Van-e válság 50 felett? Kozák Ákos – 2010. március 31.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
Néhány adat a Győrben élő időskorúakról
Mennyire szolidáris a magyar társadalom? Alapjövedelem, közmunka, segélyezés április 25. Előadó: Závecz Tibor.
Béres Egészség Hungarikum Program Átfogó egészségmegőrző és betegségmegelőző nemzeti program Programindító sajtótájékoztató március 29.
Merre tart a magyar foglalkoztatáspolitika? Garzó Lilla.
© GfK 2013 | Fogyasztói Bizalom Index | III. negyedév1 Fogyasztói Bizalom Index III. negyedév szeptember.
…hogy hogyan lehetne az Internet segítségével pénzt keresni? Mit szólna hozzá, ha mától kezdve részesedhetne egy webáruház bevételéből?
Az idősebb munkavállalók foglalkoztatása Magyarországon
Egészségérték-gazdálkodás: Mitől függ az egészségünk?
Nobody’s Unpredictable Vélemények a pénzügyi-gazdasági válságról az internethasználó lakosság és a legalább 50 főt foglalkoztató vállalkozások körében.
Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília május 5 Gyermek a családban, avagy a szülők megváltozott fogyasztási szokásai Dörnyei Otília,
Trade Marketing Klub Kozák Ákos GfK Hungária Piackutató Intézet 2009
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
?. Forrás: gemius/Ipsos Audience – szeptember.
Az internet, a TV és társas támogatás összefüggései
GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április A print és az online konvergenciája…(!?!) Nagy István - Médiakutatási csoportvezető, GfK április.
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
© GfK 2013 | Kozák Ákos | Mérők Klubja | február 27.1 A MIKROSZINTŰ FOGYASZTÁS MAKRO HATÁSAI © GfK 2013 | Kozák Ákos | Mérők Klubja | február.
Nyugdíj.
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
Az egészségügy és az egészség „ügye” „Képes vagy-e EGÉSZ-séget ÉP-íteni?
Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán június 4. Turny Ákos igazgató.
A magyar fogyasztói szegmensek egészségvásárlása
Tanulmány a bizalomról Nyolc európai országban és az USA-ban október-november.
Online marketing, online PR Miben más? Előadás Végvári Imre Igazgató Arcus Interactive Group.
Béres Egészség Hungarikum Program Egészségrecesszió Kutatás Sajtótájékoztató április 23.
Magyar kis-és középvállalkozások kilátásai Előadó: Kiss Ambrus.
A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó
…hogy hogyan lehetne az Internet segítségével pénzt keresni? Mit szólna hozzá, ha mától kezdve részesedhetne egy webáruház bevételéből?
…hogy hogyan lehetne az Internet segítségével pénzt keresni? Mit szólna hozzá, ha mától kezdve részesedhetne egy webáruház bevételéből?
Prevenció, kuráció, rehabilitáció
Kertész Balázs Szinapszis Kft. Kutatási igazgató
ATL - mit hirdessünk és hol?
Borbély-Pecze Tibor Bors Szakmai tanácsadó ÁFSZ-FSZH A jelenlegi magyar munkaerő- piaci helyzet Borbély-Pecze Tibor Bors, Ph.D. Szakmai tanácsadó ÁFSZ-FSZH.
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
A társadalmi t ő ke, az internet- elérés és a túlzott TV-nézés összefüggései Dr. habil Németh Erzsébet, BKF, főiskolai tanár, a Viselkedéstudományi Intézet.
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Háztartási költségvetési és életkörülmény adatfelvétel
A LAKOSSÁG UTAZÁSI SZOKÁSAI (LUSZ)
1. A fogyasztói társadalmak átalakulása az utóbbi fél évszázadban.
Egészségi állapot, egészségügyi rendszerek Dr. Jávor András.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
Demográfiai - társadalmi tükör, 2010 Hazai és európai tendenciák
GKI Zrt., A válság: veszély és esély Balatonfüred, október 8. EGVE Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt.
Időskorúak helyzete Nyíregyházán 2009 Patyán László DE OEC Egészségügyi Kar.
GfK Custom ResearchSugatagi Gábor - A magyar fogyasztó politikai preferenciái2010. február 17. Sugatagi Gábor : A magyar fogyasztó preferenciái a politikai.
EGÉSZSÉGMAGATARTÁS Egészségmagatartásnak nevezünk minden olyan tevékenységet, amelyet egy önmagát egészségesnek tartó személy vagy preventív céllal végez,
AZ EGÉSZSÉGI ÁLLAPOTOT BEFOLYÁ-SOLÓ TÁRSADALMI TÉNYEZŐK
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
HOGYAN KÉSZÜLNEK A MAGYAROK NYUGDÍJAS ÉVEIKRE?. A magyarok fele nem, vagy alig törődik a nyugdíjjal.
Kissné Bencze Katalin Nemzeti Erőforrás Minisztérium június 18.
Tudatos a fogyasztó? Kozák Ákos március 28..
Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.
A népesség megoszlása Dr. Kozma Gábor.
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
Alkalmazott egészségügyi gazdaságtan
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
Trendek a fogyasztói társadalom ellenében – avagy hogyan rendeződik vissza a fogyasztás válság hatására Kozák Ákos – március 18.
GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság Mennyire tudatos a magyar lakosság pénzügyekben? 2010/10/14 Bacher János – ügyfélkapcsolati igazgató.
GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 Fogyasztói kötődés, kiskereskedői hűségprogramok GfK Hungária Kovács Krisztina.
Önkormányzati Egészségügyi Napok
A népesség megoszlása Dr. Kozma Gábor.
AZ ÉSZAK ALFÖLDI RÉGIÓ EGÉSZSÉGÜGYI HELYZETÉRŐL
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat
Közvélemény- és piackutatási igazgató
Főnix – me Megújuló Egyetem Felsőoktatási intézményi fejlesztések a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében EFOP
Előadás másolata:

