Keszi Erika Zsuzsanna Mobil:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

Egymásért fordítsuk meg a napot!. Célok •a fogyatékos emberek elfogadottságának növelése érdekében: ▫integrált események szervezése, ▫a fogyatékos emberek.
Szóviv ő Bál – nem csak szóviv ő knek! A rendezvényr ő l… A Magyarországi Szóvivők Országos Egyesületének szervezésében immár VIII. alkalommal rendezzük.
A Sajtóinfo online kommunikációs szolgáltatásáról Batki Zsolt kommunikációs tanácsadó (ELTE BTK Kommunikáció Tanszék, Sajtóinfo szolgálat),,Marketing,
A helyi lapok szerepe az önkormányzati kommunikációban
A PR eszközei. Az elmúlt évtizedben a csúcstechnológia három fontos területén, a számítástechnikában, a távközlésben és tömegkommunikációban végbement.
A A helyi kommunikációval foglalkozók képzése A MÚOSZ évtizedes tapasztalatai a helyi médiumok szerkesztőinek képzésében.
Zalai Falvakért Egyesület Zala Megyei Önkéntes Centrum.
Határokon Túli Magyarságért Alapítvány 7621 PÉCS, János u. 22. Tel.: / , Fax: / fre .hu
A publicisztikai és tájékoztató műfajok
Educatio Press Magyar Oktatási Hírügynökség. Előzmények, célok:  Az országban több mint 400 ezer felsőoktatási hallgató van.  A felsőoktatási területhez.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
Folyamodjatok az Úrhoz,
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Rádió 1 Székesfehérvár FM Rádió 1 Sárbogárd FM 87.9
Kommunikáció a médiában figyelés és kiértékelés Előadó: IDS Communications Kft április.
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
Lilla útja a sikerig– a Lilla magazin kampánya szeptember 11.
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október.
Tájékoztatás a gyakorlatban avagy a gyors információtól az irodalom kutatásig Behálózott irodalom Érd, szeptember 24.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
DPR kommunikáció alapelvei
Civil programok kommunikációja, a CSR-hez való kapcsolódás lehetséges módjai Dr. Győri Zsuzsanna KÖVET Egyesület október 24.
munkakör a tanirodai gyakorlatban
A rendezvényszervezés feladatai
Közönségkapcsolatok (PR)
dr. Földy Ferenc Operatív Program Kft február 23.
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
A Kommunikációs és Közkapcsolati Főosztály tevékenysége ***** Tiszteletbeli konzuli konferencia 2008.
Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár
Közönségkapcsolat (public relations)
Közönségkapcsolatok (PR)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
A PR TEVÉKENYSÉG ESZKÖZEI
AZ ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM KOMMUNIKÁCIÓJA.
SZEMÉLYZETI MARKETING
1,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, február
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Az eseményszervezés formái, eszközei
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban október 24. Baktalórántháza Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka Kék Pont Alapítvány.
„Forró témák” a környezetvédelmi médiában, avagy merre tart ma a szakmai közérdeklődés? - Szelektív hulladékgyűjtési kommunikációs szakmai nap – 2010.február.
2009. november 16. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 10. előadás.
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
és segíteni az embereket, akik hozzá akarnak férni ezekhez.
A rendezvények előkészítése
Köztünk élnek. Ismered őket? EIA/2012/
A projekt a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal támogatásával valósult meg.
Projektmenedzsment Mesterkurzus 1.
BEMUTATKOZÓ. A SZAKKOLLÉGIUMRÓL A KommON 2012-ben alakult a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen, elődszervezetei, a Mesterhallgatók Tanszéki.
SZPONZORÁLT KÉRDŐÍV TÉMA: ADÓKEDVEZMÉNYEK TÁMOGATÓI AJÁNLAT október 06.
Szakszervezeti demonstrációk szervezése és kommunikálása
A tömegkommunikáció.
A sajtókommunikáció lehetőségei, főbb eszközök
© Szöllősi és Társai Bt. Marketingkommunikáció a TISZK rendszerében.
OFA HÁLÓZAT KOOPERÁCIÓ KIEMELT PROJEKT (TÁMOP-2.4.3/B/1-09/1) – Szociális szövetkezetek részére nyújtható térítésmentes szakmai.
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
Sajtótájékoztató szervezése, lebonyolítása
Környezetbarátnők.
Juventus Rádió Juventus Regionális: budapesti régió 89
ÚTRAVALÓÚTRAVALÓÚTRAVALÓÚTRAVALÓ A boldogságot csak az bírja el, aki elosztja.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
ROAD SHOW SZERVEZÉSE Kőváriné Vida Ildikó PR vezető, kamarai tanácsos
Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Nyomtatott sajtó.
Szpi működése 2011-ben létrejött a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. a Promei Nonprofit Kft. jogutódjaként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tulajdonosi.
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
A széchenyi Programiroda szerepe a régióban
Előadás másolata:

Keszi Erika Zsuzsanna keszie@gmail.com Mobil:06-30-4303450 KÖNYVTÁRAK A MÉDIÁBAN Keszi Erika Zsuzsanna keszie@gmail.com Mobil:06-30-4303450

HÍRES EMBEREK ÍRTÁK, MONDTÁK A KÖNYVRŐL, KÖNYVTÁRRÓL ÉS A MÉDIÁRÓL „Szabadjára engedtek a könyvtárban, s én elindultam az emberi bölcsesség ostromára.” Jean-Paul Sartre „A könyvek nem élettelen papírok, hanem a polcon sorakozó élő elmék. Mindegyik a saját hangján beszél, és mint ahogy egy lejátszóból gombnyomásra felhangzik a zene, levéve és kinyitva egy kötetet, meghalljuk egy térben és időben messze élő társunk hangját, amint értelmünkhöz és szívünkhöz szól.” Gilbert Highet „A világ könyv, mely rólunk szól.” Borges „A papír hatalmasabb lehet bármilyen fegyvernél.” Terry Pratchett „Egy ország annyit ér, amennyit a sajtója.” Albert Camus

A MÉDIA

A MÉDIA FOGALMA Az információ rögzítésére és közvetítésére használt eszközök összessége Közvetítő közegek összessége Mondanivaló kifejezésére használt fórumok Műsorszolgáltatás televíziózás, rádiózás, internetes tartalomszolgáltatás, távközlés összessége

A MÉDIA CSOPORTOSÍTÁSA Érzékszervekre gyakorolt hatás Újságok TK=A+P1+P2+U) Rádiók TK=A+A1+P1+P2+U Tévék TK=A+AV+P1+P2+U *TK=tömegkommunikáció A= aktualitás A1= auditívás AV=audiovizualitás P1=periodicitás (rendszeres időközönként jelenik meg) P2=publicitás ( közönsége van) U=univerzalitás (társadalmi sokszínűség)

A MÉDIA CSOPORTOSÍTÁSA Publicítás (< >) Rétegek Terület Információ mennyiség Bevethetőség Leállíthatóság

A MÉDIA FUNKCIÓI Tájékoztatás Vita, eszmecsere (szaklapok ) Szórakoztatás (kereskedelmi média) Szocializáció/integráció („beszélünk róla”) Kultúra, oktatás (tematikus csatornák, lapok) Mozgósítás („akié a lap, azé a közvélemény”) Rábeszélés Média-mix A célcsoport leghatékonyabb lefedése A bevetett eszközök-hatékony kiegészítése

MÉDIAKOMMUNIKÁCIÓ

A MÉDIAKOMMUNIKÁCIÓ CÉLJA Ismertség elérése, növelése. Az olvasók,könyvtárlátogatók,potenciális könyvtárlátogatók tájékoztatása,megnyerése, identitástudat fokozás, kötődés Érdeklődés fenntartása Elégedettség fokozása Pozitív imázs kialakítása, erősítése a nyomtatott és elektronikus sajtó tájékoztatásán keresztül Szakmailag megalapozott válaszadás a sajtó megkeresésekre

A MÉDIAKOMMUNIKÁCIÓ IRÁNYAI TERVEZÉSE Közönség Társadalmi nyilvánosság Média véleményvezérek Protokoll Fenntartók, döntéshozók Szakma Támogatók, potenciális támogatók TERVEZÉSE Következetesség, rendszerszerűség (folyamatos jelenlét / kampányok) Egységes, koherens arculat (arculati elemek, színvilág, áttekinthetőség) Célközönség figyelembe vétele Időterv Kapcsolati háló szerepe

PR

PR Történetisége Fogalma Források Változások „Az életben egyetlen állandóság van és az maga a változás.” Fogalma „A bizalomépítés művészete.” Mónus Ágnes „Egy szervezet kommunikációja.” Nagy Alfréd PR=a hírnév menedzselése IPRA „Amit mondasz, amit teszel és amit mások mondanak rólad.”

