Dr. Szini István, magyarországi főképviselő

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
V. Oraszágos Tanácsadási Konferencia
Advertisements

működtetési vezérigazgató-helyettes
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
GanzPlan Hungária Kft. Cégismertető
Mi jellemző a magyar autóipari beszállítók helyzetére napjainkban?
1 „ Gazdasági kihívások 2009-ben ” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Dunagáz szakmai napok, Dobogókő Április 15.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
A járműjavítás racionalizálása a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. -nél
CHIEFTEC – Industrial Co., Ltd
MÁV-TRAKCIÓ Zrt. bemutatása Budapest, május 3. Márton Ferenc működtetési vezérigazgató-helyettes 1.
2013. október 10. Bogsch Erik A gyógyszeripar válasz a kihívásra.
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
A napenergia-piac jellemzői Magyarországon
A MÁV szervezeti struktúrájának átalakítása
Üdvözöljük Waldviertelben. következetesség kézimunka tapasztalat bölcsesség megbecsülés.
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Nyíregyháza, szeptember 09.
Az Európai Unió nyelvpolitikája
Az adórendszerek változásai az elmúlt évtizedekben Halmosi Péter.
Az Európai Unió a globális világban Készítette: Kozák Magdolna.
A Microsoft Windows Vista gazdasági hatásai Lehetőségek az ökoszisztéma számára Microsoft Innovációs Nap november 27. Komáromi Zoltán Ügyvezető igazgató.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
Az Ulmi Folyamat és az európai Duna-stratégia
A külföldi működő tőke szerepe a magyar gazdaságban avagy Mit adtak nekünk a Rómaiak? Havas István Amerikai Kereskedelmi Kamara, elnök Közgazdász Vándorgyűlés.
EU II..
Jelkép-ország Jakab Sándor Kálmán
) 27/07/2014 A befektetői tőke szerepe a távhőszolgáltatás fejlesztésében Fernezelyi Ferenc Kereskedelmi igazgató Dalkia Energia Zrt. MaTáSzSz konferencia.
A versenyképesség technikai-minőségi oldaláról a „Schumpeter-termékek” kereskedelmének tükrében The research leading to these results has received funding.
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
Felsőoktatási munkatársak képzési célú mobilitása - STT 2014/2015.
GLOBAL CORRUPTION BAROMETER 2009 Globális Korrupciós Barométer Közvéleménykutatás az emberek korrupcióval kapcsolatos tapasztalatairól június 3.
Márkakereskedői eredményesség változása (trendek)
Kormányszóvivői tájékoztató. Tájékoztató a gazdaságról Dr. Veres János pénzügyminiszter szeptember 14.
ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési.
A Kárpátia Magyar-Román Kereskedelmi és Iparkamara
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
1 Konjunktúrajelentés 2009  Az üzleti helyzet és várakozások  A befektői környezet A DUIHK 15. konjunktúrafelmérése Dirk Wölfer április 21.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
A gazdasági válság mint lehetőség Winkler Gyula Európai Parlamenti képviselő RMDSZ, ENP Nagyvárad, szeptember 24.
A világgazdasági régiók növekedése (előző év = 100)
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
INTERREG IIIC Szolnok, INTERREGIONÁLIS EGYÜTTMŰKÖDÉS ÉS INTERREG PROGRAMOK MAGYARORSZÁGON „Centurio Szeminárium” RÓZSA Diána Program menedzser,
1 SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ MÁV-TRAKCIÓ Zrt december 6. (csütörtök), de. 10:30 óra Zsákay László György főigazgató MÁV Zrt. Gépészeti Üzletág.
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
Transznacionális és multinacionális vállalatok
AIG központ, New York. ALICO központ, Wilmington.
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 3. Az Európai Unió politikái.
Nemzetközi Rehabilitációs Központ
Strictly Confidential Április 2010 Federal-Mogul Hungary.
Laufer Tamás, IVSZ elnök Elvándorol a szakma?
Közlekedésbiztonságra fordítható források
A kutatás-fejlesztés értelmezésének változása a gazdasági világválság időszakában Tálas Péter Stratégia Védelmi Kutatóközpont Nemzeti Közszolgálati Egyetem.
Az innováció, mint a versenyképes gazdasági növekedés alapja
Hogyan pályázzunk ? Az EUGA program az innováció szolgálatában Vicze Gábor.
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
ben Európában telepítették a világ napelemes rendszereinek 70%-át, 2013-ban ez az arány már csak 28% volt, - az új PV (photovoltaic - fotovillamos.
Tankötelezettségi korhatárok nemzetközi összehasonlításban
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
ZALA MEGYEI VÁLLALKOZÁSFEJLESZTÉSI ALAPÍTVÁNY Nagy András Ügyvezető igazgató.
Az orosz piac lehetőségei február 1. Miskolc Dr. Szécsiné Bányai Ilona.
Az izraeli üzleti környezet vállalkozói szemmel Zsámboki Gábor vezérigazgató 1.
Újdonságok az NIIF VoIP szolgáltatásában
Budapest Premium Medical Port Klaszter
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
Információvédelem Menedzselése XX. Szakmai Fórum
A külföldi állampolgárok magyarországi foglalkoztatásának főbb jellemzői I. félév szeptember 12.
A politika feladatai a kutatásban, a fejlesztésben és az innovációban
Előadás másolata:

