Digitalizáció: Szép új világ?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

"Nincs tévém, nem olvasok papírújságot"
[fre ]. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás: Szonda.
GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása május, országos és budapesti hallgatottság -
A helyi sajtó távlatai. 2 A médiapiac mozgásban van  „Sajtó” alatt a klasszikus médiumok mindegyikét értjük (tv, rádió, nyomtatott sajtó, közterület,
Kétharmad, háromnegyed, négyötöd: mindenki olvas újságot
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa.
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília május 5 Gyermek a családban, avagy a szülők megváltozott fogyasztási szokásai Dörnyei Otília,
Statisztikák. Foursquare • 2014 Januári adatok forrás: foursquare.com/about • Több mint 45 millió felhasználó • Több mint 5 milliárd check-in • Több mint.
?. Forrás: gemius/Ipsos Audience – szeptember.
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?1 Miért nem megy gyorsabban? (… I just don’t dig on swine, that’s all) Kovács Zoltán.
GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április A print és az online konvergenciája…(!?!) Nagy István - Médiakutatási csoportvezető, GfK április.
Felnövekvő médiafogyasztók: fognak-e még rádiózni a fiatalok? Nobody’s Unpredictable Media Hungary What do we see? Szonda Ipsos.
FIGYELEM! hatékony szponzoráció Dr. BERKES Péter egyetemi adjunktus
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
Business Day 2009 Hogy látják a kutatók a jövőt? 2009.október 2. Mihálszki Zsuzsa TNS Media Intelligence.
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
Jobbágy Tamás MEC MediaLab
Kiszól a TV! HybridBox Nyrt. BigScreen konferencia 2012.
Önkormányzati kommunikáció és a helyi nyilvánosság
A kábeltelevízió jövője,
Médiagazdaságtan A televíziózás piaca.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
„Alapozni a középiskolás években kell” Hatékony kommunikációs stratégia a célcsoportban Sáfrány Zsuzsanna Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia 2006.
Gálik Mihály Kit is érdekel a digitális televíziózás Magyarországon? BKÁE Média és Telekommunikáció Tanszék Média és Telekommunikáció Tanszék.
Az e-banking távlatai 1117 Budapest, Pázmány sétány 1/a / 6827
A PIACI MŰKÖDÉS TAPASZTALATAI A MAGYAR GÁZIPARBAN
2009. október 12. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 6. előadás.
Online marketing, online PR Miben más? Előadás Végvári Imre Igazgató Arcus Interactive Group.
A magyar háztartások fizetési szokásai
A tételek eljuttatása az iskolákba
Reklámkutatás Budapest, A különböző reklámfelületek mérése.
e-Learning a tanárképzésben
ATL - mit hirdessünk és hol?
A LÁTHATATLAN PÉNZ TITKAI
Rangsorok a médiában /A legjobb befektetés a tudás/ Budapest november 8. Szauer Péter.
szakmérnök hallgatók számára
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
DAT 2006 konferencia A könyvtárak digitális világa szekcióülés Budapest, november 21.
2009. október 19. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 7. előadás.
Iwiw bemutatkozás. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:
18-39 évesek elérése. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
2007 július 24.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 június ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 augusztus 27.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 július ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2006 december 18.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2006 november ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 november 28.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 október ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
2006. Peer-to-Peer (P2P) hálózatok Távközlési és Médiainformatikai Tanszék.
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása február, országos és budapesti hallgatottság -
Rádióadók hallgatottsága március Az Ipsos-GFK rádiós közönségmérésének adatai.
Fischer András© 1 A tudományos kommunikáció esélyei a televízióban - Hogy érzi magát bátyám? - Köszönöm kérdését, jól. - Kifejtené egy kicsit bővebben?
nielsen közönségmérés
A KÖVETKEZŐKBEN SZÁMOZOTT KÉRDÉSEKET VAGY KÉPEKET LÁT SZÁMOZOTT KÉPLETEKKEL. ÍRJA A SZÁMOZOTT KÉRDÉSRE ADOTT VÁLASZT, VAGY A SZÁMOZOTT KÉPLET NEVÉT A VÁLASZÍV.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Az Interaktív multimédia Az információs társadalom három fő területének metszete Távközlés, (híradástechnika) Informatika, (számítástechnika) Tartalom-ipar.
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
A digitális reklám eszközei 1.
Szilágyi Árpád online üzletág vezető M-RTL Zrt.
Előrelépés a digitális akadémiai világban Béky Endre Elsevier 2006 október 18.
A digitális televíziózás és az innováció Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 3 A ‘90-es évek várakozása 
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
Közérdekű agrárinformációs szolgáltatások
Előadás másolata:

Digitalizáció: Szép új világ? Gábos Zsuzsa Szonda Ipsos

Ellátottság

Digitális televíziózás a világ országaiban (háztartások %) Forrás: World Television Markets, IDATE, Szonda Ipsos

Hol tart a digitális fejlődés itthon és külföldön? (ellátottság %) Forrás: IPSOS

Technology trends - UK Source: IPSOS MORI Tech Tracker & BaseEngage Oct 06

Az eszközellátottság alakulása Magyarországon (15+, %) (85%) (70%) (62%) (58%) Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária : Nemzeti Médiaanalízis

Niche Technologies Source: IPSOS MORI BaseEngage Offline Omnibus Aug-Sep 2006/ Szonda-GfK: IAR

