Társadalmi és kultúraközi kommunikáció II. - Tóth Attiláné dr. Társadalmi és kultúraközi kommunikáció II. Tóth Attiláné dr.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Tanulás az, ha rájövünk arra, amit már tudunk. Cselekvés az, ha megmutatjuk, hogy tudjuk. Tanítás az, ha másokat emlékeztetünk arra, hogy ő k is éppolyan.
Advertisements

MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
Rizikó magatartások népegészségügyi és lokális közösségi hatásai, kompetenciák és kommunikáció (érvelés-film)
Fogyasztói magatartás
Mit csinálsz a szobádban
Pszichiátriai intézmények lakóinak felkészítése PÉF – Lélek-Hang Egyesület.
Csoport munka.
FÉSZEKRAKÓ és GÓLYAVÁRÓ CSOPORT
Miért boldogabbak az emberek az egyik országban, mint a másikban?
Gazdaság és technika I - Tóth Attiláné dr. Gazdaság és technika I Tóth Attiláné dr.
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
Az észlelés kulturális eltérései A valóság alternatív nézetei.
Egészségpszichológiai konzultációs szolgálat orvostanhallgatók számára
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
Szociális munka az onkológiában
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Negyedik előadás Március 11
Készítette: Szűcs Edina
Interkulturális kommunikáció (1.ea.)
Kozma Judit „Jó gyakorlat - rossz gyakorlat” a roma állampolgárokkal végzett szociálpedagógiai munkában Miskolc, szeptember 12.
HÁZASSÁGI KONFLIKTUSOK ÉS KEZELÉSÜK Bodor Enikő, szociális munkás Bölön, 2007 december 2.
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
SZEMÉLYISÉGFEJLESZTŐ MÓDSZEREK
A felnőtt tanuló 2. előadás
Egyéni döntések a szervezetben
Kisebbségi kultúrák.
Nevelés és érték Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens
Társadalomtudományi Tanszék
Élet a facebookon: otthonteremtés vagy elidegenedés?
Csoport, szervezet, hálózatok
A TÁRSADALMOSODULÁS LEGFONTOSABB FELTÉTELE A SZILÁRD IDENTITÁS TUDAT, VALAMINT AZ ALKALMAZKODÁSI-, A BEILLESZKEDÉSI-, ÉS A VISELKEDÉSI NORMÁK ELSAJÁTÍTÁSA.
Külső instruktorok felkészítése Érintett területek A hátrányos helyzetűekkel történő foglalkozás kérdései Minőségbiztosítási elvárások, előírások.
Krízis.
Migrációs trendek és helyi közösségek Baranya megyében Konfliktusok és stratégiák a hátrányos helyzetű kistelepüléseken RAGADICS TAMÁS PTE BTK, SZOCIOLÓGIA.
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Somorja, október 28. Magyar-szlovák agglomeráció Pozsony környékén - Közszolgáltatás fejlesztési hálózat Pozsony határon átnyúló agglomerációjában.
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
Éntudat – identitástudat - énkép
„Határon innen, határon túl – integráció és migráció a Kárpát- medencében” – A projekt eredményeinek bemutatása Eger, február 25. Projekt záró konferencia.
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
Velünk egy jobb világért! Reintegrációs modellprogram Magyar Ökumenikus Segélyszervezet Országos Módszertani Családok Átmeneti Otthona és Regionális Kríziskezelő.
Társadalmi és kultúraközi kommunikáció I.
Koncepciók, dimenziók az integráció kutatásában
Az értékek Rapos Nóra.
M.Tamás Márta Mentálhygiéne M.Tamás Márta
2007.okt. 4. Biztonságos iskola... konferencia
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Róbert Péter Egyetemi tanár Széchenyi Egyetem, Győr
Törzsök Erika: Színes szőttest - avagy milyen kisebbségpolitikára van szükség? 2006.
Jelenkori társadalmi problémák és konfliktusok Tantárgyfelelős: Dr
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
Szociálpszichológia 3. Illés Anikó. Benyomáskeltés Eddig a benyomások alakulásáról Most: Reklám Becsapás Befolyásolás Stratégia Színház...
Gyermekek, gyermekes családok egészsége „Legyen jobb a gyermekeknek!” Nemzeti Stratégia Értékelő Bizottságának évi jelentése május 11. Tokaji.
Miért éppen fa – mint szenvedély? a gyökérzet szerteágazó, nem látható a törzs, a kifejlődési szakasz a korona a látható, jellegzetes szenvedély ágak.
Generációk közötti kapcsolatok és kulturális transzmisszió Gisela Trommsdorff: Intergenerational Relations and Cultural Transmission Feitel Balázs,
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
A MAGAS BIZALOMSZINTŰ TÁRSADALMAK
TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Dr. Szabó Gábor Adjunktus MAK, FKNI Név.
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
VÁLTOZÁSMENEDZSMENT „Semmi sincs állandóbb, mint a változás”
EGÉSZSÉGES ÉLETMÓD 1.
Szociális segítő a kollégiumokban
Előadás másolata:

Társadalmi és kultúraközi kommunikáció II. - Tóth Attiláné dr. Társadalmi és kultúraközi kommunikáció II. Tóth Attiláné dr.

Társadalmi és kultúraközi kommunikáció II. - Tóth Attiláné dr. Kultúrák (esetleg bázis és társ kultúrák) találkozásakor – az „új” hatására kialakult kényelmetlen helyzetre válasz lehet: -feszengés –egészen a fiziológiai panaszokig -alaptalan rangsorolás (pl.: a sajátunk felsőbbrendű) -teljes érzelmi függőség (racionalitás elvesztése)

Társadalmi és kultúraközi kommunikáció II. - Tóth Attiláné dr. Kulturális sokk – diszorientáció, diszkonfort érzés Kiváltó okai -a szokott kapaszkodók elvesztése - -a személyközi és társas kommunikáció diszfunkcionalitása - -identitás krízis

Társadalmi és kultúraközi kommunikáció II. - Tóth Attiláné dr. A kulturális sokk forrása lehet minden, ami más ( akár jobbnak vagy rosszabbnak ítéljük végül is), mint a megszokott: Szokások, tradíciók, időbeosztás, pontosság, nőkhöz való viszony, tisztaság, étkezés, vásárlás stb., stb. Az elképzelt alternatíváknak a saját kulturális kereteink szabnak határt.

Társadalmi és kultúraközi kommunikáció II. - Tóth Attiláné dr. A kulturális sokk forrásainak csoportosítása - kulturális stressz - társadalmi elidegenedés - társadalmi osztálykülönbségek - pénzügyi problémák - családi és párkapcsolati sajátosságok - társadalmi és egyéni önkép változás

Társadalmi és kultúraközi kommunikáció II. - Tóth Attiláné dr. A kulturális sokk mértéke függ: - kulturális távolság - biológiai tényezők - tapasztalati tényezők - személyes és személyi készség jellemzők - kontrolltényezők

Társadalmi és kultúraközi kommunikáció II. - Tóth Attiláné dr. Adaptációs stratégiák Asszimiláció Szeparáció Integráció Marginalizáció