Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Advertisements

Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.
IKT ESZKÖZÖK A VAJDASÁG ISKOLÁIBAN
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget.
Internet magyarul? Széphalom, 2009 okt.2. Internetezés és nyelvhasználat A magyar nyelvű tartalmakon kívül milyen tartalmakat használ az interneten? (internetezők.
Az Internet Fiesta a könyvtárakban 2002 dr. Bakonyi Péter Országos Könyvtári Kuratórium elnöke.
Iskolai teljesítmény pszichológiai determinánsai
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
Cserháti Sándor Műszaki Szakképző Iskola és Kollégium Nagykanizsa
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
Globalizáció és oktatás
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
A tételek eljuttatása az iskolákba
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
Informatika tanítása ea.
A kompetencia alapú oktatás esélyei Modernizáció a közoktatásban dr. Pála Károly 2007.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
2.-3. Beszámoló, folyamatos és tervezett feladatok január 24. Közgyűlés Feladatok Képzésszervezés Pályázatok IT-mentor munka Kapcsolatépítés.
A NAT jövője az informatikán innen és túl Reményi Zoltán.
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
szakmérnök hallgatók számára
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Bevezetés. A jó pap holtig tanul – tartja a mondás A múlt század közepéig azonban, általában, csak azokra az emberekre volt ez igaz,  akiknek a génjeiben.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
IKT kompetenciák és az esélyegyenlőség Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, Szabadka Cybermobbing a kisdiákok körében „Nemzetközi Módszertani Konferencia a.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
1 Egy HEFOP projekt tapasztalatai Farkas András február 26. Digitális tanulási környezet alkalmazása az informatikai kompetenciák.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Tanévnyitó szeptember 5. Felnőttoktatási tagozat Budapest IX
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Informatika tanítása ea.
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Informatikaoktatás a 21. század elején Magyarországon Sebestyén Katalin.
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Új tanulási módszerek az informatikában Lakosné Makár Erika 1
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar (SRB)

VIII. Tantárgypedagógiai Tudományos Konferencia Baja 2009.november A XXI. század kihívásai •Tudományos és technikai fejlődés •Információs társadalom •Nemzetközi gazdaság •Különbségek elmélyülése

VIII. Tantárgypedagógiai Tudományos Konferencia Baja 2009.november Az oktatás informatikai stratégiája •Kulcskompetenciák fejlesztése •IKT eszközökkel segített tanulás, tanítás • LLL – life long learning – élethosszig tartó tanulás •Kutatások az új tanulási környezetekkel kapcsolatban •Esélyegyenlőség az IKT eszközökkel

VIII. Tantárgypedagógiai Tudományos Konferencia Baja 2009.november Magyarország Nemzeti Alaptanterve (2007) •Kulcskompetenciák –Anyanyelvi komm. –Idegen nyelvi komm. –Matematikai és term tud. kompetenciák –Digitális kompetenciák –Önálló tanulás –Állampolgári komp. –Vállalkozói komp. –Kulturális komp.

VIII. Tantárgypedagógiai Tudományos Konferencia Baja 2009.november Digitális kompetenciák •Lehetőség –Új pedagógiai módszerek –Aktív tanulás •Témakörök –Informatikai eszközök –Alkalmazói ismeretek –Infokommunikáció –Információs társadalom –Könyvtári informatika

VIII. Tantárgypedagógiai Tudományos Konferencia Baja 2009.november Az informatika helye a szerbiai oktatási rendszerben •Alsó osztályokban választható: Játéktól a számítógépig (laptop az iskolatáskába) •Felső osztályokban: informatika (választható) + műszaki •Középiskola: nem ECDL alapú •Felsőoktatás: a karok autonóm joga (MTTK-ECDL)

VIII. Tantárgypedagógiai Tudományos Konferencia Baja 2009.november Közös IKT kompetencia felmérés •Cél: –Kutatási módszer kidolgozása –Összehasonlítás •Témakörei –Előzetes tanulmányok –Tárgyi feltételek –Kompetencia mérés

VIII. Tantárgypedagógiai Tudományos Konferencia Baja 2009.november Felmérés adatai AVKF 177 fő 1. évf. nap/lev tan, óvó, szocped 132 fő 1. évf. nap/lev tan, óvó, szocped MTTK 39 fő I. évf. nap. tan 32 fő I. évf. nap. tan

VIII. Tantárgypedagógiai Tudományos Konferencia Baja 2009.november Előzetes informatikai tanulmányok AVKFMTTK Átlagos informatika óraszám középiskolában (óra/hét) 2,983,737,693,88 Informatika érettségi 12,5%18,9%5%0% ECDL vizsga 7,1%7,3%0%6,9%

VIII. Tantárgypedagógiai Tudományos Konferencia Baja 2009.november Technikai feltételek – Számítógép megléte

VIII. Tantárgypedagógiai Tudományos Konferencia Baja 2009.november Technikai feltételek – Internet kapcsolat

VIII. Tantárgypedagógiai Tudományos Konferencia Baja 2009.november IKT kompetenciák – gyakori tevékenységek = „gyakran” AVKFMTTK Digitális fényképezőgép használata ( és interneten keresés) 36%48%49%44% Csevegés (MSN, Skype) 27%4828%50% Zenék, filmek letöltése 10%22%23%44%

VIII. Tantárgypedagógiai Tudományos Konferencia Baja 2009.november IKT kompetenciák – ritka tevékenységek = „soha” AVKFMTTK Weblap készítése (hasonló blog, wiki is) 83%77%90%67% Elektronikus ügyintézés (bank, vásárlás,...) 58%42%87%56% Laptop és projektor használata kivetítésre 68% 54%28%

VIII. Tantárgypedagógiai Tudományos Konferencia Baja 2009.november A felmérés továbbfejlesztése •A kimenő kompetenciák lemérése 4 év múlva (hatékonyság) •További összehasonlító vizsgálatok, a különbségek kielemzése •Új tanítóképző karok bevonása (HR, HU, SRB)

VIII. Tantárgypedagógiai Tudományos Konferencia Baja 2009.november Következtetés •Számos hasonlóság, de sok különbség a két ország között •Új pedagógia módszerek IKT eszközökre építenek •Hasznos az országokon átnyúló együtt működés

Köszönjük a figyelmet! Jelli János Námesztovszi Zsolt