Van-e válság 50 felett? Kozák Ákos – március 31.

2 GfK HungáriaVan-e válság 50 felett? - Kozák Ákos2010. március 31. Idősödő társadalom – Magyarország Öregedési index: Száz 0-14 évesre jutó 65 éves és idősebb Forrás: KSH

3 GfK HungáriaVan-e válság 50 felett? - Kozák Ákos2010. március 31. Idősödő társadalom Sürgető problémák, megválaszolandó kérdések Tények, tendenciák, problémák •Születéskor várható élettartam vs. egészséges életévek száma •50+ korosztály heterogén: aktívak vs. inaktívak •Nyugdíjkorhatár emelése  időskor alsó határa is emelkedik – 65 év •Munkaerőpiaci problémák, előítéletek •Generációk közti távolság nőtt, a kapcsolatok meggyengültek •Egészségügyi és szociális kiadások egyre növekvő terhet rónak a társadalomra •Születéskor várható élettartam vs. egészséges életévek száma •50+ korosztály heterogén: aktívak vs. inaktívak •Nyugdíjkorhatár emelése  időskor alsó határa is emelkedik – 65 év •Munkaerőpiaci problémák, előítéletek •Generációk közti távolság nőtt, a kapcsolatok meggyengültek •Egészségügyi és szociális kiadások egyre növekvő terhet rónak a társadalomra Születéskor várható élettartam vs. egészséges életévek száma (2007) Nők:77,3 évNők: 57,6 év Férfiak: 69,2 év Férfiak: 55 év Forrás: KSH

4 GfK HungáriaVan-e válság 50 felett? - Kozák Ákos2010. március 31. Az öregség kritériumai korcsoportok szerint Forrás: KSH Ezüstkor kiadványa

5 GfK HungáriaVan-e válság 50 felett? - Kozák Ákos2010. március 31. A háztartások alkalmazkodnak a válsághoz 50+ korosztály Forrás: GfK, Consumer Tracking, 2009 november csökken a kosár- méret Kérdés: Mostanában a vásárlásaim alkalmával átlagosan … költök, mint azelőtt. Az 50 éves vagy idősebb háziasszonyok több, mint fele visszafogta vásárlásait valamilyen mértékben. (A teljes lakosságban nagyon hasonló arányban alakultak a vélemények)

6 GfK HungáriaVan-e válság 50 felett? - Kozák Ákos2010. március 31. A háztartások alkalmazkodnak a válsághoz 50+ korosztály NAGYBEVÁSÁRLÁS GYAKORISÁGA AKCIÓS ÚJSGÁGOK FIGYELÉSE „HÁZI PRAKTIKÁK” ALKALMAZÁSA Forrás: GfK, Consumer Tracking, 2009 november Csökken a nagybevásárlások aránya. Nagyobb figyelem fordul az akciós újságok felé. Előkerülnek az olcsó házi praktikák A tudatosabbá válás, a házi praktikák bevetése az idősebb háziasszonyok körében legalább annyira érvényes, mint a teljes lakosságban.

