Sarangolt faválasztékok tömör köbtartalmának meghatározása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.
Advertisements

Az OH TÁMOP fejlesztései
Az időjárás és éghajlat
A FAGOSZ Köböző könyv elektronikus kiadása
Exponenciális és logaritmikus függvények ábrázolása
Hogyan működik az elektronikus nyelv
Geodézia I. Geodéziai számítások Pontkapcsolások Gyenes Róbert.
Geodézia I. Geodéziai számítások Álláspont tájékozása Gyenes Róbert.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke A termikus tesztelés Székely Vladimír.
Mágneses lebegtetés: érzékelés és irányítás
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
Áramlástan mérés beszámoló előadás
"Együttműködés, Lehetőség, Tudáshasznosítás, ELTE" Kutatási- és technológiatranszfer szolgáltatások fejlesztése az ELTE-n TÁMOP /1/KMR
A tételek eljuttatása az iskolákba
Készítette: Kecskés Imre
2010 október 2651 kp. Vizsga 2. feladata
Virtuális méréstechnika
Szoftver bonyolultsági mértékek alkalmazási területei Király Roland 2011.
VISUM 11.x Közlekedéstervezési rendszer
Térinformatika (GIS) Házi feladat Keressen hibát a Google Earth vagy Maps adataiban, pl. az objektum jelölése nem esik egybe a műholdképen látható hellyel,
InnoLignum Erdészeti és Faipari Szakvásár és Rendezvénysorozat, Sopron szeptember 04. Faalapú pelletgyártás alapanyagai, gyakorlati tapasztalatok.
Matematikai modellek a termelés tervezésében és irányításában
Kompenzálás a felnyitott hurok pólusai és fázistartaléka alapján
A KÖZBESZERZÉSEKET TÁMOGATÓ OBJEKTÍV INFORMATIKAI RENDSZER 1 Tudományos Diákköri Konferencia Troll Gergely.
AZ ÉLETTANI PARAMÉTEREK MINŐSÉGELLENŐRZÉSE
Hajóút kitűzés a KDV-KÖVIZIG területén
Számítástechnika a KFKI AEKI-ben
1 MER ellenőrzés ek egységes értelmezése Budapest, szeptember 5. Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
Adatnyerés a)Térkép b)Helyi megfigyelések c)Digitális adatbázis d)Analóg táblázatok, jelentések e)Távérzékelés.
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
Teljesítményértékelés a pedagógiai intézményekben
Textúra elemzés szupport vektor géppel
Rekeszív meghatározása tüdőröntgenen
TRUEFOOD záró-konferencia április munkacsomag Az innovációk kísérleti üzemi léptékű validálása, bemutatása I. - Szárított-érlelt sonkák sótartalmának.
7. Házi feladat megoldása
Gyakorlati alkalmazás GIS eszközök és alkalmazások.
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke A termikus tesztelés Székely Vladimír.
MVM Trade portfoliója 2009-ben
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Informatikai Automatizált Rendszerek Konzulens: Vámossy Zoltán Projekt tagok: Marton Attila Tandari.
TransMotion Emberi mozgás digitalizálása
Többszintű Tenyéralapú Biometrikus Azonosító Rendszer
Kézmozdulat felismerő rendszer
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
BUDAPEST UNIVERSITY OF TECHNOLOGY AND ECONOMICS DEPARTMENT OF ELECTRONICS TECHNOLOGY PRECÍZIÓS, GYÁRTÁSKÖZI OPTIKAI MÓDSZEREK ÉS RENDSZEREK ELEKTRONIKAI.
Hídtartókra ható szélerők meghatározása numerikus szimulációval Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Áramlástan Tanszék február.
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
gyakorlat Párolgásszámítás Meyer eljárásával
2010. október 21. III. FELSŐOKTATÁSI MARKETING KONFERENCIA 1 A felsőoktatási marketing folyamatok minőségügyi támogatása Koczor Zoltán - Gáti József –
Rugalmas keretrendszer a minőségbiztosítási adatok kezeléséhez XII. abas Vevőfórum, Balatonlelle június 5-7.
A pécsi Kodály Központ II. rész: Mérések a kész teremben Kotschy András, Nagy Attila Balázs, Tamás Ferenc Kotschy és Társai Kft Törökbálint, Álmos.
A t e r m é s z d a l Csak az erős ember ismeri a szeretetet,
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Felbontás és kiértékelés lehetőségei a termográfiában
Iskola-egészségügyi Konferencia augusztus Informatikai lehetőségek az iskola/ifjúság-egészségügyi munkában Wenhard Andrea egészségügyi szakközgaszdász.
Szoftver születik Eötvös Konferencia Köllő Hanna.
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
Részecskenyom analízis és osztályozás Pálfalvi József MSc, Intelligens Rendszerek, Önálló labor 1. Egyetemi konzulens: dr. Dobrowiecki Tadeusz (BME MIT)
Az ÉMGK tagvállalatainak szakképzési igényei Miskolc, június. 09. Dr. Barkóczi István – ÉMGK elnök.
Szemelvények az M3 számítógép üzemeltetésének történetéből
Botyánszki Laczik Rácz
„Interdiszciplináris kutatói teamek létrehozása és felkészítése a nemzetközi programokban való részvételre környezetbiztonsági kutatási területeken” GEO-TEAM.
Talajszennyeződés detektálásának és vizsgálatának támogatása geoinformatikai módszerekkel Herczeg Ádám ME-Geofizikai Tsz.
Áramlástan mérés beszámoló előadás
Filep Ádám, Dr. Mertinger Valéria
Munkafolyamat a 2D-től a 3D-ig!
Instrukciók a szakdolgozat prezentáció elkészítéséhez
Áramlástan mérés beszámoló előadás
Áramlástan mérés beszámoló előadás
Előadás másolata:

