Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Műholdas útdíjszedő rendszerek Verebély Tibor Senior stratégiai presales menedzser T-Systems Magyarország Zrt.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Műholdas útdíjszedő rendszerek Verebély Tibor Senior stratégiai presales menedzser T-Systems Magyarország Zrt."— Előadás másolata:

1 Műholdas útdíjszedő rendszerek Verebély Tibor Senior stratégiai presales menedzser T-Systems Magyarország Zrt.

2 Miért van szükség e-útdíjra?

3 150.000.000.000 Ft/év A magyar GDP 0.5%-a 2012.09.06.3 470.000.000 Ft/nap

4 Miért van szükség útdíjra? 2012.09.06.4

5 Pozitív hatások

6 Hegyeshalom-RöszkeDíjköteles autópályánDíjmentes főúton Úthossz:344 km (315 díjköteles)337 km Időtartam:4 ó 18 p5 ó 9 p Útdíj (85,34 Ft/km):26,916 Ft- Ft Érintett utak:M1, (M0), M51, 85, 81, 7, 62, 6, 51, 52, 53, 502,5 Érintett települések száma:-31 Díjköteles úthálózat - Leterelődési hatás Tipikus, Hegyeshalom-Röszke transzfer útvonal egy 12 t-nál nehezebb, 4 vagy többtengelyes tehergépkocsival: 2012.09.06.6

7 Útdíjrendszer – Technológiák GNSS - CNDSRC TechnológiaMűholdas, mobilkommunikációval Mikrohullámú Útmenti infrastruktúra építésNincs szükségMinden útszakaszra Fedélzeti egységIntelligensEgyszerű KiterjeszthetőségNéhány hét alattFőutakra irreális ÚthálózatAkár teljes úthálózatGyorsforgalmi utak PéldákNémetország, Szlovákia, Franciaország Ausztria, Csehország, Lengyelország Hibrid technológia: a két technológia hátrányait ötvözi 2012.09.06.7

8 2013.07.01. 6.318 km úthálózaton 2012.09.06.8

9 Kiszámíthatóan? 2013.07.01. ? 2012.09.06.9

10 Kiszámíthatóan! 2013.07.01. ! 2012.09.06.10

11 Megbízhatóan! Az üzemeltetőnek (ÁAK Zrt) naponta 470.000.000 Ft-ot kell ügyfélbarát módon beszednie több tízezer úthasználótól  OBU logisztika  Adatfeldolgozás  Adatbiztonság  Számlázás  Fizetési módok kezelése  Egyenlegfeltöltés  7x24 ügyfélszolgálat (call center, portál)  Viszonteladói hálózat (benzinkutak, stb.)  Ellenőrzés  Bírságolás  Behajtás  Stb. 2012.09.06.11

12 Toll Collect: a világ első és legnagyobb GNSS alapú útdíj rendszere 2012.09.06.12

13 Toll Collect: 1.281.000.000.000 Ft éves bevétel 938.000 felhasználó, 690.000 OBU 2012.09.06.13

14 Satellic Tolling Platform 142012.09.06.

15 Satellic Tolling Platform A megoldás elemei On-Board Unit (OBU) az útdíj meghatározására Eszköz menedzsment és díjadat kezelés Szerződés menedzsment, számlázás, fizetés, ügyfélszolgálat Ellenőrzés 2012.09.06.15

16 PozícionálásTérképi illesztés Jármű pozíciójának felismerése GNSS jelek alapján Díjazott útvonal azonosítása Díjazás GNSS pozíciók térképhez rendelése Az adott útvonal díjkötelességének eldöntése Díjszámítás a tarifa modell alapján Számlázás Pénzügyi folyamatok Díjtételek felhasználóhoz rendelése Fizetések és elszámolás Központi rendszer Térképi adatbázis Fedélzeti egység Satellic Tolling Platform Műholdas pozícionáláson alapuló díjazási folyamat GSM/GPRS 162012.09.06.

17 Intelligens OBU – Miért?  Adatvédelem  Az OBU-ból csak a díjrekord jut ki  Sebesség, pozíció, nem jut be a központba  Nem díjköteles úton semmilyen adatot nem küld ki az OBU  Nincs központi járműkövetés  Felhasználói felület  Útdíj egyenleg/ díjazási információk real time megjeleníthető  Menürendszerben felhasználói beállítások (tengelyszám, stb.)  Egy OBU – több jármű (az aktuális jármű menüből választható ki)  Felhasználóbarát megoldás, bizalom  Üzemeltetési megfontolások  A kommunikáció és/vagy a központi rendszer kiesése esetén is működik a díjszámítás  Kicsi adatkommunikációs igény  Járműkiterjesztésnél a központi rendszert nem kell bővíteni  Kisebb üzemeltetési költség, biztos bevétel  Értéknövelt szolgáltatások  Segélyhívás  Interoperabilitás  Helyfüggő forgalmi információk  Km-alapú biztosítás  Flottamenedzsment  Extra bevétel az üzemeltetőnek - érték az úthasználónak 172012.09.06.

18 N52°30.500‘ Pozíció/GPS adat E013°22.534 ‘ 1.1. Díjszámítás (utazás adatai, szerződés adatai, tarifa) 4.4. GEO-objektum/digitális térkép Térképre illesztés 2.2. Díjazott objektum? Díjazott szakasz/tarifa modell 3. Díjszámítás folyamata az OBU-n 182012.09.06. Díjadat rögzítés, beküldés 5.5. GSM/GPRS

19  A díj egysége:  Távolság (km, szakasz) - útdíj  Idő (perc, nap, hét) – „dugódíj”, parkolási díj  Alkalom (pl. híd, alagút, hágó, komp ) Satellic Tolling Platform Tarifa modell 192012.09.06.  A díj dimenziói:  Út jellege (autópálya, főút, város)  Járműkategória (tengelyszám, EURO kat.)  Idő (nappal-éjjel, hétköznap-hétvége)  További dimenziók:  Fehér- és feketelisták  Gyakori használók  Helyi úthasználók  Régiók  stb.

20 Ellenőrzés 20 Az ellenőrzés hatékonyságot befolyásoló tényezők:  A használt ellenőrzési módszerek  Az ellenőrzőrendszer kiépítettségének mértéke  Ellenőrzött járművek aránya, az ellenőrzés pontossága  Büntetés mértéke  Behajtás hatékonysága (pl. pótdíj vagy hatósági bírság)  Kommunikáció

21  Mozgó ellenőrzés  Kitereléses, megállításos ellenőrzés  Céges ellenőrzés Ellenőrzési módszerek 21  Fix kapus ellenőrzés  Hordozható kapus ellenőrzés  Út menti, autós ellenőrzés A T-Systems szellemi tulajdona, harmadik félnek csak a cég írásbeli engedélyével szabad továbbadni!2012.08.23.

22 22A T-Systems szellemi tulajdona, harmadik félnek csak a cég írásbeli engedélyével szabad továbbadni!2012.08.23. EETS – Egységes Európai Útdíjszedési Szolgáltatás

23 Köszönöm a figyelmet! Kérdések?


Letölteni ppt "Műholdas útdíjszedő rendszerek Verebély Tibor Senior stratégiai presales menedzser T-Systems Magyarország Zrt."

Hasonló előadás


Google Hirdetések