B2B-marketing – A szervezeti piacok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

Teszt Eladási hely.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Kvantitatív módszerek
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
T E R M É K. A. Minden olyan dolog, amely szükségletet elégít ki B. Esztétikai és szimbolikus tulajdonságok összessége C. Lehet szolgáltatás és szellemi.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
2. előadás.
Agrárgazdaságtan II. Előadás
Versenyelemzés 8.fejezet.
A piac Szakiskola.
B2B-marketing - Bevezetés
Fogalma, összefüggések
Árpolitika a turizmusban
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Statisztika I. VI. Dr. Szalka Éva, Ph.D..
Dr. Balogh Péter Gazdaságelemzési és Statisztika Tanszék DE-AMTC-AVK
A gazdasági fejlettség mutatói
Értékesítési csatornák
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Alapfogalmak.
Bevezetés a közgazdaságtanba2006/2007. tanév, 1. félév 2. előadás 1 A kurzus programja DátumTémakör szeptember Bevezetés. A közgazdaságtan alapfogalmai.
Üzleti piacok, üzleti vásárlók (ipari marketing)
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
1.előadás A makroökonómia tudománya. A makroökonómia mutatói.
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
A külső környezet elemzése
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
III. A logisztika jövője
Innovációs zónák, klaszterek szerepe a regionális fejlesztésekben Szent István Egyetem Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Dr. Nagy Henrietta,
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
Operációkutatás eredete
A marketing piac tartalma
Kérdések a második zh-hoz
Bauer András - Berács József:
Az értékesítési rendszer
Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Vizsga feladatok (Minta)
8. Az eladásösztönzés.
A marketingkörnyezet elemzése
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Kereslet-rugalmassági számítások
Termék & Márka Kopcsay László.
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Tantárgy teljesítésének feltételei:  Tankönyv nincs. Tananyag: prezik+elmondottak.  Katalógus van  Hiányozni 3 X 2 óráról lehet.  Több hiányzás esetén.
Készletgazdálkodás és logisztika
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Az üzleti vállalkozások környezete A gazdaság kettős funkciója: Anyagi szükségletek kielégítése Alapot teremt, hogy működjenek a közszolgáltatások (egészségügy,
II. A MARKETING ALAPVETŐ FOGALMAI
Vállalkozásmenedzsment I.
A PIAC.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
A külső környezet elemzése
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
Operatív menedzsment és versenyképesség
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
A piac és a piacgazdaság
Előadás másolata:

B2B-marketing – A szervezeti piacok Készítette: Piricz Noémi

Szervezeti piacok jellemzői kevesebb, nagyobb méretű vevő, mint a fogyasztói piacon szervezeti vevők földrajzilag jól körülhatárolható területen találhatóak Pl: államigazgatási szervek Budapesten áruk többsége nagy, egyedi értékű termék pl: autópálya, csatornaépítés kevésbé hatnak a keresletre az árváltozások, az eladók a fogyasztóra hárítják szoros az eladó és vevő közti kapcsolat, jellemző a személyes eladás

közvetlen beszerzés: termék útja lerövidül, a vevők gyakran a gyártótól vásárolnak szakszerű vásárlás: eladást szakemberek bonyolítják személyes eladás formájában ésszerű vásárlás: a vevőket a minőség és ár aránya, kapcsolódó szolgáltatások, fizetési feltételek érdeklik. származtatott kereslet: szervezeti piac termékei iránti kereslet az előállított termékek keresletétől függ. szervezeti piac termékei eltérnek a fogyasztói piac igényeitől

Származtatott kereslet

Az autó példája alapján származtatott keresleti lánc sok áttétellel jut el a gyártóhoz technológiai összefüggések kereslet változékonysága

A szervezeti piac szereplőinek tipikus viselkedése Piaci szereplők Tipikus piaci viselkedés Eladóként Vevőként Harmadik szereplőként Vállalatok Tipikus Tipikus (versenytársak) Intézmények Ritkán Gyakran Kormányzati szervek Nem Tipikus (főhatóság) Civil szervezetek

Szervezeti piacok szerkezeti sajátosságai 1. A technológia szerepe Az alkalmazott technológia meghatározza, A) pontosabban adott keretek közé szorítja, hogy egy termelő vállalat milyen termékeket vásárolhat meg, vagy milyen termékkörből válogathat B) milyen típusú csereakciók (tranzakciók) lehetségesek, C) termelés kihelyezés stratégiai kérdéséről van szó

Szélesebb értelemben a technológia valamely termék gyártási eljárásainak összességét jelenti, illetve azt a tudásbázist, amely lehetővé teszi, hogy egy szervezet képes legyen a saját működését megszervezni és fenntartani.

2. Származtatott kereslet A származtatott jelző azt érzékelteti, hogy a kereslet pusztán azért létezik, mert egy közvetlen szükségletet kielégítő termék gyártásához, vagy egy ilyen szolgáltatás nyújtásához szükséges. A származtatott kereslet azt jelenti, hogy végső soron a fogyasztási piacon megjelent közvetlen kereslet, a technológiai sor adta keretek között, generálja a szervezeti piacon megjelenő keresletet.

3. Gyorsulási hatás A gyorsulási hatás a közvetlen kereslet és a belőle származtatott kereslet egymáshoz képest eltérő növekedési ütemét jelenti. Mérésére a két növekedési ütem hányadosaként képzett gyorsulási együttható szolgál.

4. Együttes kereslet Az együttes kereslet azt jelenti, hogy két terméket együtt használnak fel és ezért a kereslet is vagy mindnyájuk iránt jelentkezik, vagy egyikükért sem Az együttes kereslet és a származtatott kereslet között az a különbség, hogy az együttes kereslet esetében az igény egyszerre jelenik meg mindkét termék iránt és ezek az igények együtt, egy időben változnak. Ezzel szemben a származtatott kereslet esetében a késztermék vásárlása elkülönülten, a termelőtől nagyon távol történik

Volumenben mért piaci részesedés % 5. Piaci koncentráció Vállalat Volumenben mért piaci részesedés % Sony Deutschland GmbH 16,5 Panasonic Deutschland GmbH 10,1 JVC Deutschland GmbH 8,7 Pioneer Electronics Deutschland GmbH Philips GmbH 7,8 Öttényezős koncentrációs mutató 51,8