Sarangolt faválasztékok tömör köbtartalmának meghatározása InnoLignum Erdészeti és faipari szakvásár „Fa, mint megújuló energiaforrás” konferencia - 2009 Sarangolt faválasztékok tömör köbtartalmának meghatározása Nyugat-magyarországi Egyetem Innovációs Központ Pásztory Zoltán
Kutatás célja A sarang valós, tömör faanyag tartalmának „pontos” meghatározása Olyan dolgok, amikről és amik ellen tehetünk. Tantárgyszerkezet: Alapvetően a régi képzés „átmentése” történt meg (nem is lehetett mást) Sok tantárgy: összesen 534 különböző tantárgy! Történelmi okai vannak (még a régi súlypontokat tükrözi, elhibázott ösztönzési rendszer…) Példák kellenének!!! Gyakorlatiasság: Nagyon régóta hajtogatjuk, de nem sok minden történik… Egyik lehetőség: kompetencia alapú képzés (ld. később) Tartalom és módszerek: Tartalom: egy régebbi helyzetet tükröz; sokszor nem is korszerű. Változás kell a tantárgyszerkezetben, és a tantárgyak tartalmában is – kellemetlen, de szükséges! (Példák? – Rázós!) Módszerek: kénytelenek vagyunk pedagógiával foglalkozni! Utalás a júniusi tréningre
Kutatás célja Sarang szállítás közben Olyan dolgok, amikről és amik ellen tehetünk. Tantárgyszerkezet: Alapvetően a régi képzés „átmentése” történt meg (nem is lehetett mást) Sok tantárgy: összesen 534 különböző tantárgy! Történelmi okai vannak (még a régi súlypontokat tükrözi, elhibázott ösztönzési rendszer…) Példák kellenének!!! Gyakorlatiasság: Nagyon régóta hajtogatjuk, de nem sok minden történik… Egyik lehetőség: kompetencia alapú képzés (ld. később) Tartalom és módszerek: Tartalom: egy régebbi helyzetet tükröz; sokszor nem is korszerű. Változás kell a tantárgyszerkezetben, és a tantárgyak tartalmában is – kellemetlen, de szükséges! (Példák? – Rázós!) Módszerek: kénytelenek vagyunk pedagógiával foglalkozni! Utalás a júniusi tréningre
Fotóanalitika I. Olyan dolgok, amikről és amik ellen tehetünk. Tantárgyszerkezet: Alapvetően a régi képzés „átmentése” történt meg (nem is lehetett mást) Sok tantárgy: összesen 534 különböző tantárgy! Történelmi okai vannak (még a régi súlypontokat tükrözi, elhibázott ösztönzési rendszer…) Példák kellenének!!! Gyakorlatiasság: Nagyon régóta hajtogatjuk, de nem sok minden történik… Egyik lehetőség: kompetencia alapú képzés (ld. később) Tartalom és módszerek: Tartalom: egy régebbi helyzetet tükröz; sokszor nem is korszerű. Változás kell a tantárgyszerkezetben, és a tantárgyak tartalmában is – kellemetlen, de szükséges! (Példák? – Rázós!) Módszerek: kénytelenek vagyunk pedagógiával foglalkozni! Utalás a júniusi tréningre
Fotóanalitika II. Transzformáció ismert koordinátájú pontok alapján Olyan dolgok, amikről és amik ellen tehetünk. Tantárgyszerkezet: Alapvetően a régi képzés „átmentése” történt meg (nem is lehetett mást) Sok tantárgy: összesen 534 különböző tantárgy! Történelmi okai vannak (még a régi súlypontokat tükrözi, elhibázott ösztönzési rendszer…) Példák kellenének!!! Gyakorlatiasság: Nagyon régóta hajtogatjuk, de nem sok minden történik… Egyik lehetőség: kompetencia alapú képzés (ld. később) Tartalom és módszerek: Tartalom: egy régebbi helyzetet tükröz; sokszor nem is korszerű. Változás kell a tantárgyszerkezetben, és a tantárgyak tartalmában is – kellemetlen, de szükséges! (Példák? – Rázós!) Módszerek: kénytelenek vagyunk pedagógiával foglalkozni! Utalás a júniusi tréningre
Fotóanalitika III.
