Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás

Advertisements

Kamarai prezentáció sablon
ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÓ PROGRAMOK HATÁSVIZSGÁLATA
Cafeteria megoldások - Nálunk többet ér a pénze!
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Nobody’s Unpredictable Vélemények a pénzügyi-gazdasági válságról az internethasználó lakosság és a legalább 50 főt foglalkoztató vállalkozások körében.
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Trade Marketing Klub Kozák Ákos GfK Hungária Piackutató Intézet 2009
Fogyasztói sérelmek és társadalmi hátrányok Magyarországon
A projekt eredményei, előnyök, változások (3) Dr. Kajdi FerencDr. Martin Polovka Dr. Schmidt RezsőGyőri Tibor Schiller OttíliaTeschner-Kovács Zsófia Dr.
Business Day 2009 Hogy látják a kutatók a jövőt? 2009.október 2. Mihálszki Zsuzsa TNS Media Intelligence.
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
A dohányzás visszaszorítása érdekében megvalósuló program Segítség - a dohányfüst - mentes életért május 31.
1 …mert mindenki fogyasztó ! Tájékoztató kampány a Közép- dunántúli Régióban TAMOP /2 KÖZVÉLEMÉNY-KUTATÁS A projekt az Európai Unió támogatásával,
Kérjük halkítsák le telefonjukat!
MFG-Pro váll-ir. rendszer bemutatása
A tételek eljuttatása az iskolákba
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
Kertész Balázs Szinapszis Kft. Kutatási igazgató
A GYERMEKVÁLLALÁS HATÁSA A CSALÁDI JÖVEDELEMRE MAGYARORSZÁGON Reizer Balázs Béla és Seres Gyula Szociális munka, szociálpolitika szekció április.
NOVÁK TAMÁS Nemzetközi Gazdaságtan
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
Chrappán Magdolna DE BTK Neveléstudományok Intézete.
IT-ÜZLET-INTELLIGENCIA Polner Tamás Szerver üzletág vezető Microsoft Magyarország
Matematikai alapok és valószínűségszámítás
szakmérnök hallgatók számára
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
A évi demográfiai adatok értékelése
A bio- és funkcionális élelmiszerek fogyasztói megítélése
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
Az internetes ismerkedés hatása a homofíliára Lőrincz László Budapesti Corvinus Egyetem Szociológia és Társadalompolitika Intézet
1 Foglalkoztatási kihívások (1), avagy mitől beteg a magyar gazdaság és a társadalom LIGA REGIONÁLIS TANFOLYAM 2010.OKTÓBER 5-6 HAJÓS Dr. Szabó Imre VDSzSz/LIGA.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
MTA Regionális Kutatások Központja Főiskolai hallgatók az Alföld kisvárosaiban Petrás Ede MTA RKK Alföldi Tudományos Intézet Kecskemét Nemzetközi trendek,
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
13. A zillmerezés, mint bruttó
1 Válság a fejekben is Nem látják át és nem veszik igénybe a fogyasztóvédelmi intézményrendszert a magyarok - Gulyás Emese - Tudatos Vásárlók Egyesülete.
Közép-Dunántúl, Veszprém megye és Várpalota munkaerő-piaci helyzete
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Tanulói utánkövetés 2009/2010. A 2009/2010-es tanévben iskolánkban 210 tanuló végzett. 77 fő a szakközépiskola valamelyik tagozatán 133 fő szakmát szerzett.
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
Megtakarítási módszerek a vállalatok gyakorlatában Berey Zita
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
2014. augusztus 20. Új kialakítási koncepció augusztus 20.2 A postabolt elhelyezésével és belső elrendezésével kapcsolatos levárások Egyfelől legyen.
Coachok és a motiváció. Ahány coach, annyi motiváció? Coachok karakterisztikája: 74% nő – 26% férfi 41 éves átlagéletkor (25-78 év) Eredeti végzettsége:
TÁRSADALOMSTATISZTIKA Sztochasztikus kapcsolatok II.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Trendlakás&Design lakberendezési és életmód magazin Ahol az elképzelések életre kelnek és ahol az otthon utat talál! Médiaajánlat 2011.
Budapesti liturgiai felmérés 2012 Válaszadók száma: 26 fő.
Mikroökonómia gyakorlat
1 „ Beszéljünk végre világosan az energetikáról” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Energetika Október 2.
A TÁRSADALMI JÓL-LÉT TÉRBELI KÜLÖNBSÉGEI A MAGYAR NAGYVÁROS- TÉRSÉGEKBEN Berki Márton – Halász Levente MRTT Vándorgyűlés Veszprém, november
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
A KÖVETKEZŐKBEN SZÁMOZOTT KÉRDÉSEKET VAGY KÉPEKET LÁT SZÁMOZOTT KÉPLETEKKEL. ÍRJA A SZÁMOZOTT KÉRDÉSRE ADOTT VÁLASZT, VAGY A SZÁMOZOTT KÉPLET NEVÉT A VÁLASZÍV.
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Bevásárlóközpontok harca Tatabányán Kovács András Selye János Egyetem Kutatóintézete.
A termelés költségei.
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,
HOZZA KI A LEGTÖBBET A SZKENNER ÜZLETBŐL. PÁRATLAN ÜZLETI LEHETŐSÉG Növekedés Szkenner Operátorok száma az EMEA régióban % Szkennelések.
Előadás másolata:

Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Kereskedelmi Kutatások Központ A válság hatása a Budapesti agglomeráció fejlődésére: Budaörs-Törökbálint-Biatorbágy Sikos T. Tamás - Khademi-Vidra Anikó sikos.t.tamas@gtk.szie.hu - vidra.aniko@abpk.szie.hu MRTT 2012

Nyertes és vesztes bevásárlóközpontok

A magyar kutatás föbb eredményei : (Bp. agglomeráció: Budaörs-Törökbálint-Biatorbágy) -távlati tervek: törökbálinti térség a kp.-ban A kutatás alapmegoszlásai: A minta nagysága: 180 fő, Nemek: Nő-53% Férfi: 47% Életkor: 20 év alatt 2,2%, 21-30 éves:13,9%, 31-40 éves: 33,9%, 41-50 éves: 22, 51-60 éves: 17,8 %, 60 év feletti: 10% Iskolai végzettség: nyolc általános: 7,2%, középfok: 53,3%, felsőfok 38,9% Lakóhely szerint: Bp (31%)-Budaörs (17%)-Tbálint (14%) Homogénebb megoszlás: Érd (5%)-Székesfehérvár (5%) Biatorbágy (3%)-Budakeszi (3%)

Vásárlói szokások

Vásárlás célja

Vásárlásonkénti átlagos költések

Hogyan próbálja a vásárló költségeit csökkenteni? Tudatosabban vásárol a minta közel ¾-ed része (74%) A minőséget szem előtt tartók aránya 10 %-kal magasabb (37%) mint azoké, akik alacsonyabb minőségűvel helyettesítenek bizonyos termékeket (26%) Ön tud pénzt félretenni a válság előtti évekhez képest? Közel a megkérdezettek fele (46%)-korábban tudott, jelenleg nem -30%-tud,de kevesebbet (ez viszonylag magas arány) -21%- sem akkor,sem most nem tud 1%-jelenleg többet tud

Milyen kiadásain spórol Ön?

Hogyan vásárol Ön?- Fogyasztói tudatosság mérése

Hogyan vásárol Ön?- Fogyasztói tudatosság mérése -A válaszadók körében jellemző (78%), hogy bizonyos termékekről vagy a legtöbb termékről információt gyűjtenek a vásárlás előtt. -A megkérdezettek kevesebb mint negyedére jellemző, hogy spontán módon vásárol. -8 % azok aránya, akiknek problémát jelent a túl sok termék, üzlet (érdekesség)

Végkövetkeztetések: A vásárlók a válság előtti időszakhoz képest jóval tudatosabban vásárolnak ( csökkent a szabadon elkölthető jövedelem, negatív hatás a valutaárfolyamok alakulása, kölcsönök visszafizetése stb., lakosság jelentős eladósodása).  A periférikus területek üzletei jelentős hátrányban vannak a centrum területek egységeihez képest jelentős szerepet játszik a távolság a vásárlásban, egyre nagyobb a szerepe a van tehát a jó telephelyválasztásnak, az ületi mix és termék mixnek.

Kiútkeresés: A hipermarketeknek: kuponnal, kedvezménnyel rendezvénnyel stb., vagy a kereskedelmi terek, komplexumok közös összefogásával (más áruházakkal harmonizáltan) kell megszólítani a vásárlót annak érdekében, hogy az érezze: az adott térben „mindig történik valami”. A hipermarketekben vagy azok körül- a vásárlók becsalogatása érdekében- mágnesként működő tereket (egyszerűbben "erőtereket„) kell kialakítani.

Köszönjük a figyelmet!