A projekt szakmai előzményei Tóth Mónika 2012.11.30. TÁMOP-3.1.6.-11/1 2012.11.30.Tóth Mónika.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Budapesti Esélyegyenlőségi Koordinációs Iroda –
Advertisements

A időszak végrehajtási intézményrendszere
Pályázati megbeszélés a résztvevő összes kollégának BRAVIA TEREM, JÚNIUS 18. KÉSZÍTETTE: KATONA KRISZTINA TÁMOP /
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Készítette: Dr. Szabó Péter Főosztályvezető
A Grundtvig program: felnőttoktatási pályázatok a Tempus Közalapítvány kezelésében Várterész Flóra Budapest,
A tranzitfoglalkoztatás területén megvalósuló módszertani fejlesztő munka bemutatása Szeged, Regionális szakmai műhely, február 18.
Látássérült munkavállalók és munkaadóik felkészítése Siketvakok Országos Egyesülete AMSZ LFR program Látássérült Személyek Foglalkozási Rehabilitációja.
TÁMOP nyitó szakmai konferencia A pályázat rövid bemutatása BRAVIA TEREM, NOVEMBER 30. KÉSZÍTETTE: KATONA KRISZTINA TÁMOP /1.
Modellkísérleti program az alapszolgáltatások funkcionális összekapcsolására TÁMOP /1 Kedvezményezett: Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata.
Térségi tanoda hálózat BHIM RAO Egyesület
Az önkéntesség helyi népszerűsítése és önkéntes pont létrehozása Mezőkovácsházán külföldi modellek hazai alkalmazhatóságának lehetőségei Előadó: Tóth Zoltánné.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
El ő adó: Kiszner Levente.  Melyek azok a legfontosabb társadalmi rétegek, amelyek valamilyen szempontból speciális helyzetben vannak?  Milyen nehézségek.
Az intézményi férőhely kiváltás program jelenlegi helyzete
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
"Új Látásmód" - érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TÁMOP / Németh Orsolya.
"Új látásmód" a szemléletformálás tere és szerepe a látássérült személyek munkaerő-piaci integrációjában Németh Orsolya Vakok és Gyengénlátók Közép-Magyarországi.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
Látássérültek közösségi mentorainak képzése és foglalkoztatása TÁMOP /
Bemutatkozik a Nagykapos és Vidéke Társulás
„A társadalmi kohéziót erősítő bűnmegelőzési és reintegrációs programok módszertani megalapozása” módszertani megalapozása” kiemelt projekt kiemelt projekt.
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
A tanácsadói tevékenység koordinálása Páll Viktória Ec-Pec Alapítvány.
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A TISZK SZEREPE A SZAKKÉPZÉS SZERVEZÉSÉBEN, A TISZK-BEN REJLŐ LEHETŐSÉGEK Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ (1146 Budapest, Thököly.
2008. december 10. Látássérült személyek elemi és foglalkozási rehabilitációja programzáró konferencia december 10.
A Szociális és Munkaügyi Minisztérium stratégiája a látássérült személyek rehabilitációs központjainak további támogatására és fejlesztésére Kemény Péter.
Az esélyegyenlőséget szolgáló törekvések a törvényalkotásban, különös tekintettel az SNI témakörére.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Demográfiai válság: Hová tartasz Nógrád megye?
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
Szentkatolnay Miklós A mentorhálózat működése – aktuális helyzetkép és a lehetséges jövő I. Országos Mentortalálkozó Budapest, október 3.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
Látássérült Nők Munkaerőpiaci Reintegrációja a Fehér Bot Alapítványnál A „Sorstárssegítők a Szociális Szférában” című programról.
" Tudás és kompetencia" Szociális szakemberek és önkéntesek alternatív képzése a látássérültek munkaerő-piaci re/integrációjáért Veres Katalin projektvezető.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Szociális regiszter publikus felület használata
Aaa. Nők és családon belüli erőszak elleni lépések  től a Szociális és Munkaügyi Minisztérium (jogelődje ICSSZEM)és a civil szervezetek egyeztetése.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
TÁMOP /1 TÁMOP nyitó szakmai konferencia TÁMOP /1TÁMO Halmozott fogyatékos, súlyos látássérült gyermekek komplex kommunikáció fejlesztése.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A Kreatív-Hálózat projekt bemutatása Dr. Mező Ferenc szakmai vezető TÁMOP /
Fogyatékossággal élő hallgatók a Nyíregyházi Főiskolán Göncziné dr. Szabó Terézia „Egyenlő esélyek biztosítása a felsőoktatásban” november 26.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
"Tudás és kompetencia Szakmai képzések az egyenlő esélyű hozzáférésért TÁMOP A-12/ Németh Orsolya alelnök, projektmenedzser Vakok.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
TÁMOP /1 Együtt az alapszolgáltatások fejlesztéséért Hartal Katalin Marcali Kistérségi Többcélú Társulás.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
„K+F+I befektetési portfólió kialakítása Hajdú-Bihar megyében weboldal segítségével” című projekt bemutatása Kiss Gábor ügyvezető igazgató.
A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
„Gondoljunk a jövőre” Szakmai nap előadó: Magyar Mariann projektmenedzser Regionális Szociális Forrásközpont Kht. Szombathely június 22.
Vakok és Gyengénlátók Közép- Magyarországi Regionális Egyesülete Cím: 1146 Budapest, Hermina út 57. Tel: (1) Web:
„KAPASZKODÓ” SZOCIÁLIS BÖRZE
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

