Intelligens közlekedési rendszerek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

Hírközlés – Hatóság Szabó Tibor Kompetenciaközpont vezető
GKI Zrt., Bér- és bérteher-reform Akar László vezérigazgató március 10.
Az Európai Unió támogatási alapjai, a as időszak újdonságai.
KENYI fejlesztés és országos adatfelvétel
Projekt általános bemutatása
Műholdas útdíjszedő rendszerek Verebély Tibor Senior stratégiai presales menedzser T-Systems Magyarország Zrt.
Önkormányzati informatika ASP alapokon
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Technológiai fejlesztés a hatékony ellátás szolgálatában
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatja. „ROMÁK A MUNKAERŐPIACON” konferencia Pécs, szeptember Előadó:
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Naprakész Microsoft technológiák banki környezetben Bessenyei László Magyar Külkereskedelmi Bank Rt.
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
Városrehabilitációs konferencia Mosonyi Balázs – ROP Irányító Hatóság április 29.
INFRASTRUKTÚRA MENEDZSMENT
Adatvédelmi Nap A kamerás megfigyelés Magyarországon
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
PannonRIS – Folyami Információs Szolgáltatások Magyarországon
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
M&T 4 esettanulmányok 1 Vasút - 1 Közlekedéstörténet – XIX.század Széchenyi hálózata, gabona, Adria Magánvasutak, telekpanamák, Baross, tarifarendszer.
Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat Projektindítási, dokumentálási és portfoliószintű költségkövetési feladatok támogatása az EPM.
MÁV Zrt. Pályavasúti Üzletág
Nemzeti Fejlesztési Terv (NFT) = Európa Terv Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program (HEFOP) 4.4 intézkedés: Egészségügyi információ- technológiai.
A LÁTHATATLAN PÉNZ TITKAI
2009. december Előadó: Farkas Krisztina december
Mobilitás és közösségi média – „Szép új világ?”
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
Kővári János országgyűlési képviselő,
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
Tartalom A hazai útdíjszedés története – dióhéjban Bevételek és költségek Az egységes, európai díjszedési rendszer Mi az elektronikus díjszedés? De hol.
Informatika és a gázszolgáltatás. Informatika a gázszolgáltatásban. –Ügyvitel Könyvelés Nyilvántartás Számlázás –Elosztói rendszerüzemeltetés Üzemviteli.
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” május 17. Dr.-habil. Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
EasyWay ITS Hungary workshop tervezett programja Házigazdai üdvözlés – Kovács Ákos MK vezérigazgató EasyWay áttekintés – dr. Lindenbach Ágnes ITS Hungary.
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
Sapientia-EMTE informatikai rendszerének kialakítása és fejlesztése Dr. Dávid László Dr. Györfi Jenő Budapest, November 11.
GPS az építőmérnöki gyakorlatban GNSS-infrastuktúra.
Behajtási díj Budapesten? Közlekedésszabályozás az élhetőbb városért
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Elektronikus információbiztonsági kihívások – új szempontból – a Magyar Honvédségnél
Intelligens közúti kereszteződés
E-számlázáshoz és e- dokumentumkezeléshez kapcsolódó pályázat a Támpont – Mester Kft. segítségével.
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) II. Hanyecz Lajos.
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
Infokommunikációs technológiák és a jövő társadalma (FuturICT.hu)
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
Forgalom-szimuláció eltérő közegekben Max Gyula BMGE-AAIT 2008.
Számítástechnika az UVATERV-ben
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
A SEMMELWEIS EGYETEM és az ISH Kft. tisztelettel köszönti az átadás résztvevőit 2006 JANUÁR 31.
Az úthasználati díj elektronikus úton történő beszedésének gyakorlati kérdései Börzsei Tibor vezérigazgató Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. KTE
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
Microsoft alapú VIR megoldás az egyetemeken Lénárt Marcell.
KÖFOP E-ingatlan-nyilvántartás kialakítása (e-ING) Szőnyi Lőrinc.
Üzleti terv bemutatása
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
Előadás másolata:

Intelligens közlekedési rendszerek "Minél előbb maradunk le, annál több időnk marad a felzárkózásra..." Előadók: Kmetty József vezérigazgató jozsef.kmetty@kurt.hu Pécsi Richárd Kompetenciaközpont vezető Információmenedzsment üzletág richard.pecsi@kurt.hu KÜRT Zrt. Információmenedzsment • www.kurt.hu • © 2010 KÜRT Zrt.

