Az SAP Standard és Enterprise Support szolgáltatások ismertetése SAP Solution Manager Az SAP Standard és Enterprise Support szolgáltatások ismertetése
A Solution Manager célkitűzései az Ügyfél, az SAP Viszonteladó és az SAP közötti együttműködés elősegítése a támogatási (konzultációs és fejlesztési) igények és a hibakezelés integrációja a teljes támogatási folyamat átláthatóságának biztosítása, beleértve a folyamat állapotának megjelenítését, a felelős személy vagy csoport egyértelmű azonosítását nem tervezett költési igényű „Top Issue” helyzetekben a támogatási folyamat felgyorsítása a döntéshozók, az SAP Viszonteladó és az SAP tájékoztatásával
A támogatási folyamat elvi felépítése A Végfelhasználó és az SAP közötti kapcsolatot az SAP Viszonteladó jelenti. A Végfelhasználó folyamatos, megbízható támogatási szolgáltatásra számíthat. A résztvevő felek közötti együttműködés technikai együttműködésen alapszik. Titkosított hálózati kapcsolat szolgálja ki a folyamatokat gyorsan, automatikusan és átláthatóan. •
A Solution Manager szolgáltatásai rendszerkörnyezeti információk automatikus begyűjtése és frissítése rendszerkörnyezeti információk tárolása a rendszerkörnyezet gyors reprodukálhatóságának biztosítása megoldási javaslatok tesztelésének lehetősége az éles környezeten kívül ügyféltapasztalatok összegyűjtése és központi tárolása •
A Solution Manager szolgáltatásai közvetlen hozzáférés az SAP Service Marketplace rendszeréhez távoli hozzáférés biztosítása titkosított csatornán keresztül (SAProuter) az SAP viszonteladó vagy az SAP munkatársai részére közvetlen eszkalációs lehetőség az SAP támogatásához •
A támogatási rendszer architektúrája •
Követelmények a Végfelhasználó részéről SAP S-ID a bejelentésre jogosult munkatársak részére Minden érintett rendszer (prod, test, dev) minden kiszolgálójára a Diagnostic Agent (monitorozó és adatgyűjtő) alkalmazás telepítése (Java) Folyamatos internetkapcsolat biztosítása biztonságos (https) protokollon keresztül az SAP Viszonteladó Solution Manager rendszeréhez a Diagnostic Agent telepítések részére diagnosztikai és hibakezelési célú távoli elérésekhez •
A Souliton Manager hibakezelési céljai a hibát kiváltó ok megtalálása és megszüntetése a normál üzletmenet mielőbbi helyreállítása a hibák által okozott károk minimalizálása az azonos gyökerű hibák későbbi előfordulásának megakadályozása
A hibakezelés fokozatai Az SAP Standard és Enterprise Support konstrukciójában a hibakezelés három szinten történik. A támogatás első két szintjét az SAP Viszonteladó biztosítja, míg a harmadik szintet az SAP Támogatási Csoportja. •
Kérdések? KP
Köszönjük figyelmüket! Fülei Árpád fulei.a@processorg.hu KP