A projekt szakmai előzményei Tóth Mónika TÁMOP / Tóth Mónika

Hogyan indult… 2004 •HEFOP „Vak gyermekek integrált nevelésének – oktatásának továbbfejlesztése” c. projekt b.- modul 2004 •Miért? •Sejtettük, hogy az átlagos halmozott fogyatékos iskolás korú gyermek az iskolában csak a jéghegy csúcsa lehet 2005 •Projekt elkezdődik… Tóth Mónika

2005 •Felkutatás- kérdőívek, és látogatás •21 intézménylátogatás 17 különböző megyében – szociális és oktatási; civil és állami; •116 halmozott fogyatékos látássérült személyek 0-18 év Tóth Mónika

2006 •Módszertani anyagok elkészítése: •„Egyirányban” c. anyag •Módszertani videók •Látogatások folytatódtak Tóth Mónika

Látogatások tapasztalatai • Különbözőek a szociális és az oktatási szférában; intézmény struktúrája, fejlettsége, szakmai felkészültsége független nagyságtól, régiótól, fenntartótól • Oktatási helyzetek és tartalmak sok esetben nem korrelálnak a felnőtt elhelyezés lehetőségeivel, különösen a súlyos halmozott fogyatékos személyek esetében • Kommunikációs akadályozottság markánsan megjelent • A munka túlmutatott csak látássérültek megsegítésén Tóth Mónika

Jelen 2007 •Látogatások folytatódtak •Inkább az oktatási intézmények felé •Szociális intézmények esetében- felsőbb döntések függvénye a legtöbb helyen - •Jelenleg két fél állásban 30 halmozott fogyatékos súlyos látássérült gyermeket látnunk el •Közel 11 különböző megyében; 20 intézménnyel van kapcsolat 2011 •Siketvak – kettős érzékszervi fogyatékossággal 50 fő •Siketvakok Országos Egyesülete végzi a munka nagy részét Tóth Mónika

Jövő 2012 •4 különböző régió megsegítése – tréningek, szupervízió •Képesek legyenek azt a régiót szakmailag ellátni – erre van szakmai fedezet, igény is - •Tanfolyamokon kívül, lehetőség hospitálásra •Eszközpark létrehozása; működtetése 2014 •„I have a dream…” •Mentori hálózat kiépülése - network Tóth Mónika

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Tóth Mónika