Sarangolt faválasztékok tömör köbtartalmának meghatározása InnoLignum Erdészeti és faipari szakvásár „Fa, mint megújuló energiaforrás” konferencia - 2009 Sarangolt faválasztékok tömör köbtartalmának meghatározása Nyugat-magyarországi Egyetem Innovációs Központ Pásztory Zoltán

Kutatás célja A sarang valós, tömör faanyag tartalmának „pontos” meghatározása Olyan dolgok, amikről és amik ellen tehetünk. Tantárgyszerkezet: Alapvetően a régi képzés „átmentése” történt meg (nem is lehetett mást) Sok tantárgy: összesen 534 különböző tantárgy! Történelmi okai vannak (még a régi súlypontokat tükrözi, elhibázott ösztönzési rendszer…) Példák kellenének!!! Gyakorlatiasság: Nagyon régóta hajtogatjuk, de nem sok minden történik… Egyik lehetőség: kompetencia alapú képzés (ld. később) Tartalom és módszerek: Tartalom: egy régebbi helyzetet tükröz; sokszor nem is korszerű. Változás kell a tantárgyszerkezetben, és a tantárgyak tartalmában is – kellemetlen, de szükséges! (Példák? – Rázós!) Módszerek: kénytelenek vagyunk pedagógiával foglalkozni! Utalás a júniusi tréningre

Kutatás célja Sarang szállítás közben Olyan dolgok, amikről és amik ellen tehetünk. Tantárgyszerkezet: Alapvetően a régi képzés „átmentése” történt meg (nem is lehetett mást) Sok tantárgy: összesen 534 különböző tantárgy! Történelmi okai vannak (még a régi súlypontokat tükrözi, elhibázott ösztönzési rendszer…) Példák kellenének!!! Gyakorlatiasság: Nagyon régóta hajtogatjuk, de nem sok minden történik… Egyik lehetőség: kompetencia alapú képzés (ld. később) Tartalom és módszerek: Tartalom: egy régebbi helyzetet tükröz; sokszor nem is korszerű. Változás kell a tantárgyszerkezetben, és a tantárgyak tartalmában is – kellemetlen, de szükséges! (Példák? – Rázós!) Módszerek: kénytelenek vagyunk pedagógiával foglalkozni! Utalás a júniusi tréningre

Fotóanalitika I. Olyan dolgok, amikről és amik ellen tehetünk. Tantárgyszerkezet: Alapvetően a régi képzés „átmentése” történt meg (nem is lehetett mást) Sok tantárgy: összesen 534 különböző tantárgy! Történelmi okai vannak (még a régi súlypontokat tükrözi, elhibázott ösztönzési rendszer…) Példák kellenének!!! Gyakorlatiasság: Nagyon régóta hajtogatjuk, de nem sok minden történik… Egyik lehetőség: kompetencia alapú képzés (ld. később) Tartalom és módszerek: Tartalom: egy régebbi helyzetet tükröz; sokszor nem is korszerű. Változás kell a tantárgyszerkezetben, és a tantárgyak tartalmában is – kellemetlen, de szükséges! (Példák? – Rázós!) Módszerek: kénytelenek vagyunk pedagógiával foglalkozni! Utalás a júniusi tréningre

Fotóanalitika II. Transzformáció ismert koordinátájú pontok alapján Olyan dolgok, amikről és amik ellen tehetünk. Tantárgyszerkezet: Alapvetően a régi képzés „átmentése” történt meg (nem is lehetett mást) Sok tantárgy: összesen 534 különböző tantárgy! Történelmi okai vannak (még a régi súlypontokat tükrözi, elhibázott ösztönzési rendszer…) Példák kellenének!!! Gyakorlatiasság: Nagyon régóta hajtogatjuk, de nem sok minden történik… Egyik lehetőség: kompetencia alapú képzés (ld. később) Tartalom és módszerek: Tartalom: egy régebbi helyzetet tükröz; sokszor nem is korszerű. Változás kell a tantárgyszerkezetben, és a tantárgyak tartalmában is – kellemetlen, de szükséges! (Példák? – Rázós!) Módszerek: kénytelenek vagyunk pedagógiával foglalkozni! Utalás a júniusi tréningre

Fotóanalitika III.

