Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról 2003. április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

Marketingkommunikáció és PR
GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
Dupláz-e a Jobbik? Mérők Klubja, január 30. Előadó: Závecz Tibor.
 Önbevallás szerint liberális (12%)  Szakpolitikai kérdések és értékválasztás alapján liberális  Kapitalista (4%)  Emberi jogi (18%)  Kevesebb, mint.
Visitor Media Research 2010/2 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – 2007 – 2008 – 2009 – Médiakutatás az interneten –
Visitor Media Research 2009/2 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – Médiakutatás az interneten – KUTATÁSI.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Mit csinál és mit nem csinál a magyar internetező online?
© GfK 2013 | Fogyasztói Bizalom Index | III. negyedév1 Fogyasztói Bizalom Index III. negyedév szeptember.
Visitor Media Research 2007/1 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – Médiakutatás az interneten – KUTATÁSI TÁJÉKOZTATÓ.
NEKIK MÁR CSAK GYEREKJÁTÉK Felmérés az internetező gyerekekről A Piackutatás Napja május 5.
Kutatási gyorsjelentés Omnibuszos kutatás meghatározott szakpolitikai témában – Egészségügy január.
Nobody’s Unpredictable Vélemények a pénzügyi-gazdasági válságról az internethasználó lakosság és a legalább 50 főt foglalkoztató vállalkozások körében.
Visitor Media Research 2011/1 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – 2007 – 2008 – 2009 – 2010 – Médiakutatás az interneten.
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
A Privátbankár portál tartalma •Online gazdasági hírszolgáltatás témakörökre bontva – főbb rovatok: –Befektetési hírek –Bank rovat –Biztosítási tudnivalók.
BRANDÉPÍTÉSSEL AZ ONLINE ÉRTÉKESÍTÉSÉRT Budapest,
2007. június 19.Pozsony Varga Zoltán június 19.Pozsony Varga Zoltán CÉLOK •Internet használat növelése, magyar nyelvű kultúra elterjesztése, esélyegyenlőség,
Az egészséget támogató kommunikáció lehetőségei és eszközei
Miben mások? A fiatalok internetezési szokásai
Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán június 4. Turny Ákos igazgató.
Emeltszintű Etanácsadó Otthoni internetes ügyintézés Készítette: Horányiné Horváth Viktória Csilla.
Az e-banking távlatai 1117 Budapest, Pázmány sétány 1/a / 6827
A magyar fogyasztói szegmensek egészségvásárlása
E-számlázás Veszprém Lengyel Tibor elnök-vezérigazgató Euroexpert Holding zRt elnök Magyar Könyvelők Országos Egyesülete
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
„Az Integritás Kérdőív kitöltésével összefüggő tudnivalók” Az adatfelvételi célcsoport, az Integritás Kérdőív és az adatfelvétel február 15.,
Béres Egészség Hungarikum Program Egészségrecesszió Kutatás Sajtótájékoztató április 23.
A magyarországi önkormányzatok honlapjainak értékelése TÖOSZ – TÁRKI Sik Endre Tátrai Annamária.
Az online marketing kommunikáció hatékonyságának mérhetősége és jelenlegi helyzete április 24. Összegzés Jelenlegi helyzet Hatékonyság Mérési lehetőségek.
A gazdasági várakozások, mint kaotikus attraktorok a jövő eseményeiben? Vagy egy újabb buborékhatás előidézői?
Kutatás Üzleti Információ Informatika 1081 Budapest, Csokonai u 3. Telefon: Fax: Az e-kormányzat és az elektronikus.
Tiltják? Tűrik? Támogatják? Hogyan viszonyulnak a szülők gyermekük internethasználatához?
Veszélyes webes világ? Aggódnak-e a szülők gyermekük internethasználata miatt?
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
A könyvtárak szerepe az információs társadalomban
A borpiac kibővítése az Internet segítségével Készítette: Fancsali Éva, Sárossy Gábor, Stverteczky András, Szabó István.
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
Távmunka a kárrendezésben a Generali-Providencia Biztosító Rt.-nél III. Országos Távmunka Konferencia Kiss Attiláné.
TE AKARSZ ROMA MUNKATÁRSAT?. A nem romák elsősorban a munkához való viszonyuk alapján ítélik meg a romákat. Előzmények * ! Szociológiai és szociálpszichológiai.
„Az Integritás Kérdőív kitöltésével összefüggő tudnivalók” Az adatfelvételi célcsoport, az Integritás Kérdőív és az adatfelvétel február 17., Szeged.
Szülői értekezlet Kurucz Imre NRC Piackutató Online közösségek a gyermeknevelés szolgálatában.
Szabados Tímea és Wéber Andrea (EBH) október 26. Intézményekbe vetett bizalom és jogtudatosság a mai magyar társadalomban (Kutatási eredményeink.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
1 Válság a fejekben is Nem látják át és nem veszik igénybe a fogyasztóvédelmi intézményrendszert a magyarok - Gulyás Emese - Tudatos Vásárlók Egyesülete.
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Az inforadio.hu hírportál látogatottsági adatai Medián – Webaudit
Visitor Media Research 2008/1 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – Médiakutatás az interneten – KUTATÁSI TÁJÉKOZTATÓ.
Mennyire elégedett azzal, ahogy az országban mennek a dolgok?
Iszony vagy viszony - Magyarország megítélése az Európai Unió tagállamaként - Pavlics Tamás -
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
„Hazai és Európai Uniós pályázatok ” Szakmai Fórum A hazai textilipari vállalkozások részvétele és részvételi lehetősége a Saving Energy in the.
Lehetséges együttműködési területek az internetes bankkártya elfogadás területén.
Gazsó Tibor Századvég Alapítvány
Itbusiness konferencia, CONFESSION ON A DANCEFLOOR Cégek az üzleti modellváltásról Gulyás János / Ipsos Zrt. Nobody’s Unpredictable.
© , Hedz Magyarország Kft. Az elektronikus díjbeszedés perspektívái Győztesek felősége - Tájkép csata után Számlakibocsátok és bankok egy asztal.
Az Interaktív multimédia Az információs társadalom három fő területének metszete Távközlés, (híradástechnika) Informatika, (számítástechnika) Tartalom-ipar.
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
 Azért választotuk az internet függőség témát mert arra voltunk kiváncsiak,hogy ha készitenek egy statisztikát a “SZENT LÁSZLÓ”iskolában menyi diák.
Élet az Ságvári Bence eszközökben VIII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 29. A fiatalok internet- és médiahasználati szokásairól.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
– Letölthető változat –
A politikai tájékozódás forrásai Magyarországon A médiastruktúra átalakulása előtti és az utána következő állapot Hann Endre előadása a SZEF-Akadémián.
Ami változott, és ami nem
Okos városok és technológiák a társadalom szemszögéből
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
Előadás másolata:

Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom, hazai turizmus offline számító- géphasználat Internet- szolgáltatók online bank- és biztosítás elektronikus kereskedelem mit hoz a jövő év? e-kormányzat Európai Unió 2003

2 Közelkép az internetezőkről… A NetMonitor kutatás egy havonta, más-más kutatási témában elvégzett on-line adatfelvétel. A cél egy olyan kutatássorozat elkészítése, amely az Internet szolgáltató jellegű felhasználásának legjellemzőbb területeivel kapcsolatos attitűdöket, várakozásokat, elvárásokat térképezi fel. Az egyes kutatások A NetMonitor módszere: - havi online, rendszeres adatfelvétel - kutatásonként 500 fős elemszám - országos offline adatokkal súlyozott adatbázis - nyereményjáték a résztvevőknek NetMontior online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom, hazai turizmus offline számító- géphasználat Internet- szolgáltatók online bank- és biztosítás elektronikus kereskedelem mit hoz a jövő év? e-kormányzat Európai Unió 2003

3 A z NRC Kft és a TNS kutatása elsősorban arra kereste a választ, hogy hol tart ma az elektronikus ügyintézés Magyarországon, illetve a közeljövő nagyívű elképzelései milyen alapokra támaszkodhatnak a referenciaként is szolgáló rendszeres internetezők körében. Nem nehéz belátni, hogy az informatika terjedésében kulcsfontosságú szerepet játszhat a közeljövőben a mindennapos hivatali ügyek online elintézésének lehetősége. A z eredmények leginkább arról tanúskodnak, hogy a magyarországi internetezők között egyelőre csupán a szűk kisebbség próbálkozott meg valamilyen módon az – egyelőre nem túl sok szolgáltatást felvonultató – online ügyintézés lehetőségével. K ijelenthető azonban az is, hogy a jövő sikere nem elsősorban a már jelenleg is internetezőkön fog múlni, hanem inkább azon, hogy milyen olyan új lehetőségek jelennek majd meg, amelyek az egyelőre „offline” társadalom számára is valós alternatívaként fognak szolgálni. A kutatás legfontosabb eredményei e-kormányzat online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom, hazai turizmus offline számító- géphasználat Internet- szolgáltatók online bank- és biztosítás elektronikus kereskedelem mit hoz a jövő év? e-kormányzat Európai Unió 2003

4 Intézné-e hivatali ügyeit online módon? e-kormányzat online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom, hazai turizmus offline számító- géphasználat Internet- szolgáltatók online bank- és biztosítás elektronikus kereskedelem mit hoz a jövő év? e-kormányzat Európai Unió 2003

5 Megbízhatónak tartja-e az online ügyintézést? e-kormányzat online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom, hazai turizmus offline számító- géphasználat Internet- szolgáltatók online bank- és biztosítás elektronikus kereskedelem mit hoz a jövő év? e-kormányzat Európai Unió 2003

