CRM (Customer Relationship Management)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A profitmaximalizálás és a Superbrands november 4. Kempinski Hotel Corvinus dr. Serényi János – Superbrands Bizottság, elnök.
Advertisements

Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Global Distribution System
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Több szerződés, lojális ügyfél Erdős Mihály elnök-vezérigazgató.
Marketing Mészáros Judit Renczes Ágoston Adatbázis
BMBY.expert a mi szaktudásunk. Az Ön vezetése A vezető ingatlanközvetítők a BmBy.expert ©-et választják Önökben megvan a Vezető? Több kontrollal és átlátással.
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
Első az egyenlők között – Key Account Management Összeállította: Kelemen György MAN Roland Magyarország Kft.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Minőségmenedzsment alapelvek
Személyes eladás az Avon Cosmetics Hungary Kft esetében
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Minőségmenedzsment 2. előadás
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
1950-es évek 1960-as évek 1970-es évek 1980-as évek 1990-es évek
CRM Customer Relationship Management –
Projektmenedzsment főosztály szerepe a Kereskedelmi és Hitelbank működésében Erdősi József főosztályvezető Pogátsnik Béla konzulens.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
E-beszerzés Bravo csoport.
Az SPSS technológiával háromszorosára nőtt az online eladásokból származó bevétel.
A CRM rendszerek sikeresen gyűjtik az adatokat, a DM rendszer pedig biztosítja azt, hogy a vállalatok ne csak tudjanak az ügyfelekről, hanem meg is értsék.
III. A logisztika jövője
VI. CRM konferencia - CEBC „ CRM? - Igen! A versenytársaink már csinálják! - De mit is? ” Számely Éva Vialto Consulting Május 28.
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
CRM konferencia A CRM kiszervezés gyakorlata, szintjei Kiss Tibor
Az oktatás az EU-ban Lisszaboni statégia: Célmeghatározás –mit –mikorra –ki által –milyen minőségben Az eszközök között kiemelt helyen az egész életen.
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Kontrolling házi dolgozat
Logisztikai kontrolling
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
VEZETŐI SZÁMVITEL © – A STRATÉGIAI MÓDSZEREK INTEGRÁLT MEGVALÓSÍTÁSÁRA – dr. Laáb Ágnes BME, egyetemi docens, kandidátus elé r hetőség:
Reklámozás, Public Relations
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
BCG mátrix A BCG mátrix a vállalat stratégiai helyzetét két dimenzióban elemzi és értékeli: (relatív piaci részesedés és piaci növekedési ütem).
Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában Projektmenedzsment Fórum A kis-
Kérdések a második zh-hoz
Minőségdíjak.
Távmunka a kárrendezésben a Generali-Providencia Biztosító Rt.-nél III. Országos Távmunka Konferencia Kiss Attiláné.
Az EEM helye a menedzsmentben
Kampány hatékonyságának mérése, értékelése
Magasszintű automatizált marketing megoldások az e-kereskedelemben
E-számlázáshoz és e- dokumentumkezeléshez kapcsolódó pályázat a Támpont – Mester Kft. segítségével.
Az információrendszerek kialakulása
C. R. M ? SZÁMADÓ NAP C. R. M SZÁMADÓ NAP 2006.
Ne féljünk az ERP-től !. A kitartás és az önfejűség között az a különbség, hogy az egyik többnyire erős szándékból fakad, míg a másik erőtlenségből...
Az elégedett banki ügyfél
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
Vásárlókat vagy rajongókat szeretnél? Zemplén Zsófia / Nuskin Enterprises.
Valami Extra a FŐGÁZ-tól Kovács Richárd marketing vezető
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Beszerzések hatékonyság növelése
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
8. tétel.
Országos nagykereskedelmi menedzser
Üzleti terv bemutatása
Vállalati terv bemutató
CRM: Ügyfélkapcsolat-menedzsment
Gyorsabb és hatékonyabb munkavégzés
Első az ügyfél, de hogy érem el?
Kocsis Ernő Ügyvezető igazgató Roto Elzett Certa Kft.
Előadás másolata:

CRM (Customer Relationship Management) Készítette: Biró Zsófia Enyedi Andrea Hirth Helga Jakab Fruzsina Lerner Zsuzsanna Tomor Linda

Mi is az a CRM? Ügyfélkapcsolat kezelés ill. menedzsment Vállalatok versenyben maradjanak a piacon Cél: ügyfél elégedettség ügyfél profitabilitás növelése → vállalati eredményesség növelése A vállalatok CRM-mel kapcsolatos feladatai Operatív szintű CRM Stratégiai szintű CRM A CRM előnyei

