A képkészítő nemcsak rögzíti, de mindig ábrázolja is, amit felvesz…

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A május 26-i előadás összefoglalója
Advertisements

A m ű v é s z e t e k A művészet a görög tekhné és technika,
 A Web, kezdeti időszakában csak a szöveges file-okat kezelte.  Ma teljes körű multimédia szolgáltatásokat nyújt  Filmet,  Zenét,  Képeket nézhet.
Stephen Edwin King Állattemető. A szerzőről •1947. szeptember 21-én született a maine-i Portland városában. •Amerikai író, a jelenkor egyik legolvasottabb.
Pszichoanalízis és film
IDÉZEZEK „Nem kívánok ragyogást,
„Közterületeink növény- és talajvédelme” konferencia
A bibliai lecke előkészítése és tanítása (1-2.)
Készitette:Bota Tamás Czumbel István
A mozgóképi elbeszélés
Exponenciális és logaritmikus függvények ábrázolása
A MŰNEMEK ÉS A MŰFAJOK RENDSZEREZÉSE
A MOZGÓ KÉP és hang TÖRTÉNETE
Gárdonyi Géza meséi.
Kamerakezelés A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta.
SÍKLAPÚ TEST METSZÉSE SÍKKAL.
Szerkezete és eredetének kérdései Készítette: Dabóczi Viktória
Kifejezési eszközök a filmművészetben A képkivágások.
RENESZÁNSZ FESTÉSZET „A festészet az a művészet, amely arányos vonalakkal és a dolgok természetéhez hasonló színekkel, a perspektíva tényét követve oly.
FUTÓLÁBAK FELISMERŐ VERSENYE KANIZSAI FUTÓKLUB 2010.
A mesék világa Tudnivalók a mesékről.
Suki-kehely Szilágyi Klára
Mérleg, eredménykimutatás, cash flow
alkotmány – állam- és kormányformák
RENDEZETT VETÜLETEK.
VETÜLETEK SZERKESZTÉSE
CSAVARKÖTÉS ÖSSZEÁLLÍTÁSI RAJZA (5.4. feladat)
A lencsék gyakorlati alkalmazása Využitie šošoviek v praxi
Vizuális Narratív Teszt (VNT)
Modern idők Modern Times (1936). Információk a filmről Rendező:Charles Chaplin Producer:Charles Chaplin Forgatókönyv:Charles Chaplin Operatőr:Ira H. Morgan.
Dráma Irodalmi mű.
A korai avantgárd és a film
független alpolgármester jelölt független polgármester jelölt ? alpolgármester jelölt Változás és Megújulás Bajáért egyesület jelöltjei Önökkel együtt.
20).7-es szint Rákóczi 2. sz. barlang előtt
Irodalom filmen. 1. Bevezetés A mozi, a film jelentősége a 20. századi európai (amerikai) kultúrtörténetben.
Mozgókép - Alapfogalmak
Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013
Magyarország gazdaság- és társadalomtörténete
VIDEOTECHNIKA/formanyelv
A SZÁMVITELI TÖRVÉNY évi C. törvény
1. A FILM ELŐTÖRTÉNETE.
1. ELBESZÉLÉS Összeállította: Nikli Károly
Az epikus művek elemzésének lehetséges szempontjai
4. A FILM formanyelvi eszközei
25. Utómunka, FILMSZERKESZTÉS, VÁGÁS
Filmelemzési szempontok
Református istentisztelet 2014 december 28 óév utosló vasárnap.
Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013
Franz Kafka ( ).
A film mint dokumentum a fikciósfilm, a dokumentumfilm, a fikciós dokumentumfilm, a cinema verité, az antropológiai film és a privát filmezés kategóriái.
Összeállította: Nikli Károly
1 13. AZ OBJEKTÍV LÁTÓSZÖGE Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013.
22. FILMÖTLET, SZINOPSZIS, TREATMENT, STORYLINE
Hasonlóságok és különbségek a reneszánsz és az alföldi realizmus művészetében.
Csitáry-Hock Tamás*************Szeretettel Aliz
A mese.
Filmezés alapjai, ötlet-forgatókönyv 6. témakör. A forgatókönyv játékfilmek és dokumentumfilmek írásban rögzített anyaga. Hasonló a szövegkönyv, amely.
Film, videó történet, videókamerák 5. témakör. A film napjaink egyik legnépszerűbb információs, ismeretterjesztő, szórakoztatási és művészeti célú technikai.
1. Témakör. A tanév feladatai A terem rendje Ülésrend kialakítása Érintés és-balesetmegelőzés Eszközök bemutatása.
Paulay Ede (1836. márci márc. 12) Vörösmarty Mihály a Csongor és Tünde első színházi előadása Paulay Ede nevéhez fűződik, ez a nagy jelentőségű.
Jézus életének főbb eseményei és tanításának legfontosabb elemei
MOZGÓKÉPI KIFEJEZŐESZKÖZÖK
LÍRA – EPIKA - DRÁMA.
A TÉR_KÖZ pályázat számokban
A KÖZÖS AGRÁRPOLITIKA TÖRTÉNETE I.
Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013
Közgazdászpalánta verseny
Rendezte: Dr. Németh Antal
Keresztút.
Előadás másolata:

A képkészítő nemcsak rögzíti, de mindig ábrázolja is, amit felvesz… Mozgóképi közlésmód A képkészítő nemcsak rögzíti, de mindig ábrázolja is, amit felvesz…

I. Mi a beállítás? 1. A kamera az operatőr kezében van, és ezen veszi fel a történetet. 2. Szerkezeti egység, amelyben még folyamatos a kamera által rögzített filmcselekmény. x. Másodpercenkénti 24 fáziskép, amit a néző folyamatosnak lát.

II. Mi a jelenet a filmben? 1. A mozgóképi szerkezet tagolásának nagyobb egysége, mely több beállításból is állhat. 2. Amikor a szereplők cselekednek a filmben. x. A cselekmény szempontjából valami fontosat tudunk meg a szereplők sorsáról.

III. Mi a montázs? 1. A képek áramlása, ami a nézőben érzelmeket, gondolatokat szül. 2. A felvételeket összeillesztik, és így jön létre a film cselekménye. x. A ~ kiemeli egy-egy eseménysorból a legfontosabb részleteket, sűríti a cselekmény szempontjából a fontos eseményeket.

IV. Mi a plán? 1. Képkivágat 2. A filmkocka egy darabja x. A kamera lencséje

V. Milyen plán mutatja meg a filmben legjobban a főhős érzelmi állapotát? 1. Amerikai (second) 2. Félközeli x. premier

VI. Melyik dátum a filmtörténet / mozi „születésnapja”? 1. 1901. január 7. 2. 1895 december 23. x. 1908 január 1.

VII. Melyik az első nagyközönség elé került hangosfilm? 1. A diktátor 2. A jazzénekes x. Jézus élete

VIII. Mit nevezünk a film cselekményének? (szüzsé) 1. Eseménysor, ami a filmben megjelenik, amiből következtethetünk a film történetére. 2. Valamilyen változás, átalakulás meséje, amelynek sémája van. x. Konfliktus, amiből megtudjuk a film történetét.

IX. Mit nevezünk párhuzamos montázsnak? 1. A történetmesélést a mozgóképen más ábrázolási törvények uralják, mint az írott szó közegében. 2. Két – időben egyszerre játszódó – eseménysor a filmben. x. Ha az események okszerűen következnek egymásból.

X. Mi a flashback? 1. A felirat, ami segíti tájékozódni a cselekmény téridő viszonylataiban a nézőt. 2. Zenei aláfestés x. Az a megoldás, amikor a cselekmény egy filmben korábbi időre vált.

XI. Mit nevezünk a film történetének? (fabula) 1. A film nézése során a néző a cselekmény alapján maga konstruálja meg (állítja össze). 2. A film olyan egysége, amikor a főhős bajba kerül, és kimászik a konfliktusból. x. A film főcímétől kezdődő képsor, ami a vége feliratig tart.

XII. Mi az alsó kamera állás? 1. A képkivágat a szereplőt alulról ábrázolja, hogy nagynak, félelmetesnek tűnjön. 2. A filmkockán csupa apró tárgyat láthatunk e megoldás kapcsán. x. A szereplőt kicsinek láttatja, hogy nevetségesnek, kicsinek látsszon.

XIII. Milyen látószögű optikát használnál, ha egy western filmet forgatnál, mint rendező? 1. Teleobjektívet, mert jól láthatók a részletek. 2. Alap objektívet, mert a párbajoknál tudom fokozni az izgalmat. x. Széles látószögűt, mert a táj végtelensége fontos a cselekmény ábrázolásánál.

XIII.+I Melyik sorozat rejt magyar filmrendezők neveit! 1 Ulmann Mónika, Geszler János, Pán Péter 2 Szabó István, Antall Nimród, Mészáros Márta X Gesztes Antal, Rétsághi Félix, Barabás Géza