Grafikus Hardver Alapok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Manapság a számítógép legfontosabb kiviteli egysége (perifériája) a televíziókhoz hasonló számítógép- képernyő vagy monitor. A monitort egy kábel köti.
Advertisements

A gép által végrehajtott feladatok eredményeit mutatják, vagyis a géptől a felhasználó felé közvetítenek információkat: • Monitor • Projektor • Nyomtató.
Monitorok csoportosítása, működésük, jellemzőik
Kimeneti periféria A monitor
Juszkó Anna AYSAP6 Informatikus könyvtáros I.évf.
Kimeneti egységek Készítették: Boros Gyevi Vivien Tóth Ágnes
INFORMATIKAI ESZKÖZÖK: A MONITOR
A grafikus kártya.
Monitorok csoportosítása, működésük, jellemzői
Video.
Raszter és vektor Nagy Gyula YMÉK
A Monitor A legfontosabb kimeneti eszköz a monitor. A monitoron megjelenő képek képpontokból (pixel) állnak. A jelenleg még a legelterjedtebb a katódsugárcsöves.
Számítógépes geometriai leíró nyelvek
Számítógépes grafika Szirmay-Kalos László
Számítógépes grafika Szirmay-Kalos László
Monitor Alapvető kimeneti eszköz Angol neve: display
Fajfrik Dóra tanárjelölt munkája alapján
Készítette: Kecskés Imre
Számítógép részei.
Készítette: Nagy Emese GFLUOU MF09F2
Monitorok Amit látunk.. Amit eddig is tudtunk Régebben fekete-fehér monitorok voltak. (monokróm) A kép pixelekből áll. (Picture Element) A pixelek alkotják.
Készítette: Gyugel Dina Dalma.  Manapság a könyvtárakban, számítógép nélkül nem tudnának a könyvtárosok semmit sem használni, mivel a legtöbb könyvtárban.
A videokártyák.
Monitorok (display, screen)
Monitorok, nyomtatók Liptai Krisztina 13/D.
Az információ és kódolása Kovácsné Lakatos Szilvia
Számítógépes grafika, PPKE-ITK, Benedek Csaba, D képszintézis 4. előadás.
A számítógépes grafika céljai és feladatai
Barati Viktor Perifériák.
Mai számítógép perifériák
Mai számítógép perifériák
Gútai Magyar Tannyelvű Magán Szakközépiskola, Szlovákia
A küls ő tantárgyi koncentráció lehet ő ségei az informatikaórán Az angol nyelv és a számítástechnika kapcsolata Készítette:Sitku András Lippai János.
Hardver eszközök IV. rész
Számítógépes grafika 3. gyakorlat.
A mikroprocesszor frekvenciája (mérete)
Bevezetés: a Számítógépi grafika tárgya (Szemelvények: amit tudni illik)
Perifériák.
A grafikus megjelenítés elvei
Monitorok.
A számítógépes kartográfia output eszközei
Grafikus alaphardver Szirmay-Kalos László. Jelfeldolgozási megközelítés modellezés modell képszintézis Digitális kép megjelenítés Analog Digitál Képinformáció.
Mai óra anyaga: 1.) Billentyűzet 2.) Monitor.
Balaton Marcell Balázs
Képek feldolgozása 7. osztály.
A számítógép felépítése
Bevezetés: a Számítógépi grafika tárgya (Szemelvények: amit tudni illik)
Mi az RGB? Red Green Blue, a képernyős szín-megjelenítés modellje. Ha mindhárom alapszín teljes intenzitással világít, fehér színt kapunk. Ha mindhárom.
Bináris szám-, karakter- és képábrázolás
A Monitor. AszámítógépAszámítógép legfontosabb kiviteli egysége (perifériája) a televíziókhoz hasonló számítógép-képernyő vagy monitor. A monitort egy.
Grafika alapfogalmak.
Bevezetés a számítógépi grafikába
Crt Monitor. Általános  a televízióhoz hasonló  elektronsugár futja végig  a sorok és képek váltásának időpillanatait a vízszintes és függőleges sorszinkron.
A számítógép perifériái
A számítógépes grafika alapjai, PPKE-ITK, Benedek Csaba, 2010 Tanagyag forrás © Szirmay-Kalos László, BME A számítógépes grafika céljai és feladatai 1.
Monitorok.
MONITOROK MŰKÖDÉSE KÉPEKBEN Takács Béla A MA HASZNÁLATOS FONTOSABB MONITORTÍPUSOK LCD - Liquid Crystal Display TFT - Thin Film Transistor IGZO.
Kiviteli perifériák  Minden jog fenntartva.
MEGJELENÍTŐK BLASKÓ TIBOR TANÁR NEVE: CZUTH ÉVA MÉRNÖKTANÁRNŐ SZENTENDREI MÓRICZ ZSIGMOND GIMNÁZIUM, 2000 SZENTENDRE KÁLVÁRIA ÚT 16.
Választott téma: Megjelenítők Név: Tóth Levente Áron Felkészítő tanár neve: Gál Tamás Iskola: Budapesti Műszaki Szakképzési Centrum Egressy Gábor Két Tanítási.
IKT Olyan eszközök, technológiák összessége, amelyek az információ feldolgozását, tárolását, kódolását és a kommunikációt elősegítik, gyorsabbá és hatékonyabbá.
Kimeneti perifériák.
Balaton Marcell Balázs
Monitorok Készítette: Orosz Kristóf 6/b.
Név: Ulicska Réka Osztály: 6
Adat- tárolás.
Monitorok.
A számítógép felépítése
Készítette: Gaál Sára, Jámbor Laura
Bevezetés Tematika Számonkérés Irodalom
Előadás másolata:

Grafikus Hardver Alapok Nagy Gyula

Monitor, vidokártya A monitor az információk megjelenítésére szolgál. (megjelenítő, képernyő, display). A monitor a számítógépek szabványos kimeneti perifériája. A videokártya tartalmazza azt az elektronikát, amely a monitort illeszti számítógépünkhöz. A „kártya” paraméterei (típusa) meghatározza azt a monitortípust, melyet használnunk kell, ha a kártyánk képességeit ki akarjuk használni.

Képszintézis A képszintézis alapvető célja, hogy a modelltérben levő testeket leképezzük egy monitor síkjára úgy hogy a monitort nézőben azt az érzést keltsük mintha a ott lenne.

Monitor történelem A színes szövegek és képek előállításához kifejlesztették a CGA (Color Graphics Adapter) színes grafikus videókártyákat. Ez a kártya 640x200-as képfelbontással csak két színt, 320x200-as felbontással a létező 16 színből egyszerre már négy színt tett láthatóvá. Az EGA (Enhanced Graphics Array) videokártya 64 színből 16 színt tudott megjeleníteni egyidejűleg a képernyőn 640x350-es felbontással. Ezek a kártyák még digitális videojelet szolgáltattak a monitorok számára. 1987-től kezdték gyártani az első VGA (Video Graphics Array) adaptereket, amelyek már analóg videojelet szolgáltatnak. A felbontásuk 640x480 képpont. SVGA (Super Video Graphics Array) videokártya, melynek felbontása rugalmasan változtatható a monitor és a felhasználó igényei szerint. Jelenleg 640x480; 800x600; 1024x768, 1152x864, 1280x1024 a legtöbb SVGA kártya felbontása.

Vektor

Raszter, pixel grafika

TFT A képmegjelenítés másik alkalmazása a folyadékkristályos megjelenítők (LCD, liquid crystal display) használata. A hordozható gépeken és az asztali PC környezetben is, az ún. TFT (thin film transistor) megjelenítők. Előnyök: kevés helyet foglalnak, alacsony energiafogyasztásúak, és nem villódznak, nincsenek geometriai hibák és torzítások, nagyobb látható képméret. A hátrányok: színhűség, a kis "láthatósági szög", mely azt jelenti, hogy nem mindegy honnan nézzük a képet, az csak bizonyos szögtartományban látható élesnek és megfelelő színűnek. Utóbbi néha nem is hátrány.

Színes megvalósítás

Grafikus Rendszerek 1. Raszter Grafika Alapeleme: pixel. Részei: fejléc (képformátum meghatározása, méret megadása pixelekben, esetleg paletta) adatrész (a színkódok, pixelenként)

Raszteres rendszerek Raszteres képet generáló és feldolgozó rendszerek, melyeknél a képi információ csak képenként kereshető vissza, a kép tartalma pedig csak a teljes kép felülírásával módosítható. Elemei egyszerű objektumok (geometrikus ábrák) szabadkézi rajzok

Primitívek Rasztergrafikus primitívek Programcsomagba épített rajzgenerátorok, tipikus raszteres objektumok létrehozására. Pixelnégyszögek, bittérképek. Vonal, sokszög, ellipszis. szövegek Egyszerű paraméterekkel adható meg az ábra. Területmeghatározó primitívek Egy-egy területet körbezárnak a raszteres képen. Lehetnek vonalasak vagy kitöltöttek.

Rajzelemek Rajzelemek létrehozása Rajzelemek tulajdonságai szabadkézzel primitívekkel Rajzelemek tulajdonságai vonalstílus vonalvastagság szín területmeghatározó primitíveknél: szín vagy mintázat

Vektor Grafika Vektorgrafikus rendszerek Lehetővé teszik, hogy a grafikus objektumokat adatbázisban tároljuk. Lebegőpontos világkoordináta-rendszerben írják le az objektumokat. Egy pont a hozzávezető helyvektorral azonosítható. Az objektumok jellemzőit tárolják az adatbázisokban. Az objektumok transzformálhatók is. (forgatás, zoom stb.) A geometriai primitíveket vertexek (csúcspontok, 3D pontok) definiálják.

Adatábrázolás Geometriai elem Kiterjedés Pont 0D, Vonal 1D, Poligon 2D, Felület 3D, Az egyes objektumokhoz kapcsolt leíró adatok különbözőek. Az egyes objektumosztályokhoz különböző attribútumok kapcsolhatók. A koordinátarendszerek fajtái objektum (maga a tárgy) világ (a térben elfoglalt helye) nézet (honnan?) megjelenítési (képernyõ)

Felhasznált irodalom http://www.bibl.u-szeged.hu/~vidaa/oktatas/inf/grafika/kep.html http://ecdlweb.uw.hu/index.html http://www.fsz.bme.hu/~szirmay/grafika/bmehw.pdf