PR legismertebb szlogenje: "A mókus is patkány, csak jobb a sajtója." A PR TEVÉKENYSÉG PR legismertebb szlogenje: "A mókus is patkány, csak jobb a sajtója."

A PR TEVÉKENYSÉG ESZKÖZEI Sajtókapcsolatok Rendezvények Nyomtatványok Rood show TV rádió produkciók Informatikai eszközök PR filmek

„sajtókapcsolat” KAPCSOLAT A MÉDIÁVAL

SAJTÓKAPCSOLAT Kapcsolatfelvétel Építsük ki újságírók megismerése, sajtólista Akkor él, ha ápolják.

Általános újságírói címlista Sajtólista Általános újságírói címlista Szakterület szerinti Média szerinti Főszerkesztői Rovatvezetői Nemzetközi tudósítói Szóvivői

Média címlista Új Dunántúli Napló Média megnevezése Kiadó neve, elérhetősége Kiadóvezető elérhetősége Szerkesztőség Főszerkesztő Megjegyzés Új Dunántúli Napló AS-M Kft. Baranya Megyei Irodája 7627 Pécs, Engel J.u.8. 7601 Pécs, Pf.:134 Tel.: 72/505-000 Fax:72/236-345 Póré László 7627 Pécs, Engel J.u.8. pore.laszlo@axelspringer.hu Felelős szerkesztő Nimmerfroh Ferenc nimmerfrohf@dunantulinaplo.hu

Újságírói címlista Milyen címre kéri az infókat? Megjegyzés Új MÉDIA ÚJSÁGÍRÓ NEVE BEOSZTÁSA Elérhetősége Milyen címre kéri az infókat? Megjegyzés Új Dunántúli Napló Mészáros Endre kulturális rovatvezető 7627 Pécs, Engel J.u.8. 06-30/9970000 meszaros.endre@dunantulinaplo.hu színház, POSZT Régió Rádió Kiss Tünde szerkesztő műsorvezető 7621 Pécs, Szent Mór u.1. 06-30/3334578 kiss.tunde@gmail.com gyerekek, utazás, ázsia Stb.

A sajtókapcsolatok személyi, tárgyi feltételei szakképzett, média-ismeretekkel is rendelkező pr manager, sajtófőnök, sajtófelelős sajtómonitoring („hogyan vélekedik rólunk a sajtó?”) SWOT analízis a potenciális nyilatkozók (managament) kommunikációs képzése, média-szereplések előkészítése technikai feltételek biztosítása (diktafonnal ellátott mini webkamera, b-roll, fotó, mobil, lap-top stb.)

A sajtókapcsolatok formái Sajtótalálkozók Sajtóutak Sajtóközpont. Sajtóiroda Interjú Sajtótájékoztató (hírérték!) Szóvivői tájékoztató (rendszeres, indokolt) Sajtókonferencia – konferenciához kötődik Sajtó háttérbeszélgetés Sajtóreggeli, ebéd, vacsora Sajtóklub (tartós együttműködés) Írásos anyag (PR cikk) A sajtókapcsolatok formái

Sajtótájékoztató szervezése Naprakész címlista Személyre szóló meghívók,- kontroll Helyszín (személyi, tárgyi feltételek) Háttéranyagok készítése - sajtódosszié A sajtó által kért fotók, adatok, dokumentumok biztosítása A nyilatkozatok megírása, a nyilatkozók felkészítése Egyeztetés az újságírókkal Lebonyolítás Értékelés Sajtóanyag begyűjtése, értékelése, archiválása Belső visszhang Pénzügyi elszámolások Zárójelentés

SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ Forgatókönyvek Programterv Technikai forgatókönyv

A Dél-Dunántúli Regionális Könyvtár és Tudásközpont tisztelettel meghívja Önt 2010. október 7-én 12.40-kor kezdődő SAJTÓTÁJÉKOZTATÓJÁRA Téma: „HÁLÓZZUK BE EURÓPÁT!” KÖNYVTÁRAK AZ EGÉSZ ÉLETEN ÁT TARTÓ TANULÁSÉRT Kiállítás EDUCATIO&KÖNYVTÁR - az épület kiállítótermében - A sajtótájékoztató helyszíne: Dél-Dunántúli Regionális Könyvtár és Tudásközpont Tanácsterem IV. emelet Információ info@ddrkt.hu 72/717-777