Eredmények I. Felületmérés Mért sarang felület: 17,92 m2

Eredmények II. Felületmérés Több sor egy képen 17,75 és 6,19 m2

Fotóanalitika IV. Átszámítási (kitöltési) tényező meg-határozása a fotó színviszonyai alapján Olyan dolgok, amikről és amik ellen tehetünk. Tantárgyszerkezet: Alapvetően a régi képzés „átmentése” történt meg (nem is lehetett mást) Sok tantárgy: összesen 534 különböző tantárgy! Történelmi okai vannak (még a régi súlypontokat tükrözi, elhibázott ösztönzési rendszer…) Példák kellenének!!! Gyakorlatiasság: Nagyon régóta hajtogatjuk, de nem sok minden történik… Egyik lehetőség: kompetencia alapú képzés (ld. később) Tartalom és módszerek: Tartalom: egy régebbi helyzetet tükröz; sokszor nem is korszerű. Változás kell a tantárgyszerkezetben, és a tantárgyak tartalmában is – kellemetlen, de szükséges! (Példák? – Rázós!) Módszerek: kénytelenek vagyunk pedagógiával foglalkozni! Utalás a júniusi tréningre

Fotóanalitika V. Ellenőrzés – Kézi körberajzolással

Fotóanalitika VI. Ellenőrzés – Egyéni köbözéssel Összesen: 3,94 m3

Eredmények III. Szoftveres osztályozás: 69,67% Kézi körberajzolással: 69,21%

Eredmények IV. Kép minőség javítása szín és tónus kompenzáció (Pl. ködben) Eredeti képen: 65,82 % Kézi: 67,39 % Olyan dolgok, amikről és amik ellen tehetünk. Tantárgyszerkezet: Alapvetően a régi képzés „átmentése” történt meg (nem is lehetett mást) Sok tantárgy: összesen 534 különböző tantárgy! Történelmi okai vannak (még a régi súlypontokat tükrözi, elhibázott ösztönzési rendszer…) Példák kellenének!!! Gyakorlatiasság: Nagyon régóta hajtogatjuk, de nem sok minden történik… Egyik lehetőség: kompetencia alapú képzés (ld. később) Tartalom és módszerek: Tartalom: egy régebbi helyzetet tükröz; sokszor nem is korszerű. Változás kell a tantárgyszerkezetben, és a tantárgyak tartalmában is – kellemetlen, de szükséges! (Példák? – Rázós!) Módszerek: kénytelenek vagyunk pedagógiával foglalkozni! Utalás a júniusi tréningre Módosított: 66,80 %

Eredmények V. Színjavítás célja Eredeti kép hisztogramja Olyan dolgok, amikről és amik ellen tehetünk. Tantárgyszerkezet: Alapvetően a régi képzés „átmentése” történt meg (nem is lehetett mást) Sok tantárgy: összesen 534 különböző tantárgy! Történelmi okai vannak (még a régi súlypontokat tükrözi, elhibázott ösztönzési rendszer…) Példák kellenének!!! Gyakorlatiasság: Nagyon régóta hajtogatjuk, de nem sok minden történik… Egyik lehetőség: kompetencia alapú képzés (ld. később) Tartalom és módszerek: Tartalom: egy régebbi helyzetet tükröz; sokszor nem is korszerű. Változás kell a tantárgyszerkezetben, és a tantárgyak tartalmában is – kellemetlen, de szükséges! (Példák? – Rázós!) Módszerek: kénytelenek vagyunk pedagógiával foglalkozni! Utalás a júniusi tréningre Eredeti kép hisztogramja Módosított kép hisztogramja

Átmérő mérési lehetőség

Fixen felszerelt kamerával

Terepi számítógéppel

Összefoglalás Elmélet és megoldó algoritmusok rendelkezésre állnak Gyakorlati mérések, modell tesztelése Szoftver fejlesztés Teljes mérő rendszer összeállítása, paraméterek beállítása Védelem (P0700262/3)

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Nyugat-magyarországi Egyetem Innovációs Központ Pásztory Zoltán