A projekt szakmai előzményei Tóth Mónika TÁMOP / Tóth Mónika
Hogyan indult… 2004 •HEFOP „Vak gyermekek integrált nevelésének – oktatásának továbbfejlesztése” c. projekt b.- modul 2004 •Miért? •Sejtettük, hogy az átlagos halmozott fogyatékos iskolás korú gyermek az iskolában csak a jéghegy csúcsa lehet 2005 •Projekt elkezdődik… Tóth Mónika
2005 •Felkutatás- kérdőívek, és látogatás •21 intézménylátogatás 17 különböző megyében – szociális és oktatási; civil és állami; •116 halmozott fogyatékos látássérült személyek 0-18 év Tóth Mónika
2006 •Módszertani anyagok elkészítése: •„Egyirányban” c. anyag •Módszertani videók •Látogatások folytatódtak Tóth Mónika
Látogatások tapasztalatai • Különbözőek a szociális és az oktatási szférában; intézmény struktúrája, fejlettsége, szakmai felkészültsége független nagyságtól, régiótól, fenntartótól • Oktatási helyzetek és tartalmak sok esetben nem korrelálnak a felnőtt elhelyezés lehetőségeivel, különösen a súlyos halmozott fogyatékos személyek esetében • Kommunikációs akadályozottság markánsan megjelent • A munka túlmutatott csak látássérültek megsegítésén Tóth Mónika
Jelen 2007 •Látogatások folytatódtak •Inkább az oktatási intézmények felé •Szociális intézmények esetében- felsőbb döntések függvénye a legtöbb helyen - •Jelenleg két fél állásban 30 halmozott fogyatékos súlyos látássérült gyermeket látnunk el •Közel 11 különböző megyében; 20 intézménnyel van kapcsolat 2011 •Siketvak – kettős érzékszervi fogyatékossággal 50 fő •Siketvakok Országos Egyesülete végzi a munka nagy részét Tóth Mónika
Jövő 2012 •4 különböző régió megsegítése – tréningek, szupervízió •Képesek legyenek azt a régiót szakmailag ellátni – erre van szakmai fedezet, igény is - •Tanfolyamokon kívül, lehetőség hospitálásra •Eszközpark létrehozása; működtetése 2014 •„I have a dream…” •Mentori hálózat kiépülése - network Tóth Mónika
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Tóth Mónika