7 GfK HungáriaVan-e válság 50 felett? - Kozák Ákos2010. március 31. Termékpreferenciák változása 50+ korosztály Kérdések: Mostanában az olcsóbb termékeket… Mostanában …… a nagyobb kiszerelésű termékeket. Mostanában …… a gazdaságos „összecsomagolt” termékeket.. OLCSÓBB TERMÉKEK NAGY KISZERELÉSŰ TERMÉKEK ÖSSZE- CSOMAGOLT TERMÉKEK Keressük az olcsóbb termékeket, bár nem feltétlenül a nagy kiszereléseket. Forrás: GfK, Consumer Tracking, 2009 november

8 GfK HungáriaVan-e válság 50 felett? - Kozák Ákos2010. március 31. Háztartási kiadások Hogy érzékelik az 50+ korosztály tagjai a kiadások változását? Amire lényegesen kevesebbet költenek: ruházat, utazás. Ebben a két kategóriában az idősebbek még az átlagnál is jobban visszafogják a költéseiket. Ezzel szemben jóval több pénzt visz el a lakhatás költsége, mint korábban – ebben nem térnek el a teljes lakosságban mért átlagtól. Forrás: GfK, Consumer Tracking, 2009 november

9 GfK HungáriaVan-e válság 50 felett? - Kozák Ákos2010. március 31. Megtakarítók aránya a lakosságban Megtakarítások változása korcsoportok szerint Forrás: Pénzügypiaci Adatszolgáltatás 2008 és 2009

10 GfK HungáriaVan-e válság 50 felett? - Kozák Ákos2010. március 31. Lakossági megtakarítások fő céljai – 2009 Mire gyűjt Ön? - legfőbb cél Forrás: Pénzügypiaci Adatszolgáltatás hoz képest nőtt a váratlan kiadásra gyűjtők aránya

11 GfK HungáriaVan-e válság 50 felett? - Kozák Ákos2010. március 31. Lakossági megtakarítások formái – 2009 Milyen formában tartja Ön a megtakarításait? Forrás: Pénzügypiaci Adatszolgáltatás hoz képest nőtt a forintbetéttel rendelkezők aránya mindkét csoportban

12 GfK HungáriaVan-e válság 50 felett? – Kozák Ákos2010. március 31. Az egyes adókat nézők aránya (%) Médiafogyasztás – kedvenc tv-adók RTL KLUB TV M VIASAT DUNA TV35563 M FILM HÍR TV23331 Forrás: Nemzeti MédiaAnalízis, III.-IV. né. Megfigyelhető, hogy a kor előrehaladtával növekszik a közszolgálati csatornák nézettsége.

13 GfK HungáriaVan-e válság 50 felett? – Kozák Ákos2010. március 31. Médiafogyasztás – legolvasottabb lapcsoportok Forrás: Nemzeti MédiaAnalízis, III.-IV. né.

14 GfK HungáriaVan-e válság 50 felett? – Kozák Ákos2010. március 31. Internet-hozzáférés és használat Mire használják a világhálót (válaszadók %-ban) Általános informálódás, hírek küldés, fogadás Vásárlás előtti információszerzés Munkavégzés Nyomtatott újságok internetoldalainak olvasása Műsor- és programajánlók Forrás: Nemzeti MédiaAnalízis, III.-IV. né. Leginkább látogatott honlapok: Fre , iwiw, origo, index

15 GfK HungáriaVan-e válság 50 felett? – Kozák Ákos2010. március 31. Egészségmegőrzés, betegségmegelőzés A jelenlegi nehezebb gazdasági helyzetben jobban odafigyelek egészségem megőrzésére, a betegségek megelőzésére A jelenlegi nehezebb gazdasági helyzetben a patikai akciók ellenére sem vásárolok meg olyan terméket, melyre nincs igazán szükségem A jelenlegi nehezebb gazdasági helyzetben gyakran olyan egészségmegőrző, betegségmegelőző terméket vásárolok, mely akcióban kapható Mennyire ért egyet az állításokkal? 7 fokozatú skálán jelölve (1=egyáltalán nem, 7=teljes mértékben) Forrás: GfK HealthCare, Lakossági egészségfelmérés és gyógyszerhasználat, 2009