A helyi lapok szerepe az önkormányzati kommunikációban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
FELHASZNÁLÓI TARTALMAK A HELYI NYILVÁNOSSÁGBAN 2012, Gödöllő.
Advertisements

ÜDVÖZLÖM ÖNÖKET A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGÉNEK NEVÉBEN!
LEADER Szeged LEADER pályázatok
A A helyi kommunikációval foglalkozók képzése A MÚOSZ évtizedes tapasztalatai a helyi médiumok szerkesztőinek képzésében.
A publicisztikai és tájékoztató műfajok
Educatio Press Magyar Oktatási Hírügynökség. Előzmények, célok:  Az országban több mint 400 ezer felsőoktatási hallgató van.  A felsőoktatási területhez.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
SAJTÓMŰFAJOK A nyomtatott sajtó.
FigyelőNET Mozgásban az üzlet február 6.. Kik vagyunk? A finn SanomaWSOY vásárolta meg a VNU magazin-portfolióját. Az új médiavállalat … • Európa.
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
Önkormányzati kommunikáció és a helyi nyilvánosság
A magyarországi önkormányzatok honlapjainak értékelése TÖOSZ – TÁRKI Sik Endre Tátrai Annamária.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
általános főig. helyettes
FOGYASZTÓVÉDELMI ALAPISMERETEK
A környezetvédelem intézményrendszere
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
Közönségkapcsolatok (PR)
Közösségfejlesztés és közösségi munka
„A MEGYEI KÖZMŰVELŐDÉSI FELADATELLÁTÁS A JÖVŐBEN!” PÉCS Április 1.
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Etikai vétségek elemzése
KÉPVISELŐJELÖLTEK FÓRUMA szervezési segédlet. CÉLOK A képviselő-jelöltek megismertetése a választókkal Egyenlő esély biztosítása minden jelöltnek A felelős.
Előadó: LAVOTHA ILDIKÓ High-Care Cosmetics Kft. cégvezetője április 24.
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
FŐVÁROSI OKTATÁSI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁST TÁMOGATÓ PORTÁL Horváth Csaba Főpolgármester-helyettes Sajtótájékoztató október 2.
AZ ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM KOMMUNIKÁCIÓJA.
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Értéktár Bizottság munkája, tapasztalatai Budapest, május 21.
Európai Uniós Támogatás EU URBAN Program: EU célzott programja Lokális városfejlesztés között Célja: Gazdasági - társadalmi regeneráció Fejlődés.
„Forró témák” a környezetvédelmi médiában, avagy merre tart ma a szakmai közérdeklődés? - Szelektív hulladékgyűjtési kommunikációs szakmai nap – 2010.február.
Ajánlás a felkészítések (gyakorlás, munkaműhely) tartalmára és módszerére A gyakorlat bemutatása A gyakorlat célja az etilén termékvezetékek sérülése következtében.
„A CIGÁNYOKKAL NEM LEHET BÉKÉSEN EGYÜTTÉLNI” Az önkormányzati vezetők szerint, a cigányok által is lakott települések közel HARMADÁN (31%) a nem romák.
Nemzeti Területfejlesztési Hivatal A RÉGIÓÉPÍTÉS ÉVE ,3 MILLIÁRD FORINT ÁTADOTT FORRÁS A RÉGIÓKNAK március 17. Kormányszóvivői sajtótájékoztató.
A szolgáltatás nemzetközi megvalósulási formáinak elemzése 1.A szolgáltatási „piac” várható változásai: tudományterületi térkép összeállítása, potenciális.
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
és segíteni az embereket, akik hozzá akarnak férni ezekhez.
Határtalan Civil Nap Pestújhely Menyhért Péter Demokrácia kellék– társadalmi harmónia: 10 éves a csepeli civil együttműködés Ötlet megszületése:
„… nyomtatási feladatok ésszerű házon belülre szervezése …” gyakorlati megközelítésből Zubor András Pál Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Választási.
Tájékoztatás a polgármesterek katasztrófavédelmi feladatairól
Az Átlátszó Oknyomozó Újságíró Központ a közélet tisztaságáért, a közpénzekkel történő átlátható gazdálkodásért küzdő civil watchdog szervezet. Az atlatszo.hu.
Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése VÁTI.
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése Majorné.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
Alapfogalmak, definíciók ÁVF Civil társadalom és nonprofit elméletek 1.
A tömegkommunikáció.
BerekfürdőSzórványkonferencia  A Magyaratádi Református Egyházközséghez 3 gyülekezet tartozik (Igal, Kazsok és Büssü).  A Missziói Körzet.
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
Tartalomszolgáltatás a tartalomszolgáltatáshoz Csendes Iván NAPI Online hírügynökségi üzletágvezető MIBE konferencia
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
Sajtótájékoztató szervezése, lebonyolítása
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
A közösségi részvétel lehetőségei Elméleti modellek, gyakorlati példák Csíkszereda, november 28. Kósa András László Közéletre Nevelésért Alapítvány.
A NYILVÁNOSSÁG HOGYAN ERŐSÍTI A TELEPÜLÉSEK KULTURÁLIS ÉLETÉT ? Molnár Aranka, március 25. Halmaj.
Esettanulmány Adu Oktatási Központ VSZF konferencia MKIK Budapest Az előadás tartalma Kik vagyunk? Milyen vállalkozásunk van? Milyen felelős.
Az NCA Civil Önszerveződés Területi és Szakmai Együttműködés Kollégiumának támogatáspolitikája és hozzájárulása a civil szektor fenntartható fejlődéséhez.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
Civil törvény és civil információs centrumok a közösségek megerősítéséért Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár február 6. Emeri Erőforrások Minisztérima.
KRÍZISKOMMUNIKÁCIÓ DOBSON TIBOR tű. dandártábornok.
Dokumentumtípusok. Dokumentum Fizikai egység - lejegyzett, rögzített információ tudás ismeret gondolat történet esemény.
Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Nyomtatott sajtó.
KEHOP azonosítószámú, „Veszprém Megyei Klímastratégia” című projekt bemutatása Takács Balázs Veszprém, április 25.
Önkormányzati képviselők és feladataik Szerbiában
roma integrációs modellek a közös sikerekért
Testületi születésnap: 20 éves lett a „Mi lapunk”
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