A CRM célkitűzései Ügyfelek megtartása, az ügyfél-lemorzsolódás csökkentése Új ügyfelek felkutatása, megszerzése Ügyféllojalitás növelése Értékesítés növelése, keresztértékesítés (cross-selling) Nagyobb nyereségű termékek értékesítése ugyanannak a vevőnek (up-selling)

A vevői életciklus és a hozzá kapcsolódó vállalati funkcionális tevékenységek Potenciális ügyfél Potenciális ügyfél Lemorzsolódottügyfél Érdeklődő Aktív ügyfél Kényszerűsített lemorzsolódás Önkéntes lemorzsolódás Kapcsolat megszűnése Marketing kampányok Akvizíciós tevékenységek Megrendelés Első vásárlás Vissza-csábító kampá-nyok Marketing kampányra érkező visszajelzés Érdeklődés regisztrálása Folyamatos vásárlás Cross-selling kampányok Hűségakciók

E-CRM IT fejlődés nyújtotta lehetőségek kihasználása -> e-kereskedelem Egyik legfontosabb kommunikációs csatorna az Internet Legnagyobb hangsúly: - ügyféllel való kapcsolattartásra (weboldal üzemeltetése és folyamatos frissítése, e-mail, Skype, egyéb elérhetőségek) - személyre szabott tartalomra-> ügyfél „különlegesnek” érezheti magát Pl.: Nike ID

AZ ÜZLETI SIKER FOLYAMATÁBRÁJA Mi adja a CRM aktualitását? Miért olyan fontos a vállalat számára a VEVŐI ELÉGEDETTSÉG? AZ ÜZLETI SIKER FOLYAMATÁBRÁJA Dolgozói elégedettség VEVŐI ELÉGEDETTSÉG Szolgáltatás- minőség Nagyobb forgalom és nyereség Magasabb Termelé- kenység Alacsony személyi költségek

Összegzés A vevői elégedettség tehát fontos eleme a gazdasági sikernek. Az elégedett vevő gazdasági vagyont jelent, amelynek a menedzselése elengedhetetlen a hosszú távú jövedelmezőséghez. Ha a vállalat rendszeresen figyeli és nyomon követi az ügyfelekkel folytatott tranzakciókat és gazdasági eseményeket, pontosan átlátja és elemzi azokat, akkor mindez azt eredményezheti, hogy folyamatosan növelni tudja profitját és hatékonyságát. A kérdés nem az, hogyan érheti el azt a cég, hogy minden vevő igényét kielégítse; hanem az, hogyan érhet el maximális profitot minden egyes ügyfélnél. Tehát a cél: -összpontosítani a legtöbb hasznot hozó ügyfelekre, és -csökkenteni a terhet, amelyet azok a vevők jelentenek, akik alig hoznak hasznot.

Esettanulmány bemutatása: AVIALL Repülőgép alkatrészek disztribútora 2000-ben CRM bevezetése Cél: Első számú szolgáltatóvá válni Akadályok: Nehézkes folyamatok és információhiány IT- rendszer működési zavarai Ügyfélhívásokat gyakran távoli ügyfélközpontokba irányítják ( Nincs naprakész adat a megrendelőről, a termékről, az árról)  Kezdeti CRM- kiadásokat erre a területre kell fókuszálni!  Cél: Ügyfél- információk zökkenőmentes koordinálása

CRM bevezetése előtt: CRM bevezetése után: - Idejétmúlt adatbázis - Megrendelések felvételekor külön fel kellett venni a kapcsolatot a hitelcsoporttal ( hitelproblémák ) CRM bevezetése után: - Hitellel kapcsolatos adatok rögtön megjelennek a képernyőn - Egy megrendelés felvételéhez elegendő 1 monitor és 10 lépés, míg korábban ehhez 2 monitorra és 50 lépésre volt szükség - 4 hónap után: a vásárlóbázis 33%-kal növekedett, az értékesítési egység produktivitásának növekedése, napi 1000 feldolgozott megrendelés helyett 2500  Egyre növekvő piaci részesedés

CRM a gyakorlatban www.crmguru.com www.customerthink.com/article/how_microsoft_uses_profiling - CRM a Microsoft-nál www.customerthink.com/articel/youve_got_data - CRM a Toyotánál

Köszönjük a figyelmet!