6 Próbált-e már valamilyen hivatalos ügyet az interneten elintézni? e-kormányzat online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom, hazai turizmus offline számító- géphasználat Internet- szolgáltatók online bank- és biztosítás elektronikus kereskedelem mit hoz a jövő év? e-kormányzat Európai Unió 2003

7 Milyen honlapokat szokott látogatni? Azok aránya, akik gyakran, vagy ritkán látogatják az adott oldalakat e-kormányzat online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom, hazai turizmus offline számító- géphasználat Internet- szolgáltatók online bank- és biztosítás elektronikus kereskedelem mit hoz a jövő év? e-kormányzat Európai Unió 2003

8 Intézné-e az alábbi ügyeit elektronikus (online) módon? Az ’igen’ válaszok százalékában e-kormányzat online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom, hazai turizmus offline számító- géphasználat Internet- szolgáltatók online bank- és biztosítás elektronikus kereskedelem mit hoz a jövő év? e-kormányzat Európai Unió 2003

9 Hány éven belül fog teljes mértékben megvalósulni az online ügyintézés lehetősége Magyarországon? e-kormányzat online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom, hazai turizmus offline számító- géphasználat Internet- szolgáltatók online bank- és biztosítás elektronikus kereskedelem mit hoz a jövő év? e-kormányzat Európai Unió 2003

10 A z NRC Kft és a TNS kutatása elsősorban arra kereste a választ, hogy mi jellemző a magyarországi internetes társadalom Európai Unióval kapcsolatos vélekedéseire, hogyan látják az ország, illetve a saját helyzetüket a csatlakozás után, illetve milyennek ítélik meg jelenlegi uniós ismereteiket? A z eredmények arról tanúskodnak, hogy az internetezők körében az EU csatlakozás támogatottsága igen magas, a többség egyértelműen pozitív hatásokat vár mind saját maga, mind pedig tágabb, illetve szűkebb környezete számára. A kutatás eredményeiből az is kiderül, hogy az internetes társadalom (többnyire fiatal és iskolázottabb összetételéből fakadóan) nyitottan, a kínálkozó lehetőségeket kihasználva, aktív szemléletmóddal közelít az Európai Unióhoz. A kutatás legfontosabb eredményei Európai Unió online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom, hazai turizmus offline számító- géphasználat Internet- szolgáltatók online bank- és biztosítás elektronikus kereskedelem mit hoz a jövő év? e-kormányzat Európai Unió 2003

11 Milyen jellegű uniós információkra lenne Önnek a leginkább szüksége? 1-től 5-ig terjedő skála átlagértékei E u r ó p a i U n i ó online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom, hazai turizmus offline számító- géphasználat Internet- szolgáltatók online bank- és biztosítás elektronikus kereskedelem mit hoz a jövő év? e-kormányzat Európai Unió 2003

12 Véleménye szerint a csatlakozásnak milyen hatása lesz … Az egyes válaszok százalékában E u r ó p a i U n i ó online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom, hazai turizmus offline számító- géphasználat Internet- szolgáltatók online bank- és biztosítás elektronikus kereskedelem mit hoz a jövő év? e-kormányzat Európai Unió 2003

13 Véleménye szerint a csatlakozásnak milyen hatása lesz az alábbi csoportok számára…? Az egyes válaszok százalékában E u r ó p a i U n i ó online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom, hazai turizmus offline számító- géphasználat Internet- szolgáltatók online bank- és biztosítás elektronikus kereskedelem mit hoz a jövő év? e-kormányzat Európai Unió 2003

14 N=500 Véleménye szerint a csatlakozásnak milyen hatása lesz az alábbi területeken? Az egyes válaszok százalékában E u r ó p a i U n i ó online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom, hazai turizmus offline számító- géphasználat Internet- szolgáltatók online bank- és biztosítás elektronikus kereskedelem mit hoz a jövő év? e-kormányzat Európai Unió 2003

15 Elmenne-e az uniós tagsággal kapcsolatos népszavazásra? E u r ó p a i U n i ó online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom, hazai turizmus offline számító- géphasználat Internet- szolgáltatók online bank- és biztosítás elektronikus kereskedelem mit hoz a jövő év? e-kormányzat Európai Unió 2003 TÁRKI: 60-70% (03.03.) Medián: 64%+19% (03.01.) Gallup: 58% (03.03.)

16 Támogatja-e Magyarország EU tagságát? E u r ó p a i U n i ó online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom, hazai turizmus offline számító- géphasználat Internet- szolgáltatók online bank- és biztosítás elektronikus kereskedelem mit hoz a jövő év? e-kormányzat Európai Unió 2003 TÁRKI: 73% (03.03.) Medián: 72% (03.01.) Gallup: 78% (03.03.)

17 NetMonitor online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom, hazai turizmus offline számító- géphasználat Internet- szolgáltatók online bank- és biztosítás elektronikus kereskedelem mit hoz a jövő év? e-kormányzat Európai Unió 2003 Köszönjük figyelmüket! Klenovszki János Ságvári Bence