MagyarÁllamvasutak 2010.09.15. Hatékonyság Ügyfélközpontúság Modernizáció MÁV CSOPORT Jelen és jövő.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
Advertisements

RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
BIZTONSÁG ÉS PARTNERSÉG Lépésváltás az egészségügy korszerűsítésében.
Az egészségügy átalakítása közgazdász szemmel A tervezett reformok hatásai Skultéty László GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft.
A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. Közlekedési szövetségek alakítása, lehet ő.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
Kitekintés a közösségi ellátás fejlődésére
Tapasztalatok bemutatása a hátrányos helyzetű kistérségek szociális ellátó- rendszerének fejlesztése és a közszolgáltatások kistérségi integrációja területén.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
A hulladéktörvény hatása a pályázati forrásokból megvalósult hulladékgazdálkodási projektekre április Köztisztasági Egyesülés.
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
A MÁV szervezeti struktúrájának átalakítása
Vörös Attila, Gáspár László, Kálnoki Kis Sándor Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet ERTRAC-Hungary.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Agrár-környezetvédelmi Modul Agrár-környezetvédelem, agrotechnológia KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Javaslatok a magyar közoktatás megújítására Eltérő álláspont a Zöld könyvről.
46. Közgazdász-vándorgyűlés, június 27., Cz.E. 1/17 Lisszaboni stratégia és a vállalati versenyképesség 46. Közgazdász-vándorgyűlés Czakó Erzsébet.
1 A kohéziós politika a költségvetés fogságában 49. Közgazdász-vándorgyűlés, Pécs, szeptember 30. dr. Iván Gábor.
Dr. Losoncz Miklós egyetemi tanár kutatásvezető, GKI Zrt. Fejlesztéspolitika válságban és válság után.
A külföldi működő tőke szerepe a magyar gazdaságban avagy Mit adtak nekünk a Rómaiak? Havas István Amerikai Kereskedelmi Kamara, elnök Közgazdász Vándorgyűlés.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Kreatív Iparágak a Digitális térben Új Széchenyi Terv konzultációs konferencia és eFestival Gála Digitális stratégia Közérdekű és kulturális adatok és.
1 A magyar energiapolitika „ Az energiahatékonysági indikátorok az EU-ban és Magyarországon” nemzetközi szeminárium Budapest, október 5. Hatvani.
ZÁHONY TÉRSÉGI LOGISZTIKAI KLASZTER
Konzervatív alternatíva Avagy: A normális megoldás Dr Pusztai Erzsébet MDF.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Kormányszóvivői tájékoztató A vasút reformja. Kormányszóvivői tájékoztató 1.VASÚTI TÖRVÉNY –A Kormány augusztusban elfogadta a vasúti stratégiát (Baross-program).
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
Agrár- és vidékfejlesztési támogatások 2004 I. félévében 1. SAPARD 2. NFT, Agrár és Vidékfejlesztési Operatív Program Intézkedései.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
Környezettudatos közlekedés 2030 – Nemzeti Energiastratégia 2030
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program aktuális pályázati lehetőségei aktuális pályázati lehetőségei szeptember 26. Szolnok.
1 A közlekedési infrastruktúra fejlesztésével és a közlekedési rendszerek működtetésével összefüggő harmonizációs feladatok a balkáni térséggel bővülő.
„BÍZUNK MAGYARORSZÁGBAN” Garamhegyi Ábel Államtitkár Gazdasági és Közlekedési Minisztérium.
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Dr. Bói Loránd Üzletágvezető KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Közlekedéstudományi Üzletág Közszolgáltatások pályáztatási rendszere a közúti.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Munkaerőpiaci-szolgáltatásokat végző szervezetek lehetőségei
Busexpo A közforgalmú közlekedés hazai trendjei
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
Önkormányzati Egészségügyi Napok január 18. Orosz Éva
Előadás másolata:

MagyarÁllamvasutak Hatékonyság Ügyfélközpontúság Modernizáció MÁV CSOPORT Jelen és jövő

