EUROSTUDENT V A felsőoktatás szociális dimenziója Kiss László Educatio Nonprofit Kft.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Átlépés a felsőoktatásba – a tipikus és a rendhagyó hallgatói utak jellemzői Bander Katalin A felsőoktatási struktúrába kódolt egyenlőtlenségek.
Advertisements

Europass önéletrajz.
Az adatfelvétel és az adatszolgáltatás gyakorlati tapasztalatai
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Frissdiplomások Szemerszki Marianna Tanulási utak és képzési tervek a felsőoktatásban.
Jelige: „Isa, por es homou vogymuk.”
A MŰSZAKI-INFORMATIKAI ÉS GAZDASÁGI VÉGZETTSÉGŰ PÁLYAKEZDŐK TÉRBELI MOBILITÁSA ÉS ELHELYEZKEDÉSE A VERSENYSZFÉRÁBAN Várhalmi Zoltán - Czibik Ágnes- Dörgő.
Elégedettség a felsőoktatással és a hallgatói szolgáltatásokkal a TÁMOP fejlesztési program első eredményei dr. Székely Mózes elnök Felsőoktatási.
Egészségérték-gazdálkodás: Mitől függ az egészségünk?
XXX. Jubileumi OTDK Készítette: Szabó Anita Debreceni Egyetem
„Keresztény nevelés – egyházi iskola” október 15.
Zsigmond Király Főiskola OTDK Társadalomtudományi Szekció versenye
A pályakövetés nemzetközi trendjei – hol tartunk most? TÁMOP projekt második szakasz - Nyitókonferencia október 18. Veroszta Zsuzsanna Educatio.
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
Az EUROSTUDENT V felmérés Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett:
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett: Educatio Társadalmi.
Brüsszel milyen messze van
A foglalkozási rehabilitáció helye és szerepe a munka- ügyi szervezetben Harkány, október 16. Szellő János.
„Alacsony státusú szakok” – Kísérlet a diplomák munkaerő-piaci értékkülönbségeinek alternatív magyarázatára Kiss László Projekt megnevezése: Felsőoktatási.
A nemzetközi hallgatói mobilitást befolyásoló társadalmi és felsőoktatási tényezők Kiss László.
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29. DAB Székház, Debrecen Thomas Mann u. 49. Hallgatói mobilitás a Debreceni Egyetemen.
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
A hallgatói mobilitás és a pénzügyek Németh Péter hivatalvezető-helyettes.
Tájékoztató pályázható ösztöndíjakról Német Nyelv- és Irodalomtudományi Tanszék.
AKUT BETEGSÉGEK ELLÁTÁSA
Kultúra „harmadfokon” A harmadfokú képzésben részt vevő hallgatók viszonya a kultúrához Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem VI.
1 Oktatás és iskolázottság – nemi egyenlőtlenségek konferencia Az előadás címe: A hátrányos helyzetűek oktatásban való részvétele gender szempontból (különös.
Pályakezdő diplomások munkába állási stratégiái
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
A felsőoktatási ágazati nyilvántartások fejlesztési irányai – TÁMOP Stéger Csilla Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű.
Hallgatói szolgáltatások fejlesztése október 18. Nyitókonferencia Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2.
Reál diplomával a munkaerőpiacon Diplomás kutatás 2010.
Pannon Egyetem A pályakövetési vizsgálatok jövője a Pannon Egyetemen a TÁMOP pályázat fényében Veszprém, március 11.
Vándorló diplomások, diplomáért vándorlók Frissdiplomások kötetbemutató Budapest, március 7. Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások.
Kinek meddig tart a felsőoktatás? A tanulmányok alatti munkavállalás továbbtanulási tervekre gyakorolt hatása „A felsőoktatási struktúrába kódolt egyenlőtlenségek”
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
A EUROSTUDENT V felmérés Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett:
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
2007. ÉVI FELVÉTELI ELJÁRÁS. JELENTKEZÉS / 1. A jelentkezés – az e célra szolgáló – jelentkezési lap benyújtásával történik. A felvételi jelentkezési.
Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége PATHWAYS II. Záró konferencia Fogyatékossággal élő fiatal felnőttek társadalmi.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Gábor Kálmán A fer hatása a felsőoktatásra Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia 2006 Felsőoktatási Kutatóintézet Institute for Higher.
Vélemények az Egészségügyi Szociális Munka mesterképzésről
Adalékok a magyar tizenévesek vallásosságáról a rendszerváltás után Csákó Mihály CSc egyetemi docens WJLF Pedagógiai Tanszék.
Aktív és felelős állampolgárság – demokrácia – szabadság Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe a felsőoktatási állampolgári nevelésben Kocsis Mihály.
Sajátos képzési igényű hallgatók számára nyújtott szociális szolgáltatások a Szegedi Tudományegyetemen Horváth Hajnalka SZTE ETSZK IV. évf. Szociális munka.
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
A projekt CélJa A felsőoktatás minőségének javítása.
Péter Katalin December 2. Aszód.  Hol dolgozik?  Hogyan?  Kikkel?  Milyen tevékenységeket végez?  Milyen eszközöket használ?  Mit szeret csinálni?
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett: Educatio Társadalmi.
„Határon innen és határon túl – integráció és migráció a Kárpát-medencében” A Szociális és Munkaügyi Minisztérium és a munkaerő-migráció Korózs Lajos államtitkár.
SZTE – GTK és az Erasmus Program kapcsolatának bemutatása
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Dr. Dancs Henriette, PhD Főiskolai docens Sporttudományi Intézet
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet1 Fehérvári Anikó Munkapiaci elvárások FSZ- és BA-hallgatók körében ONK november.
Felnőttoktatás. Jogszabályi háttér  a nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. tv.  a Szakképzésről szóló évi CLCCCVII. tv.  az évi LXXXIV.
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
Nemzetközi hallgatók helyi értéke Révész Balázs – Kéri Anita SZTE GTK
A felsőoktatási felvételi eljárás
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Most akkor ez mit is jelent? - számok és értelem
Az Erasmus eredményei dióhéjban
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Új fogalmak és jelenségek a felsőoktatás nemzetköziesedésében: összefüggések a bolognai folyamattal A nemzetköziesedés folyamata a magyar felsőoktatásban.
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
A hallgatók szociális helyzetének vizsgálata
SISU Nyári Tábor 2018 Időpont: július 15 – 28.
Előadás másolata:

EUROSTUDENT V A felsőoktatás szociális dimenziója Kiss László Educatio Nonprofit Kft.

VIZSGÁLATI DIMENZIÓK

A EUROSTUDENT súlypontjai • A felsőoktatás szociális dimenziója • Tanulmányi tervek, tanulmányi körülmények • Nemzetközi mobilitás

Vizsgálati dimenziók • Aktuális tanulmányok • Tanulmányi életút • Életkörülmények • Nemzetközi mobilitás • Családi háttér

ALAPMEGOSZLÁSOK

A válaszadók neme és életkora

A válaszadók képzési szint és munkarend szerint

FŐBB VIZSGÁLATI DIMENZIÓK ÉS AZOK ÖSSZEFÜGGÉSEI

• A felsőoktatásba történő belépés jellege • A szülői háttér – iskolai végzettség, foglalkozás • A hallgatók bevételei és kiadásai • A hallgatók élet- és lakáskörülményei • A hallgatók tanulmányi intenzitása • Képzési szint, munkarend szerinti összefüggések

Belépés típusa; tanulmányi intenzitás

Belépés típusa és munkarend

A belépés típusa és a tanulmányi intenzitás

A válaszadók a fő bevételi forrásuk szerint

Bevételi forrás és tanulmányi intenzitás

A válaszadók a szülők iskolai végzettsége szerint

Szülői iskolai végzettség és bevételi forrás

Szülői iskolai végzettség és a belépés típusa

Szülői végzettség és saját munka

Krónikus betegek és fogyatékkal élők

NEMZETKÖZI MOBILITÁSI ADATOK

Tanult legalább egy félévet külföldön?

Milyen keretek között tanult külföldön?

A kint tartózkodás forrásai

A kint tartózkodás fő forrása

Szülői háttér és mobilitás

Belépés típusa és mobilitás

Fő bevételi forrás és mobilitás

Köszönöm a figyelmet!