VASÚTI PÁLYÁK Felépítmény II Budapest 2014.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A komlói andezit anyagminősítése és felhasználási területei
Advertisements

A vasúti zúzottkő ágyazat szerepe, feladatai és igénybevételei
Referenciaházak / Nálam szigetelnek Brassnyó László műszaki tanácsadó február.
Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Budapest, Előadó: Dr. Mihalik József
ALT TÁROLÁS (T) RAKODÁS (R) SZÁLLÍTÁS (S) ANYAGMOZGATÁS ÉS GÉPEI
LAGO SB Medence építés.
Pilisvörösvár (kiz. ) – Piliscsaba (bez
Közlekedéskinetika és -kinematika
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke A programozás alapjai 1. (VIEEA100) 9. előadás.
Járművek és mobil gépek II. Finiserek, tömörítőgépek
Járművek és mobil gépek II. Építőipari szállítójárművek
Korszakváltás az adapterek alkalmazásában
Járművek és mobil gépek II. Szállítóberendezések
Közlekedési pályák tömörítőgépek Budapest 2012.
Járművek és mobil gépek II. Lánctalpas haladóművek
Áramlástan mérés beszámoló előadás
Járművek és mobil gépek II. Mobil hidraulika alapjai
Építőipari Logisztika
VASÚTI PÁLYÁK Felépítmény I Budapest 2014.
Járművek és Mobilgépek II.
alapozás tavaszi félév
VASÚTI PÁLYÁK Karbantartás Felújítás Vágányzár Ütemterv Budapest 2014.
készítette: Ritter Ádám szigorló építőmérnök
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
Áramlástan mérés beszámoló előadás
7. A vasúti pálya szerkezeti elemei
Védőgázas hegesztések
Talajjavítás mélytömörítéssel, szemcsés kőoszlopokkal
Földművek, földmunkák I.
VASÚTI PÁLYADIAGNOSZTIKA SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Városi tömegközlekedés
KÖZMŰVEK, KERESZTEZÉSEK
III. Témakör MISKOLCI EGYETEM LOGISZTIKA ANYAGMOZGATÁSI ÉS LOGISZTIKAI TANSZÉK III./1.
CSAVARORSÓS EMELŐ TERVEZÉSE
A szemcsehatárok tulajdonságainak tudatos módosítása Szabó Péter János BME Anyagtudomány és Technológia Tanszék Anyagvizsgálat a gyakorlatban (AGY 4) 2008.
A szemcsehatárok tulajdonságainak tudatos módosítása
MEGÚJULÓ ENERGIAFORRÁSOK BIOMASSZA
Discovery űrrepülőgép utazásra felkészítésének anyagmozgatási feladatai.
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
7. Házi feladat megoldása
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke Integrált mikrorendszerek II. MEMS = Micro-Electro-
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke Integrált mikrorendszerek II. MEMS = Micro-Electro-
Megújuló energiaforrások – Lehetőségek és problémák
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke MIKROELEKTRONIKA, VIEEA306 Integrált mikrorendszerek:
MIKROELEKTRONIKA, VIEEA306
Az áramlástan szerepe az autóbusz karosszéria tervezésében Dr
LEADER INNOVATION düwi und Minimax for home sind weitere Marken der REV Ritter GmbH Újdonságok Marketing REV Ritter GmbH Januar
A vasúti vágány dilatációja SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
METZELER ABRONCS.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Járművek és mobil gépek II. Mobil hidraulika alapjai
Járművek és mobilgépek II.
2.1. ÁTMENŐCSAVAROS FA-FA KAPCSOLATOK
KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Budapest, november 18. dr. Gincsai János
Járművek és mobil gépek II.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke Minőségbiztosítás a mikroelektronikában A monolit technika.
Emelt sebesség Alapok Rétlaki Győző TEB Központ.
Biztosítóberendezési ismeretek Szigetelések elhelyezése Rétlaki Győző TEB Technológiai Központ.
VASÚTI IRÁNYÍTÓ ÉS KOMMUNIKÁCIÓS RENDSZEREK I.
Pilisvörösvár(kiz.) - Piliscsaba(bez.) vonalszakasz pálya és műtárgyépítési, valamint a kapcsolódó ideiglenes biztosítóberendezési, távközlési, közműkiváltási,
A közlekedés építésföldtana Építés- és környezetföldtan 4.
VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉNEK TAPASZTALATAI Juhász Zsoltné tervező FŐMTERV ZRT november 2.
Tevékenység főbb területei: -Tervelőkészítés, tervellenőrzés, műszaki specifikációk és pályázati dokumentációk készítése, a tervezés irányítása -Vágányok.
VASÚTI PÁLYÁK Alépítmény III Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Anyagmozgatási és Logisztikai Rendszerek Tanszék ÉPÍTŐGÉPEK MUNKACSOPORT. Budapest.
Közlekedéskinematika folyt és kitűzés
7. előadás Gépkocsi vizsgálati műveletek fogalma, fajtái és módszerei.
A VASÚTI ZAJ LÉLEKTANA & RUGALMAS VÁGÁNYSZERKEZETI ELEMEK
2 mi 4800 ft = ______ ft.
Előadás másolata:

VASÚTI PÁLYÁK Felépítmény II Budapest 2014. Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Anyagmozgatási és Logisztikai Rendszerek Tanszék ÉPÍTŐGÉPEK MUNKACSOPORT VASÚTI PÁLYÁK Felépítmény II Összeállította: Gyimesi András Budapest 2014.