MagyarÁllamvasutak A MÁV problémái

MagyarÁllamvasutak A MÁV problémái két tőről fakadnak 1.Az állami szerepvállalás tartalmának, mértékének és preferenciáinak tisztázatlanságából vagyis vagyis: a hosszú távú kormányzati közlekedés politikai koncepció hiányából 2.A vasúttársaság működésének gyengeségeiből, hiányosságaiból 3 dr. Mosóczi László

MagyarÁllamvasutak Problémákból adódó gondjaink  Évtizedek óta tartó alulfinanszírozottság  Tervezhetetlenség  Súlyos eladósodottság  Versenyképtelenség  Befejezetlen szervezeti reform 4 dr. Mosóczi László

MagyarÁllamvasutak Konkrét következmények  Elavult, korszerűtlen technológiák, rendszerek, elemek infrastruktúra és jármű oldalon egyaránt;  Életciklusuk végére került eszközök, berendezések;  Elhanyagolt környezet;  Elégtelen szolgáltatási színvonal;  Kényszerfejlesztések;  Túlméretezett infrastruktúra  … és a sort még lehetne folytatni 5 dr. Mosóczi László

MagyarÁllamvasutak Külső gazdasági környezet MAKROGAZDASÁGI ADATOK (2009) KÖZLEKEDÉSI TRENDEK  Áruszállítás visszaesése, -20% átkm  Helyközi közösségi személyszállítás visszaesése, -6% útkm  A vasúti piac liberalizálása (nemzetközi személyszállítás liberalizálása január 1-től) Forrás: Eurostat, MNB, KSH  EU GDP -4,1%  Hazai GDP -6,7%  Hazai infláció 4,2%  Hazai ipari termelés -10,8% -2,4% -4,1%-4,6% MÁV CSOPORT KIEMELT MUTATÓK 6 dr. Mosóczi László

MagyarÁllamvasutak A MÁV jövője

MagyarÁllamvasutak A jövőt meghatározó piaci keretrendszer 1.Az Európai Unió által meghatározott mozgástér – a kijelölt nagyforgalmú nemzetközi folyosókra koncentrálva – homogén és átjárható infrastruktúra kialakítása és – diszkriminációmentes szolgáltatásnyújtás biztosítása dedikált célú források összehangolt fejlesztéspolitikán és fejlesztési célok alapuló stratégia 2.A magasabb szolgáltatási színvonalra és hatékonyabb működésére ösztönző piaci erők: – árban versenyképes – szolgáltatásaiban elismert vállalat – sokrétű minőségi szolgáltatásainak igénybevétele összpontosított fejlesztési kormányzati támogatás folyamatok, koordináció 8 dr. Mosóczi László

MagyarÁllamvasutak  A XXI. század mobilitási igényeit kielégítő kínálat;  Közlekedési módok optimális munkamegosztása;  Új utasok révén többletbevételek szerzése;  Az autózás egy utasra eső benzinköltségével versenyképes díjszabás;  Utazási környezet minőségének javítása;  A megbízhatóság növelése. 9 dr. Mosóczi László

MagyarÁllamvasutak  Létre kell hozni a közösségi közlekedés hazai struktúráját – Egyes alágazatok munkamegosztásban betöltött szerepének megfogalmazása; – A közúti/vasúti közösségi közlekedés látszólagos versenyét fel kell számolni; – Integrált közlekedési rendszert szükséges létrehozni.  Alágazatok közötti tarifaközösség kialakítása – Az üzemeltetési hatékonyságot eredményező egészséges közlekedési feladatmegosztás elősegítése; – Elektronikus jegyrendszer platform kialakítása, jegyek átjárhatóságának biztosítása egy elszámolóház létrehozásával; – A jogos bevétel beszedésének hatékonyságának növelése; – A közösségi közlekedésbe vetett utazói bizalom emelése.  Egységes vasúti – közúti állami szerepvállalás – Az állami szerepvállalás és – Az infrastruktúra-használati díjrendszer egységesítése a közúti és vasúti közlekedésben. 10 dr. Mosóczi László

