ÁFA egyidejű megfizettetése • a legális, ezen belül a márkaszervizek támogatása Gépjármű vásárlás és üzemeltetés adóterheinek áttekintése, regisztrációs adó plafon elérése • Célunk az 1,2 milliós felső határ, a regisztrációs adó eltörlését nem támogatjuk, esetleges helyettesítését igen • termékdíj egységesítése az egyszerűbb adminisztrációért •A gépjármű kereskedelemmel és üzemeltetéssel kapcsolatos adózás áttekintése, javaslattétel Együtt gondolkodás a finanszírozókkal és a biztosítókkal • szakmai konzultációk, probléma feltárás Reális, pozitív belső és külső kommunikáció, szoros média kapcsolat • a megkezdett folyamatok fenntartása, fejlesztése Együttműködés az Autós Nagykoalícióban

Köszönöm a figyelmet