Vasúti pályák – felépítmény Sínleerősítések: Feladata: Szilárd de rugalmas kapcsolat biztosítása a sin és az alj között Sin hosszirányú vándorlását akadályozza Aljfelületet védi a sínnyomástól Függőleges és oldalirányban rugalmas kapcsolás További követelmények: Minél kevesebb alkatrészből álljon Gyors le és felszerelés Minimális karbantartási igény Ne lazuljon fel Későbbiekben részletesen tárgyalja Sanyó László…. Gyimesi András 2014.

Vasúti pályák – felépítmény Ágyazat: Feladata: Nyomás átadása az alj teherátadó felülete és az alépítmény között rugalmas, mégis szilárd módon Hosszirányú és keresztirányú terhelések átvitele Irány és szintszabályozást könnyít Vízelvezetés Gyimesi András 2014.

áthullott anyag-mennyiség (%) Vasúti pályák – felépítmény Ágyazat: Anyaga: (Korábban a zúzottkő mellett:) salak, homok, bányakavics (Korábban:) Z 40/65 szemcsehatárú zúzottkő (Korábban:) Z 20/55 Z 32/50 szemcsehatárú zúzottkő Mit jelent pl a Z 25/65 jelölés : 1) 25mm átmérőjű rostán fennmarad (max. 20% esik át) 2) 65 mm átmérőjű rostán átesik (max 10% marad fenn és a max. szemcsenagyság 80mm) MÁV szabvány szemeloszlásra: Rostaméret (mm) áthullott anyag-mennyiség (%) 63 100 50 100-70 31,5 20-0 22,4 3-0 Gyimesi András 2014.

Vasúti pályák – felépítmény Ágyazat: Anyaga: Egyéb követelmények: Egyszer tört anyag, A két szemszerkezeti határ közt egyenletes szemeloszlás Alakja zömök, kubikus, éles élekkel rendelkezik Fagyállóság, aprózódási ellenállás Palás szerkezetű vagy porózus málló anyag NEM ALKALMAS Jellemző anyag: andezit, gránit, bazalt (vulkanikus keménykőzetek) (esetleg megfelelő keménység esetén mészkő) Gyimesi András 2014.

Vasúti pályák – felépítmény Ágyazat: Geometriai követelmények: Az ágyazat keresztmetszeti követelményeit szabvány rögzíti 40 cm a lentebb fel nem sorolt eseteken kívül minimálisan. 50 cm a hevederes illesztésű nyíltvonali (jellegű) pályák. ahol a pályasebesség 80 km/h vagy annál nagyobb, illetve hézagnélküli pálya esetében sebességhatár megkötése nélkül nyiltvonali pályán minimum 52 cm 140 km/h-nál kisebb engedélyezett sebesség vagy tengelyterhelés 210 kN-nál nem nagyobb 57 cm vasbetonaljas kitérők és a 225 kN tengelyterhelésű, illetve 140 km/h vagy annál nagyobb pályasebességű vágányok alatt Gyimesi András 2014.

Vasúti pályák – felépítmény Ágyazat: Geometriai követelmények: Túlérés az alj végétől: Gyimesi András 2014.

Vasúti pályák – felépítmény Ágyazat: Geometriai követelmények: Felpúpozás kialakítása (R>600): Gyimesi András 2014.

Vasúti pályák – felépítmény építés Új pálya építése: ([1-2]Továbbra is az alépítményre építünk, amit az ismertetett technológiákkal alakítottunk ki.) Az ágyazatot két rétegben (alsó és felső) építik be: [3] - Az alsó ágyazatoz az ágyazati anyagot előzetesen szállítóeszközökkel juttatjuk az alépítményre, ahol azt a hagyományos földmunkagépekkel a megfelelő magasságig elterítik, majd tömörítik (hazánkban korábban döngöléssel, ma vibrohengerrel). Az alsó ágyazatot a tervezett szintnél csak 2-5 cm-rel alacsonyabbra készítjük, hogy egyszeri szabályozással és aláveréssel lehessen a vágányt a végleges helyére tenni. [11, 15] A felső ágyazati réteg elkészítésére csak a vágányfektetés után kerülhet sor. a felső ágyazat anyagának behordása és szétvillázása után, akár több lépcsőben. Gyimesi András 2014.