Eredmények I. Felületmérés Mért sarang felület: 17,92 m2
Eredmények II. Felületmérés Több sor egy képen 17,75 és 6,19 m2
Fotóanalitika IV. Átszámítási (kitöltési) tényező meg-határozása a fotó színviszonyai alapján Olyan dolgok, amikről és amik ellen tehetünk. Tantárgyszerkezet: Alapvetően a régi képzés „átmentése” történt meg (nem is lehetett mást) Sok tantárgy: összesen 534 különböző tantárgy! Történelmi okai vannak (még a régi súlypontokat tükrözi, elhibázott ösztönzési rendszer…) Példák kellenének!!! Gyakorlatiasság: Nagyon régóta hajtogatjuk, de nem sok minden történik… Egyik lehetőség: kompetencia alapú képzés (ld. később) Tartalom és módszerek: Tartalom: egy régebbi helyzetet tükröz; sokszor nem is korszerű. Változás kell a tantárgyszerkezetben, és a tantárgyak tartalmában is – kellemetlen, de szükséges! (Példák? – Rázós!) Módszerek: kénytelenek vagyunk pedagógiával foglalkozni! Utalás a júniusi tréningre
Fotóanalitika V. Ellenőrzés – Kézi körberajzolással
Fotóanalitika VI. Ellenőrzés – Egyéni köbözéssel Összesen: 3,94 m3
Eredmények III. Szoftveres osztályozás: 69,67% Kézi körberajzolással: 69,21%
Eredmények IV. Kép minőség javítása szín és tónus kompenzáció (Pl. ködben) Eredeti képen: 65,82 % Kézi: 67,39 % Olyan dolgok, amikről és amik ellen tehetünk. Tantárgyszerkezet: Alapvetően a régi képzés „átmentése” történt meg (nem is lehetett mást) Sok tantárgy: összesen 534 különböző tantárgy! Történelmi okai vannak (még a régi súlypontokat tükrözi, elhibázott ösztönzési rendszer…) Példák kellenének!!! Gyakorlatiasság: Nagyon régóta hajtogatjuk, de nem sok minden történik… Egyik lehetőség: kompetencia alapú képzés (ld. később) Tartalom és módszerek: Tartalom: egy régebbi helyzetet tükröz; sokszor nem is korszerű. Változás kell a tantárgyszerkezetben, és a tantárgyak tartalmában is – kellemetlen, de szükséges! (Példák? – Rázós!) Módszerek: kénytelenek vagyunk pedagógiával foglalkozni! Utalás a júniusi tréningre Módosított: 66,80 %
Eredmények V. Színjavítás célja Eredeti kép hisztogramja Olyan dolgok, amikről és amik ellen tehetünk. Tantárgyszerkezet: Alapvetően a régi képzés „átmentése” történt meg (nem is lehetett mást) Sok tantárgy: összesen 534 különböző tantárgy! Történelmi okai vannak (még a régi súlypontokat tükrözi, elhibázott ösztönzési rendszer…) Példák kellenének!!! Gyakorlatiasság: Nagyon régóta hajtogatjuk, de nem sok minden történik… Egyik lehetőség: kompetencia alapú képzés (ld. később) Tartalom és módszerek: Tartalom: egy régebbi helyzetet tükröz; sokszor nem is korszerű. Változás kell a tantárgyszerkezetben, és a tantárgyak tartalmában is – kellemetlen, de szükséges! (Példák? – Rázós!) Módszerek: kénytelenek vagyunk pedagógiával foglalkozni! Utalás a júniusi tréningre Eredeti kép hisztogramja Módosított kép hisztogramja
Átmérő mérési lehetőség
Fixen felszerelt kamerával
Terepi számítógéppel
Összefoglalás Elmélet és megoldó algoritmusok rendelkezésre állnak Gyakorlati mérések, modell tesztelése Szoftver fejlesztés Teljes mérő rendszer összeállítása, paraméterek beállítása Védelem (P0700262/3)
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Nyugat-magyarországi Egyetem Innovációs Központ Pásztory Zoltán