Eladásösztönzés (Sales promotion)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketing mix Holt (1995).
Advertisements

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
A szponzorálás.
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
Teszt Eladási hely.
2010. November Universal Music A zene, ahogyan még nem gondoltál rá Avagy zeneáruház áruház nélkül November 25. Benda Gergely – Ügyvezető igazgató,
A PR eszközei. Az elmúlt évtizedben a csúcstechnológia három fontos területén, a számítástechnikában, a távközlésben és tömegkommunikációban végbement.
Köz- és zártterületi reklámok
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
MARKETING.
Az árpolitika (ismétlés) Marketing-mix Ár fogalma Árpolitika
A verseny - a piac alkotója
A piac Szakiskola.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
1. Árfeltüntetés alapvető szabályai
Az értékesítési rendszer 9. szeminárium
Reklám.
Értékesítési csatornák
Reklámok a médiában Magyari Alexandra.
MARKETING.
Marketing menedzsment elmélet és gyakorlat JATE közgazdász képzés Susányi Tamás II. félév.
Marketingkommunikáció
A logisztikai vevőkiszolgálás Lipák Mária BGF KVIF 2009.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Vásárlásösztönzés (sales promotion)
Személyes eladás (personal selling)
Személyes eladás (personal selling)
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
GERILLA-MARKETING.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
Reklámozás, Public Relations
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
Készítette: Veres Anita & Fülöp Szabina
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
A marketingkommunikáció
Marketing mix.
Mission 5 M A reklámcél meghatározása Tájékoztatás Meggyőzés
A marketing piac tartalma
AZ ÁRUK ELADÓTÉRI ELHELYEZÉSÉNEK SZEMPONTJAI ÉS SZABÁLYAI.
Kérdések a második zh-hoz
Fogyasztóvédelmi Felügyelősége Tipikus fogyasztói panaszok a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tükrében április 3.
A reklám alapjai és formái 11. szeminárium
Sponsorare necesse est
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
8. Az eladásösztönzés.
Make the Greener Choice Greener One Make the Greener Choice!
A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI
Csomagolás. Azoknak a műveleteknek az összessége, amelyeknek alapvető célja: a termék védelme, ill. szállításra, tárolásra alkalmassá tétele, egységbe.
PS. SP. POS. DM Fogalommagyarázat PS – Personal Selling SP – Selling Promotion POS – Point of Sales Advertising DM – Direct Marketing Személyes eladás.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 4. A médiaterv. 4. A médiaterv kialakítása A promóciós elemek.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Kereskedelmi gyakorlatok megítélése a hatóságok joggyakorlatában dr. Dobó-Kocsis Veronika Veszprém Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály 2016.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
AZ ÜZLET KIALAKÍTÁSA.
FÜGG: AZ ÁRU JELLEGÉTŐL, ÉRTÉKESÍTÉSI MÓDTÓL
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
Hatékony kereskedés és marketing az interneten
A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
A marketinginformációs rendszer
Előadás másolata:

Eladásösztönzés (Sales promotion) Készitette: Zeng Judit

Eladásösztönzés Fogalma: Olyan piacbefolyásoló módszerek összessége, amelyek közvetlenül próbálják meg ösztönözni a fogyasztót, vagy a kereskedőt a vásárlásra. Jellemzői: Időbeni behatároltság (akciók időtartama) - Átlagostól eltérő ajánlat Fő céljai: Eladások nagyságának növelése Profit növelése Vásárlások számának növelése Egy vásárlóra jutó vásárlások növelése Image építése, növelése Készletek forgási sebességének növelése Értékesítési csatorna működésének támogatása

A sales promotion eszközei akciók, események tájékoztatás POS-POP eszközök anyagi ösztönzés SP stratégiák Pull (húzó) a termelő a csatorna utolsó szereplőjét próbálja befolyásolni, ösztönözni a vásárlásra(pl. reklám) Push (toló) a termelő a vele közvetlen kapcsolatban álló szereplőket (kereskedőket) próbálja meggyőzni, hogy vásárolják termékét

Csoportosítás Fogyasztókra ható SP módszerek: Kuponok Árengedmények Akciók Árubemutatók Kóstolók Minta Visszatérítések Törzsvásárlói kártya Garanciára vonatkozó ajánlat Nyereményjátékok Csomagolás (szállítás, üzembe helyezés) Vásárlás közbeni szolgálatok nyújtása Kereskedőkre ható módszerek: Árengedmény Szakmai találkozók Ingyenes áruk, reklámajándékok Jutalék Információk nyújtása Eladótér kialakítása Akciók, versenyek Termékbemutatók Mennyiségi engedmény

Fogyasztói eladás ösztönzés

Vásárláshelyi reklámok A vásárlás helyéhez kapcsolódó, figyelemfelkeltő, tájékoztató, közvetlen eladásokat támogató eszközök, módszerek. POS point of sale (reklámozás az eladás helyén) POP point of purchase (reklámozás a vásárlói döntés helyén) wobbler padlómatrica Display

A kirakat Az üzleti elárusítóhelyek falában levő, üvegezett, szekrényszerű nyílás, amelyben árukat helyeznek el abból a célból, hogy a járókelők tájékozódhassanak az adott üzletben árusított termék fajtáiról, választékáról. Fajtái: Tecnikai szempont alapján - zárt kirakat - betekintő kirakat - a kettő kombinációja Kirakati berendezés alapján - általános kirakat - tematikus - alkalmi - áruval berendezett - áruval és dekorációval berendezett - dekorációs Funkciói: - figyelemfelkeltés - megállít - becsalogat - emlékeztet - reklámoz - városkép

Reklámtárgy, reklámajándék Kinek? Milyen értékben? Mikor? Hogyan? Mit? A vállalat által adott ajándék, mely magán viseli és egyben meg is valósítja a cég arculatát, kommunikációs stratégiáját, reklámkoncepcióját Funkciói: örömkeltés ismertség növelése emlékeztetés pozitív vélemény kialakítása márkahűség kialakítása Fajtái: szóróajándék reklámajándék egyedi ajándék