MagyarÁllamvasutak  Határozott tulajdonosi álláspont az elvárt szolgáltatási szintről – Differenciált szolgáltatások és minőségi színvonalak meghatározása; – Mindezek megrendelése és finanszírozása a pályahálózat-működtetési szerződésen és a közszolgáltatási szerződésen keresztül.  Menetrend alapú infrastruktúra-fejlesztési politika és stratégia – Hosszú távú fejlesztési stratégia elfogadása. – Összehangolt fejlesztések – komplex fejlesztési projektek  Az EU-s források maradéktalan lehívásához szükséges feltételek biztosítása  Az EU fejlesztésekkel elkészült létesítmények kötelező karbantartási követelményének betartása – Technológiai követelmény és finanszírozási szükséglet elismerése.  A magántőke-befogadás képességének megteremtése – Kiszámítható és üzletileg megalapozott tőkemegtérülést eredményező projektek kivitelezése alternatív források bevonásán keresztül.

MagyarÁllamvasutak A jövő MÁV-ja - nemzeti vasúttársaság -

MagyarÁllamvasutak Háztól-házig eljutás idejének csökkentése:  Gyakoribb járatkövetés (szolgáltatásfejlesztés)  „szoftver”  Jól szervezett csatlakozási rendszer (szolgáltatásfejlesztés)  „szoftver”  Rövidebb menetidő (infrastruktúra- és járműfejlesztés)  „hardver” Bázis a szolgáltatás tervezéséhez:  Kínálati menetrend, gyakori eljutási lehetőségek.  A magas állandóköltség miatt vasúton az ütemes menetrend gazdaságos és versenyképes.  Ütemes menetrend közúton is célszerű, főleg a vasútra ráhordó forgalomban.  Az integrált közúti-vasúti menetrend, azaz a mobilitási kínálat rendszere határozza meg a fejlesztéseket.  Határköltség alapon a csúcsidei kapacitásokat völgyidőszakban is mozgathatjuk a mobilitás, a versenyképesség érdekében.  Peremidőszakok közlekedési gyakorisága határköltség-határbevétel alapon meghatározott.  A szolgáltatás igénybevételét az értékesítési csatornák fejlesztésével is ösztönözzük.  A szolgáltatási lánc valamennyi részén egységesen jó minőség biztosítása (utastájékoztatás, fedélzeti kiszolgálás, stb.) 13 dr. Mosóczi László

MagyarÁllamvasutak Szervezeti átalakítás, mint eszköz Nemzeti Vasúttársaság Önálló Pályavasút •Egységes vasúti szolgáltató cégcsoport => javuló társadalmi megítélés. •EU-konformitás (liberalizáció / versenytámogatás / finanszírozás). •Transzparens, ügyfélorientált, kiszámítható és hosszú távon finanszírozható infrastruktúra üzemeltetés. •Hatékonyság, felelős gazdálkodás, versenyképesség. •Állami szerepvállalás => Pénzügyi stabilizáció: közszolgáltatási szerződések rendszere •A vasúti pálya és a pályavasúti szolgáltatások modernizációja => felzárkózás lehetősége a nemzetközi színvonalhoz. •A vasúti közlekedés teljesítménynövekedésének megalapozása.

MagyarÁllamvasutak dr. Mosóczi László A célállapotban:  A fejlesztések összehangolt módon kerülnek tervezésre (alágazatok közötti, operátorok és infrastruktúra működtető közötti, fejlesztések közötti összhang biztosítása);  A projektek prioritását az elérni kívánt szolgáltatási szint és az ebből levezetett valós menetrendi igények határozzák meg;  A versenyképesség növelése az intermodalitás elvrendszerének keretei között zajlik a szinergiák és az egymásra épülés alapján;  A jelenlegi forráslehetőségek miatti kényszerhelyzetben a fejlesztések finanszírozásában egyes területeken jelentősebb teret tudnak és képesek nyerni az alternatív formák (vállalkozói finanszírozás, keretszerződések, fejlesztési hitel és kötvény).  Az infrastruktúra-használati díjrendszer egységes alapon működik a közlekedési alágazatoknál, az állami szerepvállalás azonos elvek szerinti realizálódik.

MagyarÁllamvasutak Köszönöm a figyelmet! 16 dr. Mosóczi László