A helyi lapok szerepe az önkormányzati kommunikációban Kleer László Magyar Újságírók Országos Szövetsége 2013. Kistokaj

Az újságíró Újságíró az a személy, aki tájékoztatási vagy véleményformálási céllal létrehozott szellemi  termékét a média valamely műfajában és csatornáján keresztül rendszeresen közzéteszi, vagy a közzétételben foglalkozásából eredően közreműködik. Újságírói tevékenységnek minősíthető a nyilvánosság tájékoztatásának alkotói folyamatában való hivatásszerű közreműködés.   A fenti meghatározás értelmében újságírónak minősülnek a sajtóalkotások előállításában közreműködők köréből mindazok, akik munkája érdemben hozzájárul a sajtóalkotás előállításához. Sajtóalkotásnak minősül a nyomtatott és elektronikus médiában megjelenő, elhangzó, minden tájékoztató tartalom.

Helyi lap meghatározása: települési kistérségi semmiképpen sem regionális Helyi lapok száma: TÁRKI szerint 1300, valóságban 2000 felett

Helyi lapok fajtái Önkormányzati Kereskedelmi Pártlap választási lap hirdetési újság

Függetlenség, semlegesség meghatározása politikailag nem elkötelezett hatalmi, üzleti és érdekcsoportoktól független

A helyi lapok legfontosabb feladatai helyi hírek, információk tudósítás a helyi közélet híreiről, kulturális eseményekről a településen lakók identitástudatának erősítése a következő nemzedékek számára dokumentálni a jelent (papír anyagú információhordozók jelentősége)

A helyi hatalom és az önkormányzati lap sajátos viszonya Klasszikus felállás:   laptulajdonos ------- kiadó --------- szerkesztőség Önkormányzati lap:  önkormányzat, mint laptulajdonos ----- kiadó (önkormányzati kijelölés alapján) ----- szerkesztőség (önkormányzati kijelölés alapján)

Laptulajdonos: meghatározza a lap irányvonalát   Kiadó: végzi a technikai lebonyolítást, alkalmazza a szerkesztőség munkatársait, közvetve felel a lap tartalmáért Felelős szerkesztő: szerkeszti a lapot, irányítja a szerkesztőséget közvetlen felelősséggel tartozik a lapban megjelent minden betűért.

Konfliktus helyzet A jól működő demokráciákban a sajtó a hatalom egyik legfontosabb kontrollja.   Az önkormányzati lapok esetében azonban a laptulajdonos és közvetve a kiadó gyakorolja a helyi hatalmat. Kérdéses, hogy az újságban, ebben a helyzetben, miként valósulhat meg a civilek kontrollja. A helyi lap (a legtöbb esetben) nem direkt módon gyakorolja a kontrollt, hanem az olvasókon keresztül. Válaszadási lehetőség biztosítása.

Polgármester és szerkesztő viszonya. (Cenzúra)   Korrekt szerződés a jó együttműködés alapja, no meg a szakmai hozzáértés. Továbbképzés – MÚOSZ- Média Provincia.

Köszönöm a figyelmet Kleer László MÚOSZ