© 2011 Ness Technologies – Proprietary and Confidential A bankszektor bevonása a kuponpiacra Kiskereskedelmi értékesítés támogatás banki e- csatornákon.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ákos FÜZI Energetika 2011.
Advertisements

© 2011 Ness Technologies – Proprietary and Confidential CEBC - e-Banking Summit március 6. Újszerű együttműködési modell.
Automatikus szállítási hűségprogram
Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
INTERNET BANK A FEJLŐDÉS ÚTJÁN Juhász Róbert Elektronikus Banki Igazgatóság.
HOGYAN CSÖKKENTHETŐ A FORGALOMBA KERÜLŐ KÉSZPÉNZ MENNYISÉGE? IIR Cash Management konferencia október 1. Homa Péter, Bankkártya.hu.
„e-NIVÓ – együttműködõ NõI VállalkozÓk hálózata a valóságban és virtuálisan” 1 Emlékszel rá? 1. Hogyan megy a regisztráció? 2. Mire való a regisztráció?
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
A futárszolgálat és a webáruház hatékony együttműködési lehetőségei.
BRANDÉPÍTÉSSEL AZ ONLINE ÉRTÉKESÍTÉSÉRT Budapest,
… with NFC A mobil contactless (NFC) technológia lehetőségei a pénzügyi szektorban.
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
E.ON – Versenyben Önökért!
Felszámolók Országos Egyesülete Balatonalmádi Szeptember 14.
Keresőmarketing stratégiák
Egyszerű, gyors, biztonságos A háromból kettőt választhat Kutatási eredmények az eBanking szolgáltatásokról május 12.
E.ON – Versenyben Önökért!
A magyar háztartások fizetési szokásai
Kováts Surd, Martinovic Boris
Fent vagy valamelyik közösségi portálon?. A közösségi weboldalak, mint amilyen a Facebook, a MySpace vagy az iwiw, az oldalukon megjelenő reklámokból.
Vásárlásösztönzés (sales promotion)
Kamatadó Kósa Zoltán – június évi …törvény egyes pénzügyi tárgyú törvények módosításáról Kamatadó mértéke:20% Kamatadó köteles.
Tájékoztató az OTP Bank Partnerei részére
Az e-kereskedelem (e-business)
Extra Árkedvezmény Azonnal! Fizessen kevesebbet akár: %-kal.
Az SPSS technológiával háromszorosára nőtt az online eladásokból származó bevétel.
A SuperShop kártya sikere – mitől jó egy jó kártya? Nemcsics Róbert
Banki termékek értékesítése elektronikus csatornákon keresztül Dr
Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII.
K&H trambulin tapasztalatok
2010. Június 4. – MNB Konferencia „Fókuszban a lakossági megtakarítások” Személyes pénzügyek Lehetőségek és kihívások.
A LÁTHATATLAN PÉNZ TITKAI
Magyar Turisztikai Tartalomtár. Célok 1. olyan teljes körű turisztikai adatbázis és a belőle táplálkozó portálrendszer megteremtése, amely tartalmazza.
8. Az eladásösztönzés.
Make the Greener Choice Greener One Make the Greener Choice!
Internetes bankok piacformáló hatása
Marketing terv.
Kampány hatékonyságának mérése, értékelése
INNOINFO, A VÁLLALKOZÓI KÖZÖSSÉGI PORTÁL. Miben segíthet az Innoinfo projekt?  kkv-k marketing tevékenységének beindításában  márka/cég ismertségének.

Magasszintű automatizált marketing megoldások az e-kereskedelemben
E – kereskedelem - e? jótékony online árusítás Cseh Henriett
GO! Store Europe LTD. -MAGYARORSZÁG-
A StoreWizard webáruház bemutatása
GO! Store Europe LTD. -MAGYARORSZÁG-
OTP portál e-volúciója: iCRM = ügyfélre szabott kiszolgálás Joós István üzletfejlesztési igazgató.
A kis- és közepes vállalkozások információs rendszerei Erdős Ferenc.
Telekommunikációs vállalat 100 százalékkal növelte a válaszarányokat az SPSS Clementine® segítségével.
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
1 LGN Travel Card vwww.lgn-travel-card.com. 2 A cég alapítója és tulajdonosa James Ward.
Mítosz vagy valóság? Közműdíj-fizetés mobilról. 2 / Turny Ákos - Közműdíj-fizetés mobilon / 4/1/2015 Dinamikus fejlődés minden területen 1998 – 1999Az.
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
VARGA RÓBERT ONLINE MARKETING SZAKÉRTŐ MARKETINGOKOSAN.HU BUDAPEST, JÚNIUS 9. Generációs hidak építése az online világban.
Hol a pénz?. A Biyovis jövedelmező vállalkozás?!
Google Confidential and Proprietary Kampány a kisvállalkozások sikerességéért március 30.
Online foglalási rendszerek hatása a hazai turisztikai szolgáltatókra Dunder Krisztián Ügyféllojalitás és közösségi vásárlás a turizmusmarketingben Turizmus.
Az e-Bank az e-Számla és az e-Elszámolóház, mint komplex megoldás Budapest, február 23.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Valami Extra a FŐGÁZ-tól Kovács Richárd marketing vezető
CONFIDENTIAL AND PROPRIETARY INFORMATION OF BURGER KING CORPORATION 1 BURGER KING – Az ajánlatok zsonglőre, a szegmentáció szakértője. (prezentáció a KREATÍV.
Mennyit ér az adatbázisod?. Amennyit kihozol belőle…
Csoportmunkát támogató szoftverek
? ÜGYFÉL - BANK INTERAKCIÓ TRANZAKCIÓK TEVÉKENYSÉGEK CSATORNÁK
Vállalati terv bemutató
Hány lojalitás programot bír még el a fogyasztó?
Vásárlás az interneten
Minden az azonnali fizetési rendszerről
Előadás másolata:

© 2011 Ness Technologies – Proprietary and Confidential A bankszektor bevonása a kuponpiacra Kiskereskedelmi értékesítés támogatás banki e- csatornákon keresztül

“… az innováció úgy születik, hogy az emberek találkoznak a folyosón, vagy felhívják egymást este fél 11-kor, mert rájöttek, hogy egészen máshogy is meg lehet közelíteni egy problémát, mint ahogy eddig gondolkodtunk róla.” Steve Jobs 2004 A prezentációban végigvezetjük, hogy egy ötlethalmazból hogyan lehet szolgáltatást teremteni ► Ötletek, problémák, megoldás, előnyök, üzleti modell, marketing, versenytársak Innovációs körút 2

„Megnézted a Finnovate-es videót, amit átküldtem tegnap éjjel?” ► SMS-ben küldenek ki kuponokat, kártyaköltésnél jóváírják. „Nem lehetne ezt valahogy olcsóbban?” ► Ott az internetbank, miért nem hasznájuk azt? „Használtál már Google Adwords-t?” ► Imádom a szegmentációs lehetőségeket és a költségkontrollt. „Tud ez egyáltalán működni?” ► Persze! „Isteni szikrák” 3

A fogyasztók egyre árárzékenyebbek ► Imádjuk az akciókat, az olcsóság látszatát A kereskedőknek muszáj olcsóbban adni a terméket ► Árat nem csökkentünk, helyette akciózunk ► Új ügyfelek szerzése vs. megtartásuk, visszaszerzésük Speciális hirdetési kritériumrendszernek kell megfelelni ► Nincs eszközpark / adatbázis a KKV kezében ► A megfelelő értékesítési adatbázis létrehozása drága A tudatos vásárló megjelenése 4

áprilisig a magyarországi bónusz/kupon vásárlók 19%-a a nagy árkedvezmény láttán próbálta ki először az internetes vásárlást ► A rendszeresen (havonta legalább 1 órát) internetezők 32%-a vásárolt már a világhálón. Rés a pajzson: az árkedvezmény legyőzi a technológiától való félelmeket ► A vásárlási szokások megváltozása új lehetőségeket nyit meg a pénzügyi szolgáltatók előtt is A kereskedelem már válaszolt a kihívásra - kuponokkal 5

A bankszektor hagyományosan nem játszik szerepet sem a hirdetési, sem a kupon piacon ► Bár hatalmas ügyfél-adatbázissal rendelkezik... ► Az ügyfeleivel rendszeresen érintkezik (on- és offline egyaránt)... ► Mégsem tud ezen a téren bevételt / profitot termelni KKV-k számára nehezen elérhető a hirdetések szegmentálása ► „Kinek adok kupont?” – „Mindenkinek” (rossz válasz) A kuponozás „Grouponizálása” a KKV számára több hátránnyal jár hosszú távon, mint előnnyel ► Az ideiglenes forgalomnövekedés nem kompenzálja a hosszú távú bevételkiesést Probléma 6

Folyamatos probléma a banki ügyfelek e- csatorna aktivitásának növelése ► Új módszereket kell kidolgozni arra, hogy használják az e-csatornákat, de ehhez szolgáltatások is kellenek ► Újabb „forint átutalási megbízás” beadási lehetőség miatt nem fog gyakrabban visszajárni a felhasználó ► Mitől fog gyakrabban visszatérni a felhasználó? Ügyfelek terelése a készpénzkímélő megoldások felé ► Bankkártya-használat növelése Probléma – folytatás 7