Vasúti pályák – felépítmény építés Új pálya építése: [4-9] – Az aljakat, kapcsolószereket és a két sínszálat a munkaterületen (ilyen sorrendben) kiosztjuk, majd a síneket és kapcsolószerek lekötjük. DONELLI [4-9] alternatíva – a fenti műveleteket kötőtelepen végezzük el (független időkeret) Az így létrejött és letárolt vágánymezőket vasúton a munkaterületre szállítjuk és mezőnként daruval vagy más speciális berendezéssel a beépítési helyre emeljük. Jellemző berendezések: PLATOV daru, KICSE Mik ezek?  egy kis gépes kitérő Gyimesi András 2014.

VIDEO 1 Vasúti pályák – felépítmény építés Új pálya építése: PLATOV DARU Tervezhető teljesítmény: ~1000 m/műszak Segédpálya: szükséges lehet(vendégsín) VIDEO 1 Gyimesi András 2014.

Vasúti pályák – felépítmény építés Új pálya építése: Geismar UWG Univerzális kitérő és vágányfektető gép Tervezhető teljesítmény: ~240 m/műszak Segédpálya: szükséges (saját) Gyimesi András 2014.

Vasúti pályák – felépítmény építés Új pálya építése: DONELLI portáldaru – cs. alj+kapcsolószer! Tervezhető teljesítmény: ~800 m/műszak Segédpálya: szükséges (3240mm, új sínből) Gyimesi András 2014.

Vasúti pályák – felépítmény építés Új pálya építése: Kézi csavarozógép Nagyvasúti csavarozógép Gyimesi András 2014.

Vasúti pályák – felépítmény építés Új pálya építése: [11-13] – Fekszint, túlemelés és irányszabályozás, aláverés vágány és kitérőszabályzó gépekkel. Gyimesi András 2014.

Vasúti pályák – felépítmény építés Új pálya építése: Szakaszos üzemű vágány és kitérőszabályzó gép Gyimesi András 2014.

VIDEO 2 Vasúti pályák – felépítmény építés Új pálya építése: Folyamatos üzemű vágányszabályzó gép VIDEO 2 Gyimesi András 2014.

Vasúti pályák – felépítmény építés Új pálya építése: [15] – Felsőágyazat készítése, betakarás Gyimesi András 2014.

Vasúti pályák – felépítmény építés Új pálya építése: Felsőágyazat készítése, betakarás Gyimesi András 2014.

Vasúti pályák – felépítmény építés Új pálya építése: [16] – Ágyazatgeometria kialakítása ágyazatrendező gép segítségével Gyimesi András 2014.

Vasúti pályák – felépítmény építés Új pálya építése: Ágyazatrendező 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Gyimesi András 2014.

VIDEO3 V3a V3b Vasúti pályák – felépítmény építés Új pálya építése: Ágyazatrendező VIDEO3 V3a V3b Plasser SSP-110 D Gyimesi András 2014.

Vasúti pályák – felépítmény építés Új pálya építése: [18] – Ágyazat tömörítése, végleges szilárdság megadása Gyimesi András 2014.

Vasúti pályák – felépítmény építés Új pálya építése: Ágyazat tömörítése Aljköz tömörítő (AKT – „topi”) Gyimesi András 2014.

Vasúti pályák – felépítmény építés Új pálya építése: Ágyazat tömörítése Dinamikus vágánystabilizátor(„stabi”) Gyimesi András 2014.

VIDEO 4 Vasúti pályák – felépítmény építés Új pálya építése: Funkcióegyesítés: folyamatos üzemű építőszerelvény VIDEO 4 Gyimesi András 2014.

Vasúti pályák – felépítmény építés Pálya felújítás: Ágyazatrosta Gyimesi András 2014.

VIDEO 5 Vasúti pályák – felépítmény építés Pálya felújítás: Ágyazatrosta VIDEO 5 Gyimesi András 2014.

VIDEO 6 VIDEO Vasúti pályák – felépítmény építés Új pálya építése: Funkcióegyesítés: folyamatos üzemű átépítő-szerelvény VIDEO 6 VIDEO Gyimesi András 2014.

Honlapon is megtalálhatóak a videók is! Vasúti pályák – felépítmény Egyéb videók Közúton is közlekedő aláverő-szabályzó RU 800 S hivatalos film RU 800 S a Tárnok – Martonvásár szakaszátépítésen Atlas 1604 ZW hivatalos film Atlas 1604 ZW lokális hibák javítása film Közúton is közlekedő sincsiszoló Retro MÁV Felépítményi munkagépek - biztonságtechnikai film Honlapon is megtalálhatóak a videók is! Gyimesi András 2014.

Köszönöm a mai figyelmet! Vasúti pályák – felépítmény Köszönöm a mai figyelmet! Gyimesi András 2014.