Bevezetés – Miért? Igazságosság Finanszírozhatóság A megtett úttal arányos díj Az igénybevétellel arányos díj A szennyezés mértékével arányos díj Rövid távú autópálya használat ösztönzése Finanszírozhatóság A hazai úthálózat hosszú távon csak megnövelt díjszint mellett finanszírozható Korszerűség, komfort Díjszedés és a díj megfizetésének ellenőrzése a forgalom szabad áramlása mellett

Bevezetés – Komplex feladatok a háttérben Összetett telematikai megoldás, amely a modellt támogatja Adatgyűjtés analóg környezetből Adatfeldolgozás Adattovábbítás Adattárolás Tranzakció kezelés Analitikus nyilvántartás Reporting (számlázás, elemzések) Adatbiztonság, bizonyíthatóság Hosszú távon többmillió felhasználó kiszolgálása!

Bevezetés - KÜRT szerepvállalás A projekt szakmai támogatása 4 éven keresztül A működés modellezése A támogató telematikai rendszer(ek) tervezése az alkalmazható technológiák függvényében Információbiztonság, adatvédelem szervezése Minőségbiztosítás

A díjszedési reform szükségessége A jelenlegi díjak tovább nem emelhetők, a díjköteles hálózat folyamatosan bővül, a virtuális kilométerdíj jelentősen csökkent A közúti infrastruktúra alulfinanszírozott Forgalmi átterelődések a „drágább” tranzit utakról A jelenlegi rendszer nem tesz különbséget az egyes igénybevételi és szennyezési szintek között Hosszú távon átlagosan évi 100 milliárdos többletbevétel

Magyarországi specialitások Jelenleg is létezik elektronikus díjszedési rendszer Virtuális „matrica”, rendszám alapú központi nyilvántartás Nagy hatékonyságú robottechnikával támogatott ellenőrzési rendszer Több elektronikus csatornán is igénybe vehető, kiterjedt értékesítési hálózat Főúti kiterjesztés, díjszedés 6.300km-es hálózaton Kiterjeszthetőség D1 díjkategóriára Az ellenőrzési feladatokra kijelölt hatóság komplex közúti közlekedési koncepciója EETS a küszöbön Egységes szabványosított technológia Európa szerte Többszereplős modell (TC, SP)

A technológia 2004/52/EK irányelv a Közösségen belüli elektronikus útdíjszedési rendszerek átjárhatóságáról A 2007. január 1-et követően útdíjszedési műveletekre üzembe helyezett eszközök a következő technológiák közül alkalmaznak egyet vagy többet: GNSS műholdas helymeghatározás GSM-GPRS szabványt használó mobilkommunikáció (hivatkozás GSM TS 03.60/23 060) DSRC 5,8 GHz-es mikrohullámú technológia

A technológia alkalmazhatósága Főbb jellemzők GNSS Műholdas technológia DSRC Mikrohullámú technológia Implementáció időigényessége 4-6 hónap 6-8 hónap (függ az úthálózat kiterjedtségétől) Fedélzeti egység, költség Összetett, drága Egyszerű, olcsó Útmenti infrastruktúra költség Elenyésző Függ az úthálózat kiterjedtségétől, jelentős lehet Megbízhatóság Függ a műholdak és a mobil szolgáltatók rendelkezésre állásától Zárt rendszer Rugalmasság A térkép adatok szoftveres frissítése Bővítés esetén útmenti infrastruktúra-fejlesztés szükséges

Díjszedés

Díjszedés és ellenőrzés kapcsolata

A feladat számokban Fedélzeti eszközök száma: Útkiterjesztés 3,5t >: több mint fél millió Útkiterjesztés Gyorsforgalmi szakaszon: 230-250 zóna Főutakon: 3000-4000 zóna Díjszedési tranzakciók száma: közel 6 millió/nap Ellenőrzési pontok (keresztmetszetek) száma: Fix telepítésű: 120-150 Mobil: 35-40 Ellenőrzési tranzakciók száma: minden, az ellenőrzési pontokon áthaladó jármű, közel 3 millió/nap MY NUMBER 

"Minél előbb maradunk le, annál több időnk marad a felzárkózásra..." Összefoglalás A jelenlegi rendszer problémái Igazságosság nem érvényesül Az úthálózat fenntartásának finanszírozhatatlansága Töredék útdíjak európai viszonylatban Nagy arányú, átvonzott tranzitforgalom Komplex megvalósítási, informatikai háttér Magyarországon „történelmi” okokból komoly szakértelem Fontos döntési pontok Jelentős költségvetés-bevételi lehetőség "Minél előbb maradunk le, annál több időnk marad a felzárkózásra..."

Köszönjük a figyelmet! KÜRT Zrt. Információmenedzsment • www.kurt.hu • © 2010 KÜRT Zrt.