PONTGYŰJTŐ VÁROSI KÁRTYA Stellum Marketing Kft
növeljük a helyi kis- és közép- vállalkozások forgalmát, csökkentsük a versenyhátrányukat a multikkal szemben, és közben juttassunk különféle előnyöket a város lakóinak, és növeljük a városi fenntartású intézmények kihasználtságát. Céljaink
Létrehozunk egy városi kártyát Kártyaelfogadó terminálokat helyezünk ki a helyi vállalkozókhoz Kártyához juttatunk minden városlakót, mégpedig ingyen. Majd kampányt szervezünk a kártyán alapuló pontgyűjtő program bevezetésére. És végül havi újságunkkal rendszeresen tájékoztatjuk a lakosokat a kártyát elfogadó helyekről és azok pontakciós termékeiről. Igen, de hogyan?
Miért működika pontgyűjtőprogram? Pontgyűjtő programunk az emberek gyűjtő-, játék-, és versenyszenvedélyére, a megtakarítási vágyra, és az "előnyösen vásároltam" örömérzés fontosságára épít, folyamatos érdeklődést váltva ki a kártyabirtokosokból. Multicégek által működtetett hasonló programok (SuperShop, Shell smart, Multipont) tapasztalatai azt bizonyítják, hogy az ilyen pontgyűjtő programok képesek megváltoztatni az emberek vásárlási szokásait.
Miben jobb, mint a felmutatós kártya? Rendszeresen kommunikálja a partnereket és az ajánlataikat Nyomon követhető a kártyahasználat, azaz visszaélések ellen nagyobb biztonság az üzlettulajdonosoknak, lehetőség közvetlen ajánlatok eljuttatására a vásárlók részére a vásárlási szokásaik elemzése alapján (harmadlagos forgalomnövelő hatás!), a program partnerei a multinacionális cégekéhez hasonló hatékony keresletterelő eszközhöz jutnak.
Hogyan fejti ki hatását a program? Keresletterelő eszközökkel: vonzó akciós árakat biztosít, olcsóbb vásárlást tesz lehetővé, extra jutalmat ad a legjobb, legértékesebb vásárlóknak, célzottan kialakított közvetlen ajánlatokat juttat el egyes célcsoportokhoz Rendszeres és hatékony kommunikációval: havi akciós újság eladáshelyi reklámanyagok önkormányzati hirdetések a helyi médiában
Hogyan működik? Egyszerűen és átláthatóan! A város lakói vonalkódos kártyát kapnak (háztartásonként legalább egyet). A kártyával pontokat gyűjtenek, amikor a programhoz csatlakozott kereskedőknél és szolgáltatóknál vásárolnak. A különböző helyeken gyűjtött pontok egy adott kártyabirtokos szintjén összeadódnak. A pontokat akciós árú termékek vásárlására válthatják be, vagy engedményt kaphatnak a vásárlás végösszegéből. A legaktívabb vásárlókat külön is jutalmazzuk! A program keretében egy ún. prémium-pontalap is létrehozásra kerül, melyből azok a vásárlók kapnak extrapontokat, akik a legaktívabbnak bizonyulnak a kártyahasználat során Extrajutalmazás gyakorisága: negyedévente Extrajutalomért teljesítendő kártyahasználati elvárások meghatározása: negyedévenként Prémium-pontalap forrásai: reklámszponzori szerződések keretében keletkezett pontbevételek lejárt pontok átvezetése
Mit hoz program a vállalkozók számára? új vásárlókat meglevő vásárlók esetében a vásárlás gyakoriságának és összértékének növekedését, versenyhátrányok részleges kompenzálását a multinacionális cégekkel szemben, azaz összességében: FORGALOMNÖVEKEDÉST! A forgalomnövelő hatás négyszer is jelentkezik: egyszer, amikor a pontbeváltási kedvezmények ösztönöznek vásárlásra, másodszor, amikor az értékesnek tekintett pontok megszerzésére irányuló vágy is újabb vásárlásra ösztönöz, harmadszor, amikor a vásárlási szokásokra alapozott közvetlen ajánlat hatására vásárol a kártyabirtokos, és negyedszer, amikor a prémiumpontok megszerzésére irányuló vágy további vásárlásra ösztönzi a kártyabirtokosokat.
Mibe kerül mindez a vállalkozásoknak? A vállalkozásnak meg kell határoznia egy jutalékot, melyet minden kártyával vásárolt összeg után meg kell fizetnie a Stellumnak. Ez a jutalék 2%-tól indulhat. A jutalék fele a városi kártya működtetésére, míg a másik fele a pontbeváltás miatti bevételkiesés megtérítésére fordítódik. A minimális havi üzemeltetési díj: Ft+ÁFA A belépési díjat 3 éves szerződés esetén elengedjük.
Miért jó a program a vállalkozásnak? A pontbeváltás és -kibocsátás kimutatható forgalom-növekedést eredményez. A havonta megjelenő akciós újságban folyamatos kommunikációt folytathat, ezáltal ismertségét növeli. Pontbeváltásnál a vásárlónak kedvezményt nyújt, miközben a vállalkozás bevételkiesését megtéríti a Stellum a pontklíringszámláról.
Hogyan lehet csatlakozni? A vállalkozásnak meg kell felelnie a városi kártyaprogramban meghatározott kritériumoknak. Szerződést kell kötnie a városi kártya üzemeltetőjével, a Stellum Marketing Kft-vel. Kártyaterminált kell elhelyeznie a pénztárgép(ek) mellett. A terminált a Stellum biztosítja.
Pontkibocsátás folyamata Pénztáros elkéri a kártyát és beolvassa a terminálon. Ezután a rendszer ellenőrzi a kártyát, majd a terminál bekéri a vásárolt össszeget. A rendszer ezután kiszámolja a kártyára jóváírható pontokat. Majd a terminál kijelzőjén megjelenik a felírt pontszám és az egyenleg. A folyamat kb. 15mp-ig tart. 1 Ft = 1 pont
Pontbeváltás folyamata Pénztáros elkéri a kártyát és beolvassa a terminálon. Kiválasztja a beváltás opciót a terminál menüjéből. A terminál bekéri a vásárolt összeget. Ezután megjelenik a maximálisan beváltható pontszám és a pontegyenleg. A pénztáros beüti a levonandó pontot. Majd a terminál kijelzőjén megjelenik a levont pontszám és az egyenleg. Ezután a pénztáros kedvezményként beüti a pontok számát a pénztár-gépbe. 1 Ft = 1 pont
Elszámolás lényege kibocsátáskor Partnernek: 1 pont = 2 Ft Üzemeltetés = 0,83 Ft + ÁFA ÁFA köteles tétel Pontklíring = 1 Ft ÁFA körön kívüli tétel
Elszámolás lényege beváltáskor A partner által beváltott pontok után a Stellum 1 Ft-ot térít meg a pont- klíring számláról. Így a vállalkozónak és az intézményeknek pontbeváltáskor bevétel kiesése nem keletkezik. A beváltható pontok segítségével az akciós újságban a termékeket akciós Ft érték + pontszám megjelölésével hirdetheti. Példa egy 104 Ft-os tejföl hirdetésére. Partnernek: 1 pont = 1 Ft
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Stellum Marketing Kft