Dr. Szini István, magyarországi főképviselő Bombardier válasza a gazdasági válságra (Dunakeszi, Mátranovák) 2009, október Dr. Szini István, magyarországi főképviselő

Bombardier Transportation Tények és Adatok– Globálisan A kanadai Bombardier Inc. a világ egyik vezető vasúti járműveket és berendezéseket, illetve regionális és üzleti repülőgépeket gyártó multinacionális nagyvállalata. 22 országban 45 gyártó telephellyel működik Több mint 59.800 alkalmazottjából 31.485 dolgozik a vasúti üzletágban. Bombardier Transportation (BT) globális központja Berlinben található, ahol 60 ország képviseletét látják el. BT széles körű portfolióval rendelkezik, világszerte közel 100,000 jármű forgalmazásával a vasúti járműipar piacvezető cége Forgalmának 96 % a nemzetközi piacokon realizálódik 2008. január 31-én lezárult üzleti évében 17,5 milliárd dollár árbevételt ért el, amiből 7,5 milliárddal részesedett a vasúti ágazat.

Vasúti termékek és szolgáltatások teljes körét lefedő divíziók Kötöttpályás járművek Teljes közlekedési rendszerek Szerviz Vasútirányítási megoldások Közlekedés- biztonság Hajtás és vezérlés Forgóvázak Villamosok Metró szerelvények Elővárosi vonatok Regionális vonatok Intercity vonatok Nagysebességű vonatok Mozdonyok Egysínű rendszerek APM rendszerek (vezető nélküli utasszállító kabin) GLT rendszerek (gumikerekű villamos) Villamos rendszerek ART rendszerek (vezető nélküli gyorsvasút) Metró rendszerek Intercity rendszerek Flottakezelés Üzemeltetés és karbantartás Anyagellátás Járműfelújítás Alkatrész főjavítás Integrált irányítási rendszerek Automatikus vonatbefolyásolás és üzemeltetés: pályamenti és a fedélzeti berendezések Biztosító berendezések Pálya menti berendezések Szolgáltatások Jármű bázisú szélessávú hálózat Érzékelő rendszerek Biztonsági rendszerek: Regisztrálás Biztonsági rendszerek megtekintés és esemény-kezelés Trakciós konverterek Segédüzemi konverterek Hajtás-rendszerek Vezérlés és kommunikáció A kötöttpályás járművek teljes skálájához illeszkedő termékportfólió Teljeskörű szerviz a forgóváz élettartama alatt

Válság hatása a közlekedési ágazatra Átlagos recesszió: 1 év kilábalás, GDP csökkenés 3% Kombinált gazdasági válság pénzügyi krízissel: kilábalás 2 év, GDP csökkenés 3% - 9% Utóbbi hatása a közlekedési ágazatra: 2 - 4 év kilábalás, szállítási igények és gyártás csökkenés 11% - 13% Vasúti teherszállítás visszaállása a válság előtti szintre: minimum 2 év, valószínűleg inkább 5 év Vasúti személyszállítás jelenleg számottevően nem csökkent, középtávon stagnálás várható

Válságjelenségek a vasúti szolgáltatásban A finanszírozási lehetőségek hiánya akadályozza a privát/kisebb állami vasút társaságok működését. (MÁV) Adóbevételek csökkenése óvatossá teszi a vasúti befektetőket. (német önkormányzatok) Cargo szolgáltatók a nagyon erős igénycsökkenés miatt jelentősen elhalasztják tervezett beruházásaikat. Vasúttársaságok befelé fordulnak, külső javítási/szerviz igényeik csökkennek. (Dunakeszi) Tervezett nagy PPP projektek halasztódnak a privát partner finanszírozási problémái miatt. (India, Korea, UK) Pozitív: a kormányok jelentősen összegeket ruháznak be a tömegközlekedésbe. (Kína, Fr.) hosszú távon eladósodáshoz, távlati projektek törléséhez vezethet.

