A MENTORÁLÁS AZ ESÉLYTEREMTÉS LEHETŐSÉGE

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Lépés-váltás”-TAMOP A.-11/ Dr. Hatvani Erzsébet
Advertisements

MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program ( )
„Ezt egy életen át kell játszani”
CIVIL SZERVEZETEK AZ ESÉLYEGYENLŐSÉGÉRT. Esélyegyenlőség területei, célcsoportjai Jogszabályok: A közoktatásról szóló évi LXXIX. törvény A fogyatékos.
Beszámoló a fenntarthatósági időszakban végzett feladatokról TÁMOP – 2.2.3–07/1–2F–2008–0008 „Mércénk az ember” Bókay János Humán Szakközépiskola.
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
Az eredményeket nem látni, hanem érezni kell Az EQUAL program hatása és kihatása Május 20 VGYKE.
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
1 Esélyegyenlőségi Terv a Paksi Atomerőmű Zrt-nél Készítette: Schwarcz Anita HUFO.
Kulinyi Márton, a szerkesztő bizottság elnöke. Miről is van szó? Egyenl ő bánásmód Hátrányos megkülön- böztetés Egyenl ő hozzáférés el ő ítélet.
Eredmények és kételyek az iskolai agresszió megelőzésében Agressziókezelés a fővárosi fenntartású oktatási-, nevelési intézményekben október 6. NÉMETH.
NJSZT Közgyűlés május 13. NJSZT KÖZGYŰLÉS május 13.
SZEREP TANMŰHELY ESÉLYEGYENLŐSÉGI RENDEZVÉNY március 25. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.
1 MTA Tudásmenedzsment Albizottság III. workshop „Leadership” dilemmák a tudásmenedzsment szemiformális együttműködési modelljében február 23. Dr.
Tehetségek segítése a természettudományok területén
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
Balogh Károly elnök Mór, november 10.. Turizmus Desztináció Menedzsment Professzionalizmus Partnerség Kooperáció Konszenzuskeresés Kontroll Innováció.
Legyen jobb a gyermekeknek!
Természettudományok és műszaki tudományok területén végzett diplomások száma a éve korcsoportban 1000 főre számolva 2010-re az EU-ban 15 %-os növekedést.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
A gyakorlatvezető mentor
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Prof. emer. Dr. Monos Emil, a Semmelweis Egyetem Baráti Körének elnöke megnyitja a táblaavató ünnepséget.
Magyar Bioetikai Társaság 19. Nemzetközi Konferenciája szeptember Információ- kommunikáció- erkölcs ________________________________________________________________________.
A tanácsadó és a mentor szerepe
„Korunk vívmánya a számítógép, mint kreatív eszköz az alkotó művész kezében” Művészetek Háza Veszprém április május 01. „Digitális Művészetek.
Tanulási eredmények – papír vagy valóság? Bánki Horváth Mihály
Az EDUVITAL koncepció és oktatási gyakorlat Dr. Falus András egyetemi tanár, az MTA tagja.
Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárság Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia január 26.
K ÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM T ÁRSADALMI F ELZÁRKÓZÁSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG romagov.kormany.hu A Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia.
A mentorképzés tapasztalatai
Esélyegyenlőség a dokumentumokban és a gyakorlatban Budapest, November 10.
„A három-ötperces eseményeknek különös varázsa van az életünkben” Bródy János.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
A pedagógus.
IN / TOLERANCIA Strédl Terézia Selye János Egyetem, Komárom
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
SELYE JÁNOS KOLLÉGIUM A TUDOMÁNYOS UTÁNPÓTLÁS NEVELÉS INTÉZMÉNYE A TUDOMÁNYOS UTÁNPÓTLÁS NEVELÉS INTÉZMÉNYE A FELVIDÉKEN A FELVIDÉKEN Prof. MSc. PhD.
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ 2010.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Pedagógus-továbbképzések hasznosulása
Üdvözölöm a Herbalife-nál! „Ha megálmodta, meg is tudja valósítani!” Walt Disney.
„Az ormokra nem hívják az embert, oda fel kell kapaszkodni!”
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A hálózati együttműködés lehetőségei és keretei. hálózat  „Minden olyan rendszer felfogható hálózatnak, amely egymástól elkülönült elemekből áll, és.
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
A MARCALI JÁRÁSI FELZÁRKÓZÁSI KEREKASZTAL ÜLÉSEINEK MUNKARENDJE.
A szervezet alapítói: Elnök: Bokor Ildikó, Tiszteletbeli elnök: Kolcsár József, a kézdivásárhelyi színház igazgatója, Alelnök: Fodor György, Főtitkár:
1/14 Közép-dunántúli Regionális Kiválóság Minta Projekt tájékoztató Sugár Karolina elnök Szabó Kálmán ügyvezető igazgató Szövetség a Kiválóságért.
INNOVÁCIÓ A MŰVÉSZETOKTATÁSBAN
MIÉRT éppen a BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar?
Budapesti Tájfutó Szövetség
Turcsányi Károly: (Minőségszemléletű) barangolások a hadtudományban
Előadás másolata:

A MENTORÁLÁS AZ ESÉLYTEREMTÉS LEHETŐSÉGE 2010. január 29. 2010.01.29. Készítette: Kremó Márta

Miről lesz szó? Esélyegyenlőség és mentorság - mentális - tanulási A MENTORÁLÁS AZ ESÉLYTEREMTÉS LEHETŐSÉGE Miről lesz szó? Esélyegyenlőség és mentorság - mentális - tanulási - anyagi szempontok szerint. 2010.01.29. Készítette: Kremó Márta

MENTOR - MENTORÁLÁS A MENTORÁLÁS AZ ESÉLYTEREMTÉS LEHETŐSÉGE 2010.01.29. Készítette: Kremó Márta Mentor Telemachus

Készítette: Kremó Márta A MENTORÁLÁS AZ ESÉLYTEREMTÉS LEHETŐSÉGE Kik kapnak segítést? 2010.01.29. Készítette: Kremó Márta

Egyenlő bánásmód az esélyegyenlőség előmozdításáról A MENTORÁLÁS AZ ESÉLYTEREMTÉS LEHETŐSÉGE 2003. CXXV. Törvény Egyenlő bánásmód az esélyegyenlőség előmozdításáról Emberi jog- egyenlő méltóságú személyként élni Egyenlő bánásmód nevelésre – oktatásra –képzésre kiterjed 2010.01.29. Készítette: Kremó Márta

k A mentorálás jellege a szociális fegyelmezési séma alapján RETRIBUTÍV MEGOLDÁSOK „ELLENE” Hiányzik az elfogadás Magas szintű az elvárás RESZTORATÍV MEGOLDÁSOK „VELE EGYÜTT” Magas szintű az elfogadás LAISSEZ FAIRE MEGOLDÁSOK „LESZ AMI LESZ” Hiányzik az elvárás MEGENGEDŐ MEGOLDÁSOK „HELYETTE” MAGAS Kontroll (korlátozás, fegyelmezés) ALACSONY 2010.01.29. támogatás( gondoskodás, ösztönzés,, esélyteremtés) Készítette: Kremó Márta MAGAS

Telemachus and Mentor Telemachus and Mentor A MENTORÁLÁS AZ ESÉLYTEREMTÉS LEHETŐSÉGE Telemachus and Mentor Telemachus and Mentor 2010.01.29.

Milyen tulajdonságokkal rendelkezett MENTOR? A MENTORÁLÁS AZ ESÉLYTEREMTÉS LEHETŐSÉGE Milyen tulajdonságokkal rendelkezett MENTOR? Élettapasztalattal A tudás megszerzésének és átadásának a képességével A közösség tagjai számára is elfogadott tekintéllyel Jó kapcsolati tőkével Konfliktuskezelés képességével 2010.01.29. Készítette: Kremó Márta

„Az Év Mentora Díj – 2009” Bírálóbizottsága Fővédnök: Prof. Dr. Oláh György kémiai Nobel-díjas tudós A bírálóbizottság elnöke: Dr. Pakucs János – a Magyar Innovációs Szövetség alapítója, tiszteletbeli elnöke A bírálóbizottság tagjai: Bán Teodóra – balett-művész, a Budapesti Tér Színház igazgatója Bereczky Lóránd – művészettörténész, a Magyar Nemzeti Galéria főigazgatója Bródy János – előadóművész, zeneszerző és szövegíró Dr. Csépe Valéria – pszichológus, akadémikus, az MTA főtitkárhelyettese Dr. Ferge Zsuzsa – szociológus, akadémikus, az MTA Gyermekszegénység Elleni Nemzeti Programiroda sz. Gabnai Katalin – drámapedagógus, színikritikus, a Színház- és Filmművészeti Egyetem oktatója Monspart Sarolta – tájfutó világbajnok, az Országos Egészségfejlesztési Intézet o. vezetője Spohn Márton – diákfeltaláló, több nemzetközi díj kitüntetettje, a legeredményesebb ifj. versenyző Dr. Sótonyi Péter – kutatóorvos, akadémikus, a SOTE volt rektora, a SOTE Igazságügyi Orvostani Int.ig Winkler Márta – iskolateremtő pedagógus 2010.01.29.

A MENTORÁLÁS AZ ESÉLYTEREMTÉS LEHETŐSÉGE 2010.01.29. Készítette: Kremó Márta

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! menta@wallenberg.sulinet.hu A MENTORÁLÁS AZ ESÉLYTEREMTÉS LEHETŐSÉGE Köszönöm a megtisztelő figyelmet! menta@wallenberg.sulinet.hu Kremó Márta iskolai szociális munkás 2010.01.29. Készítette: Kremó Márta