A sajtótájékoztató technikai forgatókönyve

PERIODICITÁS PUBLICITÁS (Háló)Terv Adott eseményhez, programhoz kapcsolódó médiamegjelenések terve Médiaterv Munkaterve alapján készül, havonkénti bontásban. Időtartam Kezdés-befejezés

Egyházi média Forrás:Magyar Katolikus Püspöki Konferencia Titkársága www.katolikus.hu NAPILAP 1 db Magyar Kurír. Katolikus hírportál RÁDIÓK 3 db Magyar Katolikus Rádió Zrt. Mária Rádió Budapest Szent István Rádió, Eger HETILAPOK Keresztény Élet Új ember Mértékadó ORSZÁGOS PERIODIKÁK 10 db A szív Igen Jel Karitász-Szolgáló Szeretet Képmás családmagazin Népek Missziója Táborkereszt Új Ember Magazin Új misszió Zászlónk FOLYÓIRATOK 9 db Communio Folia Theologica Kánonjog Katekhón Magyar Sion Pannonhalmi Szemle Távlatok Teológia Vigilia EGYHÁZMEGYEI LAPOK Esztergom-Budapest Görög Katolikus Szemle Hitvallás Jó Hír Martinus Örömhír Spiritus Sugárút SZEM

Egyházi média Forrás:Magyar Katolikus Püspöki Konferencia Titkársága www.katolikus.hu SZERZETESRENDEK ÁLTAL KIADOTT LAPOK 6 db Bencés Hírlevél Kármel A Lélek Szava Miasszonyunk Híradója Szalézi Értesítő Világposta LELKISÉGI MOZGALMAK ÁLTAL KIADOTT LAPOK 4 db Marana Tha Oázis Új Kalász Új város HELYI ÉS PLÉBÁNIAI LAPOK 53 Db Battonyai Katolikus Krónikától A Várunk-ig. OKTATÁSI INTÉZMÉNYEK KIADVÁNYAI 1 db Ítélet HATÁRON TÚL MEGJELENŐ MAGYAR NYELVŰ LAPOK 11 db Egyházközségi Apostol Életünk Hírvivő Hitélet Krisztus Világossága Keresztény Szó A Lélek Erejével Passerelles – Összekötő Hídak Új hajtás Vasárnap Krisztusi Szolidaritás

PERSONÁLIA Vendégünk: Bertók László Kossuth-díjas költő Időpont: 2011 PERSONÁLIA Vendégünk: Bertók László Kossuth-díjas költő Időpont: 2011.december 5. Helyszín: CSGYMVK Várkonyi Nándor Könyvtára (Pécs, Nagy Jenő u.24.) Média megnevezése 2011. 12.03. 12.05. 12.06. 12.10. Dunántúli Napló hír, fotó Pécsi Újság hír cikk Pécsi Hírek Metro Régió Rádió Hír, riport Pécs TV Könyvtári L. lap interjú Verzó Port.hu

2012. évi médiaterv Média 2012. I. negyedév Dunántúli Napló Pécsi Újság Pécsi Hírek Metro Régió Rádió Pécs TV Könyvtári L. lap Verzó Port.hu MTI OS MTV Híradó

BENNE VAGYUNK A MÉDIÁBAN

Sajtómonitoring Sajtófigyelés MédiaAdatBank A médium neve, a megjelenés példányszáma Főszerkesztő, rovatvezető neve Lapzárta időpontja Reklámvezető neve, tarifák, hirdetési formák Megjelenési információk, mérési adatok Mellékletek, megjelenési időpontok Megjegyzés

Sajtódokumentáció A sajtómegjelenések 1-1példányának megfelelő szempontok szerinti gyűjtése Forrás megjelölés, oldalszám, rovat, dátum felvezetés az adatbankba Csoportosítás (napilapok, magazinok, stb.) Kereső tartalomjegyzék Publikációösszesítés, prezentáció stb. Gyors keresés, sokszorosíthatóság, kis hely Információgyűjtés magunkról és a szakterületről