Bombardier Transportation stratégia a válságban Innováció (ECO 4, ZEFIRO 380) Piacbővítés (Kína HS-Train) Vevőközpontúság (CSM, Berlin Bauhaus villamos) Produktivitás (Mátranovák)

Bombardier Transportation Magyarországon Dunakeszi Mátranovák Bombardier MÁV Kft. vegyes vállalat 1996 óta 65 % BT részesedéssel. Létszám 700 fő,eddig 220 fő létszámcsökkenés 2009-ben. Árbevétel (2008): 8 Mrd HUF, ennek 45%-a export Bombardier Hungary Kft. 2005 óta 100% BT tulajdon. Létszám 850 fő, 120 fő növekedés 2009-ben. Árbevétel (2008): 10,5 Mrd HUF 100% export

Tevékenységi körök Dunakeszi Személyszállító kocsik modernizálása, átépítése, felújítása Személyszállító kocsik és alkatrészek főjavítása, fővizsgáztatása Flottakarbantartás Új járművek gyártása, összeszerelése Járművek tervezése Jármű-összeszerelés Tesztelés és mérés Mátranovák Forgóalvázkeret gyártás

Dunakeszi: válság hatása a Bombardier MÁV Kft.-ben Tervezett MÁV megrendelés (IC3 projekt) kiesése a 2009-es termelésből. Külföldi megrendelések késve, vagy csökkent értékben elérhetők. Létszám az év folyamán fokozatosan csökkent (szerződéses állomány, nyugdíjazások) MÁV-val közös lobbyzás a hatóságoknál az IC3 projekt finanszírozása érdekében Létszám és költségcsökkentés, munkaszervezet racionalizálása Aktívabb küzdelem külföldi megbízások elnyeréséért, új piacok feltárása

Dunakeszi: sikerek a külföldi piacokon 140 db kocsiszekrény Bombardier INOVA alacsonypadlós kocsikhoz az SBB részére

Dunakeszi: legújabb megrendelések 121 db SBB emeletes kocsi alváza a Siemens TS Austria részére. A végtermék a Siemens-Bombardier konzorcium gyártmánya.

Dunakeszi: legújabb megrendelések 108 db TRENITALIA kocsi fővizsga a Bombardier olaszországi vállalatával együttműködésben

Mátranovák: válság hatása a Bombardier Hungary Kft-re Válság előtti években küzdelem a világszínvonal elérésére (BT hatékonyság és minőség) 2008 végén a kitűzött célok elérése, BT döntés bővítésről, továbbfejlesztésről

Mátranovák: fejlesztés, bővülés válság alatt 2009 csarnokbővítés, új robotgép üzembehelyezése Létszámbővítés Kinai és indiai managerek és munkások betanítása Ambiciózus további tervek kidolgozása (LCC) 2009 november végén a hegesztő robot teljes kapacitással dolgozik

Dunakeszi és Mátranovák: otthon az egész világon A Bombardier MÁV Kft-t a következő országok hatóságai auditálták: Németország (EBA) Szlovákia (ÚRŽD) Olaszország (Trenitalia) Svájc (SBB) Ausztria (ÖBB) Görögország (OSE) Svédország (SJ) Csehország (CD) Bulgária (BDZ)

Dunakeszi és Mátranovák : otthon az egész világon Egyiptom Luxemburg Belgium Hollandia Malaysia Portugalia Marokko Ausztria Kina Német o. Dánia Finn o. Lengyel o. Argentina Spanyol o. Norvégia Szaudarábia India Francia o. Schweiz Görög o. Irak Indonesia Guinea Anglia Cseh o. Irán Olasz o. Szlovákia Svéd o. Kolumbia Japán Románia USA Tunézia Török o. Pakisztan Horvát o. Korea Izrael Magyar o.

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! magyarországi főképviselő Bombardier Transportation Magyarországi Képviselet 1033 Budapest, Polgár u. 8-10. Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Dr.Szini István magyarországi főképviselő