KONVERGENCIA What is happening . . . Mi is történik . . . 37% have Digital TV 85% have Mobile phone mobil van: 67% digitális tv van: 8% 37% have All three Mindkettő van:34% 62% can access the web internet van: 38% HU UK Source: IPSOS MORI BaseEngage Offline Omnibus Aug-Sep 2006 / Szonda-GfK: NMA / Szonda Ipsos

Interaktív TV

Interaktív TV szolgáltatások ismertsége és használata - UK Forrás: IPSOS MORI - VisionEngage Online Panel Sep-Oct 2006

Vásárlás a tv-n keresztül: attitűd - UK biztonságosabb vásárolni tv-n, mint interneten bankkártya használatnál jobban bízik tv-ben, mint internetben Source: IPSOS MORI : VisionEngage Online Panel Sep-Oct 2006

Lehetséges iTV szolgáltatások - UK Repülőjegy/utazás - 45% CDs / Books / Videos / DVDs - 43% Ajándék - 39% Nem elektromos háztartási felszerelés - 37% Játékok - 37% Elektronikus termékek – 37% Élelmiszer – 35% Gyorséttermi rendelés – 35% Divat/sport ruházat – 32% Pénzügyi termékek – 27% Mit vennének az iTV-n keresztül?: Source: IPSOS MORI : VisionEngage Online Panel Sep-Oct 2006

A programmal való kapcsolat preferált módja - UK % Base: All with Sky digital or digital cable Red Button has strongest links with programmes Source: DART January 2005

A hirdetésre való reagálás preferált módja - UK % Base: All with Sky digital or digital cable Interakció: a website meglátogatása még mindig magas arányú! Source: DART January 2005

(index a 2000-es értékhez képest) A legolvasottabb három közéleti-politikai napilap olvasottságának alakulása (index a 2000-es értékhez képest) UK: The Daily Telegraph, The Times, The Guardian FRA: Le Monde, Le Figaro, Le Parisien GER: Süddeutsche Zeitung, Frankfurter AZ, Handelsblatt ITA: La Repubblica, Corriere della Sera, La Stampa ESP: El Pais, El Mundo, El Periodico Forrás: IPSOS

A legolvasottabb közéleti hetilapok olvasottságának alakulása (index a 2000-es értékhez képest) UK: TES, The Economists, New Scientist FRA: Le Nouvel Observateur, L'Express, Le Figaro Magazine GER: Spiegel, Stern, Focus ITA: Panorama, L’Espresso Forrás: IPSOS

Kiből lesz itt tartalomfogyasztó?

Digitális világ: új játékszabályok - Lineáris és nem lineáris médiatípusok Lineáris: TV, rádió a digitalizációval létrejön a nem lineáris fogyasztás lehetősége jó vételi minőség, on-demand, interaktivitás lehetősége Nem lineáris: Sajtó: ‘on-demand’, (on-line verzióval: interaktivitás, szinergiahatás, egymásra épülő különböző ‘platformok’) Internet: ‘on-demand’, interaktivitás A közönség új típusú szegmentálódása: aktív és passzív Aktív tartalomfogyasztásra a nem lineáris médiatípusok alkalmasak Médiafogyasztás helyett tartalomfogyasztás

Digitális világ: új játékszabályok Aktív tartalomfogyasztók-passzív médiafogyasztók: Az aktív tartalomfogyasztót más módon lehet elérni reklámüzenetekkel – új üzleti modell szükséges A „tartalom” felértékelődése – „tartalomgyárak” Ha nincs aktív tartalomfogyasztó közönség, hiába van lehetőség a digitális technika lehetőségeinek kiaknázására Megfordítva: ahol az aktív tartalomfogyasztó van, ott van az új (piaci) potenciál a digitális világban – mindenki az aktív tartalomfogyasztóra pályázik – KIK EZEK?

Kikből lesznek itt majd aktív tartalomfogyasztók? Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis

Kikből lesznek itt majd aktív tartalomfogyasztók? Innovatívak 1,3M fő Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis

Az innovatívak célcsoportjának jellemzői Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis

Az innovatívak célcsoportjának jellemzői Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis

Vásárlás havonta üzletláncokban (index) ÁTLAG Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Product Media Index

Interneten történő vásárlás az innovációs csoportokban Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis

Az innovatívak médiafogyasztása (index) ÁTLAG Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis

Az innovatívak médiafogyasztása (index) Nem lineáris médiumok! ÁTLAG Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis

Tematikus tévénézés az innovációk iránti fogékonyság szegmenseiben (index) Tartalomkeresés! ÁTLAG Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis

Az átlagosan olvasott lapok száma az innovációk iránti fogékonyság szegmenseiben Tartalomkeresés! Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis

Mire használja az internetet, aki legalább 10 lapot olvas? (%) Tartalomkeresés! Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Internet Audience Research

RTL műsorok – a tudatos választás alapján nézők aránya (%) Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Nemzeti Médiaanalízis – Szonda Ipsos: Tv napló fúzió

RTL műsorok – a magas bevonódással nézők aránya (%) Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Nemzeti Médiaanalízis – Szonda Ipsos: Tv napló fúzió

Forrás: Szonda Ipsos: A televíziózás minősége – 2006. december A tv-nézés időtartama földi és digitális platformon (19-22 órás idősáv %) Forrás: Szonda Ipsos: A televíziózás minősége – 2006. december

A tv-nézés minősége földi/digitális platformokon Forrás: Szonda Ipsos: A televíziózás minősége – 2006. december

Digitalizáció: Szép új világ! Gábos Zsuzsa Szonda Ipsos