A sajtóértékelés szempontrendszere Minőségi szempontok A témáról mennyi volt a negatív, a közömbös (tárgyilagos, tényszerű), a pozitív hangvételű anyag? Milyen az arány? Kik azok az újságírók, akik rendszeresen egyazon hangvételben írnak rólunk? Milyen a megnyilatkozási arány, és milyen hangvételű a szereplésük? Dinamikus szempontok Változott-e a publikáció mennyisége? Megjelenések száma grafikonon A megjelenések havi bontása Változott-e a témakörök szubjektív megítélése? Leggyengébb és legintenzívebb szakasz A változások tartósak, vagy átmenetiek? Lehetséges trendek felállítása Mennyiségi szempontok Mennyi médium, hányszor foglalkozott a témával? A szakmai média hogyan foglalkozott a témával? A szerkesztett és az átvett hírek aránya mekkora? Hány újságíró foglalkozott a témával, kik ők? Alkalomszerűen, vagy visszatérően? Mely médiumok nem foglalkoztak a témával, mi jellemzi azokat?

A sajtóelemzés kérdései célirányos, könyvtárat érintő kérdések Hol van „rés” a kapcsolatban? Az újságírók és a téma viszonya Hogyan ítélik meg a témát? Az újságírói tevékenység megítélése (közömbös, elhatárolódó) Az anyagkészítés módja: saját, MTI OS stb. Média audit célirányos, könyvtárat érintő kérdések Cél az adott médiában milyen hírneve van könyvtárnak; az újságírók hogyan értékelik és tudják-e használni az általunk küldött anyagokat; tudják-e ki a könyvtár pr managere, sajtófelelőse stb. Tevékenység: médiakör/újságírói kör kiválasztása kérdések kidolgozása telefonhívások időzítése (lapindító,lapzárta stb) válaszok elemzése

NYILATKOZATI REND A KÖNYVTÁR MÉDIAKAPCSOLATI SZABÁLYZATA Általános cél A média tájékoztatására jogosultak köre Nyilatkozó (1986. évi Sajtótörvény 11§. d.) „A bölcsesség művészete abban áll, hogy tudjuk, mi fölött kell átsiklanunk.” (William James) Sajtótájékoztató Kríziskommunikáció Interjúszervezés Fázisai: szemlélet, felkészülés, interjú, értékelés

A PR ÉS MARKETING NEM ROKONOK - IKERTESTVÉREK Stratégia és időzítés „A stratégia és az időzítés a Marketing” Himalájája.” Al Ries - Jack Trout

Miért? Mit? Mikor? Miképp? Mi módon? Miből? Mennyiért? 7 P - PR Miért? Mit? Mikor? Miképp? Mi módon? Miből? Mennyiért?

A JÓ MÉDIAKAPCSOLAT TITKA Tegyen vagy mondjon bárki bármit - nekem jónak kell lennem. Mint ahogyan az arany, a smaragd, a bíbor is egyre azt hajtogatná: tegyen vagy mondjon bárki bármit, nekem aranynak, smaragdnak, bíbornak kell lennem - meg kell őriznem színeimet. Marcus Aurélius

Hamvas Béla: Útravaló „A boldogságot csak az bírja el, aki elosztja. A fény csak abban válik áldássá, aki másnak is ad belőle. Mert amikor bennünket elküldtek, az útrabocsájtó Hatalom így szólt: Rád bízok minden embert külön, kivétel nélkül mindenkit. Segíts, adj enni, adj ruhát, mindenkire vigyázz úgy, mint magadra, és ne hagyd a sötétségben elmerülni! Amit szerzel, amit elérsz, amit tudsz, amit átélsz, osszad meg! Az egész világ a tiéd. Szabad vagy a kövektől az éterig. Ismerd meg, hódítsd meg, senki se tiltja! De jaj neked, ha magadnak tartod! Elbocsátlak téged is, mint mindenkit: felelős vagy minden emberért aki veled él, s el kell számolnod minden fillérrel, amit magadra költesz, minden örömmel, amit magadba zártál, és minden boldog pillanattal, amit magadnak tartottál meg. Most eredj, és élj, mert a világ a tiéd!"

„Fújjon mindig hátad mögül a szél „Fújjon mindig hátad mögül a szél. S míg újra találkozunk, hordozzon tenyerén az Isten.” (kelta-ír köszöntő)

protokoll és rendezvényszervező Köszönöm a figyelmet! Keszi Erika Zsuzsanna protokoll és rendezvényszervező keszie@gmail.com