Szegmentált kupon-osztás a bank ügyfeleinek a bank adatbázisa alapján – adatátadás nélkül ► célszegmens paraméterezés a KKV internetbankon ► ügyfél-értesítés SMS-ben / internetbankon / mobilbankon / ben / (elektronikus) kivonat mellékletben Rövid kupon életciklus ► rövid ideig (pl.: 1 hét) él a kedvezmény ► az ügyfél „rá van kényszerítve”, hogy belépjen / elolvassa a bankon keresztül eljuttatott ajánlatot Opcionális ösztönző: kupon-foglalás ► az első x db ügyfélnek ad a szolgáltató kedvezményt, foglalni pl.: internetbankon Kupon érvényesítés szigorúan kártyahasználattal Kupon-érték visszafizetése a bankon keresztül Kereskedői kedvezményadás bankkártyás fogyasztásra 8

Termékekhez, szolgáltatásokhoz olcsóbban jutnak hozzá az ügyfelek Egyszerű vásárlási folyamat ► Kupon elektronikus „letépése” – ebank, mobilbank, stb. ► Biztonságos vásárlási lehetőség – kártyás vásárlás: POS, VPOS) ► Kedvezmény jóváírása Folyamatos akciók Személyre szabott ajánlatok ► nincs kupondönping Folyamatos (non-intruzív) értesítés az akciókról Előnyök - végfelhasználók 9

Fókuszált hirdetési lehetőség ► Geográfia, nem, kor, stb szerint Szorosabb, partneri viszony a bankkal Az adatok feldolgozhatósága miatt pontosabb visszajelzések Kupon kibocsátás és adminisztráció, valamint az ebből eredő problémák minimalizálása Kuponos ügyfelekből visszatérő vásárló Holt időszakban bevétel generálás Előnyök - KKV 10

Kártyahasználat növekedése Elektronikus csatornák használatának erősítése ► A felhasználó visszatér a folyamatosan változó kedvezmények miatt ► Több ügyfél-interakció = több lehetőség sajáttermék értékesítésre Okostelefont használóknak mobilbankba integrálható ► 270 ezer okostelefon-tulajdonos szívesen használna biztonságos mobilbanki alkalmazást, ha arra lehetősége nyílna Ügyfél lojalitás növelése Ügyfél akvizíció lakossági és KKV szegmensben Előnyök - Bank 11

Pontosabb ügyfél-target-ből hatékonyabb marketing Maximált kezdeményezési ár ► meghatározható, hogy hány ügyfélnek menjen / mehessen ki kupon ► a kiküldött üzenetnek általában díja van (SMS küldés, DM levél esetén) Maximált bevételcsökkenés ► Kiküldött / befoglalt üzenet x kedvezmény értéke ► Korábban: „amíg a készlet tart” Kiadáscsökkentés: nincs probléma a kuponhamisítással / másolással Üzleti modell - KKV 12

Üzenetküldési díj ► a kiküldött üzenet (pl.: SMS), vagy a foglalás után díjat lehet felszámítani Intercharge bevétel ► a kártyaköltések után, növekvő forgalom mellett Kupon árának visszavezetése a felhasználó számára ► Jutalék-bevétel Bankhoz köti a KKV-t ► Cross-sell: egyéb számlavezetési és tranzakcionális bevételek valamint POS díjak Üzleti modell - bank 13

POS szolgáltatás nyújtása a Bank részéről Lakossági profilú bank nagy ügyfélszámmal Kártyarendszer által elküldött tranzakciókból felismerhető a kupon felhasználása ► Melyik ügyfél költ, melyik értékesítési ponton ► Ráépülhet a jelenlegi infrastruktúrára (pl.: kártyaköltés SMS) Háttérrendszer ez alapján indíthatja a kupon jóváírást ► Kártyarendszer vagy számlavezető fejlesztés Amitől működik 14

Az összes POS / VPOS szerződéssel rendelkező KKV ügyfél megkereshető ► Személyes ügyintézőn keresztül ► DirektMarketing eszközökkel POS-terminállal nem rendelkező KKV ügyfelek számára hozzáadott értékként látszódik a banki szolgáltatás Lakossági ügyfelek figyelemfelhívása közösségi marketing eszközökkel Marketing 15

Ilyen megoldás Magyarországon nincs KuponVilág, qponverzum, Árbarátok, Napitipp, Lealkudtuk, KuponNeked stb... ► A szolgáltatói piac kiábrándul a szolgáltatásból – 50%- os, vagy nagyobb profittartalom nagyon ritkán van, amiből komoly kedvezményt lehet adni ► A díjak és jutalékok és költségek mértéke a bank esetében előre tervezhető Versenytársak 16

„Ki szeretne ingyen pénzt?” ► Mindenki. A banki infrastruktúra segítségével a kuponok kiosztása és költésének ellenőrzése rendkívül leegyszerűsödik A megnövekedett kártyaforgalomból a Bank profitálhat Emelt szintű szolgáltatást nyújt a KKV szektor számára Monetizálja a bank „adatvagyonát” Összefoglaló 17

Ness Hungary 1117 Budapest, Bartók Béla út Harang Péter Köszönöm a figyelmet! 18